View Full Version : Tunen 16V KR
Hoe kan ik meer vermogen uit mijn 16V halen?
Webers,Turbo,etc.
Ik wil wat meer vermogen in mijn cabbie hebben en dit van de winter proberen in te bouwen,mischien ga ik ook wel voor een G60.
Tips en de voor en nadelen van G60/webers/turbo zijn allemaal van harte welkom.
webers geven je iets van 30 pk extra volgens mij...
Big_Mac_Mark
22-06-2005, 22:45
Als je echt extreem wilt moet je voor een 16v G60 of een 16v T gaan! Dan ga je vliegen! Voor die G60 even Roma contacten...
Pedaalemmer
22-06-2005, 22:59
g60 in cabrio? richard van dit forum vragen die kan je alles vertellen!
Big_Mac_Mark
22-06-2005, 23:00
g60 in cabrio? richard van dit forum vragen die kan je alles vertellen!
Die had volgens mij geen 16v... :rolleyes:
mouragio
23-06-2005, 07:27
G60 in cabrio is hetzelfde als g60 in dichte variant... alles is mogelijk; alleen met alles wat je doet: wees er zeker van dat je goed spul in de auto zet (gereviseerd of bekend waar hij vandaan komt of je hebt hem horen lopen) ik spreek uit ervaring dat wanneer je dat niet weet, je de kans loopt het inbouwen dubbel moet doen...
grt rene
Rallye-VR6t
23-06-2005, 07:45
Kan ik het nog sterker vertellen, ben al 4 jaar bezig.....
En het begint er nu een beetje op te lijken zoals ik het wil hebben.
De tuinbroek inbouw methode houdt het nooit lang vol.
Die auto's blijven ook nooit lang in bezit, of worden na een tijdje weer
gesloopt.
Of een project komt te koop.
Reken op heel veel €€€€€ voor je iets fatsoenlijks neerzet.
Als je er al van schrikt om voor €500,- aan nieuwe motorsteunen uit te geven moet je niet aan een stevig project beginnen.
De eerst 10-40pk erbij kost niet zoveel geld....maar dan. :eek:
heu eddy... kom volgende week wel ff langs hebben we het er wel ff over...
Ik weet dat het aardig in de euro's zal lopen daarom ben ik ni alvast een afweging aan het maken vanb wat het uiteindelijk zal worden.
Ik hoef geen 300 pk ofzo in mijn auto maar net iets meer pit dan een standaard 16V.
ik ben ook wel erg benieuwd! dus aub vertel het ook hier :D ben op technisch gebied nog een leek maar wil me er iig serieus in gaan verdiepen en evt ook toepassen.
WilliamF
24-06-2005, 23:00
Nou, dan zou ik eerst kijken of je bij inj, wilt blijven of dat je overstapt op carbs. Als je bij injectie blijft kan je natuurlijk altijd beginnen met een goeie uitlaat, andere nokkenas, dik inlaattraject enz. enz. met carbs moet je de hele zooi wel ombouwen maar dan heb je wel meteen aardig wat vermogen erbij.
En een verbruik van 1 op 5 zeker ..
ITB`s is misschien ook leuk, maar wel prijzig. En benzineverbruik zal ook wel aardig toenemen, maar dat moet je maar accepteren als je gaat tunen :rolleyes:
Google eens op Megasquirt
Zover ik weet het ideale en redelijk betaalbare open source injectie systeem .
Veel toegepast in de US en dan niet door wat klooiers die ff snel willen scoren .
Tuurlijk : het kan altijd beter maar dan heb je het dus over iets teveel euros in mijn optiek / budget .
Allart-Ghetta
25-06-2005, 11:30
GO Gertje!
Maar op een 16V is het alweer wat lastiger omdat je dan ook een brandstofrail moet maken of kopen, bij een 8V kan je gewoon nieuwe type of G60 troep pakken.
Het verbruik neem ik op de koop toe,het is niet mijn dailydriver daar heb ik mijn Jeep Cherokee voor.(Alsof die zuinig is :))
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.