View Full Version : bemoeienis gevraagt golf2 1.3
ik ben van plan een golfje te kopen met 1.3 motor
ik heb er geen verstand van en wil graag weten of er veel variatie in deze motoren is en of ze wel betrouwbaar zijn
Op de foto is de motor te zien die er in zit
nu is mijn vraag aan de kenners wie weet welke motor dit is en of deze goed zijn
misschien ideen waar ik op moet letten?,,qua zwakke punten of juist niet?
Past hier evt een 5 bak op van de golf 3?
Graag alles wat je weet wat van belang kan zijn vertellen,,,ik wil alles weten voor ik dalijk honderden euro's in de sloot moet gooien
http://www1.picturepush.com/photo/a/13058559/640/13058559.jpg (http://nl.picturepush.com/public/13058559)
http://www2.picturepush.com/photo/a/13058565/640/13058565.jpg (http://nl.picturepush.com/public/13058565)
Johan1982MK1
17-05-2013, 11:20
Wat ik tot zover heb gezien bij deze blokken is olie lekkage bij de dynamo door de koppakking en paar keermee gemaakt dat de hallgever stuk was. Voor de rest niet.
Dacht een 5bak van een Polo, en waarom dan én 1300 4bak? Zou dan gewoon voor een 1.6 5bak gaan!
Berrychello
17-05-2013, 11:27
Op de foto een MH blok denk ik. Heb al enkele Golfjes gehad met zo'n blok en 4-bak. Heerlijke motor. Carburateur kan natuurlijk problemen geven maar moet dan gewoon goed schoongemaakt en afgesteld worden.
Inderdaad ook soms olielekkage door een kapotte koppakking. Heb ik al bij al die Golfjes moeten vervangen...
Het MH blok is er ook met injectie, de NZ. Die is wat gevoeliger voor vacuum-probleempjes enzo.
Dacht een 5bak van een Polo, en waarom dan én 1300 4bak? Zou dan gewoon voor een 1.6 5bak gaan!
Ik zit op het moment zonder auto en zonder degelijk inkomen,,,tijd zat om te sleutelen (liever niet natuurlijk maar wat moet ,,,dat moet) maar kan geen grote uitgaven aan reparaties doen
Ik zocht ook naar een 1.6 die 9 van de 10 keer ook een 5 bak hebben,,,tot ik deze tegen kwam