PDA

View Full Version : GTD JR Turbo vraagje

Ludomk2
22-06-2013, 16:20
Beste,

Nu ik toch paar dingen gepost heb over de GTD, zit ik nog met een vraagje :tongue:
Als ik doortrek vanaf 2500rpm tot naar de 4100rpm dan lijkt het alsof de turbo inhoud en niet meer doortrekt naar 5000rpm.
Is dit normaal?
Ik heb ook een luide blow-off als ik schakel naar een hogere versnelling op hoge toeren ( weet niet of dit ook bij de andere GTD's ook is)
Maar durf echt niet tot 5000rpm gas te geven, turbo werkt precies niet meer mee vanaf 4100rpm.
3de versnelling gaat bij mij tot 90km/h (4300rpm ongeveer), terwijl mijn 1.6d tot 110km/h ging.

Wel even melden dat ik op laag oliepeil 15w40 rij.
volgende week ga ik compleet onderhoud doen met 10w40 olie

Ik heb er totaal geen verstand van, van een GTD JR blok :confused:

groetjes

Gertjan
22-06-2013, 16:27
Dat is de zogenoemde governor in je pomp.
Die knijpt de brandstof zodra je hoger in de toeren komt. Vandaar dat de turbo ook niet hoger gaat...minder brandstof, minder verbranding, minder uitlaatgassen, minder turbodruk.

Ludomk2
22-06-2013, 16:29
Dat is de zogenoemde governor in je pomp.
Die knijpt de brandstof zodra je hoger in de toeren komt. Vandaar dat de turbo ook niet hoger gaat...minder brandstof, minder verbranding, minder uitlaatgassen, minder turbodruk.

Daarmee dus, waar kan ik dit afstellen?
is wel best irritant om door te trekken als er een TDI je zit op te jagen achter je, en de GTD niet goed doortrekt tot de maximale toeren.
vanaf 2500 tot 4100rpm mag ik niet klagen, goede boost.
maar erover? precies dat ie weinig brandstof krijgt inderdaad, zo een gevoel lijkt het

Heel erg bedankt

Ludomk2
23-06-2013, 12:24
Hoe krijg ik die governor afgesteld?
Is de luide blow-off valve normaal bij hoge toeren bij een standaard 70pk GTD?
dringende vraag..

smokewerks
23-06-2013, 12:41
Heb je de overboost valve op het inlaatspruittuk ?