Log in

View Full Version : vw 1600 diesel in bootje slaat niet aan

phoskam
19-06-2013, 12:19
Goedeemiddag,

Ik heb een boot met een 1600 vw diesel van omstreeks 1984.

Geen idee ui welk type vw deze komt, vandaar dat ik het maar onder algemeen post

Sinds kort wil de motor met geen mogelijkheid aan de praat.

Er komt geen spatje diesel uit de verstuiverleidingen, het brandstoffilter is schoon, de electrische opvoerpomp werkt en ook de stopmagneet werkt naar behoren, als extra test heb ik hiervan de veer uitgenomen zodat ik zeker weet dat deze diesel doorlaat.

Waar kan ik verder nog naar kijken, ik denk zelf dat de inspuitpomp inwendig een defect heeft.

Wat zeggen de kenners ?

Erik Baas
19-06-2013, 13:07
Het zou een JP-blok kunnen zijn, en ik hoor voor het eerst van eentje die niet wil starten... Hoe lang heeft de motor stil gestaan? En hoe liep 'ie voordien? Werkt het voorgloeisysteem goed?

casss
19-06-2013, 15:05
al geprobeerd te starten met remmenreiniger? misschien krijg je de dieselpomp dan weer aan de praat. Meest voor de hand liggend is dat hij geen diesel krijgt. Die pompen houden volgens mij ook niet echt van langs stilstaan, dan kunnen er bepaalde delen vast gaan plakken. Die komen wel weer los als ie eenmaal (een poosje) loopt.

J-9A-N
19-06-2013, 15:38
In de pomp zelf zit ook een soort kleine opvoerpomp, deze gaan wel eens vastzitten bij langdurig stilstaan.

phoskam
19-06-2013, 17:58
motortje liep als een zonnetje, tot ie afgelopen weekend tijdens het varen afsloeg en ik nu dus geen drup gasolie uit mn verstuiverleidingen krijg, Terwijl de brandstofaanvoer naar de inspuitpomp in orde is.