Log in

View Full Version : Golf 2 ombouwen naar injectie?

the daantjee
19-05-2013, 13:40
Hallo,

Ik nu sinds een week een 4 deurs golf 2 uit 1984, Deze heeft de beruchte pierenburg carburateur en aangezien ik deze ook op mijn vorige auto had en deze veel problemen gaf was mijn vraag of het mogenlijk is om mijn golf om te bouwen naar multipoint injectie? en welke aanpassingen hiervoor gedaan moeten worden met de onsteking brandstofpomp enz? Hoor graag van jullie.

Mvg,Daan landman

PuttenMKII
19-05-2013, 13:56
Mijn Golf is ook omgebouwd naar injectie, van een HK blok naar NZ.
Is wel wat werk. Samen met mijn vader gedaan en hebben het volgende vervangen:

- blok
- gehele kabelboom ( voor tot achter)
- zekeringkast
- brandstoftank
- benzinepomp plaatsen
- stuurkolom overzetten
- uitlaatlijn

Zal nog wel wat vergeten zijn. Hier op het forum hebben tim-j en quynten hetzelfde gedaan, gebruik de search even. Die hebben ook plaatjes m.b.t. de stuurkolom.

Spijky
19-05-2013, 14:06
Golf kopen met Injectie :thumbup:

the daantjee
19-05-2013, 15:06
Hallo,

het was eerder mijn bedoeling om het originele hk blok om te bouwen naar injectie, ik weet in iedegevalt dat ik dan een andere tank met pomp moet hebben uiteraard het hele injectie spul, en ook dat mijn onsteking omgebouwd moet worden naar hallgever. nou heb ik een hk blok met puntenonsteking en nu kan ik een onsteking krijgen van een 1300i blok motorcode hk met hallgever alleen nu was de vraag past deze op mijn kop aangezien de opname van een puntenonsteking tog anders is?

Mvg,daan

PuttenMKII
19-05-2013, 15:27
ah, dat zou ik niet weten ;)
succes!

tim_j
19-05-2013, 15:53
Kop van een NZ erop lijkt me dan het makkelijkst. Maar dan komt alsnog de kabelboom/ tank en de meut erbij.

the daantjee
19-05-2013, 16:12
oke, stel ik bemachtig of bouw zelf een onsteking met hallgever. kan ik dan de inectie monteren? en maakt het nog uit welk type onsteking bijv nz of aav? als dit mogenlijk is wil ik dit monteren

nz zpruitstuk met gaskleppenhuis,
nzluchtfilterbox met luchtmassameter
nz computer met kabelboom
omgebouwde verdeler met nz hallgever
katalysator met labda
en een tank met een pomp uit een latere golf 2.

En hoe zit dat met de bedrading van de tank? zit deze aan de kabelboom van de nz? of komt deze bediening ergends anders vandaan?

Mvg,Daan