PDA

View Full Version : hulp aankoop lupo


andyb
04-06-2013, 16:34
Hallo,

Ik ga me een lupo aankopen maar ik ben aan het twijfelen tussen twee motor versies

- 37Kw 1.0 vanwege de lage kosten voor verzekering
- 44Kw 1.4 vanwege het net iets meer pk hebben

Wat zijn de voordelen, nadelen, gekende problemen etc??

Ik doe ongeveer 32 kilometer per rit elke dag (dus 2x) meestal op alle mogelijke banen van 50, 70, 90, 120

Hoofd vereiste is ook de zuinigheid!
Omdat ik nu vier maal per maand aan de pomp sta met mijn huidge wagen!

Ik las ook iets dat bij een 1.0 de AHT motoren beter zijn? En ook een probleem met de carterontluchting, hoe herken je dat verwarming juist?

Alvast bedankt voor de info!

Karp
31-08-2013, 14:28
Ikzelf zit ook een klein beetje met dit issue, daarnaast heb ik nog een bijkomende twijfel van een 1.2 en 1.4 TDI.

Inmiddels een tijd terug dat je de vraag gesteld hebt, ben je al wat duidelijker geworden of evt al wat aangeschaft?

Melvin
31-08-2013, 14:29
Waarom geen diesel?

andyb
02-09-2013, 17:20
bij mij is het een polo 9n geworden, biedt net iets meer ruimte binnenin

joostvw
02-09-2013, 20:39
ik zou altijd de 1.4 16v kiezen boven de 1.4 8v
heb nu de 1.4 8v en heeft maar 60 pk en is niet zuinig.
1.4 16 v heeft 75 pk en is vaak zelfs nog zuiniger.

De carterontluchting kan wel eens vocht in gaan zitten en als het dan gaat vriezen klapt het.
Hier is volgens mij ook ooit een terugroepactie voor geweest bij VW

René
02-09-2013, 20:58
Hallo,

Ik ga me een lupo aankopen maar ik ben aan het twijfelen tussen twee motor versies

- 37Kw 1.0 vanwege de lage kosten voor verzekering
- 44Kw 1.4 vanwege het net iets meer pk hebben

Wat zijn de voordelen, nadelen, gekende problemen etc??

Ik doe ongeveer 32 kilometer per rit elke dag (dus 2x) meestal op alle mogelijke banen van 50, 70, 90, 120

Hoofd vereiste is ook de zuinigheid!
Omdat ik nu vier maal per maand aan de pomp sta met mijn huidge wagen!

Ik las ook iets dat bij een 1.0 de AHT motoren beter zijn? En ook een probleem met de carterontluchting, hoe herken je dat verwarming juist?

Alvast bedankt voor de info!

Ik heb een Lupo 1.0 AHT gehad...deze had 93000km gedraaid. Na aankoop heb ik een hydraulische stoter moeten vervangen, omdat hij vast zat...daarna heb ik probleemloos 30 000km gereden in een jaar tijd...en vaak nadat de olie op temperatuur was stevig rijden. Heb er een K&N 57i filter op gezet en daardoor klonk hij geweldig voor een 1.0. Als ik weer een Lupo zou kopen, dan zou het zeker weer een 1.0 AHT zijn. Heb er veel plezier van gehad...en het verbruik lag altijd rond de 1:16

andyb
03-09-2013, 20:04
het verbruik kan je opzoeken op spritmonitor.de

Inderdaad een 1.0 drint stukken meer omdat je mee moet kunnen in het verkeer. Maar een 1.4 75 pk was net iets te veel belasting en verzekering voor mij.

Nog een reden waarom ik voor een polo 9n geweest ben met een 1.2 55pk motor

indewarre
07-09-2013, 17:36
ik heb een 1,4 16v rijdt altijd korte stukjes en rijd minimaal 1;17 en de luup komt ook lekker mee in het verkeer

arnus71
07-09-2013, 17:47
De sdi is ook een prima motor - ik rij nooit onder de 1 op 23 :-) , komt ook prima mee in het verkeer, heerlijk autotje