Brikoleur
28-06-2013, 18:41
Hallo,
vandaag van de schoonvader van Abeltje, die hier ook op het forum zit,
een vw t3 1.9td - 5 bak gekocht en op weg naar België, waar ik woon, onderweg op de autosnelweg in een bocht, ongeveer 90/km per uur aan het rijden, slaat busje op hol, met wat moeite busje op pechstrook gekregen en hem kunnen stilleggen, busje reedt dus eventjes op z'n eigen olie.
Daarna terug proberen starten, en toen sloeg hij nog eens op hol, daarna kunnen starten met heel veel moeite, en zo naar huis kunnen rijden, - eerst rustig 10 min 80-85, daarna de rit uitgereden van 130 km aan een 90-95 per uur..
Na autosnelweg, mijn afrit genomen, Wilrijk, afgeschakeld van 5 naar 4 en toen stilgevallen, met heel veel moeite terug kunnen starten.. maar uiteindelijk terug op gang gekregen en nu staat hij voor de deur.
Hoe kan dit? Heb eventjes 120-125 gereden maar voelde ook voor hij op hol sloeg, dat hij al probeerde me naar 'voren te duwen'. Dat hij sneller van zichzelf wilt rijden..
Verhoudingen zijn goed, want je voelt dat busje gemakkelijk 130-135 of zelfs 140 kan halen.
Iemand een idee?
Wat al aan het denken dat er misschien net iets te veel olie in heeft gezeten, waardoor deze op hol is kunnen slaan?
't zit toch niet mee bij mij met die t3's
vandaag van de schoonvader van Abeltje, die hier ook op het forum zit,
een vw t3 1.9td - 5 bak gekocht en op weg naar België, waar ik woon, onderweg op de autosnelweg in een bocht, ongeveer 90/km per uur aan het rijden, slaat busje op hol, met wat moeite busje op pechstrook gekregen en hem kunnen stilleggen, busje reedt dus eventjes op z'n eigen olie.
Daarna terug proberen starten, en toen sloeg hij nog eens op hol, daarna kunnen starten met heel veel moeite, en zo naar huis kunnen rijden, - eerst rustig 10 min 80-85, daarna de rit uitgereden van 130 km aan een 90-95 per uur..
Na autosnelweg, mijn afrit genomen, Wilrijk, afgeschakeld van 5 naar 4 en toen stilgevallen, met heel veel moeite terug kunnen starten.. maar uiteindelijk terug op gang gekregen en nu staat hij voor de deur.
Hoe kan dit? Heb eventjes 120-125 gereden maar voelde ook voor hij op hol sloeg, dat hij al probeerde me naar 'voren te duwen'. Dat hij sneller van zichzelf wilt rijden..
Verhoudingen zijn goed, want je voelt dat busje gemakkelijk 130-135 of zelfs 140 kan halen.
Iemand een idee?
Wat al aan het denken dat er misschien net iets te veel olie in heeft gezeten, waardoor deze op hol is kunnen slaan?
't zit toch niet mee bij mij met die t3's