View Full Version : Golf II GTD in het oog.
Hallo allemaal,
Ik heb nou een Golf 2 GTD uit 1989 gezien op een site waar ik me erg aan betwijfel aan de prijs.
hij vraagt 400euro zonder apk keuring.
wat vervangen is; Nieuwe banden vooraan, nieuwe koppeling, nieuwe klepdichtingen, nieuwe koppakking.
Nou vind ik 400euro echt een prijs die niet klopt voor een GTD.
heeft 286000km gereden.
zou ik het doen, of niet doen?
de voorbumper schilfert af, hij had die zwart gespoten maar op de fotos zie je witte vlekken..
http://img.2dehands.be/f/preview/155426764-volkswagen-golf-ii-1-6-gtd.jpg
http://img.2dehands.be/f/preview/155426764_1-volkswagen-golf-ii-1-6-gtd.jpg
http://img.2dehands.be/f/preview/155426764_5-volkswagen-golf-ii-1-6-gtd.jpg
mk2 td driver
08-06-2013, 18:29
als de motor goed loopt kun je je er geen buil aan vallen
bovendien een hele dikke kleur :)
als de motor goed loopt kun je je er geen buil aan vallen
bovendien een hele dikke kleur :)
Ja vind ik ook een mooi kleurtje, heb zelf een 1.6d maar die staat te koop aangezien ik er niet veel geld in wil besteden, hier en daar roestplekjes etc...
is 200km van mij vandaan. hopelijk valt het mee
Dokter D
08-06-2013, 20:59
Aan het interieur te zie is het ook nog een 'GTD Special'
Geld zul je er echt niet op verliezen, hij leverd t in onderdelen makkelijk op.
400euro zonder APK keuring. Moet je ook in gedachte houden dat je hier ook genoeg kostte aan zal gaan maken. Als hij technisch en optisch goed was dan is hij wel meer dan 400euro.
road runner
08-06-2013, 21:34
Zal vast wel wat aan mankeren maar in onderdelen brengt ie al snel 400 euro op dus verlies
Zal je er vast niet op maken
maar hij wil hem aanschaffen om in te rijden en verder niet veel uitgeven eraan. dan denk ik dat je bij 400euro toch iets aan de lage kant zit voor een fatsoenlijke. je kan natuurlijk altijd geluk hebben
road runner
08-06-2013, 21:58
Daar heb je helemaal gelijk in. Voor 400 euro zou ik er zeker weten niet van uit gaan dat ie technisch in
Goede staat is zodat ie meteen kan rijden.
Als ik zo'n golf als deze zag en er om zocht en de kosten om hem weer goed rijdbaar etc. Te krijgen
Rond de 500 zou zitten is het nog niet gek als het een echte GTD special is
Heb de eigenaar opnieuw gebeld. hij zegt dat de auto volledig rij klaar is en niemand hem wil geloven omdat ie zo goedkoop is en toch nog in orde is.
ik ga morgen erheen, hopelijk gaat het meevallen
maar hij wil hem aanschaffen om in te rijden en verder niet veel uitgeven eraan. dan denk ik dat je bij 400euro toch iets aan de lage kant zit voor een fatsoenlijke. je kan natuurlijk altijd geluk hebben
Wil hem aanschaffen voor dagelijks gebruik.. woon werk verkeer, en 70pk is goed om mij te verplaatsen ipv van een 54pk ( die aan 1 kant zuiniger is )
we zullen morgen zien, ik laat zowiezo iets achter als ik terug gekomen ben :thumbup:
Spierings
08-06-2013, 22:50
Technisch in orde maken en opnieuw keuren zal nog serieus geld kosten, als het zo simpel is had de eigenaar het zelf al gedaan.
Zeker als je ziet dat hij naar eigen zeggen banden vooraan, koppeling, klepdichtingen, koppakking vervangen heeft. Iets wat toch al serieus geld kost als het daadwerkelijk al vervangen is.
ja wat spierings zegt bedoel ik. een auto kan redelijk zijn maar om hem goed te krijgen gaat het alsnog aardig wat kosten.
Boeie. Zijn geld in welke staat dan ook waard
ja wat spierings zegt bedoel ik. een auto kan redelijk zijn maar om hem goed te krijgen gaat het alsnog aardig wat kosten.
Ik hoop dat ik geluk heb, als die niet in orde is dan is dat niet zo heel erg.
Ik laat wel iets achter, want volgens die eigenaar is ie zeker dat ie door de keuring geraakt, het zijn zijn woorden en niet de mijne :tongue:
zelfs mijn 1.6d geraakt met moeite door de keuring in zijn huidige staat, roestvlekjes, koppeling versleten, gaatje in het uitlaatsysteem.
Technisch in orde maken en opnieuw keuren zal nog serieus geld kosten, als het zo simpel is had de eigenaar het zelf al gedaan.
Zeker als je ziet dat hij naar eigen zeggen banden vooraan, koppeling, klepdichtingen, koppakking vervangen heeft. Iets wat toch al serieus geld kost als het daadwerkelijk al vervangen is.
Klopt, het is te hopen dat ie in orde is, anders is dat echt een leugenaar, en ik haat verkopers die leugens vertellen aan de telefoon, en als je gaat kijken ziet de auto er heel slecht uit :thumbup:
Spierings
08-06-2013, 23:16
Klopt, het is te hopen dat ie in orde is, anders is dat echt een leugenaar, en ik haat verkopers die leugens vertellen aan de telefoon, en als je gaat kijken ziet de auto er heel slecht uit :thumbup:
Als hij echt in orde was had de eigenaar het zelf wel gedaan, dan was de wagen een heel stuk meer waard en zou hij de kosten van die keuring er dik uit hebben ;)
Maar hij is het inderdaad wel in onderdelen al waard.
vergeet niet dat het al een hele oude auto is, en dat mensen er niet happig op zijn. ook al vragen ze veel geld op internet, niet iedereen wil zo een auto.
fiestas mk1 zijn ook oldtimer en vragen ze soms ook veel geld van. ik heb er 2 verkocht aan oud ijzer prijs bijna.
eentje met nieuw voorfront in onderdelen bij (het front en de voorvleugels kosten al 300€, ze hebben die met de auto ook meegenomen voor 150).
de 2de reed en was nog ingeschreven. kocht de eigenaar voor 200€ en hebben we nog met mijn nr platen tot bij hem gereden.
als er geen vraag naar is, en er geen persoon specifiek op zoek achter is, geraak je die echt niet kwijt.
vraagt die 1000€, krijg je enkel liefhebbers over de vloer, en die gaan dan zeiken over een krasje in de lak, een klein deukje achter, een roestplekje rond een raam....
vraag je 400€, geloven mensen er niet in en denken ze dat die echt slecht is.
...
Boeie. Zijn geld in welke staat dan ook waard
Ik zeg ook niet dat de auto het niet waard is, ik wil er alleen mee zeggen dat ludo er rekening mee moet houden dat hier waarschijnlijk ook geld in gestopt moet worden. Als ik ludo goed begrijp is dit iets wat hij niet wil. Hij wil graag een ietwat goedkoper auto waar niet al te veel geld nog in gestopt moet worden. Of hij uiteindelijk bereid is om de auto in onderdelen of weer snel door te verkopen als het hem niet bevalt weet ik niet maar als dit is zo is dan kan je voor 400euro geen miskoop doen.
Doet dat pijn, een golf in je oog?
En ben t volledig met fcapri eens.
Rijd er eerst eens lang zou ik zeggen. Voor 4 mag je natuurlijk wel wat sleutelwerk verwachten, maar met 500e kan je een hele hoop fixen bij een golf, en is ie nog niet echt duur.
vergeet niet dat het al een hele oude auto is, en dat mensen er niet happig op zijn. ook al vragen ze veel geld op internet, niet iedereen wil zo een auto.
fiestas mk1 zijn ook oldtimer en vragen ze soms ook veel geld van. ik heb er 2 verkocht aan oud ijzer prijs bijna.
eentje met nieuw voorfront in onderdelen bij (het front en de voorvleugels kosten al 300€, ze hebben die met de auto ook meegenomen voor 150).
de 2de reed en was nog ingeschreven. kocht de eigenaar voor 200€ en hebben we nog met mijn nr platen tot bij hem gereden.
als er geen vraag naar is, en er geen persoon specifiek op zoek achter is, geraak je die echt niet kwijt.
vraagt die 1000€, krijg je enkel liefhebbers over de vloer, en die gaan dan zeiken over een krasje in de lak, een klein deukje achter, een roestplekje rond een raam....
vraag je 400€, geloven mensen er niet in en denken ze dat die echt slecht is.
...
Ja daarmee, het moet geen auto zijn die geen enkele kras heeft, zo iemand ben ik niet, ik kan het snappen dat die lak 25 jaar oud is en gebruikssporen heeft, maar mijn droom was altijd om een GTD te hebben, sleutelwerk geen probleem, ik ga maandje werken in de zomervakantie (studentenjob) en met dat geld fix ik em wel weer ( moest er veel aan gedaan worden ) :thumbup:
wel bedankt voor de reacties allemaal
En ben t volledig met fcapri eens.
Rijd er eerst eens lang zou ik zeggen. Voor 4 mag je natuurlijk wel wat sleutelwerk verwachten, maar met 500e kan je een hele hoop fixen bij een golf, en is ie nog niet echt duur.
Sleutel werk geen probleem, voor een GTD geef ik graag mijn geld uit, mijn 1.6d is ook aan een operatie toe, maar die zet ik te koop, voor iemand die er echt een tuning-bak van wil maken :tongue:
toen ik de mijne kocht voor 200€ was die ook gekeurd door de garage. t is een bevriende garage en vandaar dat ik die zo goedkoop meekreeg. in principe moesten die 1jaar garantie geven, en dat is een verloren zaak met een oud golfke met +360 000km.
normaal ging die de pers in, maar omdat het voor mij was, werd die nog eens verkocht. (ik sleutel er dan ook volledig zelf aan).
ik kon er dus gewoon een jaar mee rondrijden met die keuring. k had die nog maar 2dagen en de miserie begon, er zit een alarm in en de afstandsbediening werkte SOMS. (= ge krijgt het wel aangezet, maar niet meer uit).
de ruitensproeier reservoir lag er los in, het plaatwerk onder die bak was al volledig rot (=lassen). voor de rest geen problemen mee gehad tijdens het rijden. tellerbak was ook stuk, de km's telden niet meer omhoog :D .
als een garage deze herstellingen had moeten uitvoeren, waren die al 500-1000€ kwijt aan materiaal en werkuren.
ik zocht toen ook een GTD'ke, maar een gewone D was ook al voldoende bij mij. die van 400€ zal wel zijn werk hebben voor zijn leeftijd, maar volgens mij geen verloren zaak. een 1.6GTD is al zeldzamer en ik zou die ook liever opmaken dan een 1.6D. het enige dat mij nu nog tegenhoud om een GTD te kopen, is dat je in belgie nu die lelijke lange nummerplaten krijgt.
moest er laswerk aanzijn ofzo en je wil dit niet uitspenderen aan een 'dure' carossier, laat je maar iets weten hé :thumbup: . ik heb hier nog een heleboel 'stukken' liggen van die gesloopte 91'er golf (achterdeel, zijpanelen, deuren, motorruimte, bodemplaat,....)
vergeet niet dat het al een hele oude auto is, en dat mensen er niet happig op zijn. ook al vragen ze veel geld op internet, niet iedereen wil zo een auto.
fiestas mk1 zijn ook oldtimer en vragen ze soms ook veel geld van. ik heb er 2 verkocht aan oud ijzer prijs bijna.
eentje met nieuw voorfront in onderdelen bij (het front en de voorvleugels kosten al 300€, ze hebben die met de auto ook meegenomen voor 150).
de 2de reed en was nog ingeschreven. kocht de eigenaar voor 200€ en hebben we nog met mijn nr platen tot bij hem gereden.
als er geen vraag naar is, en er geen persoon specifiek op zoek achter is, geraak je die echt niet kwijt.
vraagt die 1000€, krijg je enkel liefhebbers over de vloer, en die gaan dan zeiken over een krasje in de lak, een klein deukje achter, een roestplekje rond een raam....
vraag je 400€, geloven mensen er niet in en denken ze dat die echt slecht is.
...
Ik heb em gekocht!
maar er zit wat werk aan inderdaad, hier en daar geschilferde lak, ik weet niet of die kleur moeilijk te spuiten is, oak groen ofzoiets, aan de kofferbak is ie aan het afschilferen. de rechter spadbord en de motorkap moet indezelfde kleur herspoten worden.
punt 2 ; centrale vergrendeling doet het niet meer goed, ik krijg mijn chauffeur deur open terwijl de kofferbak en de pasagiersdeur dicht zijn.
punt 3; ik hoor gebonk aan de rechterkant van de auto, ofwel dat de uitlaat wat los zit, kan ook iets anders zijn.
Het gekke aan was, ik wou de olie controleren, ik trekte de peil stok naar omhoog, kurkdroog! zegt ie dat hij olie ververst had, geloof er juist niets van.
voor de rest is de auto in orde (hoop ik)
:thumbup:
succes ermee, we zien je topic wel verschijnen met fotos
succes ermee, we zien je topic wel verschijnen met fotos
Heel erg bedankt
Eerst in orde maken, de apk eisen in orde doen, daarna pas de baan ermee :D
nog effe profiteren van mijn huidige 1.6d met zijn zuinige en betrouwbare JP motor
overstappen naar een JR motor, ben benieuwd wat de na en-voordelen zijn :D
0-100 in minder dan een week :D
0-100 in minder dan een week :D
Hahaha :tongue:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.