PDA

View Full Version : Golf 2 GTI 16V ontluchten

rebelchris
17-06-2013, 09:01
Beste forumleden,

Ik moest voor de apk keuring mijn handrem maken, nu heb ik hier 2 nieuwe remklauwen opgezet en vanaf hier is het bergafwaarts gegaan.

Ik kwam er al snel achter dat de handrem mechaniek af te stellen bleek.
Nu is dit allemaal werkend gelukkig.

Maar bij het ontluchten begonnen de echte problemen.

Het leek alsof we door de hoofremcilinder waren getrapt.
Ik heb hier een nieuwe voor gekocht (alleen een 22mm ipv de blijkbaar 20mm die erop zat)

Ik krijg deze gewoon ontlucht als de motor uit is, maar zodra ik start heeft hij geen druk meer.
Tevens ontlucht met lopende motor ook geen effect.

(notitie: ik heb met de nieuwe hrc een ontluchtingspomp gebruikt)

Nu las ik enkele problemen met dit model:
- De remklauw nippel achter zit niet op het hoogste punt waardoor deze ontlucht lijkt te zijn maar niet is?
- De achterste remkrachtverdelen is instelbaar en daardoor gaat iets mis.

Wat is jullie aanraden om deze toch goed ontlucht te krijgen?

gbgolf2
20-06-2013, 04:41
Er zit gewoon lucht in de leiding, telkens opnieuw en opnieuw ontluchten. Miss en optie om hem te laten ontluchten bij een garage? Die hebben er wel apparatuur voor of je zou kunnen vragen als je het kan lenen.

J-9A-N
20-06-2013, 09:23
Achterste remkrachtverdeler kun je aantrekken en blokkeren door er een dun boortje doorheen te steken. (zitten gaten voor in de hevel en het huis)
Daarna even goed ontluchten.

rebelchris
20-06-2013, 10:04
Okej, heel erg bedankt.

Ga er dit weekend nog maar eens mee bezig.
Begreep namelijk dat mk2 en mk4 achterklauwen nogal problemen geven.

Lijkt steeds of er geen lucht meer uitkomt maar gezien de plaatsing van de nippel gaat hier iets mis.

Mocht ik er niet uitkomen breng ik hem inderdaad richting de garage.
(liever goed remmen dan met halve remmen rond rijden)

Polo1w
20-06-2013, 10:07
Bij sommige franse auto's is het me opgevallen dat de achterwielen niet in de lucht moesten hangen met ontluchten ivm remdruregelaar.
En als je ook nieuwe blokken en schijven hebt, kat het de eerste paar km ook behoorlijk zompig aanvoelen.
Succes!

rebelchris
24-06-2013, 19:09
Vandaag naar een (franse) garage gebracht.
Helaas komen hun er ook niet en en ze vertellen me dat ze de hoofdremcilinder ervan verdenken kapot te zijn.

Enkel is deze nog geen week oud en is er niet eens mee gereden...

Wel heb ik een 22mm ipv een 20mm geplaatst. Wellicht dat dit een probleem oplevert?

Nu ga ik maar eens kijken om de remkrachtverdelen met een boortje zoals hierboven benoemd te blokkeren en de klauwen los van de auto te halen achter (zodat de nippel recht naar boven kan)

sipkemk1rs2
27-06-2013, 20:10
Vandaag naar een (franse) garage gebracht.
Helaas komen hun er ook niet en en ze vertellen me dat ze de hoofdremcilinder ervan verdenken kapot te zijn.

Enkel is deze nog geen week oud en is er niet eens mee gereden...

Wel heb ik een 22mm ipv een 20mm geplaatst. Wellicht dat dit een probleem oplevert?

Nu ga ik maar eens kijken om de remkrachtverdelen met een boortje zoals hierboven benoemd te blokkeren en de klauwen los van de auto te halen achter (zodat de nippel recht naar boven kan)
hallo
zijn die remklauwen wel het zelfde als die er op zaten ,of heb je een paar van een golf 3 gti 16v . Dan heb je links en rechts verwissels en moet je hem op de kop ontluchten. En wel merk remklauw heb je :thumbup:

rebelchris
08-07-2013, 10:43
Heb er nu girling opgezet enkel hebben deze de nippels in het midden zitten.
Links en rechts omdraaien zal echter niet lukken dan kom het niet meer uit.

Van het weekend alle schijven/blokken vervangen en nogmaals geprobeerd maar helaas de standaard ontlucht manier werkt niet.

Van de week nogmaals proberen met rembekrachtiger compleet ingedrukt en klauwen achter eraf.

Herm Schreurs
08-07-2013, 12:40
Waren je oude klauwen 36mm en heb je ze vervangen door 38mm klauwen?
Dan zit, als je de originele handremkabel gebruikt idd de ontluchtingsnippels op de kop en krijg je hem nooit ontlucht :D

Oplossing is idd loshalen en op de kop houden met ontluchten (houtje-touwtje methode) maar eigenlijk zul je andere handremkabels moeten gaan monteren om deze klauwen te gebruiken. Kijk dit maar eens even na..

Hou ons op de hoogte, succes!