PDA

View Full Version : revisie nummer herkomst


Johan-dtc
20-06-2005, 11:10
ik heb op mijn g-lader een revisie nummer staan, kan iemand mij vertellen welk bedrijf dit gedaan heeft?


339 325 145 50

MelG60
20-06-2005, 16:51
Is nummer van arbeider bij Jung die de lader in elkaar geschroeft heeft. Wil je de staat van de lader weten dan is er maar 1 optie: openschroeven.

Domi
20-06-2005, 17:00
Kun je aan de het NR dus zien wie het heeft gedaan????

@melG60 kun je dat ook als ik jouw het nr geef van mijn lader????

MelG60
20-06-2005, 22:16
Nee zo bedoel ik het niet, is enkel een nummer voor interne controle. Aan de hand van dat nummer konden ze bij Jung/VW zien wie de lader in elkaar gezet had na fabricage dat is alles, je kunt er zelf niets mee.

Johan-dtc
21-06-2005, 09:43
Nee zo bedoel ik het niet, is enkel een nummer voor interne controle. Aan de hand van dat nummer konden ze bij Jung/VW zien wie de lader in elkaar gezet had na fabricage dat is alles, je kunt er zelf niets mee.


wie of wat is jung dan?

en is de lader al een keer gereviseerd, omdat dat nummer er in is geslagen of niet?

ik wil m binnenkort weer laten reviseren bij roma, maar wou wel een weten hoeveel tijd er tussen de revisie heeft gezeten, maar daar kan ik dus niet achter komen

MelG60
21-06-2005, 16:36
Staat er toch? Nummer is er bij fabricage ingezet is dus geen revisienummer. Jung was de fabrikant van de Gladers.

Johan-dtc
21-06-2005, 22:48
Staat er toch? Nummer is er bij fabricage ingezet is dus geen revisienummer. Jung was de fabrikant van de Gladers.

sorry, gewoon iets te snel overheen gelezen, maar kan ik nu ook ergens aan zien of de g-lader al origineel op de motor zat, of dat het een ruil lader is, want als die er origineel opzit, dan loopt die al 190.000 km mee

Domi
22-06-2005, 21:20
Bij mij staat op de lader - jun 903 35? 8?....................

Meer kan ik er niet van maken.

MelG60
22-06-2005, 22:39
Zijn echt typische productienummers, gewoon open maken is het beste als er al geen nummers of letters in zijn geslagen van revisiebedrijven zal hij waarschijnlijk nooit gedaan zijn of door iemand als ik, ik sla er ook nooit nummers oid in. En echt waar open maken stelt niet zo veel voor.

Domi
23-06-2005, 04:44
Het moet ook weer inelkaar he ;)

Bij mij is het nr met een soort graveer-machientje erin gezet.

Johan-dtc
23-06-2005, 09:03
Bij mij is het nr met een soort graveer-machientje erin gezet.



jep, bij mij is het ook ingeraveerd

MelG60
23-06-2005, 16:46
Bij allemaal, kijk hier eens op: http://www.g-lader.info voor plaatjes om hem te demonteren.

Domi
23-06-2005, 17:55
Waar hoort het nr origineel te staan dan volgens jouw???

Bij mij staat het bovenop. Dus als je de kap open doet dan zie je het staan op de kop en boven op de lader.

Klopt dat?

MelG60
23-06-2005, 22:38
Kan overal zijn, vaak zijn ze aan binnenzijde ook gemerkt.

Blikopener
24-06-2005, 18:02
Staat er toch? Nummer is er bij fabricage ingezet is dus geen revisienummer. Jung was de fabrikant van de Gladers.

Jung??
Volgens mij was het Weber...
G-lader (http://www.a-weber.de/01html/d13kt.htm)

MelG60
24-06-2005, 19:20
Is dezelfde, ik geloof dat in 1993 ofzo Jung werd overgenomen en het daarna Jung/Weber werd. De G-lader werd trouwens toen ook meteen veranderd (zachtere lijsten)

polo 3
27-07-2005, 17:20
Albert weber is t nu toch geworden?
Alleen maken ze nu toch niks meer en leveren er ook niks meer van....
Vraag me wel af waar die machines gebleven zijn die t freesden enzo....
Over 10 jaar zal t toch echt lastig worden om een goeie of nieuwe verdringer te vinden.
Of komt t apperaat dan weer uit t vet :D

MelG60
28-07-2005, 14:01
Die machines die toen high tech waren zijn nu sterk verouderd, je kan ze zeker nog goed gerbuiken maar je kan ook laders en verdringers frezen met bestaande freesbanken, als bewezen door RPM, SLS en nog een paar anderen die er proefen mee gedaan hebben. Ik heb 'gehoord' dat de verdringers die RPM (in de toekomst) verkoopt geproduceerd worden bij SIG het bedrijf dat de G50/Ecodyno maakte.

Johan-dtc
28-07-2005, 14:18
ik ben er nu achter dat ie wel gereviseerd is, omdat er onder de dynamo een datum stond, maar kan ik er nu ook achter komen waar dat is gebeurd?

vanwege het bedrijfsnummer 339?


wil graag weten namelijk bij welke km. stand dat was

MelG60
28-07-2005, 14:25
Heb je er een foto van?

Rallye-VR6t
28-07-2005, 15:35
Die machines die toen high tech waren zijn nu sterk verouderd, je kan ze zeker nog goed gerbuiken maar je kan ook laders en verdringers frezen met bestaande freesbanken, als bewezen door RPM, SLS en nog een paar anderen die er proefen mee gedaan hebben. Ik heb 'gehoord' dat de verdringers die RPM (in de toekomst) verkoopt geproduceerd worden bij SIG het bedrijf dat de G50/Ecodyno maakte.


Zo heb ik ook gehoord, dat de verdringers die ze frezen uit 1 stuk alu,
dus geen gietstuk wat bewerkt wordt, nog steeds niet bedrijfszeker zijn.
Jammer maar helaas....want dat zou het wel interessant maken.
Op hoog toeren nog te veel onbalans.

Johan-dtc
28-07-2005, 15:40
Heb je er een foto van?

tis niet goed te zien op de foto, maar er staat 21-03-00

http://www.volksforum.com/albums/files/3/5/3/P1010011_856829.JPG

Johan-dtc
31-07-2005, 10:32
niemand een idee???

MelG60
31-07-2005, 13:09
Normaal zou er toch wel een naam in moeten staan maarja dat kan ook iedere idioot met slagletters er in meppen, blijft een feit dat je niks weet voordat je hem open gehad hebt.