PDA

View Full Version : radiator opgeblazen , wat nog ?

jelle vda
24-06-2013, 21:44
hoi hoi forummers ,
heb me zondag weer een stomme fout begaan :shake:
wou op de terugweg van de meeting even men maat in zen passat inhalen want ik liep wat achter ..
nu heb ik met de jetta ( 1.3 ) een minuut a anderhalve minuut 160 op teller gereden :screwy:
toen stotterde hij enkele keren en heb ik meteen het gas teruggenomen en meteen daarna ( 1.5km verder ) de afrit genomen , heel het blok hing vol koelvloeistof , radiator gans gebarsten .. deel laten afkoelen bijgevult en de laatste 10 km naar huis op een laag toerental gedaan , niet meer warm laten komen ..
thuis aangekomen een halve liter water kunnen bijvullen , dus nooit met te weinig water gereden ,

wat is er buiten de radiator nu nog om zeep ?.
oliepijl etc is nog goed , alle darmen enzo zijn nog goed ..
vraag me dit gewoon af ivm het stotteren , dit moet toch ergens van afkomstig zijn :(

alsook hoe komt het dat deze gewoon ' ontploft is ' , hier zit toch een overdrukventiel in de vuldop ..

hoop weer niks erg om zeep gedaan te hebben :D
grtz

ewcaddymk1
24-06-2013, 21:49
lekke kop ?, daardoor druk te hoog en stotterren?

Joris_MK1
25-06-2013, 07:06
lekke kop ?, daardoor druk te hoog en stotterren?

Ben er een beeetje bang voor Jelle :(

Barn171
25-06-2013, 09:23
Lekke kop kan idd wel goed zijn, maar even laten afpersen of misschien zie je het zo al.

maar even tussendoor, 160 met een 1.3 jetta, dat is niet slecht....

jelle vda
25-06-2013, 18:04
langs de buitekant is hij kurkdroog , maar kan binnenin natuurlijk vannalles miszijn .. deed het enkel even op die snelheid en daarna tot ik hem volledig laten afkoelen heb , rijd nu weer normaal :shake:

enja die snelheid is maar op teller he ;)
men polo 6n2 deed er 185 op teller 1.4 benzine .
zal wel heel wat minder zijn op gps

ScareMercy
08-07-2013, 21:00
Is de ontsteking niet nat geworden? Daardoor kan hij ook even hebben gestotterd

jelle vda
09-07-2013, 21:55
daar was net alles compleet nieuw van dus denkt het niet .. heb ondertussen toch een kleine 200 km gereden en gelukkig zonder problemen :D

Spierings
09-07-2013, 21:58
Zelfs een nieuwe ontsteking kan gaan stotteren als er een klein beetje water onder de verdelerkap komt.