View Full Version : vraagje over stralen en polijsten
JK Le Mans
24-06-2005, 16:35
Goeiemiddag ,
zit weer met een dilema !
heb hier een setje wielen liggen waar ik denk een of andere coating overheen zit die er niet af wil !
maar als je ze nou laat stralen zijn ze dan nog wel te polijsten ?
heb weleens verhaln gehoord dat je gestraalde wielen slecht kunt polijsten ?
groeten
baseknot
24-06-2005, 16:38
als je ze laat glas parel stralen is het nog wel te doen want een maatje van me heeft zn bbs rm ook laten glas parel stralen en heeft daarna gewoon vol gepolijst
groetjes bas
JK Le Mans
24-06-2005, 16:42
en das wel mooi geworden ?
bij stralen krijg je een heel ruw oppervlak en moet je dit dus geheel weer wegschuren.
dat is een behoorlijke klus.
een andere optie(heb ik weleens gehoord) is de velgen in een soort afbijt bad te leggen.
dan zijn ze geheel kaal en glad.
waar ze dat doen weet ik niet maar toch.....
JK Le Mans
25-06-2005, 07:55
ja dat laat ik altijd oden in een bad maar deze keer ging de verf er dus niet af helaas !
van de randen kan ik het afkrijgen alleen van het hart niet !
denk dat ik die laat stralen !
logen?
of heb je dat al geprobeert...?
schuren tot je een ons weegt ha ha
ik zou ze laten glas parelen en dan alsnog schuren tot je een ons weegt
bij stralen krijg je een heel ruw oppervlak en moet je dit dus geheel weer wegschuren.
dat is een behoorlijke klus.
een andere optie(heb ik weleens gehoord) is de velgen in een soort afbijt bad te leggen.
dan zijn ze geheel kaal en glad.
waar ze dat doen weet ik niet maar toch.....
Dit klopt niet helemaal. Er is namelijk een vorm van parelstralen die zeg maar nog een slag fijner is dan het bekende paralen (of het een naam heet en hoe het dan heet weet ik niet). Als er op die manier wordt gestraald wordt het oppervlak echt bijzonder glad. (ervaringsdeskundige ;) )
Dit klopt niet helemaal. Er is namelijk een vorm van parelstralen die zeg maar nog een slag fijner is dan het bekende paralen (of het een naam heet en hoe het dan heet weet ik niet). Als er op die manier wordt gestraald wordt het oppervlak echt bijzonder glad. (ervaringsdeskundige ;) )
en weet je ook waar dat evt. te doen is?
kan je het niet bij een poedercoat bedrijf in het ontvetter/afbijt bad (weet niet hoe het heet) laten hangen mijn ervaring is dat dan echt alles eraf gaat...
en weet je ook waar dat evt. te doen is?
Wat onderdelen die wij op die manier hebben laten stralen zijn gedaan bij Hegin (www.hegin.nl) in Heerde. De onderdelen zijn er overigens door een kennis van me heengbracht die goede contacten met hun heeft. Ik heb zelf dus geen persoonlijk contact met ze gehad.
JK Le Mans
25-08-2005, 07:27
kan je het niet bij een poedercoat bedrijf in het ontvetter/afbijt bad (weet niet hoe het heet) laten hangen mijn ervaring is dat dan echt alles eraf gaat...
daar hebben ze al in gelegen maar hielp weinig helaas !
en de hegin in heerde daar woon ik toevallig zal daar eens aangaan !
ikheb toevallig mijn BBS'sen vanavond uit elkaar gehaald en in de afbijt gezet...
de ringen losten zomaar op (de verf he) die waren zo kaal...
de harten liggen nu in de week...
logen?
of heb je dat al geprobeert...?
LOGEN ??? Moet je lekker doen met lichtmetaal, de kans is groot dat je niks meer terug vind van je velg op wat schuim na
LOOG tast lichtmetalen aan !!
wanneer je loog aanvult met zwavelzuur, dus een combi maakt van 50 om 50 dan is de kans op aantasting op lichtmetalen aanzienelijk kleiner... gedurende 10m in een loogbad in combi met zwavelzuur en daarna afspoelen met gedeminaraliseerd water leverd een net resultaat op...
jaja..ik ben accountmanager in de chemie..:D
JK Le Mans
25-08-2005, 21:45
wanneer je loog aanvult met zwavelzuur, dus een combi maakt van 50 om 50 dan is de kans op aantasting op lichtmetalen aanzienelijk kleiner... gedurende 10m in een loogbad in combi met zwavelzuur en daarna afspoelen met gedeminaraliseerd water leverd een net resultaat op...
jaja..ik ben accountmanager in de chemie..:D
maar waar vind je zoonbad ? :confused:
overval plegen op de MAVO :biggrin:
JK Le Mans
25-08-2005, 22:09
daar mag ik niet meer komen !
:D:D:D:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.