View Full Version : ABF mk1 probleempje
Ik heb een probleempje
Alles is aangesloten
Alleen vonkt mijn bobine niet dus start de motor niet
Bobine is vernieuwd
Zou het aan de ecu kunnen liggen?
Of heeft iemand anders een idee ik hoor het graag
Startonderbreker. Dus sleutel met chip en de ring aangesloten?
Als het goed is heb ik er een zonder startonderbreker
Code eindigd op AB
Pewi Vwteam
12-05-2013, 22:03
bobine krijg wel stroom?? neem aan van niet. ecu krijgt wel prik op alle benodigde punten?? ook met starten?
Ecu krijgt stroom waar nodig ook bij het starten
Alleen de bobine niet
MartinW0527
15-08-2014, 11:07
Ecu krijgt stroom waar nodig ook bij het starten
Alleen de bobine niet
wat was het probleem en de oplossing hier?
Nog steeds geen oplossing ding staat in de hoek
En komt we niet snel meer uit helaas
Hoop dat je snel een oplossing hebt
Wat heb je aangepast. Heb je de kabelboom/zekeringkast van de ABF overgenomen of die van je MK1 gehouden?
De bobine hangt aan een geschakelde 12V, krijgt een aansturing uit de ecu en 1 aansluiting hangt aan de massa. Kan nooit veel zijn.
Audi1981
15-08-2014, 13:14
Dan toch je verdeler en de kabels een nazien? of komt de sturing gewoon niet?
Dan kan het zijn dat een van de rpm-sensoren defect is...
gooigolf
15-08-2014, 14:02
ik zou de kabel eens controleren ,,van bobine na je kast
die moet een geschakelde plus krijgen ,
vwjohnny
15-08-2014, 17:23
Hall-sensor misschien?
Hoi JPmk1,
Maak je gebruik van een relais die je computer en je bobine voorzien van stroom? Ik heb ook een ABF in een golf 1 en heb volgens de tekeningen ook relais 30 erin gegooid en dan werkt alles perfect.
succes!
d0n
Nou ff stof erop blazen
Na een klote tijd nu weer aan de golf verder
Ik heb de Kabelboom pas laten maken voor de golf 1 zekeringkast
Alles aangesloten alleen vonkt de bobine nog steeds niet
Heb verder niks met zekeringen of relais gedaan
Is dit wel nodig?
Auto op contact en de kabel van de bobine krijgt 12v
Maar met starten niks
SciroccomTDI
06-02-2015, 12:56
leg een +12V kabel vanaf de accu er aan, probeer dan te starten? :)
Ik ben hier niet zo goed in maar ik heb het voor elkaar gekregen om van mijn Digifant I een massaspoor te beschadigen door oorspronkelijk niets aan de relais en relaisposities te doen (en wel gaan testen).
Toen later dus alles wel goed (met de juiste relaisnummers) zat was dus de ECU kapot. En die leek alles te doen behalve vonk en pomp op contact.
12v van uit de accu naar plus bobine?
Pomp op contact werkt bij mij
Vont alleen niet
Heb al andere bobine geprobeerd en ook een andere ecu
Zow golf weer eens uit de hoek gehaald en weer gaan meten
Krijg over stroom met starten waar nodig
Alleen geen vonk
Halgever getest deze geeft signaal
Bobine geeft geen signaal met starten
Iemand een idee wordt er gek van
bdp sensor goed? als deze niet goed zijn werk doet kun je starten als een malle ma start die niet kun je wel 12v op je bobine krijgen ma dan doet die nog niet wat mocht die kapot wezen ga dan voor een orginale bdp sensor van die van een automaterialen site of winkel functioneren niet na behoren.
Kun je die sensor testen of doormeten?
Wat je zou kunnen doen is gaan meten als je de auto start als die een waarde doorgeeft ma hoe en wat geen idee ik zou hem als eerst er is uit halen kijken als die nergens kapot is (kabel) wil nog wel eens slijten.
De meeste oude kan je op weerstand doormeten, zal ik anders ff nakijken.
Als je het signaal wilt meten, heb je een scope nodig.
Zow lang geleden hier
Golf loopt nog steeds helaas
Ben de draad weer op aan het pakken want deze zomer wil ik er toch echt mee rijden
Ik heb de bdp sensor door gemeten
Op de ohm stand deze zou tussen en de 500 en de 800 moeten hebben de mijne heeft 810!
Is dit dan kapot?
Johan1982MK1
27-01-2016, 18:39
Bdp sensor kan idd ook problemen geven. Die zou ik ff wisselen met een andere. Geeft wel puls met starten?
Hoe bedoel je puls met starten?
gooigolf
31-01-2016, 07:45
middelstu draad bobine hoort te pulseren met starten ,
effe led tester eraan zette
Dat doet die niet meende ik
MartinW0527
06-02-2016, 16:14
Spuit ie wel in?
Indien nee, check het signaal van je krukassensor, met een led tester moet je hier een duidelijk aan/uit signaal krijgen (niet flauw flikkerend dus)
Als ie dit wel heeft check dan of het op je ecu binnen komt om een kabelbreuk uit te sluiten.
Indien ja, geldt het bovenste verhaal ook voor de nokkenas sensor (hall gever), check dan of het signaal dat naar je bobine gaat, wel door de ecu gegeven wordt (stekker ecu meten dus).
Heb je een goed schema of ecu pinout?
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.