PDA

View Full Version : 1ste start na jaren project mk1 G60( startprobleem


Ziggy
06-05-2013, 14:15
Na 3 jaar wil ik nu de golf 1 g60 starten
Maar wil niet.
Denk een brandstofprobleem.
Auto slaat wel aan als ik eve starterpilot gebruik maar valt dadelijk uit.
Omdat ik er ook in stukken aan gewerkt heb weet ik ook niet goed of ik de bobine wel correct aansluit of zou de wagen dan ook niet aanslaan?
Ik heb 1 externe pomp 300lph is dit teveel of?
Aanvoer brandstof komt bovenop injectorrail toch?
Ben geen automonteur moet ik er wel bij zeggen.

Johan1982MK1
06-05-2013, 14:21
als hij met startpilot aanslaat zal er waarschijnlijk wel een vonk zijn...

pomp draait wel?
Alle massapunten goed aangesloten?

Ziggy
06-05-2013, 14:28
Ja volgens mij wel chassis massa ,motor mas.
Als de bobine niet correct is aangesloten zou ie dan ook kunnen dadelijk stilvallen?

Ziggy
06-05-2013, 14:30
En ja de pomp draait zeer duidelijk.deze draait zelfs nog enkele seconden na de startpoging

Johan1982MK1
06-05-2013, 14:46
Ok, bij mij draait ie maar 3 sec. ofzo. maar t zou kunnen.
liep de motor voorheen wel gewoon? of heb je hem nog niet eerder aan de loop gehad?

Ziggy
06-05-2013, 14:53
Ja dat is me toch verteld geweest.
Ik kocht eigenlijk de golf 1 met G60 motor in maar er was niets aangesloten.
Een begonnen project eigenlijk
Maar de persoon van Wie ik deze kocht vertrouw ik wel.
Voor de rest heb ik alles aangesloten .
Uitgemeten vanuit de ecu.
Maar ja starten en blijven draaien doet ie niet

Ziggy
06-05-2013, 14:56
Het vacuumgdeelte staat er nog niet op .
Kan dit er mee te maken hebben.
Dat de benzinedrukregaal dan niet normaal werkt

Ziggy
06-05-2013, 14:56
Regelaar

Johan1982MK1
06-05-2013, 15:09
Bij mij was het 'probleem' dat ik geen stroom of eigenlijk dat er geen massa aangestuurd werd naar de injectoren vanuit de computer.
Heb je tijdens het starten wel stroom naar de ecu?

Dat de vacuum slang niet aangesloten zit daar loopt hij wel om.

Hij had wel brandstof in de rail?

Ziggy
06-05-2013, 15:12
Ja volgens mij wel want heb de retour slang er al afgehaald bij starten en daar kwam wl benzine uit dus volgens mij wel.
Maar hoe test ik het best of de injectoren voeding krijgen?

jetta mk1 '82
06-05-2013, 15:41
Hoe oud is de benzine?

Ziggy
06-05-2013, 17:22
De benzine is 1 dag oud.
Tank was ervoor ook compleet leeg want heb nieuwe tankhals en flexibel vulslang vernieuwd.dus echt enkel nieuwe benzine.

Ziggy
06-05-2013, 17:24
Ik heb net gezien dat ik de plus op dynamo vergeten aan sluiten was.
Heb nu nimeer geprobeerd maar kan het hieraan liggen dat er een open circuit is ofzo?

golffan
06-05-2013, 17:49
Dynamo heeft er volgens mij niks mee te maken. Maar komt er wel benzine bij de motor? Als je de tank vernieuwd hebt zal er wel lucht in de leidingen zitten, of heb je deze al ontlucht?

Ziggy
06-05-2013, 17:55
Neen heb dit niet gedaan.
Wist niet dat dit nodig was bij een benzine.
Hoe doe ik dat het best?
Bij een diesel heb ik dit al gedaan maar?
Gewoon retourslang loshalen en starten ofzo tot de lucht eruit is.?

Ziggy
06-05-2013, 18:33
Nu kom ik net nog iets tegen wat er misschien iets mee te maken heeft.
Dus bij de bekabeling heb je bij een corrado G60 2 pompen
1 in de tank en 1 extern. Dus 2 verschillende stekkers.
Ik heb namelijk een tank zonder opvoerpomp omdat ik deze niet nodig heb bij dit type tank.
Maar waar ik nu aan dacht is ik heb de stekker gebruikt voor de externe pomp .
Is dit misschien een fout?

gbgolf2
06-05-2013, 19:05
Even multimeter erbij pakken even plus en min meten bij je inspuiting geeft die daar stoom controleer je benzine druk dan maar, en ik zou je aanraden om een opvoerpomp tegaan plaatsen in je benzinetank en 1 hoofd pomp onder de auto! Aan je bobine ligt het niet want dan zou die ook niet starten op startpiloot

Ziggy
06-05-2013, 19:22
Ok zal ik doen.
Maar opvoerpomp?
Ik heb mijn benzineslang aansluiting heel onder aan de benzinetank.
Haal ik dan wel voordeel met een opvoerpomp?

gbgolf2
06-05-2013, 19:33
Ik heb bij mijn 2.0 16v abf niet genoeg gehad aan die onderste pomp hij moet minimaal op 3 bar lopen ofzo het is niet voor niks een opvoerpomp die is alleen voor ondersteuning van de hoofd pomp en die opvoer pomp is te vinden in nieuwe types golf 1 cabriolet van 1991 1.8 2h motor.

Ziggy
06-05-2013, 19:40
En de aansluiting voor de benzineslangen op de tank doorverbinden dan?

gbgolf2
06-05-2013, 19:45
Als ik het goed begrijp heb je een pomp onder de auto geplaats op je orginale leiding? Dan is alleen het zwarte dekseltje onder de achterbank losdraaien met een schroevendraaier je oudevlotter eruit en die van een nieuwe type erin bouwen en klaar.

Ziggy
06-05-2013, 20:37
Ja dat begrijp ik.
Maar wat ik niet goed begrijp is.hoe geraak ik dan van daar aan de opvoerpomp weg met mijn leidingen,want mijn tank is niet gemaakt op met opvoerpomp te werken.ik heb mijn benzineleiding aansluitingen onder aan men tank zitten.snap je?

Johan1982MK1
06-05-2013, 20:55
Je kan gewion de pomp erin zetten en de leidingen naar de huidige pomp brengen.
Maar de digifant heeft niet al te veel druk nodig om aan te slaan hoor. 3,5bar wil die zeker wel op lopen.
Ik zou eerst eens kijken of het systeem goed onder druk staat en de bedrading eens goed nalopen.
Voordat je straks vanalles gaat vervangen of uitproberen.

Ziggy
06-05-2013, 21:05
Ja denk ik ook.
Ga morgen eens beginnen met ontluchten.
En meten aan de injectors of deze stroom krijgen.
Danku
Hou je op de hoogte als het knalt.:)

Ziggy
06-05-2013, 21:07
By THE way.
Waar vind ik het goedkoopst kort bij Belgiƫ een group a met middendemper supersprint?

Ziggy
06-05-2013, 21:08
Of iemand 1tje for sale.?

Ziggy
06-05-2013, 21:15
http://i43.tinypic.com/w7let.jpg

Ziggy
06-05-2013, 21:15
Moest eve teste hoe je foto's post

De Pul
06-05-2013, 21:28
op de injectoren moet een geschakelde plus staan,worden massagestuurd.ik denk dat die ontbreekt.de bedrading voor opvoerpomp en hoofdpomp is dezelfde,dus dat maakt ook niets uit.ontluchten van een benzine nsysteem heb ik nog nooit van gehoord,de pomp duwt de benzine gewoon meteen de retour in dus na 2x op contact heb je je druk te pakken.opvoerpomp heb je niet nodig als je een tank gebruikt met aanzuig onderop.
ga even meten met de auto op contact of je op de rood/witte draad van de injectoren een plus hebt.

Ziggy
06-05-2013, 21:35
Oh,
Ok dus daar heb ik dan ook een antwoordt op.
Dan kan het enkel zoals jij zegt de stroom op injectoren zijn.
Ja ik dacht dit eigenlijk ook van ontluchten een benzinemotor.
Maar daarnet zei iemand het.dus ik dacht dat ik mis was.
Bedankt

Ziggy
06-05-2013, 21:42
Ik heb dit daarstraks getest.ik had geen plus 12v.
Wat nu?

De Pul
06-05-2013, 21:46
Ik heb dit daarstraks getest.ik had geen plus 12v.
Wat nu?
als ik een kabelboom maak voor digifant in mk1,schakel ik de injectoren en de lambdaverwarming vanuit 1 relais,en de br.pomp op een ander relais.nou weet ik niet hoe het bij jou zit,maar origineel hoort dit ook zo te zitten,zij het in de ce2 kast verwerkt.probeer even een draad vanaf de accu bij te steken,om te zien of de motor dan lopen wil,en is dit het geval,pluis dan even uit of de lambdaverwarming ook 12v krijgt.is dit niet het geval mis je waarschijnlijk een relais,of er zit een aansluiting verkeerd.

Ziggy
06-05-2013, 21:58
Ik hoor wel iets zoemen het stuk op het klepdeksel ,is dat de lambdaverwarming?
Ik dacht dat de injectors pas 12v krijgen tijdens het starten en rijden.daarmee dat ik dacht dat het normaal was.ik was alleen en kon ook niet meten tijdens starten.
Maar zal morgen wel verder kunnen met jou goede raad.
Ik merk veel kennis in jou raad.:)

De Pul
06-05-2013, 22:02
nee de lambdaverwarming is een dikke [rood/roodwit/roodgeel] plusdraad in de 4 polige stekker die naar je lambdasonde toe gaat.de stekker bevind zich waarschijnlijk ergens in de omgeving van de distributie,maar dat is afhankelijk van waar bij jou de ecu geplaatst is.
het zoemen op de klepdeksel is zeer waarschijnlijk je stationairsteller,dat betekent in ieder geval dat je computer wel opstart.

ps,ik doe mijn best ;)

Ziggy
06-05-2013, 22:11
De lambda sensor heb ik niet ,
Dus stekker ligt gewoon los.
Moet er wel nog opgezet worden.
Dacht dat deze niet nodig zou zijn bij starten?

Of dat hoopte ik :)

De Pul
06-05-2013, 22:15
nee zonder loopt ie ook wel,gaat mij er even om of je daar een plus meet.het is mij ook nog niet helemaal duidelijk of je kabelboom is aangepast naar ce1 of je auto omgebouwd naar ce2.ik pas zelf altijd alles aan naar ce1,simpelweg omdat je dan je stroomsysteem origineel houd en niet de halve auto hoeft te slopen ;)

Ziggy
06-05-2013, 22:19
Het is een compleet kabelboom van de Corrado G60
Er is niets meer van de golf 1.
Dus zekering en relaisdoos ook.
Abs computer en relais zijn er wel uitgehaald.

Ziggy
06-05-2013, 22:20
Sorry.miss dom maar ik weet niet wat je bedoelt met ce 1 of 2

De Pul
06-05-2013, 22:20
dan mis je waarschijnlijk een relais,kijk hier even;

a2resource.com

De Pul
06-05-2013, 22:22
Sorry.miss dom maar ik weet niet wat je bedoelt met ce 1 of 2
ce1>vw tot '88
ce2>vw vanaf '88
even op de link klikken,electrical systems/ce2 en dan kun je van daaruit zoeken/meten wat er mis gaat of mist.

Ziggy
06-05-2013, 22:31
Ik heb gekeken.
Zal morgen vergelijken .
En zal een foto maken van de mijne en posten.
Als ik er niet uit geraak.kan jij Miss eens kijken.
Alvast bedankt vr de hulp

Ziggy
07-05-2013, 08:45
Injectoren krijgen wel +12
Lambdasonde stekker heb ik ook gemeten en deze krijgt nooit +12

Ziggy
07-05-2013, 19:59
Heb nu vandaag niet meer getest maar misschien moet ik nog iets bekennen wat wel de oorzaak kan zijn.
Zoals ik al zei ben ik geen motor expert.
Ik heb tot nu toe enkel zonder enig luchtfilter proberen starten.
Met open gasklep zeg maar .
:)

Ziggy
07-05-2013, 19:59
Kan dit een grote domme fout zijn?

De Pul
07-05-2013, 21:52
nee dat zou niets uit moeten maken.probeer even rustig wat dingen uit te sluiten,als je er al een paar jaar aan bezig bent hoef je je nu ook niet te haasten ;)
even alles controleren op voeding,kijk of er een vonk is,en of die sterk genoeg is,check de timing nog even,massa aan het blok,kijk even of je zeker weten druk op de brandstofrail hebt etc etc.

Ziggy
07-05-2013, 22:06
Ok,
Ja je hebt gelijk.
Ik heb op de injectoren enkel spanning tijdens starten.klopt dit?
Ook dacht ik nu aan benzinefilter,ik gebruik een uitneembaar ,tja korffilter zeg maar in metaal.is dit ok?
Heb vandaag ook eve nog wat zaken doorgemeten in ecu stekker en dan had ik ook gemerkt dat wanneer ik ecu terug inklikte en contact weer aanzette de pomp eve voordraait paar seconden 2 of 3. Dat deed e gisteren niet.

gbgolf2
08-05-2013, 05:15
Zal is eens zeggen sluit je pomp is apart aan gewoon continu stroom en dan weer starten. Want volgens mij krijg je niet eens benzine in de rail.

Ziggy
08-05-2013, 07:58
Ja denk van wel.
Anders kan er toch geen benzine uit de retour spuiten?:)

cabbyG60
08-05-2013, 12:50
En ben je zeker dat je aanvoer en retourslang correct zijn aangesloten?
Heb laatst nog iemand geholpen waarvan de G60 niet wou starten en daar kwam ik er al snel achter dat deze verkeerd waren aangesloten waardoor je geen benzinedruk hebt en bijgevolg start hij ook niet.

De schuine aansluiting op de rail = aansluiting benzinepomp.
De aansluiting onder de benzinedrukregelaar = retourleiding.

Mvg

Jan

Ziggy
08-05-2013, 13:03
Ja zo is het aangesloten.
Daarnet nog eens op injectoren voeding stekker gemeten.
En krijg tijdens starten 8 a 9 volt

Ziggy
08-05-2013, 13:07
Volgens mij echt een brandstofprobleem.
Want spuit ik een klein beetje starterpilot slaat hij meteen aan.maar eve snel weer uit.
Dus ik hoor en ruik dan echt dat ie net alleen dat beetje starterpilot verbrand.
Hoeveel benzine zou ik in de tank moeten hebben minimum om te starten .
Hou rekening met dat mijn aansluiting heel onder aan de tank is.

Johan1982MK1
08-05-2013, 13:38
Wel genoeg brandstofdruk? (rond de 3 bar)
En heb je al geprobeerd om een + bij te trekken naar de injectoren?

Ziggy
08-05-2013, 13:49
Ik heb de druk nog niet nagemeten.heb hiervoor niets.
Maar ik zal me zo een meter aanschaffen.
Plus heb ik nog niet bijgetrokken.
Ga ik morgen proberen is een goed idee.
Heb net een vriend gebeld.
Van wie ik de pomp gekocht heb .
En nu denk ik dat ik weet hoe het Miss komt.
Hij had de pomp ooit gekocht maar niet gebruikt.
Maar hij bestelde de pomp uit China dit verklaart Miss het probleem.
Het nummer op de pomp is echter wel een origineel nummer van de pomp die 300lph levert en 5 bar.maar als dit werkelijk ook zo is ???
0580 254 044

gbgolf2
08-05-2013, 16:08
http://link.marktplaats.nl/667564354 simpel gezegd deze pomp heb ik er onder met een opvoerpomp van de abf zonder de opvoerpomp wou me auto ook niet aanpakken of als die sliep iets aan het gas te zitten viel die uit tevens goeie benzine druk moet je zeker van zijn. (Heb mij opvoerpomp. Omgebouwd omdat die van de 2h kapot was.)

Johan1982MK1
08-05-2013, 17:02
Hij heeft een tank met onderaansluiting. Daar staat continue druk op van de tank.
Ik ken er meer die zo rijden en allemaal vanaf 150pk en dat gaat goed.

De Pul
08-05-2013, 18:13
Hij heeft een tank met onderaansluiting. Daar staat continue druk op van de tank.
Ik ken er meer die zo rijden en allemaal vanaf 150pk en dat gaat goed.
sterker nog,mijn mk1 op digifant,3,5bar regelaar,heeft bovenaanzuiging,de pomp voorin onder de kap,en GEEN opvoerpomp,en dat werkt perfect.tikken is lopen.

Ziggy
08-05-2013, 19:21
Ja ik word er crazy van.
Ik weet gewoon zeker dat hij geen brandstof krijgt.
Stroom op injectoren tijdens starten is 8,5 volt schommelend.
Wel heb ik gemerkt na startpogingen als ik toevoer op injectorrail lostrek dan komt er een klein beetje benzine uit .
Zou dat niet een heel pak moeten zijn vermits de injectorrail toch op ieder moment onder 3 bar druk staat? Am i right?

De Pul
08-05-2013, 19:27
Ja ik word er crazy van.
Ik weet gewoon zeker dat hij geen brandstof krijgt.
Stroom op injectoren tijdens starten is 8,5 volt schommelend.
Wel heb ik gemerkt na startpogingen als ik toevoer op injectorrail lostrek dan komt er een klein beetje benzine uit .
Zou dat niet een heel pak moeten zijn vermits de injectorrail toch op ieder moment onder 3 bar druk staat? Am i right?
probeer dan eens de aanvoerslang in een emmer te leggen en de auto dan op contact te zetten,er moet wel een serieuze straal uit komen,niet een paar kutdruppies.

Ziggy
08-05-2013, 19:28
http://i40.tinypic.com/95yesz.jpg

De Pul
08-05-2013, 19:31
dat ziet er goed uit opzich,als in alle benodigde relais zitten erin.

Ziggy
08-05-2013, 19:33
Maar.
Bedoel je dan dat als de auto gewoon op contact staat dat de pomp moet draaien?
Want dat doet ie niet.draait pas tijdens het starten.

De Pul
08-05-2013, 19:35
is afhankelijk van hoe het aangestuurd word,maar dan moet je in jouw geval dus starten.

Ziggy
08-05-2013, 19:41
Ok .

.
Ga morgen meer benzine ingooien.
Om dat uit te sluiten want nu ligt er maar 5 l in.
En de tank was droog voor ik de 5 l erin deed.omdat ik vulslang vernieuwd heb en tankhals.miss moet er wel meer zwaartekracht van de benzine zijn om de pomp goed te dienen.wie weet.

Ziggy
08-05-2013, 19:53
Hoeveel stekkers moeten er op de bobine zitten ,
Want ik heb er 3 opzitten + - en nog een 1.
Ik zie er bij sommige 4 opzitten.

Ziggy
08-05-2013, 21:41
Ik heb ergens bij iemand gelezen over hetzelfde probleem als ik heb.
Injectoren krijgen inderdaad maar tussen de 6 en 8 volt.
En die persoon.werd dus geadviseerd om de injectoren te laten schrikken.omdat deze ook al lang stilstond.en hij had ook al alles geprobeerd . En dus moest hij de injectierail aantikken met 12v om ze wakker te schudden. En dit was het bij hem .injectoren zaten vast. Morgen proberen.

Johan1982MK1
08-05-2013, 21:57
Weinig voltage meten kan ook een massa probleem zijn. Had je nu al een + bijgetrokken vanaf de accu naar de injectoren?

Ziggy
08-05-2013, 22:28
Neen maar het voltage klopt.
Want de injectoren krijgen normaal altijd maar tussen 6 en 8 volt
Dus dit klopt bij mij ook.
Maar naar het schijnt als ze lang net gewerkt hebben zitten ze vast .
Daarmee dat ik ze moet even aan tikken met 12v

De Pul
08-05-2013, 23:00
tussen 6 en 8 volt?ik heb je 2 pagina's terug al uitgelegd dat er een geschakelde plus uitstaat,of heb jij er een 8volt accu in staan?

Ziggy
09-05-2013, 00:00
Neen een normale 12 volt. 55 amp
Maar heb op een ander forum gelezen dat dat zo is.
Of is dit dan toch fout.

Ziggy
09-05-2013, 00:04
http://www.volksforum.com/forum/archive/index.php/t-21908.html

Ziggy
09-05-2013, 00:06
Lees deze link eens .
Daar staat het toch..
Of begrijp ik dat verkeerd.

De Pul
09-05-2013, 08:20
Lees deze link eens .
Daar staat het toch..
Of begrijp ik dat verkeerd.
dan probeer je dat toch even.

Ziggy
09-05-2013, 12:49
Beste mensen,
Heb de stroomstootpuls gedaan en dan terug aangekoppeld.
En ja hoor draaien!!!!!

Injectoren staken dus vast.

Danku voor alle tips.!