PDA

View Full Version : Help !


berg1000
16-05-2013, 19:02
Tips gevraagd bij het volgende probleem.

Mijn Golf 1 cabrio 1.8i automaat heeft het probleem dat als hij warm is, af en toe afslaat.
Als dit gebeurd wil hij ook niet meer starten, de startmotor gaat dan ook niet meer rond. (De automaat staat dan wel in de N of P)

Er zit totaal geen regelmaat in. Het kan maar 1 keer in de week zijn, maar het kan ook 5 keer op een dag zijn.

Na enige tijd wachten start hij gewoon weer net of er niks aan de hand is.
Het wachten kan 2 minuten zijn maar kan ook 20 minuten zijn.

Verder loopt een rijd de golf prima.

Ik snap er niks van! :screwy:

Het is een golf 1 cabrio uit '81 en de 1.8i automaat met alle toebehoren komen uit een cabrio van '86


Als iemand tips heeft hoor ik het graag.

DragonGr Dragon
16-05-2013, 19:40
De startmotor draait helemaal niet rond? startmotor relais die aan het stuk gaan is?? anders massa of plus kabel die los zit of slecht contact maakt bij warm worden?

berg1000
16-05-2013, 19:59
De startmotor draait helemaal niet rond? startmotor relais die aan het stuk gaan is?? anders massa of plus kabel die los zit of slecht contact maakt bij warm worden?

Nee de startmotor gaat helemaal niet rond. Het relais hoor je dan volgens mij wel schakelen.

Maar een massa probleem zou idd ook kunnen.
Zal eens gaan zoeken.

Ik vraag me dan alleen af waarom hij afslaat?

Barn171
16-05-2013, 21:19
Afslaan kan ik zo ook niet verklaren, maar de startmotor is bij de automaatbakken vaak een euvel. Die zit namelijk aan de achterkant, tussen het blok en de uitlaat. Nu zit er wel een hitteschild tussen de uitlaat en de startmotor, maar dat weerhoud die motor natuurlijk niet van toch warmer te worden dan bij een schakelbak. Daarbij komt nog dat die hitteschilden nogal eens de neiging hebben om te scheuren en/of te rotten, waardoor ze er op den duur compleet tussenuit kunnen vallen.
Wat het meeste te leiden heeft is het start relais op de motor, maar de lagers e.d. krijgen ook wel wat meer op z'n flikker dan normaal. Revisie is op een gegeven moment onvermijdelijk.

Dan is een slecht contact ook nog mogelijk, ik heb hetzelfde start probleem gehad met mijn '82 GL diesel automaat. Ik stond al op het punt de startmotor weg te brengen voor revisie, toen ik per toeval zag dat de startkabel aan het contactslot gewoon niet goed in de kunststof steker zat en daarom dus soms wel en soms niet contact maakte. Toen ik dat hersteld had, startte hij direct, en nog steeds.