View Full Version : ??!Gescheurde remslangen door verlagen!??
vwcrewcab
22-06-2005, 10:30
Hallo,
Ik moest maandag met m'n bus naar de keuring, en dat was niet echt een succes.
Alles wel te repareren, maar een iets raars.
Mijn remslangen (vorig jaar nieuw erop gezet) zijn bijna afgescheurt door zo'n rare bocht die ze moeten maken, sinds het verlagen van m'n auto :( !
Alleen nieuwe remslangen is dus geen optie, nu zat ik zelf te denken om de aansluiting van de remslang op de remleiding op de remklauw om te draaien, dus dat de remslang vanaf deonderkant op de remklauw aankomt en dat ik zelf ff een remleiding moet maken die vanaf de bovenkant van de aansluiting naar de remzuigers toe gaat.
Maar misschien zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad, en daar een andere oplossing voor hebben??!!
Laat maar weten :biggrin: !!!
kan je ze niet van gevlochten rvs laten maken???
je kan daar op alle mogelijke manieren een bepaalde bocht of nippel op zetten/laten zetten zodat je dit probleem niet meer heb...
vwcrewcab
22-06-2005, 10:49
kan je ze niet van gevlochten rvs laten maken???
je kan daar op alle mogelijke manieren een bepaalde bocht of nippel op zetten/laten zetten zodat je dit probleem niet meer heb...
Misschien een idee waar ik dat kan laten doen???
Kosten???
dat kan je laten maken bij Goodridge hier in Delft...
wat de precieze kosten zijn dat zou ik niet burven zeggen...
ik weet wel dat ik om en nabij de € 400,- heb betaald voor mijn complete remsysteem voor me Golf 1...
bij mij doet de website van hun het niet maar heb wel een telefoonnummer voor je
Goodridge benelux 015-2565232...
hoop dat je er iets aan heb groetjes johan
vwcrewcab
22-06-2005, 11:06
dat kan je laten maken bij Goodridge hier in Delft...
wat de precieze kosten zijn dat zou ik niet burven zeggen...
ik weet wel dat ik om en nabij de € 400,- heb betaald voor mijn complete remsysteem voor me Golf 1...
bij mij doet de website van hun het niet maar heb wel een telefoonnummer voor je
Goodridge benelux 015-2565232...
hoop dat je er iets aan heb groetjes johan
Dank je wel, ik zal eens een belletje doen!!!
ok dan succes ermee...
en als je gaat laat het effe weten kom je even een bakkie doen als ik thuis ben ;)
vwcrewcab
22-06-2005, 12:58
Check!
ff voor de record ... reken voor een compleet Goodridge remleidingsysteem voor onder een bus op zo'n 240 euro.
(van hoofdremcilinder naar de remklauwen,en naar de achtertrommels)
ZO! dat valt me 100% mee zeg! Had het veeel duurder verwacht. Zag ook dat Frankys rvs remleidingsets verkocht voor 70euro voor een kever.. viel me ook mee, dacht echt dat dat spul veel duurder zou zijn.
Zoiets ook geschikt om een benzineleiding van te maken kruk?
wilde ik toen ook doen bij me golf de benzineleidingen...
alleen hadden ze niet de goede diameter toen ik er was...
10mm is toch wel een normale maat? Waar was jij om uit dan?
had me orginele spullen bij me en hij had het niet dus heb ik nieuwe orginele leidingen gekocht...
kruk, remleidingen of remslangen, of beide? PS, VWcrewcab denk dat een stukkie remLEIDING goedkoper is! Paar euro ben je dan klaar!
vwcrewcab
23-06-2005, 21:33
kruk, remleidingen of remslangen, of beide? PS, VWcrewcab denk dat een stukkie remLEIDING goedkoper is! Paar euro ben je dan klaar!
Heb vandaag setje gereedschap binnengekregen om leidingen te felsen, dus kan zelf ff te keer gaan, want ik denk dat het toch niet gaat werken om weer slangen van dezelfde maat erop te zetten, dus dan zelf maar wat maken!!!
vwcrewcab
26-06-2005, 11:57
http://www.geocities.com/aircooled_addict/remslangscheur.JPG
Het probleem!!!
ik zeg niets! :)
:) khad al `n vermoeden dat jij hier iets had gepost ;)
vwcrewcab
26-06-2005, 17:13
JW, als je een compleet Goodridge remleidingsysteem onder een bus (auto) monteerd dan ga je
van je hoofremcilinder rechtstreeks naar je remklauw / remcilinder. Dus geen remslangen meer. ;)
Voordelen: geen kans op lekkende koppelingen, geen remdruk verlies door kaugum achtige remslangen.
Hoe worden die slangen vervangen dan???
ik zeg niets!
:) khad al `n vermoeden dat jij hier iets had gepost ;)
wat had je anders gedacht? vind het niet leuk voor hem, maar ja, hij vraagt..............
wat had je anders gedacht? vind het niet leuk voor hem, maar ja, hij vraagt..............
:p
vwcrewcab
26-06-2005, 19:52
Hij komt nu pas door, bedankt Rico :D !!!
jaja, maar een behoorlijk probleem, zou het inderdaad omdraaien dan ben je het waarschijnlijk kwijt! De test is het bewijs, ben je al ff met je nieuwe setje aan het pielen geweest?
vwcrewcab
28-06-2005, 00:35
Morgen nog ff genieten van het strand en dan woensdag ff hard te keer gaan, met een beetje geluk ben ik dan weer goed voor de APK!!!
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.