PDA

View Full Version : Aankoop Polo 260dkm

cheb_seb
21-05-2013, 18:35
Hallo,

Zoals de titel al doet vermoeden... Ik heb een leuke Polo 6n2 uit 2000 op het oog. Ziet er goed en verzorgd uit, maar er zit al 260dkm op de teller (vraagprijs e1445):wow:

Ga ik hier nog een paar jaar plezier aan beleven (ik rijd niet als een bezetene en ik hoef ook niet als eerste weg bij het verkeerslicht) of kan ik beter wat meer uitgeven voor een wagen met wat minder kilometers... Wat zijn jullie ideeën?

Tjaap
21-05-2013, 18:54
Km zegt niets als hij goed onderhouden is.
Ga eens rijden. Als hij goed voelt en niks rammelt of kraakt en hij er goed verzorgd uitziet ( dus niet onder de hogedruk gezet en vol siliconen gespoten door een handelaar)

Dan kan zo'n auto nog jaren mee.

cheb_seb
21-05-2013, 19:28
Dealer net gebeld: onderhoudsboekjes zijn NIET aanwezig en hij heeft geen idee van de vorige eigenaar (gekocht van een andere garage).
Zelf rijd ik overigens niet zoveel, ik tik misschien net over de 10.000 per jaar...

Johan1982MK1
21-05-2013, 20:04
Ik denk er net zo over als Tjaap.
Ook onderhoudsboekjes zeggen (mij) soms niets.
Het enige waar je in mijn ogen op moet letten bij deze modellen is roest, of de versnellingsbsk geen lawaai geeft en goed schakeld en of het 2massa vliegwiel niet trilt. De rest is relatief giedkoop en makkelijk te vervangen.