PDA

View Full Version : kr of pl kleppendeksel ?


majestic
23-05-2013, 14:34
hoe kan ik het verschil zien tussen een kr of een pl kleppendeksel op een 18 16V ?
kan het zijn dat de motorcode van een kr met 027 begint ?

Tjeerd
23-05-2013, 14:39
Motorcode begon bij mij gewoon met PL... Er staan op meerdere plekken codes op het blok.

majestic
23-05-2013, 14:40
en op het deksel ?

Johan1982MK1
23-05-2013, 14:45
027 zijn onderdelen van de kr of pl
057 is abf of 9A

majestic
23-05-2013, 14:49
thankz !!:thumbup: 027 zijn onderdelen van de kr of pl
057 is abf of 9A

majestic
23-05-2013, 14:54
als ik nu een ABF kop op mijn kr motor zet zal dit dan veel verschil uitmaken ?

Johan1982MK1
23-05-2013, 15:06
mmm.. een abf heeft mooiere poorten, heb zelf ook nog zon kop liggen.
Wat het verschil maakt is de inlaatnokkenas. volgensmij zo'n 219º voor de abf tegen 212º voor de KR.

Ik heb zelf net een uitlaatnokkenas van de kr/pl pas gemaakt voor die van mij en ga ik binnenkort monteren, kijken wat er gebeurt.
De uitlaatas van een kr/pl is 226º

Schijnt dat het goed merkbaar is, maar dat het geen waardes zijn om m voor op de testbank te zetten.

sinan
24-05-2013, 01:04
027 zijn onderdelen van de kr of pl
057 is abf of 9A


057 is ook kr omdat die op de mijne ligt

wessel97
21-09-2013, 23:53
wat is nou eigenlijk het verschil tussen kr en pl als ik vragen mag..?

Wouter42
22-09-2013, 00:34
PL : 129 pk bij 5800 toeren
KR : 139 pk bij 6300 toeren

PL : 168 Nm bij 4250 toeren
KR : 163Nm bij 4600 toeren

PL : ke-jetronic
KR : k-jetronic

PL heeft lambdasonde , KR niet

Stappenmotor PL : 3 polig
Stappenmotor KR : 2 polig

PL : 2 computers
KR : 1 Computer

KR heeft een warmloopregelaar. PL niet.
Er lopen 2 leidingen van de spinnenkop naar de warmloopregelaar, die aan de zijkant van het onderblok zit.

Spinnenkop is anders

PL heeft een katalysator. KR niet

PL heeft een pingelsensor , KR niet

Zie je niet maar :

PL inlaatnokkenas 200 graden
KR inlaatnokkenas 212 graden

Spijky
22-09-2013, 00:38
Een kr heeft een nokkenas anders tov de pl. Ik weet alleen niet meer welke.
Verder is de kr voorzien van volledig mechanische injectie.
Een pl heeft een deels elektronisch geregelde injectie.

ff zoeken. Staat genoeg over geschreven

Een kr loopt gewoon beter, zou geen pl willen hebben. :thumbup:

Spijky
22-09-2013, 00:40
Kijk wouter heeft het gedetailleerder. :D

Wouter42
22-09-2013, 01:10
Ja ben zelf ook bezig met een PL, en wist tijdens het eerste blok dat ik kocht het verschil ook niet. :D

Edit: wat betreft het beter lopen ben ik het niet met je eens, ik ben blij dat ik juist een PL heb ik plaats van een KR.

wessel97
22-09-2013, 08:23
Oke, in ieder geval bedankt

RamonR
22-09-2013, 11:03
KR kan je meer aan versleutelen :D

Spijky
23-09-2013, 19:49
Ja ben zelf ook bezig met een PL, en wist tijdens het eerste blok dat ik kocht het verschil ook niet. :D

Edit: wat betreft het beter lopen ben ik het niet met je eens, ik ben blij dat ik juist een PL heb ik plaats van een KR.

Dan heb je nog nooit in een goed lopende KR gereden.
Een PL is de duffe variant van de KR.

Ik heb nog weinig problemen gehad met een KR, 4000+ tpm daar begint de KR pas te leven. :thumbup:

quers
23-09-2013, 21:32
Eeuwige discussie dit.
Kr is sneller en loopt vaak net wat beter.
Toch kan je met een pl ook prima uit de voeten. Ik had een pl met 143 pk waar ik een gemiddelde kr mee bij kon houden. Er lag een kr nokkenas in met een supersprint u.spruitstuk

Kr houdt het trouwens ook langer vol...

d0n
08-10-2013, 09:54
Heb zelf een PL met een supersprint en een KR kop erop, maar ik moet zeggen... hij gaat als een idioot ervan door :)

Leuke motoren. Altijd lastig dit, maar heb beide systemen liggen van zowel de KR als een PL, maar het is maar net waar je voorkeur ligt.

KR is een "mechanische motor"
PL is een "Elektrische motor"

Spijky
08-10-2013, 18:55
PL motor met KR delen is in mijn ogen geen PL meer.