Log in

View Full Version : Merktekens distributieriem 1.6 89


theloof
03-05-2013, 15:16
Hallo luitjes

Ik heb een paar weekjes geleden een golf cabrio gekocht 1989

Ik heb al genoeg op dit forum gezocht maar kom er toch niet uit.

Ik dacht even wat onderhoud en lekker rijden maar.
Helaas anders dan gepland gaat er van alles tegen!

Ik heb ondertussen de koppakking,
karterpan pakking,
nokkenas kering,
distributie riem/spanrol vervangen,
pulldown klep op de cab ook.
en alle vacuüm slangen

Ik had streepjes gezet op alle tandwielen voor ik alles had gedemonteerd.
toen ik hem voor de eerste maar startte liep hij als een tractor, Ik dacht timing verkeerd, dus nogmaals controle, en niet starten.

Toen kwam het,
terug naar de fabrieks instelling.
Pijtje van het vliegwiel boven in het gat.
Nokken as met streepje op rand van kop.
Nokkenwiel van ontsteking as op streepje van de poelie krukas.

Als ik dit doe staat het streepje van mijn ontsteking totaal niet boven het nr1 cilinder streepje op de ontsteking?? net geen 180 andere zijde op!
Kan ik deze as draaien al in de ontsteking eruit haal?

En als ik de poelie van de krukas op lijn met de nokkenas van de ontsteking zie ik de markering niet meer op mijn vliegwiel? :screwy:

lang verhaal, maar hopelijk heeft er iemand een antwoord!

Alvast bedankt

Erik Baas
03-05-2013, 16:46
Aangenomen dat er geen apart aangedreven hulpas in zit, denk ik dat de ontsteking via een stel tandwielen in het blok in de verhouding 2:1 wordt aangedreven. Dan zou je dus de d-riem even los moeten maken en de krukas één slag draaien; de ontsteking draait dan een halve slag oftewel 180°. Denk ik. Hoop ik. ;)

theloof
04-05-2013, 08:31
Oké. Dat zal ik zo eens bekijken! Ik hoop het.

theloof
05-05-2013, 21:14
Oke na een weekendje onder de golf ben ik uiteindelijk terug gegaan naar mijn eigen streepjes die ik had gezet voor ik alles gedemonteerd had (gezien hij daarvoor ook normaal draaide)
En hij liep weer als een tractor, maar na even zoeken kwam ik er achter dat de chokeklep dicht blijft.(dit verklaard ook het ijzerdraadje bij de choke bij demontage)
Ik dacht dat het te maken had met de kapotte pull down doos.
En op het moment dat ik hem met de hand opende liep hij weer normaal.
(die fabrieks instelling is nog steeds niet gelukt en als ik de ontsteking wil afstellen moet ik dit op de 4e cilinder doen??)

Maar goed, weer een nieuw probleem, met die pierburg 2b.
Waarom blijft die choke klep dicht?
-Iets te maken met de wax element die open moet gaan voor de koelvloeistof door te laten?
-Of het spiraaltje wat warm moet worden in het choke huisje.
-Of met de afstelling van de pull down doos?
-voetpakking lek?
-slechte vacuum?

Iemand enig idee?