View Full Version : Welke bak Voor Ev Motor
Yup ik ben het weer... :tongue:
nu heb ik me bak en de aandrijfassen naar de poeier... :redface:
dus ik voreg af welke versnellingsbakken er op een ev motor Kunnen?
ik heb al op doppel-wobber.de gekeken maar mijn duits is niet echt Gut..
en ik kan niet vinden welke bak der aan een ev zit dus ik vraag gasten van het forum maar weer...die me al met zoveel geholpen hebben
dus brand los...welke Moet ik doen ... :biggrin:
Yup ik ben het weer... :tongue:
nu heb ik me bak en de aandrijfassen naar de poeier... :redface:
dus ik voreg af welke versnellingsbakken er op een ev motor Kunnen?
ik heb al op doppel-wobber.de gekeken maar mijn duits is niet echt Gut..
en ik kan niet vinden welke bak der aan een ev zit dus ik vraag gasten van het forum maar weer...die me al met zoveel geholpen hebben
dus brand los...welke Moet ik doen ... :biggrin:
ELKE 020 bak past er achter...maar standaard zit er dacht ik een 2Y achter
Johan-dtc
19-06-2005, 12:15
ff op doppel wobber gekeken, en als het goed is moet er een 9a bak achter, 2y is volgens mij alleen geleverd achter een 16v, en een ev motor is 8v
9A 020 5-Gang 08/84 - 09/87
hopla weer een probleem minder :D
en nu even een serieuze vraag ;) kan het kwaad als je der een andere bak aanhangt kwa vermogen enzo of blijft dit ongeveer gelijk???
Henk_Pigo
20-06-2005, 08:27
Kan niet direct kwaad, je zit dan alleen met een andere overbrenging. De originele 8v bak is een korte bak, een 16v bak is een lange.
Johan-dtc
20-06-2005, 08:59
hopla weer een probleem minder :D
en nu even een serieuze vraag ;) kan het kwaad als je der een andere bak aanhangt kwa vermogen enzo of blijft dit ongeveer gelijk???
bij een 8v wordt er weleens een dieselbak achter gezet
bij een 8v wordt er weleens een dieselbak achter gezet
Een diesel bak is wel een bak met lange overbrengings verhoudingen....de 4 komt ongeveer overeen met de 5 van de standaard bak...de 3 is wat langer, de 2 is ietsje langer...de 1 is nagenoeg gelijk...Alleen de 5 is wat langer dan de standaard bak..eindoverbrengings is gelijk aan de standaard bak
Ik heb onder mijn ene Gti een diselbak zitten, in zijn 5e versnellingen maakt ie lekker weinig toeren, maar is wel wat futloos
Johan-dtc
20-06-2005, 09:26
de 5 werkt dan gewoon als overdrive, dieselbak heeft ongeveer dezelfde werking als een econoombak
Jongens Jongens wat een replies :biggrin:
welke Bak kan ik er het beste onderhangen?
een diesel? een 16v 2Y? of gewoon een orginele?
:biggrin: ik houd van stevig doorrijden en lekker rap door de bak heen te roeren...dus da word dan een gewone 8v bak als ik jullie verhaal zoow lees ?
:rolleyes:
Johan-dtc
20-06-2005, 10:49
Jongens Jongens wat een replies :biggrin:
welke Bak kan ik er het beste onderhangen?
een diesel of gewoon een orginele
een diesel of gewoon een orginele
johangolf1
20-06-2005, 10:53
ik heb een dieselbak achter me 8v PF motor hangen ik vind het heerlijk rijden...
beter als de bak die ik achter me ev had in me vorige golf...
een diesel of gewoon een orginele
Een diesel bak is dus heel wat anders dan een originele....zoals ik al beschreef liggen de verhoudingen heel anders dan origineel.
Je maakt dus minder toeren, maar het geheel is allemaal wat slomer...als ik in zijn 3 rijdtlijkt het als of ik in de 4 rijd van een originele bak...dus minder rap...
Zeker als hij aangeeft dat ie pittig door de bak wil roeren is een diesel bak GEEN goede optie...
Johan-dtc
20-06-2005, 11:02
Een diesel bak is dus heel wat anders dan een originele....zoals ik al beschreef liggen de verhoudingen heel anders dan origineel.
Je maakt dus minder toeren, maar het geheel is allemaal wat slomer...als ik in zijn 3 rijdtlijkt het als of ik in de 4 rijd van een originele bak...dus minder rap...
Zeker als hij aangeeft dat ie pittig door de bak wil roeren is een diesel bak GEEN goede optie...
t is wat hij zelf wil
van beide versnellingsbakken staat beschreven, wat de verhoudingen zijn, dus aan hem de keus wat hij eronder hangt en wat het aanbod is
ik heb een gewone 1800 en daar hangt een 4+E op vind dit eigenlijk wel leuk rijden
4 redelijk lange en dan de economie voor rustig rond te toeren ;) :D
t is wat hij zelf wil
van beide versnellingsbakken staat beschreven, wat de verhoudingen zijn, dus aan hem de keus wat hij eronder hangt en wat het aanbod is
ik houd van stevig doorrijden en lekker rap door de bak heen te roeren...dus da word dan een gewone 8v bak als ik jullie verhaal zoow lees ?
Dit is wat ie wil :D :D
Dan is een bak van een diesel een slechte keus nietwaar :D :D
:biggrin: heren Heren... rustig hehe...
word een gewone 8v bak dus...
moet ik nog rekening houden met de flensen of zoow iets in die righting?
:biggrin: heren Heren... rustig hehe...
word een gewone 8v bak dus...
moet ik nog rekening houden met de flensen of zoow iets in die righting?
Als de originele bak neemt zal dat geen probleem zijn...maar de flensen zijn makkelijk om te zetten, dus maakt weinig uit ..
En hoe doet ik dat?
:) moet daarvoor de bak Open?
En hoe doet ik dat?
:) moet daarvoor de bak Open?
Nee je kan het indien nodig zelfs onder de auto doen.. Als je de aandrijfas los hebt zie je in de as in de bak een gat zitten met schroefdraad, daar zet je een draadeind in, over dat draadeind komt dan een plaat met een gat in het midden, die net zo groot is al de flens, met een moet draai je dan de flens tegen een veer in die er achter zit, dan kun je vervolgens de grote veerring waar de flens mee vast zit verwijderen. Dan draadeind oplossen, flens verwijderen (denk om de keerring waar in in zit), andere flens plaatsen, indrukken, veerring plaatsen enz..
Het wijst zich zelf eigenlijk
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.