View Full Version : bemoeienis gevraagt golf2 1.3
ik ben van plan een golfje te kopen met 1.3 motor
ik heb er geen verstand van en wil graag weten of er veel variatie in deze motoren is en of ze wel betrouwbaar zijn
Op de foto is de motor te zien die er in zit
nu is mijn vraag aan de kenners wie weet welke motor dit is en of deze goed zijn
misschien ideen waar ik op moet letten?,,qua zwakke punten of juist niet?
Past hier evt een 5 bak op van de golf 3?
Graag alles wat je weet wat van belang kan zijn vertellen,,,ik wil alles weten voor ik dalijk honderden euro's in de sloot moet gooien
http://www1.picturepush.com/photo/a/13058559/640/13058559.jpg (http://nl.picturepush.com/public/13058559)
http://www2.picturepush.com/photo/a/13058565/640/13058565.jpg (http://nl.picturepush.com/public/13058565)
Johan1982MK1
17-05-2013, 11:20
Wat ik tot zover heb gezien bij deze blokken is olie lekkage bij de dynamo door de koppakking en paar keermee gemaakt dat de hallgever stuk was. Voor de rest niet.
Dacht een 5bak van een Polo, en waarom dan én 1300 4bak? Zou dan gewoon voor een 1.6 5bak gaan!
Berrychello
17-05-2013, 11:27
Op de foto een MH blok denk ik. Heb al enkele Golfjes gehad met zo'n blok en 4-bak. Heerlijke motor. Carburateur kan natuurlijk problemen geven maar moet dan gewoon goed schoongemaakt en afgesteld worden.
Inderdaad ook soms olielekkage door een kapotte koppakking. Heb ik al bij al die Golfjes moeten vervangen...
Het MH blok is er ook met injectie, de NZ. Die is wat gevoeliger voor vacuum-probleempjes enzo.
Dacht een 5bak van een Polo, en waarom dan én 1300 4bak? Zou dan gewoon voor een 1.6 5bak gaan!
Ik zit op het moment zonder auto en zonder degelijk inkomen,,,tijd zat om te sleutelen (liever niet natuurlijk maar wat moet ,,,dat moet) maar kan geen grote uitgaven aan reparaties doen
Ik zocht ook naar een 1.6 die 9 van de 10 keer ook een 5 bak hebben,,,tot ik deze tegen kwam
Deze zou helemaal goed zijn en het belangrijkste geheel roestvrij dat is voor mij het belangrijkste,,,oppervlakkige roest kan ik bewerken maar laswerk is een probleem
Aangezien ik al naar diverse "roestvrije en tech 100%" ben wezen kijken die dus juist doorgerot of zulke technische problemen hadden dat ik er niet eens mee thuis zou komen ben ik met mijn wensen wat soepeler geworden omdat ik nu aan reiskosten leeg aan het lopen ben (schandalig dat ze je na uitleg van je probleem gewoon 250 km laten rijden terwijl ze weten dat hun auto gaar is)
Ik wil een 5 bak omdat ik OOIT een Rotterdammer was en al mijn familie vrienden en kennissen zitten daar nog dus afstanden moeten gemaakt worden en liefst zo zuinig mogenlijk maar niet met een jap of italiaan want ik ben 1 mtr 97 en 1 mtr breed en een buik(je) :beer2:
Een te kleine spijkerbroek krijg je ook HEUS wel dicht,,,maar kan je dan nog ademen??
Daar bovenop heb ik VW in mijn bloed, dus,,,ja,,,,wat moet je doen?
Johan1982MK1
17-05-2013, 13:30
Ik zou gewoon de 1300 nemen. Zon 4bak rijdt niet verkeerd hoor. En je zit niet met de pierburg carb. Ellende.
Vriend van mij rijdt ook dagelijks een 1300 4bak ook een carburateur motor en is ook 1op15/16 haabaar.
5bak kan je evt later wel monteren.
4 bak rijdt inderdaad gewoon goed. Daarnaast zijn die 5 bakjes ook niet zo betrouwbaar. Verder zijn het redelijk degelijke motortjes, lekker simpel. Enkel de kop-pakking is een zwak punt (zoals hierboven al aangegeven).
Okee bedank voor de info
punt blijft volgens mij bakje wisselen en ZEKER als de koppeling ook nog een s kan blijven zitten niet zo gek veel werk,,,toch?
5 bak rijd gewoon rustiger en,,,,misschien ook zuiniger?
dat weet ik dan niet maar je hoeft in iedergeval niet te schreeuwen naar elkaar
Ik wil nog een poosje doen met de auto en wil er dus best een beetje werk in steken
ik heb van één ding last,,,,de verkoper klinkt heel eerlijk en oprecht, de brandstofmeter werkt niet-banden zijn niet meer je van het-heeft wat deukjes en hij loopt niet mooi omdat er iemand aan de ontsteking heeft geprutst waar hij bij stond en nu loopt hij niet mooi
Hij heeft een lage km stand en rijd er zelf al jaren naar tevredenheid mee ,,,,, waarom moet die dan nu 4 maanden voor de APK weg?
iemand een suggestie? roest kan ik vinden als het er is, remmen maak ik wel uitlaat doe ik zelf evt slijtage onderdelen geen punt lekke kop is minder,,,betekent dat een ander blok? of wat kost dat om te laten maken ongeveer?
iemand een suggestie met problemen die je niet zo 1.2.3. opvalt?
klinkt als een auto met werk, zoals alle auto's van rond 25 jaar oud. Niet teveel voor betalen zou ik zeggen, dan hou je wat over voor reparaties. Anders doorzoeken naar een ander, zat 'goede' auto's te vinden voor weinig...
klinkt als een auto met werk, zoals alle auto's van rond 25 jaar oud. Niet teveel voor betalen zou ik zeggen, dan hou je wat over voor reparaties. Anders doorzoeken naar een ander, zat 'goede' auto's te vinden voor weinig...
Hij kost ook maar 500 en dat is nu juist wat me dwars zit
Als iets TE mooi is om waar te zijn is dat meestal zo ,,, maar is het NU zo?
Ik heb zelf een Jetta gehad met dat blok en ik weet dat de carburateur vaak problemen kan geven. Dat de auto niet goed loopt zou ik dan ook daarin zoeken. Dus zoek even de prijs op van een goede carburateur en je weet wat je maximaal kwijt bent om hem goed te laten lopen.
Dat een auto niet goed loopt hoeft niet alleen aan de ontsteking te liggen, zoals de verkoper zegt.
Bumper83
17-05-2013, 15:55
ik heb dit blokje er ook inliggen, inderdaad een 1300 MH. Heeft bij mij al vele km gedraaid (geen idee hoeveel keer het klokje rond is gegaan, gaat nl maar tot 99.999km) en carb wil na 26 jaar dienst een beetje moeilijk doen maar verder weinig problemen mee gehad.
ik heb dit blokje er ook inliggen, inderdaad een 1300 MH. Heeft bij mij al vele km gedraaid (geen idee hoeveel keer het klokje rond is gegaan, gaat nl maar tot 99.999km) en carb wil na 26 jaar dienst een beetje moeilijk doen maar verder weinig problemen mee gehad.
okee dus wat doe je met een rotte carb,,ik bedoel waar haal je een andere?
of wat moet er gebeuren om te maken?
Ik heb een 1.3 met 4 bak en motorcode MH en ik kan er niks slecht van zeggen, tot nu toe nog niks met de pierburg meegemaakt. Ze is 25 jaar oud en heb er echt geen last van, start altijd zeer vlot, gaat goed vooruit voor wat het is en verbruik is te doen. Ik zou er voor gaan. Ben er echt gelukkig mee.
en waarom geen 1.6diesel of GTD? zijn een heel pak zuiniger. hoge km standen boeien niet, die blokken gaan toch niet kapot.
ik kocht de mijne 3jaar terug aan 200€ bij een VW/audi garage. zit je natuurlijk met die o zo mooie wegenbelasting van NL nu.
als een benzine zo een 1:15doet, dan kost die 10€ aan benzine per 100km
als je een diesel hebt die 1:25 doet, dan kost die 5,2€ per 100km.
op 20 000km ben je toch al 1000€ armer met een benzinewagen. vermoed dat daarvoor de belasting al is betaald.
een diesel heeft ook geen last van slechte carburators, injectiesystemen, vacuumlekken, ontstekingsproblemen...
en waarom geen 1.6diesel of GTD? zijn een heel pak zuiniger. hoge km standen boeien niet, die blokken gaan toch niet kapot.
ik kocht de mijne 3jaar terug aan 200€ bij een VW/audi garage. zit je natuurlijk met die o zo mooie wegenbelasting van NL nu.
op 20 000km ben je toch al 1000€ armer met een benzinewagen. vermoed dat daarvoor de belasting al is betaald.
een diesel heeft ook geen last van slechte carburators, injectiesystemen, vacuumlekken, ontstekingsproblemen...
Een diesel is uit den boze want dankzij die mooie meneren in Den Haag mag ik dalijk mijn T3 diesel die afgelopen 2 jaar nog geen 1000 kms gemaakt heeft op de schroot hoop gooien ik heb er zo'n dikke 7000 euro in zitten en is (nu al) geen ruk meer waard
Ik heb zojuist een golf 2 1.3 gekocht MET een 5 bakje en ga hier wel mee rijden en betaal GEEN of zo weinig mogenlijk belasting niet meer
het golfje zie ik als een buitenkansje van 88 met Nog geen 150000 op de teller
en de onderkant ziet er uit of ie net van de lopende band is gerold
Als het motortje het een beetje vol houdt heb ik hier de komende jaren een prima auto'tje aan
De foto's heb ik zojuist onderweg gemaakt maar ik open er nog wel een topic over
http://www3.picturepush.com/photo/a/13076166/640/13076166.jpg (http://nl.picturepush.com/public/13076166)
http://www3.picturepush.com/photo/a/13076176/640/13076176.jpg (http://nl.picturepush.com/public/13076176)
Dus!,,,,Boys,,,,,Met gepaste trots presenteer ik u mijn nieuwe aanwinst (foto's hier boven)
het is een 1.3tje met onverwacht toch een 5 bakje (4 en een eco versnelling) en omdat er ipv een 5 een E stond heeft de verkoper mij verteld dat het een 4 bak is
Hij stond in Breda maar de papieren lagen in Wageningen en dus was het een vrij lange proefrit
De hele weg heen 130/140 gereden (mocht van de eigenaar) en terug met 100/120
zonder problemen,,,niet warm geen stank en alles bleef het doen,,kachel stookt je de auto uit en op koel wordt het koud
Door mijn roest fobie heb ik xtra goed opgelet omdat hij er zo goed uit ziet dat ik eigenlijk dacht dat hij opgeknapt was voor de verkoop en alles weggemoffelt was
maar het is echt allemaal origineel
Enige puntjes de achtervering bonkt bij het neerkomen van een stoep of drempel
brandstof meter werkt niet (goed) ,,, geeft bij volle tank half aan en blijft dit doen en INEENS zakt hij als een speer naar net voorbij het 1e streepje van het rood wat er daarna gebeurt weet ik nog niet want ik wou naar huis ha ha
de stoelen lijken wel recaro's en daar pas ik niet in met mijn dikke reet,,,misschien iemand ruilen of iets te koop staan?
Het LIJKEN recaro's maar zijn het niet en de bestuurders heeft schade aan de stof op de wang,,,bij interesse mail ik wel foto's
Ik weet niet of ik deze asociale sloffen er nog onder hou,,,deze banden zijn best duur en twee zijn al goed gebruikt
Hij wil met optrekken onderin de versnellingen bijna niet trekken maar hoe meer toeren hoe beter het gaat,,,,ontsteking?,,,iemand een idee?
En de slotjes van bijde deuren zijn beschadigt dus moeten nieuwe voor komen
dat is het zo'n beetje op een deukje en krasje na
het hele apparaat voor E 500,- gekocht netjes of niet?
Nou,,,Dat vond ik nou ook
Ja en maak je over een eventuele olielekkage aan de koppakking niet te veel zorgen want er is geen simpeler motortje om aan te werken, onderdelen kosten een drol en 2 a 3 uurtjes sleutelen en hij zit erin.
Verder een hartstikke leuk ding voor dat geld :thumbup:
Ja en maak je over een eventuele olielekkage aan de koppakking niet te veel zorgen want er is geen simpeler motortje om aan te werken, onderdelen kosten een drol en 2 a 3 uurtjes sleutelen en hij zit erin.
Verder een hartstikke leuk ding voor dat geld :thumbup:
Meen je dat nou?,,,is het zo makkelijk?
Ik zat al te denken om een blokje reserve te leggen voor het geval dat
Maar zo te zien is de kop goed want er zit geen olie in de kv en ook geen keiharde slangen
Papiertje boven de vuldop in kleppendeksel gehouden en beweegt IETS maar niet erg veel
Alleen na het stuk heen met 130 140 km/u lekt hij iets op de vuldop van de kleppendeksel ,,, volgens mij niets schokkends toch???
Maak van je T3 een camper.
Het is echt heel eenvoudig, probleem wat zich met deze motoren voordoet is dat er op de hoek van de kop een oliekanaal zit welke wordt afgedicht door een rubber in de koppakking, deze gaat na verloop van tijd lekken naar buiten toe op de dynamo.
Je ziet hier in principe niets van in de kvs of de slangen omdat hij naar buiten lekt!
Maak van je T3 een camper.
Denk dat dat onmogenlijk is met een doka,,,dan moet ik er een caravan opschroeven
En wat verzinnen die hufters dan daar na weer?
Ik heb geen vertrouwen meer in de politiek ,,, ALLES wordt je afgenomen
dankzij dat stelletje zoutzakken in Den Haag is Brussel de baas en die wil onze welvaard (als je daar nog van kan spreken) nivelleren met het zuiden
zodat ze daar door kunnen gaan met hun siésta
En Wij maar werken voor 10% van ons eigenlijke loon
Het is echt heel eenvoudig, probleem wat zich met deze motoren voordoet is dat er op de hoek van de kop een oliekanaal zit welke wordt afgedicht door een rubber in de koppakking, deze gaat na verloop van tijd lekken naar buiten toe op de dynamo.
Je ziet hier in principe niets van in de kvs of de slangen omdat hij naar buiten lekt!
Nou dan zou ik olie moeten zien buiten op het blok,,,en buiten een beetje bij de dop kleppendeksel zie ik nog niets,,,,geweldig toch?
Mocht het wel gaan gebeuren weet ik wie ik om raad moet vragen
Trouwens de distributie mag wel vervangen de spanrol maakt geluid en ik wil dan beter het hele zooitje dan maar gelijk doen
Weet jij er een topic (liefst met foto's) ergens?
Waar je wat moet zetten en hoe ed,,,,,,,heb 0 ervaring en wil het graag leren
Audi1981
18-05-2013, 23:07
Spanrol heeft ie niet, dat gaat met de waterpomp als ik het goed heb. Mocht je dat willen doen, dan kom je gewoon bij mij langs, laat ik je dat doen en dan kan je dat gewoon zelf :thumbup:
Johan1982MK1
18-05-2013, 23:16
Spannen idd dmv de waterpomp. Onder op tijd zeyten en boven op tijd zetten. Nieuwe waterpomp monteren nieuwe snaar erom leggen. En hij kan weer ff mee. Leuk klusje en makkelijk te doen. ;)
Dan heb jij een goed torretje :thumbup:.
Deze motoren hebben geen spanrol vd distributie maar de riem span je door middel van de waterpomp te draaien (excentrisch).
Het beste is om meteen even de waterpomp te vervangen omdat als je de nieuwe riem gaat spannen deze vaak gaat lekken omdat deze al jaren op zn plaats zit, ook zit hier uiteraard een lager en afdichting in en deze hebben ook geen eeuwig leven.
A kwaliteit setje met riem en pomp kost tussen de 55 en 65 euro.
Vervangen gaat als volgt
Motor draaien tot de krukaspoelie onder op het ot merkteken staat
Distributie deksel demonteren en checken of de nokkenaspoelie ook correspondeert met het ot merkteken op de achterliggende kap.
Zo ja demonteer je krukaspoelie, riem en waterpomp (koelvloeistof even aftappen)
Riem eraf en oude waterpomp eraf
Nieuwe pomp monteren met vet aan de afdichtring en boutjes handvast aandraaien.
Monteer de riem over de tandriempoelies onderaan beginnen, dan over waterpomp en daarna over de nokkenaspoelie.
Draai de waterpomp om de riem te spannen tot deze ongeveer een vierde to t een half slag draaibaar is tussen duim en wijsvinger.
Zet waterpomp vast, draai de motor 2x 360 graden en voel of er niks raakt en controleer weer of de merktekens overeen komen.(wel met de hand niet met de startmotor)
Als alles klopt monteer je het distributiedeksel de krukaspoelie en de v snaar en vul dan de koelvloeistof.
Volgens mij zit johan1982mk1 vlak bij jou, doe het lekker een keer samen met hem dan kun je het in het vervolg toch zelf!
Audi1981
18-05-2013, 23:47
Volgens mij zit johan1982mk1 vlak bij jou, doe het lekker een keer samen met hem dan kun je het in het vervolg toch zelf!
:D
ik tank letterlijk 20euro diesel per week ( kost 1,30 per liter) ik kom daar een volle week mee toe, stadsgebruik en soms snelwegen op 130km/h of meer.
ongeloofelijk zuinig die JP 54pk blokken!
En ik rij al 11000km met mijn olie en filters etc.. heb wel de indruk dat ie olie en wat koelvloeistof verbruikt, maar ach motorblok is 25jaar oud :thumbup:
Nouuuu,,,,tussen johan en mij zit toch nog wel een beetje asfalt heur!
Johan woont in het noorden en ik zit (aan de grens) in het zuiden,,,,Klundert is daarmee vergeleken ook HÉÉL dichtbij
Maar in ieder geval bedankt voor je duidelijke uitleg en kan me er al wel iets van een verbeelding van maken
En johan jij natuurlijk ook hé? :thumbup:
Maar k'denk toch dat ik dat aanbod van Joram (audi1981) maar met bijde handen aan ga pakken
Alleen omdat hij geen spanrol blijkt te hebben moet ik toch nog eens gaan luisteren waar die herrie dan vandaan komt want de vorige eigenaar had gezegt dat de pomp vorig jaar vernieuwd is,,,,oh ooooh :eek:
ik tank letterlijk 20euro diesel per week ( kost 1,30 per liter) ik kom daar een volle week mee toe, stadsgebruik en soms snelwegen op 130km/h of meer.
ongeloofelijk zuinig die JP 54pk blokken!
En ik rij al 11000km met mijn olie en filters etc.. heb wel de indruk dat ie olie en wat koelvloeistof verbruikt, maar ach motorblok is 25jaar oud :thumbup:
En maar lachen om dien zuinige/gierige ollanders en zelf 1 op 25 rijden ha ha :giggle:
Ja dat ze zeer zuinig zijn ben ik helemaal met je eens maar ik rij lang niet de benodigde kilometers om er mee uit te komen als/wanneer er wegenbelasting over betaald moet worden,en 1 of 2 keer per maand naar Rotjeknoir gaat dat ook niet echt recht trekken,,,ik weet niet wat ze precies wegen maar dat het er in hakt per maand staat wel vast
denk dat een golf 2 diesel over de 900kg weegt (920,970, weet het niet meer).
ik heb je een mooi voorbeeld gegeven hé, als je 20 000km op een jaar doet, spaar je 1000€ brandstof uit. dus als de belasting meer is, dan ben je beter met je benzine.
k vind het ook absurd wat de overheid bij jullie heeft gedaan. door LPG aan te pakken ga je binnenkort geen enkele amerikaan meer zien rondtuffen bij jullie. en door nu die diesels ook aan te pakken, zullen al die golfjes ook verdwijnen.
maar t ergste van al, die wet is er om die mercedes diesels weg te krijgen, tja, dan pakken die dieselrijders toch gewoon een mercedes van 40jaar, die zijn er ook, en ook in diesels. de veroorzakers wordt nu ff uitgesteld, de hobbyrijders krijgen de volle laag daar. want de volle wegenbelasting betalen voor een auto die pakweg 5000km rijd op een jaar, dat hebben de hobbyrijders er ook niet voor nodig.
voor de rest mooie golf, de goeie 'harde' zijn zeker nog te vinden hoor. die golfkes zijn gewoon immens goed gebouwd.
toen ik mijn firmawagen kwijt was 3jaar terug, moest ik een oude wagen hebben (liefst belastingsvrij), oerdegelijke dieselmotor, onderdelen makkelijk te vinden, en dan nog zuinig erbij.
ik ben ford rijder tot en met, maar ford viel af op roest, en zuinigheid.
schiet maar 1 auto meer over en dat is golf 2. zelf de golf 3 roest veel sneller dan een 2 en rijd ook zo zuinig niet
Johan1982MK1
19-05-2013, 08:42
als je iets dichterbij had gewoond hadden we je auto zo ff omhoog kunnen zetten en had je wel ff mee kunnen kijken. :D
maar zoals bovengenoemd het zit logisch inelkaar met merktekens anders dan bij die franse brut en mocht je er niet uitkomen kan je altijd hier posten of een pb tje sturen. .
Idd wel de waterpomp mee vervangen en let op de vertanding op de distributieriem. Er zijn midellen met rechte vertanding en met afgeronde vertanding. Deze kan je niet doorelkaar gebruiken.
Dat herrie maken. Piepen/fluiten whatever, komt door de riem die te strak staat.
Koud lijkt de speling voldoende maar warm zet het blok uit en staat de riem ineens erg strak. dat laat het waterpomp lagertje je dus weten.
Oh ja idd das verkeerd gelezen, johan komt uit friesland das een stukkie sturen.
Je bent van harte welkom in Klundert anders hoor mocht je hulp nodig hebben geef maar een gil :thumbup:
het lawaai wat je hoort is dan hoogstwaarschijnlijk toch je waterpomp of je dynamo. er zit namelijk verder niks aan die kant.
Ik heb trouwens misschien nog wel zon setje liggen zou ik ff moeten kijken, zo ja mag het voor weing weg.
A kwaliteit setje met riem en pomp kost tussen de 55 en 65 euro.
Waar haal je dat dan? Moet namelijk ook mijn koppakking vervangen maar een nieuwe waterpomp koste mij al 125 euro.
Johan1982MK1
19-05-2013, 09:00
Ik heb zelf een 'rekening' bij een automaterialenzaak maar als je dat niet hebt kun je ook bij boelm online bestellen. Of bij mister Auto. Goede ervaring met beide. Boelm is ook zeer vlot met versturen.
Mister auto: conti 64,60 euro compleet en skf 54,96
En maar lachen om dien zuinige/gierige ollanders en zelf 1 op 25 rijden ha ha :giggle:
Ja dat ze zeer zuinig zijn ben ik helemaal met je eens maar ik rij lang niet de benodigde kilometers om er mee uit te komen als/wanneer er wegenbelasting over betaald moet worden,en 1 of 2 keer per maand naar Rotjeknoir gaat dat ook niet echt recht trekken,,,ik weet niet wat ze precies wegen maar dat het er in hakt per maand staat wel vast
Haha dat is zeer zuinig ja (met kwart opengedraaide dieselpomp). ik heb da auto al sinds oktober 2012, tot nu toe 11000km gereden, De Golf 2's wegen gemiddeld 920-950kg.
wegenbelasting in Belgie betaal ik 259Euro per jaar.
eerste inschrijving was 394Euro :wow:
ps: moet wel zeggen nadat ik de pomp wat opengedraaid heb, dat ie wat echt zwart rookt als ik optrek, in Augustus terug dichtdraaien, zodat ik op de roetmeting niet kom vast te zitten bij de keuring deze oktober :D
denk dat een golf 2 diesel over de 900kg weegt (920,970, weet het niet meer).
ik heb je een mooi voorbeeld gegeven hé, als je 20 000km op een jaar doet, spaar je 1000€ brandstof uit. dus als de belasting meer is, dan ben je beter met je benzine.
k vind het ook absurd wat de overheid bij jullie heeft gedaan. door LPG aan te pakken ga je binnenkort geen enkele amerikaan meer zien rondtuffen bij jullie. en door nu die diesels ook aan te pakken, zullen al die golfjes ook verdwijnen.
maar t ergste van al, die wet is er om die mercedes diesels weg te krijgen, tja, dan pakken die dieselrijders toch gewoon een mercedes van 40jaar, die zijn er ook, en ook in diesels. de veroorzakers wordt nu ff uitgesteld, de hobbyrijders krijgen de volle laag daar. want de volle wegenbelasting betalen voor een auto die pakweg 5000km rijd op een jaar, dat hebben de hobbyrijders er ook niet voor nodig.
voor de rest mooie golf, de goeie 'harde' zijn zeker nog te vinden hoor. die golfkes zijn gewoon immens goed gebouwd.
toen ik mijn firmawagen kwijt was 3jaar terug, moest ik een oude wagen hebben (liefst belastingsvrij), oerdegelijke dieselmotor, onderdelen makkelijk te vinden, en dan nog zuinig erbij.
ik ben ford rijder tot en met, maar ford viel af op roest, en zuinigheid.
schiet maar 1 auto meer over en dat is golf 2. zelf de golf 3 roest veel sneller dan een 2 en rijd ook zo zuinig niet
Als de golf dan tot 950 kg weegt betaal je in NL E63 per maand voor een diesel
weegt hij één of 100 kilo zwaarder (dus tot 1050 kg) betaal je E75 per maand
Mijn benzine golf kost E19,30 per maand
LET OP!!! dit is gebaseert op wat de RDW nu op geeft aan tarieven,,,morgen kan dit anders zijn
Gezien ik 1a 2 keer per maand tank ga ik er lang niet mee uitkomen om een diesel te pakken jammer genoeg want ik rij ook het liefste diesel
Het geluid de geur bij het tanken en de manier van rijden spreekt mij meer aan dan benzine ,,, maarja het is gewoon niet anders
Ik heb hiervoor een golf 3 variant 1.8 benzine gehad en daar vielen idd de gaten in ,,,maar allemaal aan de carrosserie en niet in de bodem gek genoeg,,,ik heb Vaak anders gehoord maar de bodem was helemaal hard die kostte overigens E 40,- p/m aan wbl en was ook te duur geworden
Door het wegvallen van mijn reiskosten woon/werk
als je iets dichterbij had gewoond hadden we je auto zo ff omhoog kunnen zetten en had je wel ff mee kunnen kijken. :D
maar zoals bovengenoemd het zit logisch inelkaar met merktekens anders dan bij die franse brut en mocht je er niet uitkomen kan je altijd hier posten of een pb tje sturen. .
Idd wel de waterpomp mee vervangen en let op de vertanding op de distributieriem. Er zijn midellen met rechte vertanding en met afgeronde vertanding. Deze kan je niet doorelkaar gebruiken.
Dat is nu precies de reden dat ik voor de golf 2 ben gegaan ,,, iedereen verteld het zelfde
Degelijke en simpele techniek-goedkope onderdelen en in vergelijking met wat er vandaag de dag rondkachelt een MOOIE auto qua model
Dat er een forum voor is waar je werkelijk ALLES vandaan kunt halen tot fisieke hulp aan toe is natuurlijk een hele leuke bijkomstigheid
Dat ik op 0 moet beginnen is jammer maar er is info en hulp zat heb ik wel begrepen
Dat herrie maken. Piepen/fluiten whatever, komt door de riem die te strak staat.
Koud lijkt de speling voldoende maar warm zet het blok uit en staat de riem ineens erg strak. dat laat het waterpomp lagertje je dus weten.
Duidelijk,,bedankt
Het geluid is overduidelijk een versleten lager
Na 8 jaar in het terrein door de drek rijden met een suzuki samurai heb ik een feilloos gehoor voor afgeleefde lagers ha ha
Je hoord duidelijk de balletjes in het lager springen/knarsen onder de spanning
Nu alleen ff kijken welke het is
Ik heb trouwens misschien nog wel zon setje liggen zou ik ff moeten kijken, zo ja mag het voor weing weg.
Nou,,dat zou leuk zijn,,,maarruuuuh dat zal dan ergens volgende week zijn voor ik er aan toe kom om te kijken
En wat moet je dan weten of het het juiste spul is?,,,foto's?
Ga eerst wel ff kijken wat het precies is maar eerst even inruimen met gereedschap zonnebril kaarten,,,,sleepkabel :gay: ed want hij is nog helemaal "bloot"
Tevens op zoek naar een zelfde band die er onder zitten of 2 anderen
(vreemde maat 205 45 R16) want die zijn NET wel APK waardig of NET niet
Ik heb er één band zonder velg bij gehad maar ga die nu maar eens zoeken met zelfde profiel
Haha dat is zeer zuinig ja (met kwart opengedraaide dieselpomp). ik heb da auto al sinds oktober 2012, tot nu toe 11000km gereden, De Golf 2's wegen gemiddeld 920-950kg.
ps: moet wel zeggen nadat ik de pomp wat opengedraaid heb, dat ie wat echt zwart rookt als ik optrek, in Augustus terug dichtdraaien, zodat ik op de roetmeting niet kom vast te zitten bij de keuring deze oktober :D
Nou ik als nederlander met mijn T3 verhaal kan je die pomp niet ver genoeg open draaien en dan zou ik ook de hele dag rondjes rijden langs het binnenhof
En maar hopen dat ze daar de ramen open hebben :evil:
Zou ze milieu vervuiling laten ruiken dat stelletje onbenullen
Nou ik als nederlander met mijn T3 verhaal kan je die pomp niet ver genoeg open draaien en dan zou ik ook de hele dag rondjes rijden langs het binnenhof
En maar hopen dat ze daar de ramen open hebben :evil:
Zou ze milieu vervuiling laten ruiken dat stelletje onbenullen
Haha dat is een goed idee ja, stelletje kl**tzakken dat het zijn haha
En als het nog steeds niet lukt gooi ik er een injector cleaner in of hoe dat ook heet, zodat het verbrandingsproces beter gebeurd..
3 maanden voor de keuring dan moet wel mijn roet verdwenen zijn uit mijn uitlaat :tongue: No smoke, No fun :tongue:
Haha dat is een goed idee ja, stelletje kl**tzakken dat het zijn haha
En als het nog steeds niet lukt gooi ik er een injector cleaner in of hoe dat ook heet, zodat het verbrandingsproces beter gebeurd..
3 maanden voor de keuring dan moet wel mijn roet verdwenen zijn uit mijn uitlaat :tongue: No smoke, No fun :tongue:
OH jee ,,, een (ex)collega van mij vertelde mij dat hij nooit problemen had bij de roetmeting ik heb er geen ervaring mee maar volgens hem werkt het als je geen kat of roetfilter hebt
3 kwart volle tank 1 koffie kopje loodvrije benzine er bij (zo'n plastic bekertje ongeveer)
Even flink over de kasseien (daar hebben jullie er zat van) en naar de keuring
niet genoeg? nog eens met een half bekertje doen en goed laten keuren
Daarna tank leeg rijden of aftappen en uiteraard je pomp weer open zetten om het milieu om zeep te helpen
Hang me er niet aan op maar hij zweert er bij
Johan1982MK1
19-05-2013, 17:34
Dat is nu precies de reden dat ik voor de golf 2 ben gegaan ,,, iedereen verteld het zelfde
Degelijke en simpele techniek-goedkope onderdelen en in vergelijking met wat er vandaag de dag rondkachelt een MOOIE auto qua model
Dat er een forum voor is waar je werkelijk ALLES vandaan kunt halen tot fisieke hulp aan toe is natuurlijk een hele leuke bijkomstigheid
Dat ik op 0 moet beginnen is jammer maar er is info en hulp zat heb ik wel begrepen
Wij hebben wekelijks mensen bij de garage die vanaf 800tot 2000 euro aan reparatiekosten moeten betalen. Voor beide partijen niet leuk. Bijvoorbeeld laatst een nissan t model weet ik zo ff niet, de koppakking lek. Een enorme bak werk zeer prijzige onderdelen.. Een renault met de koppeling eruit, 900euri aan onderdelen en ga zo maar doo rmensen komen er vanzelf wel weer op een oud ding terug tegenwoordig..
ik heb al 60 000km met de golf gedaan op die 3jaar dat ik die heb. in het begin deed ik 60 000km/jaar maar ben snel overgestapt naar trein voor woon-werk verkeer (ander zit men golf binnen de 6jaar over de 1 000 000km en ik koop pas een andere als die 1miljoen km heeft, of 40jaar oud is. zou zonde zijn binnen 6jaar al een andere te moeten zoeken :D
de mijne staat voor het moment ook opengedraaid weer, en rookt idd pikzwart. t is altijd met de lichte voet rijden als politie in de buurt is.
als er ene te dicht achter mij rijd, 3de in en volgas :D
ze zijn blijkbaar niet geneigd te volgen dan
bij mij is de jaarlijkse belasting 32€.
@TS: als de golf nu 1000kg weegt, en je betaald tan 75€ /maand. nu betaald je 19€/maand, is een verschil van 56€. op jaarbasis 670€ dus. heb je er zo uit als je 12 000km/jaar aflegd.
idd ferm klote daar bij jullie. ik heb een dodge 5.2V8 van 2465kg leeg op LPG en een golf diesel . zou leuk zijn als ik daar belasting voor krijg (de dodge 3300€ dacht ik, en de golf zou dus 900€ zijn. dat is samen al 350€/maand. kan ik niet betalen in NL. hoop dat BE ff belastingsvrij blijft nog
Wij hebben wekelijks mensen bij de garage die vanaf 800tot 2000 euro aan reparatiekosten moeten betalen. Voor beide partijen niet leuk. Bijvoorbeeld laatst een nissan t model weet ik zo ff niet, de koppakking lek. Een enorme bak werk zeer prijzige onderdelen.. Een renault met de koppeling eruit, 900euri aan onderdelen en ga zo maar doo rmensen komen er vanzelf wel weer op een oud ding terug tegenwoordig..
Tegenwoordig wordt alles gemaakt met een korte levensduur zodat je weer een nieuwe moet ,,, en dat geldt niet alleen voor auto's hoor?!
Die auto's die bij jou in de garage komen zijn auto's met EXPRESS ingebouwde zwakke punten in de techniek
Een auto MOET na aanschaf 3a4 keer terug komen (en ze rekenen er op dat je naar de dealer gaat) voor reparaties,,,let maar eens op Johan het is bijna nooit garantie werk,,,altijd (net) er buiten
Auto's vroeger hadden nooit een lekke koppakking mits gewoon gebruikt
Ik Ben 5 jaar chauffeur geweest op een mercedes (let op MERCEDES) sprinter
en die kreeg ik op mijn eerste dag mee met 800 km op de teller dus bijna nieuw
Na een week kreeg ik te horen dat dat mijn vaste auto werd en heb er uiteindelijk 545000 km op gezet in 5 jaar maar ik heb meer in de garage gestaan dan op de weg en de gekste dingen bij 30 000 de spanrol en tevens een kruiskoppeling van de aandrijfas
Bij 45 000 scheurtjes in de kop en dat kwam iedere 45/50000 terug
ventielen die om je oren schoten wiel lagers lekke stuurbekrachtiging veren pakket gebroken ik heb 4 voorruiten gehad elke steen was een barst enz enz enz
na anderhalf jaar zag de cabine er nog heel netjes uit maar het chassis begon overal te roesten en hard ook
Ook deze wagens zijn gemaakt om kapot te gaan maar koffie zetters magnetrons televisies wasmachines ,,niets wordt meer zo oud dan het ouwe spul
Jij denkt dat alles uitgerekent wordt door economen om materiaal te besparen maar in het echt rekenen ze uit hoe lang ze het mee kunnen laten gaan
ik heb al 60 000km met de golf gedaan op die 3jaar dat ik die heb. in het begin deed ik 60 000km/jaar maar ben snel overgestapt naar trein voor woon-werk verkeer (ander zit men golf binnen de 6jaar over de 1 000 000km en ik koop pas een andere als die 1miljoen km heeft, of 40jaar oud is. zou zonde zijn binnen 6jaar al een andere te moeten zoeken :D
de mijne staat voor het moment ook opengedraaid weer, en rookt idd pikzwart. t is altijd met de lichte voet rijden als politie in de buurt is.
@TS: als de golf nu 1000kg weegt, en je betaald tan 75€ /maand. nu betaald je 19€/maand, is een verschil van 56€. op jaarbasis 670€ dus. heb je er zo uit als je 12 000km/jaar aflegd.
idd ferm klote daar bij jullie. ik heb een dodge 5.2V8 van 2465kg leeg op LPG en een golf diesel . zou leuk zijn als ik daar belasting voor krijg (de dodge 3300€ dacht ik, en de golf zou dus 900€ zijn. dat is samen al 350€/maand. kan ik niet betalen in NL. hoop dat BE ff belastingsvrij blijft nog
KIjk ik hou mijn km's niet bij hoeveel ik per jaar maak maar uitgaande van mijn vorige auto rijd ik ongeveer 5a650 km per maand en dat is een drukke maand zeg maar X 12= dan 7800 en dan neem ik het ruim dus dan ga ik er lang niet mee toe komen op een jaar
Ik hoop ook dat je nog ff met je wegenbelastingvrije kan rijden maar let op!,,,als er één schaap over de dam is...........
Tegenwoordig wordt alles gemaakt met een korte levensduur zodat je weer een nieuwe moet ,,, en dat geldt niet alleen voor auto's hoor?!
Die auto's die bij jou in de garage komen zijn auto's met EXPRESS ingebouwde zwakke punten in de techniek
Een auto MOET na aanschaf 3a4 keer terug komen (en ze rekenen er op dat je naar de dealer gaat) voor reparaties,,,let maar eens op Johan het is bijna nooit garantie werk,,,altijd (net) er buiten
als je garantie wil behouden, MOET je wel naar de dealer voor herstellingen.
ik had hiervoor altijd firmawagens, en das 1 grote last.
mijn rekord was een citroen jumpy. 72km op de teller, kwam net thuis van die op te halen en men stuuurbekrachtingingspomp was lek. mocht al naar de garage.
men renault kangoo heeft 3 versnellingbakken gehad op 114 000km, toen was mijn firma het beu en hebben ze andere wagen gevraagd bij leasemaatschappij.
wel allemaal garantie. de eerste had een gat in de zijkant en alle olie was eruit gelopen, de 2de stond ineens vast tussen 2de en 3de. toen de garage die herstelden vroegen ze aan mij WAAROM er een oude bak onder stak (revisie dus en geen nieuwe).
men clio heeft ook allerhande problemen gehad (problemen met injectie, abs, remmen in algemeen, deuren, ....). die werd vroegtijdig terug gestuurd naar leasemaatschappij.
men megane heeft op 1jaar tijd (130 000km) 5keer in de garage gestaan voor onderhoud en 6keer wegens problemen. op 20 000km is de hele airco eruit gehaald geweest omdat ze het lek niet vonden.
bij nieuwe autos verdienen ze NIET op de verkoop (vandaag die grote kortingen ook altijd), maar wel op onderhoud en herstellingen erna (welke altijd een fortuin kosten. blijkbaar is een onderhoud van 500€ normaal. als men golf zo een onderhoud nodig heeft, is heel de mechaniek vervangen )
MIJN weekenddaily in die tijden was men dodge W200 uit 1977. en die auto rijd hier NOG :D .
toen ik veranderde van werk, zocht ik dus een degelijke auto, liefst beetje roestbestendig, niet kapot te krijgen motor, en zo oud mogelijk zodat je er zelf aan kan sleutelen (lees: GEEN ECU's onder de kap).
mijn 25jaar oud mormel heeft op die 60 000km al het volgende gehad:
-1wiellager stuk (oude veerpoot in plaats gestoken)
-radiatordarm stuk
-waterpomp stuk (ondertussen wel al radiator vervangen omdat ik het lek niet vond)
-chauffage unit gesprongen
allemaal 'normale' slijtage onderdelen. is in ieder geval minder problemen dan men firmawagens hadden, en mijn golf heeft 423 000km. mag al eens iets aankomen.
ook kosten die onderdelen niks. nieuwe radiator voor golf mk2 34€ :eek:
daar heb je bij die nieuwe wagens het afdichtingsringetje nog niet voor
als je garantie wil behouden, MOET je wel naar de dealer voor herstellingen.
ik had hiervoor altijd firmawagens, en das 1 grote last.
mijn rekord was een citroen jumpy. 72km op de teller, kwam net thuis van die op te halen en men stuuurbekrachtingingspomp was lek. mocht al naar de garage.
men renault kangoo heeft 3 versnellingbakken gehad op 114 000km, toen was mijn firma het beu en hebben ze andere wagen gevraagd bij leasemaatschappij.
wel allemaal garantie. de eerste had een gat in de zijkant en alle olie was eruit gelopen, de 2de stond ineens vast tussen 2de en 3de. toen de garage die herstelden vroegen ze aan mij WAAROM er een oude bak onder stak (revisie dus en geen nieuwe).
men clio heeft ook allerhande problemen gehad (problemen met injectie, abs, remmen in algemeen, deuren, ....). die werd vroegtijdig terug gestuurd naar leasemaatschappij.
men megane heeft op 1jaar tijd (130 000km) 5keer in de garage gestaan voor onderhoud en 6keer wegens problemen. op 20 000km is de hele airco eruit gehaald geweest omdat ze het lek niet vonden.
bij nieuwe autos verdienen ze NIET op de verkoop (vandaag die grote kortingen ook altijd), maar wel op onderhoud en herstellingen erna (welke altijd een fortuin kosten. blijkbaar is een onderhoud van 500€ normaal. als men golf zo een onderhoud nodig heeft, is heel de mechaniek vervangen )
MIJN weekenddaily in die tijden was men dodge W200 uit 1977. en die auto rijd hier NOG :D .
toen ik veranderde van werk, zocht ik dus een degelijke auto, liefst beetje roestbestendig, niet kapot te krijgen motor, en zo oud mogelijk zodat je er zelf aan kan sleutelen (lees: GEEN ECU's onder de kap).
mijn 25jaar oud mormel heeft op die 60 000km al het volgende gehad:
-1wiellager stuk (oude veerpoot in plaats gestoken)
-radiatordarm stuk
-waterpomp stuk (ondertussen wel al radiator vervangen omdat ik het lek niet vond)
-chauffage unit gesprongen
allemaal 'normale' slijtage onderdelen. is in ieder geval minder problemen dan men firmawagens hadden, en mijn golf heeft 423 000km. mag al eens iets aankomen.
ook kosten die onderdelen niks. nieuwe radiator voor golf mk2 34€ :eek:
daar heb je bij die nieuwe wagens het afdichtingsringetje nog niet voor
Ja alle nieuwe auto's zijn waardeloos en het merk maakt eigenlijk niet meer uit
T'is toch allemaal troep
MAAR!,,,,,vlak ook de bestuurders tegenwoordig niet uit hoor!
Men rijdt tegenwoordig ook zonder enig respect voor de auto
Ik zie regelmatig mensen met kleine lichte zuinige auto'tjes rijden alsof ze in een f1 zitten
Oude mensen die met 4000 toeren zo langzaam rijden dat het net is of ze stil staan met parkeren of zo
In de file te lui om de koppeling in te trappen als de auto bokt wanneer ze een foutje maken met koppel en gas (kan nu eenmaal wel eens) maar dan gewoon het gas er op tot ie afslaat of door trekt
In de file bij elke meter optrekken alsof het een stoplicht racer is
dit komt ook de auto's niet ten goede
Moet je voor de lol/ergernis eens op de drukke dag bij een supermarkt op de parkeerplaats gaan staan en om je heen kijken hoeveel mensen er in aanmerking komen voor nieuwe rijlessen en hoe groter/duurder de auto hoe banger ze zijn om te rijden
Eigenlijk gaan de auto's net zo achteruit als de bestuurders van tegenwoordig
Ik zeg niet dat ik zo'n geweldige bestuurder ben maar er zijn er zat die lager scoren dan ik
Altijd als ik de flikken tegenkom gooi ik hem snel op zijn 3de of 4de op 40peruur.. hoe lager de toeren hoe te minder de smoke :D
Wel jammer dat ik geen GTD heb, maar heb gehoord dat ie gevoeliger zijn dan een 54pk.
weet niet of dit wel waar is :tongue:
Men rijdt tegenwoordig ook zonder enig respect voor de auto
Mee eens. Komt wellicht ook omdat je vroeger niet zoveel leaseauto´s had want die hoeven tegenwoordig maar max. 3 jaar mee te gaan. Hoor zo vaak "het is maar een auto" maar de wereld is voor die mensen te klein als ze een garagerekening krijgen van 700euro. Dan lopen ze boos en gefrustreerd de showroom in en kopen meteen een andere occassion voor 4000 meer.
Audi1981
23-05-2013, 21:20
Aan het begin van deze pagina GING het nog over aankoopadvies betreffende een Golf mk2 1.3 voor de topicstarter...;)
Zullen we daar weer naar toe gaan heren?
Nou ,,, bij deze dan
Ik hoor vaak over ellende over de carburateur van deze motortjes en bijna altijd over dat de stationair toeren schommelen
Bij mij blijft ie stationair wel mooi draaien maar met optrekken zit er geen greintje pit in het begin van iedere versnelling tot bijna afslaan toe (het reageert ook wat later)
en als ie eenmaal wat meer toeren gaat maken (zegmaar net voor je moet gaan schakelen) trekt hij als een beer (voor een 1300tje dan)
Nu wil ik eerst weten of de ontsteking goed staat maar hoe kan je dat zien?
Ik weet dat je niet zomaar aan dat ding moet draaien maar dat is bij de vorige eigenaar wel gebeurt ,,, (is mij verteld)
Daarna zal er als het niet weg is naar de carb gekeken moeten worden
Iemand suggesties wat het ook zou kunnen zijn ,,, iets simpels?
Nou ,,, bij deze dan
Ik hoor vaak over ellende over de carburateur van deze motortjes en bijna altijd over dat de stationair toeren schommelen
Bij mij blijft ie stationair wel mooi draaien maar met optrekken zit er geen greintje pit in het begin van iedere versnelling tot bijna afslaan toe (het reageert ook wat later)
en als ie eenmaal wat meer toeren gaat maken (zegmaar net voor je moet gaan schakelen) trekt hij als een beer (voor een 1300tje dan)
Nu wil ik eerst weten of de ontsteking goed staat maar hoe kan je dat zien?
Ik weet dat je niet zomaar aan dat ding moet draaien maar dat is bij de vorige eigenaar wel gebeurt ,,, (is mij verteld)
Daarna zal er als het niet weg is naar de carb gekeken moeten worden
Iemand suggesties wat het ook zou kunnen zijn ,,, iets simpels?
Dat is heel makkelijk op te lossen! Je koopt een Weber carburateur en wat je met de oude moet doen staat hier ook op het forum :thumbup:
Of even de zoekfunctie gebruiken, er is en forumlid die ze reviveerd en dan rijdt je 1600 met pierburg als nieuw ;)
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=109056
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=109056
LESLEY ,,, bedankt weer,,had ik niet zo 1 2 3 gevonden
Heb al gepost nu wachten op antwoord
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.