View Full Version : anti dreun laag verwijderen.
vwmk2driver
17-06-2005, 23:34
hallo mense.
vandaag weer bezig geweest met de golf heb de steunen af waar hij in moest komen te hangen dat doed hij nu ook.
kan hem rond draaien enzo ideaal,
heb nu ook alles maar dan ook alles kaal
en wil morgen beginnen met het verwijderen van die bitumen/anti dreun laag aan de binnen kant op de bodem.
hoe zou ik dit het beste kunnen verwijderen?
warm stoken met een brander of misschien een stikker branden ofzo? en dan er af krappen met en plamuur mes ofzo?
ik hoor het graag gr frank
16-ventiler
17-06-2005, 23:43
Ik doe het zelf met een verfbrander en een plameurmes en daarna met tinner alles schoonmaken. Doe het wel in een goed geventileerde ruimte.
Heb je een foto van je steun/tekening?
Johan-dtc
18-06-2005, 08:17
of gewoon als je een goed geventileerde ruimte hebt of buiten doen, gewoon bezine over die laag heen gooien en aansteken, daarna krab je het heel gemakkelijk weg, werkt vele malen sneller als een brander
Wat ik in Amerika wel eens heb gezien: beleggen met dry ice (bevroren CO2) zodat het bevriest tot -80 gr C. Je kunt het dan met een hamer in scherven slaan en makkelijk en schoon verwijderen.
Dat Scirocco wijf (HOT! :eek: ) deed dat zo ja :)
Lijkt me veiliger en gezelliger dan met benzine :)
eruit steken wil ook wel, is een arbeidsintensief klusje maar lukt wel.
kan ook met een borstelkop op de haakse slijper,.. maar das dan meer voor dit soort klusjes:
http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-13747-krater.jpg
vwmk2driver
18-06-2005, 11:59
ik dacht dus zelf al met de brander doe het liever zo als met benzine anders stinkt alles naar de benzine.
alvast bedankt weet ik genoeg.
MauSeR35
21-06-2005, 11:55
zag pas in de vw-scene dat ze het straalden met dry-ice, alles van remleidingen ed kon gewoon op zijn plek blijven, maar ja 9 van de 10 keer moeten die er toch af als je aan zoiets gaat beginen lijkt mij.
vwmk2driver
21-06-2005, 17:26
hallo najah ik ben nu vanplan om het toch niet te laten stralen.
ik denk dat ik de bodem kaal haal met een komstaal borstel op een slijptol dit omdat je met stralen snel alles in de kokerbalken en zo blaast wat de dat weer aantast enzo.
en dan de eventueel roest plekken met een hand straalertje bij werken.
maar bedoelde eigenlijk met dit topic dat spul wat aan de binnen zijde op de bodem zit maar ik heb het er inmiddels al af haha.
maar even goed bedankt
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.