View Full Version : Vanonder het stof; scirocco TS '76 [27-MK-74]
Scirocco_1600
24-02-2014, 20:20
meer foto's van de linkerkant ?
Nee, op het moment even niet, ik had alleen foto's gemaakt van de hendels zodat ik wist hoe het terug moest, voor mocht ik het vergeten. De carb zit terug op de wagen dus kan er ook niet echt makkelijk een foto van maken. Zal van de week even kijken wat ik er wel van kan maken.
Zojuist bericht vanuit Frankrijk gekregen. C'est pas bon... De vader op wiens naam de rocco stond (waarschijnlijk eerste eigenaar, maar heb dat nog niet vast kunnen stellen) is in december overleden. De zoon waarmee ik al de tijd contact heb gehad is daarom niet meer bereid de wagen te verkopen en volgens hem kan dat ook niet met de regelgeving daar. Ik ga alsnog mijn best doen, maar acht de kans niet heel groot.
http://ekladata.com/A5WEwfYQoM9pyZAJkUscs13gAeE.jpg
http://ekladata.com/_SGVBR4YTLiuAK1t9qpJGve5liY.jpg http://ekladata.com/xf4hPc8pZ3nbkMSan0Et1h9G_KQ.jpg
Wees blij :wow: en concentreer je op je huidige wagens :thumbup:
misschien heb je wel gelijk ja... :rolleyes:
golf fahrer
25-02-2014, 17:15
:eek:
Als ik het zo zie... misschien beter hem daar laten?
Kan je je concentreren op je huidig wagenpark dat ook al niet slecht is :tongue:
Hoop dat ik meer geluk heb met mijn '78 gti
Ik zou hem lekker daar laten!
Zie er aardig verrot uit.
Ziet er rot uit ja, maar is niet veel meer dan vliegroest, echt waar hij is zeker zo hard als mijn blauwe, tien keer harder dan de zilveren.
ewcaddymk1
25-02-2014, 17:32
vijf tientjes en gratis laten bezorgen kan nog , maar ook niet veel meer :rolleyes:
als je hem nog echt wilt; gewoon langs gaan met een fles wijn en het bespreken onder het genot van een stokbroodje en een stuk kaas. Combineer het met een weekendje weg; heb je twee vliegen in 1 klap.
Daarnaast misschien een goede les; je moet het ijzer smeden als het heet is. Anders gezegd; toen hij akkoord had gegeven had je eigenlijk gelijk de auto op moeten halen. Heb het zelf ook vaak gemerkt in de auto handel. Wie bescheiden is en afwacht, pist naast de pot.
Dat heb ik ook gemerkt ja (al vaker dan eens), altijd zo snel mogelijk reageren. Maar ja, we hebben het hier wel over 750 km enkel, even langsgaan gaat niet lukken, direct reageren ging op dat moment ook echt gewoon niet. Ik zit met meer verplichtingen en kan niet zomaar ieder weekend even weg helaas. Maar ach, jullie hebben ook wel gelijk, er staat hier genoeg leuks in de schuur, we houden ons wel bezig, dat in ieder geval.
De zilveren heeft zijn interieur inmiddels bijna weer helemaal terug. Alleen de deurkaarten nog voorzien van boxen, dan de stoelen erin en hier en daar missen nog wat kleinigheidjes. Als dat klaar is ga ik nog eens een blik op de carb werpen, kijken of we dat kunnen oplossen. En dan misschien, heel misschien halen we deze vrijdag alsnog de keuring...
Vind het ook vervelend voor je je bent er toch al een tijd mee bezig en wat voor vele niet te doen is zag jij toch potentie in ;)
Kan de situatie van de verkoper wel begrijpen daar in tegen ,maar goed stop al je positieve actie maar in al je andere projecten they need you ;)
Als hij de keuring vrijdag haalt? Wat dan?
Ga je hem dan opknappen?, aangezien je aangeeft dat hij goed rot is.
Zou lullig zijn voor jou of een ander als je ermee gaat rijden, en een ongeluk krijgt en je met stuur en al in je eigen kofferbak zit.
Als ik de keuring vrijdag haal en hij komt er door is hij dus blijkbaar niet onverantwoord rot, maar hard is hij zeker niet, verre van. Opknappen zit er niet in, dat is (voor nu) teveel werk, er staan hier andere projecten die eerst af moeten. Er zal dan dus zo af en toe gewoon eens lekker mee gereden worden, da's alles. Ik heb liever een rocco die niet uitziet maar die ik wel af en toe eens ergens mee naartoe kan pakken omdat hij zo lekker rijdt, dan diezelfde rocco die die niet uitziet en in een hoekje van de schuur staat te verstoffen. Tja, en vlamt er iemand een keer op, goed, maakt dan verder ook niet uit of hij rot is of niet, plat is hij dan toch. Zie je punt niet echt eerlijk gezegd.
Ik begrijp je echt wel, dat je er lekker mee wilt rijden.
Daar is een auto immers voor gemaakt.
Alleen ik zou het zelf niet doen, je zou maar eens niet meer kunnen remmen ofwat dan ook, met alle gevolgen van dien, apk is immers maar een moment opname.
Ik wil je zeker niet ontmoedigen! Dus keep up the good work.
Maar technisch wordt hij in orde gemaakt hoor! Nee, dat moet gewoon goed zijn, het moet wel veilig blijven natuurlijk. Nu is het bij deze wagen gelukkig al zo goed als in orde, dus hoef ik er niet gek veel meer aan te doen.
Ah okee! Dan keep up the good work
Nou we wachten Vrijdag wel af hopelijk komt hij er in 1 keer door :thumbup:
Weeral niet gelukt vrijdag, had nog wat andere dingen af te ronden. Maakt niet uit, nu hebben we een weekje vakantie dus even ertegenaan.
Interieur steekt weer in elkaar. Ben er heel content mee, alleen de radio niet. Ik had er eigenlijk een casette geval in willen doen, zo'n aanwezige radio met veel te veel functies uit de jaren 70. Vond ik er wel bij passen. Maar helaas, de ene was stuk, de andere paste niet lekker. Dan maar een originele radio genomen, was niet echt de bedoeling dus, maar werkt wel het beste natuurlijk... Dan de versnellingspook vervangen voor een originele. Voor de houten knop die erop zat hadden ze op 10 cm lengte afgezaagd en er een hoop andere stangen en bussen overheen gezet om die knop te kunnen passen. Idioten. Maar goed, het is weer netjes. Meteen ook maar de stofkap vervangen en een slijtage busje was eruit gelopen dus die ook terug gestoken. Hij schakelt weer super.
Zo staat hij er nu bij:
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/IMG832_zps5e03cd41.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/IMG827_zps2ca8887c.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/IMG835_zps195e95cf.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/IMG838_zpsf22e61b6.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/IMG842_zps36f7bab8.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/IMG846_zps04be255a.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/IMG843_zpsbe5085b2.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/IMG848_zps23e940d3.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/IMG850_zps007a5982.jpg
Morgen aan de carb, zien hoe we dat gaan oplossen. Dan tanken en rijden, hij staat inmiddels al weer droog. :tongue:
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/4d69c370-ef38-450d-aa3d-0ba89d3494b6_zpsc69fe691.jpg
Lekker bezig Rik en dat met de vooruit zicht dat je nog lekker een weekje kan knutselen :thumbup:
En die model stoelen :wuv: hoor volgende week nog wel over die sierstrips ;)
Mooi hoor je scirocco en de stoelen ga je die opnieuw bekleden of heb je al andere stoelen??
Vooralsnog ga ik geen onkosten maken aan de rocco behalve op technisch vlak. Hij zal straks een grote beurt krijgen, maar als ik het uiterlijk op orde wil hebben wordt het gewoon een volledige restauratie, en dat zit er nu echt niet in.
En Peter, je moet wel nog even doorsturen welke je nodig hebt, anders wordt het toch wat lastig zoeken voor mij...
Oke heel verstandig eerst technisch en de apk zou ik ook doen :thumbup:
Mooi hoor je scirocco en de stoelen ga je die opnieuw bekleden of heb je al andere stoelen??
Zo langs ze prima zitten :D
Die E-mail had ik vorige week Woensdag je al gestuurd :D stuur hem nog wel een keer ;)
Ze zitten nog redelijk, de rug van de bestuurderszit heeft zijn beste tijd wel gehad, het paardenhaar is er helemaal aan het uit zakken.
Vandaag een topdagje gehad. Begonnen met de carburateur weer eraf te nemen. Heeft me nog een paar uur gekost om uit te vogelen hoe de veer hoort te zitten, maar dan viel het kwartje uiteindelijk toch. Gelukkig maar, had wel lang genoeg geduurd. Alles weer in elkaar, automatische choke opnieuw en secuurder afgesteld en terug de wagen op. Duurde lang voordat er benzine kwam, maar zodra het er was startte hij direct en bleef lopen ook! Choke werkt dus weer en de wagen loopt nog mooier dan voorheen.
Nog een paar klein dingen gedaan, ruitenwisser, beetje schoonmaken en zulk, en dan is hij toch wel bijna klaar voor de APK. Ben benieuwd...
Heb je mail gevonden Peter, zal zo voor je kijken.
Heb je mail gevonden Peter, zal zo voor je kijken.
:thumbup:
Mooi dat het carburateur probleem opgelost is keuren maar :thumbup:
wessel97
02-03-2014, 19:47
wat je allemaal wel niet kunt doen in de carnavalsvakantie, in plaats van half doof worden, en al je geld opzuipen :D
Mooi dat het carburateur probleem is opgelost en we zijn erg benieuwd naar de apk hopelijk gaat het meevallen.
Heb je al enig idee wanneer hij gaat??? :thumbup:
haha die stoelen. niet echt ruitjes stof meer te noemen.
en is dat ook diamant zilver
Woensdag is "mijn" keuringsstation weer open, dus daar gaan we 's ochtends vroeg staan als het allemaal goed gaat. Moet eigenlijk nog even de linker ashoes vervangen zag ik straks, maar dat moet morgen tussendoor nog wel even lukken. Voor de rest nog even een busje tectyl leegspuiten op een occasioneel bruin plekje en het zou theorethisch gezien goed kunnen komen...
(En Peter, je hebt mail!)
haha die stoelen. niet echt ruitjes stof meer te noemen.
en is dat ook diamant zilver
Is idd diamant zilver, zelfde modeljaar als de jouwe. Eigenlijk een keer wat foto's samen maken, lekker contrast tussen de jouwe en de mijne, haha!
De stof was nog redelijk "ruitje", maar wanneer ik er met de stofzuiger overheen ging werd alle grijze garen zo opgezogen, zó kort is de stof. Ik ben daarmee maar rap gestopt met zuigen, of er was echt niks meer van over geweest (voor zover er nu wel nog iets van over is). Maar ach, past wel bij de rest van het hok toch? :D
Je kunt er nu wel makkelijk geld in verstoppen :D :thumbup:
Je kunt er nu wel makkelijk geld in verstoppen :D :thumbup:
Correctie: Je kunt er nu wel makkelijk geld in stoppen... :tongue:
The Skinnmeister
03-03-2014, 11:42
Correctie: Je kunt er nu wel makkelijk geld in stoppen... :tongue:
Voor beide uitspraken :thumbup:
Vandaag de laatste puntjes op de i gezet voor de grote dag morgen....
MAAR, een nieuw probleem. Het toerental loopt stationair stug op naar 3000-4000 toeren. De choke heb ik opnieuw afgesteld, dus daaraan zou het niet kunnen liggen. De olie is pikzwart en waterdun en ruikt meer naar benzine dan naar olie, de uitlaat sproeit olie spetters. Verder ziet het er allemaal heel erg goed uit. Iemand een idee wat er mis kan zijn??
Wat ik denk: De benzinepomp werkt met een membraan dat bekend staat voor te scheuren wanneer ze wat ouder worden of na langere stilstand. Als dat gebeurd is, lekt er benzine direct het oliecarter in. Hier heb ik al vaker problemen gehad, de motor loopt dan snel warm, slaat af na een stuk constant te hebben gereden. In extreme gevallen valt de oliedruk weg omdat de olie zo dun is van de benzine die erin zit. Ik denk nu dat in de cilinders het olie/benzine mengsel simpelweg wordt gebruikt als extra brandstof. Zou het kunnen?
Morgen komt er in ieder geval nieuwe olie, een nieuw filter en een nieuw pompje op.
superbeast
04-03-2014, 18:50
Dat zou zeker kunnen, via carterontluchting zuigt ie die olie benzine damp op.
Is wel lekker gevaarlijk die benzine in het carter :eek:
Precies, direct de olie afgelaten ook. Gisteren ochtend hebben we nog een leuk stukje op en af gegast op de parallelweg, dus misschien hebben we wel geluk gehad...
Het is een zware bevalling. Van deze morgen alles weer terug gemonteerd. Nieuwe filters (benzine+olie+lucht), nieuwe olie, nieuwe benzinepomp. Hij startte vrijwel direct, liep mooi. Even warm laten lopen, alle niveaus gecontroleerd, nog een keer alles nagekeken, niks aan de hand, alles in orde. Dan maar weer een testrondje gereden, maar op een aantal tiental meter begon het te bonken en te schudden en na een km of wat sloeg hij af, startte niet meer. Maar weer naar huis gesleept, benzinepomp er weer af, leidingen schoon gemaakt alles weer terug. Loopt weer als een zonnetje, start direct, blijft stationair netjes 950 toeren lopen. Heb hem dan een half uur laten staan, blijft altijd maar netjes lopen, niet afgeslagen, niet uitermate heet gelopen, constant toerental. Een keer opnieuw gestart, weer alles prima. Op goed geluk maar weer een testrondje, alleen bij het starten sloeg hij weer af. Nu krijgt hij geen benzine, zo veel is duidelijk, het filter loopt gewoon niet vol. Nu denk ik dus dat er vuil in de leidingen zit, hij is een paar dagen terug namelijk droog gelopen... Dus alles weer los straks en hopen dat het nu eindelijk een keer weer loopt.
En omdat het toch een mooie dag was:
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/scirocco%2056-JS-01/IMG944_zpsaab1bf76.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/scirocco%2056-JS-01/IMG941_zps03f73043.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/scirocco%2056-JS-01/IMG946_zpseaf01aa5.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/scirocco%2056-JS-01/IMG942_zpse4a6a6ce.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/scirocco%2056-JS-01/IMG998_zpsd5836fa1.jpg
Rik dit is het typische roestschilfers in je tank verhaal!
Proef op de som:
haal je benzinefiltertje los blaas krachtig tot je het hoort borrelen in de tank. Daarna weer starten zie je het filterje mooi vol lopen en naar verloop van tijd (kilomters) krijg je uiteindlijk weer het hetzelfde verhaal.
Kijk operatie:
Vlotter los en in de tank kijken
Meest voorkomende oorzaak:
(ooit) een rotte vulpijp
Definitieve oplossing:
Tank lossen en spoelen
Minder arbeidintensieve methode (oplossing niet gegarandeerd):
pak een magneet en sterktouwtje. Vis de schilfers op via het vlottergat. Net als een ijsvisser zegmaar :)
Vuil vis je er natuurlijk niet mee op maar de meeste roestschilver hebben nog wat magnetisch vermogen
Dat dacht ik dus ook, dus inderdaad na het filter de slang los gemaakt, eerst met het mondje geblazen, maar dat is toch niet zo lekker. :rolleyes: Dus de compressor op hele lage druk op de slang gezet. Borrelt meteen, maar blijven lopen wilt 'm niet. Er liggen wel een paar hele kleine schilfers in het filter trouwens, maar is echt maar heel weinig.
Ik heb hetzelfde al eens gehad met mijn '79er 1100 FA. Ding liep wel, maar schokte als een parkinson patiënt en het filter hing vol met roest schilfers. De oorzaak was daar duidelijk, er zat een gat in de vulbuis ter grote van een sinaasappel. Deze buis is echter kogelhard. Met de '79er heb ik toen alles gedemonteerd, vulbuis, filter en alle flexibele slangen vervangen, tank en vast leidingen schoon gespoeld en geblazen. Die loopt weer als een trein.
Anyhow, morgen een kijkoperatie, tankvlotter eruit, zien hoe het er voor staat. De tank wil ik er liever onder laten hangen, want om die eronderuit te krijgen moet de as los. Gezien er om de as al het een en ander gelapt is, vrees ik dat de bouten niet zomaar los zullen gaan. Eerst zo proberen op te lossen dus.
Anders een magneet in je sok even door te tank halen en dan zie je van zelf of er allemaal troep mee uit komt ?
The Skinnmeister
05-03-2014, 19:33
Anders een magneet in je sok even door te tank halen en dan zie je van zelf of er allemaal troep mee uit komt ?
:thumbup:
Wel een goed idee van die magneet :thumbup: ik ben benieuwd of er veel zooi aan blijft hangen......
Net nog even de basics gecheckt. Tank leeg geheveld via de normale leiding (dus voor aan het filter losgemaakt en in een kan gehangen). Benzine loopt probleemloos en is brandschoon. Dus gestart met de leiding in de kan, niet via de tank. Nog steeds geen kik. Dan aan de carb de aansluiting los genomen en in een andere kan gehangen. Blijkt dus dat de pomp niet genoeg opbrengst heeft. Dus ofwel ik heb het verkeerde type, ofwel hij is ook al stuk.
Gelukkig dat je het hebt gevonden ja dan loopt hij ook niet lekker met te weinig brandstof :thumbup:
Je hebt wel veel pech met je auto jammer heb je nog een andere pomp misschien van de andere Scirocco als die past tenminste???
Ik heb er de broek vol van. Het is zelden, nee nooit dat ik opgeef, maar dat is nu dus wel exact wat er gebeurd. De tank bekeken van binnen, die is brandschoon. Andere benzinepomp van een lopend blok geschroefd en hierop gezet. Leidingen doorgeblazen. Met de hand de benzine aangezogen. NIKS, doet helemaal niks meer. Er komt geen benzine, geen druppel. Ik ben er helemaal klaar mee nu, heb hem terug de schuur in gedrukt en kijk er achter een paar weken nog wel eens na. Mooi klote allemaal.
Heb je je oude pomp eens geprobeerd? Kan en mag toch maar een kleinigheid zijn?!
Nou dat heb jij weer ook niet een verstopt filter ergens dat heb ik ook eens gehad het filter zag je niet eens zitten en was helemaal verstopt.
Hopelijk heb je met een paar dagen weer zin om te zoeken maar ja kan het me wel voorstellen :screwy:
Soms is het even laten bezinken het beste. Dit zijn wel de zaken die ik het leukste vind om uit te zoeken dus als je naast de deur woonde was ik al even langsgelopen.
Je kan het membraampompje ook even in het knuistje houden aangesloten op de toevoer en dan het hendeltje bedienen met de hand. Het maakt niet uit of de toevoer is aangesloten op je tank of hangt in een glazen potje met benzine hij moet squirten :)
Kom langs, kom langs zou ik zeggen. Ik kan het toch weer niet loslaten, dus alle flexibele leidingen maar weer vervangen. Nieuwe pomp maar terug gezet, moet ergens anders in zitten. Starten doet hij nog steeds niet, ofschoon, hij slaat een paar toeren aan, en dan direct weer af. Er komt gewoon niet genoeg benzine. Maar ik weet het niet meer, ik heb er echt geen flauw idee meer van, ben er helemaal klaar mee. En wat Yuli ook zegt, op een gegeven moment kun je niet meer helder denken, dan moet je het aan kanten leggen.
Probeer even het pompje uit te sluiten zoals de methode die ik beschrijf in mijn voorlaaste post (hoewel ik verwacht dat dit goed zit). Er is normaliter ook al is het een mechanisch pompje gewoon een flinke overcapaciteit de rest gaat uiteindelijk retour.
Dus heb je een opvoer probleem, aanvoer of retour probleem. Ik verwacht nog steeds dat je een aanvoerprobleem hebt. Volgens mij zit er op jou vlotter de aanvoer en retourleiding (controleer of deze niet omgedraaid zijn). Trek die vlotter er is uit en volgens mij is het laatste stukje metaal verleng met een kunstof darmpje met miniscule gaatje. Je kan deze gaatjes vergroten door ze even door te prikken.
Je kan ook even testen of je nergens valse lucht trekt door toevoerleiding bij je tank af te sluiten en in de motorruimt even vaccuum trekken en kijken of deze vaccuum houdt.
Ik heb het allemaal al geprobeerd. Pomp in de hand en zelf de hevel op en af drukken, pompt prima. Vlotter is eruit geweest, dat tuletje aan het eind is vervangen voor een nieuw, aansluitingen zijn getest op welke retour en wel aanvoer is. Juist terug gestoken, er siste iets van valse lucht rond het filter, dus daarom heb ik vanochtend ook nog even de flexibele leidingen vervangen, maar nog altijd is er iets niet goed. Ik denk persoonlijk aan dat ik ergens een stomme fout heb gemaakt, maar heb alles nu al zesduizend keer nagekeken en overgedaan, ik kan het gewoon niet vinden. Het moet wel een aanvoer probleem zijn want de filter geraakt niet vol genoeg.
Goed formaat leidingen gebruikt (waarschijnlijk wel)?
haha, ja dat toch wel :tongue:
Ik zal morgen ook wel even mee kijken Rik ! Geef geen garantie
maar 2 weten meer dan 1.
Graag Peter, daar hoopte ik al een beetje op :redface:
Komt goed zal me 3-delig pak thuis laten ;)
Ik weet niet het of het carburateur gebonden is en ik schaam me voor niets.
Maar ik had tussen de carburateur en de mechaische pomp deze nog zitten op mijn 1500JB
(Rood omcirkeld)
Op de onderkant werd de slang aan gesloten die van de pomp kwam en boven de retour en heen gaande carburateur
http://s5.postimg.org/98fd09qyv/DSC_7444.jpg (http://postimg.org/image/p6o2qel6r/full/)
En heb je zeker weten ook de goede benzine slangen op de goede plek zitten bij de vlotter ???
Dat potje is alleen bij de latere 1.5 JB's, in '76 moest dat nog uitgevonden worden. Ik ben heel zeker dat ik ze bij de vlotter juist heb aangesloten. Maar ik zit ook op het punt dat als je me zoiets drie keren vraagt, ik er weer aan begin te twijfelen.
Duidelijk ik ken het gevoel als het potje idd geen meer waarde heeft zou het daar niet aan kunnen liggen.
Anders had ik hem morgen mee genomen ;)
Thnx! En iedereen anders ook voor het meedenken!
marcogolf1
06-03-2014, 20:34
Waarschijnlijk heb je het al gecontroleerd. Maar is je tankontluchting goed? trekt die geen vacuum?
Die heb ik nog niet gecontroleerd, maar heb geloof ik wel al zonder tankdop gestart. Morgen nog eens proberen. Die kans acht ik wel niet heel groot, want hij heeft perfect gelopen.
En de benzine filter is dit 1 met een in en uitgang dat dit misschien om gedraaid zit ???
Wel een met een in- en uitgang, maar niet verdraaid, staat een pijltje op.
Hoi Rik,
Wat als je hem probeert te laten lopen uit een jerry cannetje? Dus even een slangtje van het filtertje in een jerry can naast de motorruimte?
Is zo gestest.
Heb ik ook al gedaan, maar da's al weer een tijdje geleden. Ga ik ook nog eens opnieuw proberen. Heb net wel even gekeken of de tank vacuüm zuigt, maar dat is niet zo, de tank ontluchting is dus in orde. Wat ik wil proberen:
Opnieuw de slang aan de carb los, in een potje en zien wat de opbrengst is.
-Is het genoeg, dan zit er vuil in de carburateur. (kan me eventueel voorstellen dat wanneer er in de carb een verstopping zit, hij de benzine niet kwijt kan en daarom dus ook niet genoeg kan aanzuigen?)
-Is het niet genoeg, dan systematisch van achter naar voren werken en zien waar er een verstopping zit. Dus eerst de slang aan de vlotter los en die in een kan hangen. Dan aan het andere einde van de stalen leiding, daaruit moet blijken waar het probleem zit.
Nou veel succes we blijven je volgen hopelijk kun je het snel vinden :thumbup:
golf fahrer
07-03-2014, 10:15
Top hoe hier wordt meegedacht :thumbup:
Ja zeg dat, vind het heel fijn!
Hij blijft inmiddels wel weer stationair lopen. Ongeveer 900-950 toeren, vrij stabiel maar niet zo mooi als het was. Zodra je er mee gaat rijden echter... Honk-bonk en weer naar huis duwen. Krijgt nog steeds niet genoeg benzine. Peter kon helaas ook niks bedenken. Toch bedankt! En de rest van de meedenkers ook natuurlijk! :thumbup:
Ik moet het eigenlijk anders formuleren, want als je stationair flink aan het gas zit, slaat hij ook dood.
Het probleem is dus eigenlijk dat bij grotere vraag naar benzine, de aanvoer niet voldoende is.
Heb nog gedacht dat een FR misschien een pomp moet hebben die meer opbrengst heeft dan een FP omdat de carburateur groter en misschien daardoor het verbruik wat hoger is. Maar heb het nagekeken, en er wordt (natuurlijk) geen verschil tussen FP en FR of JB of welke andere 1.5 of 1.6 dan ook gegeven. Allemaal gelijk.
wessel97
07-03-2014, 16:36
Ik moet het eigenlijk anders formuleren, want als je stationair flink aan het gas zit, slaat hij ook dood.
Het probleem is dus eigenlijk dat bij grotere vraag naar benzine, de aanvoer niet voldoende is.
zou het niet zo kunnen zijn dat jou verhouding van benzine/lucht niet klopt? of zeg daar iets heel stoms..
Die klopt inderdaad niet, want er komt niet genoeg benzine meer wanneer er meer vraag naar is. Misschien nog wel de moeite waard om te zeggen, met de afstellingen van carb zoals hij nu staat, is er nog mee gereden, toen liep hij perfect.
wessel97
07-03-2014, 16:40
Die klopt inderdaad niet, want er komt niet genoeg benzine meer wanneer er meer vraag naar is. Misschien nog wel de moeite waard om te zeggen, met de afstellingen van carb zoals hij nu staat, is er nog mee gereden, toen liep hij perfect.
hmm.. dan kan het daar ook niet echt aan liggen nee :tongue:
Misschien eens proberen met een electrisch pompje?
wessel97
07-03-2014, 16:53
maar hij loopt wel goed als hij stationair draait? en hij krijgt pas te weinig wanneer je gas geeft dan?
want dan zou je bijna denken dat of de pomp te weinig L/U levert, maar je kunt ook niet meten ofdat hij misschien ook te weinig lucht pakt wanneer je gas geeft.. want dan zou er misschien wel eens ergens iets klem kunnen zitten... (is maar een idee he ;) )
maar omdat je zei dat je nog niet geprobeert hebt om de carb af te stellen, misschien kun je dat eens proberen?
hmm.. dan kan het daar ook niet echt aan liggen nee
Ja, nee, niet echt nee. Wij zitten hier wel nog sterk aan vuil in de carb te denken, omdat hij eens is droog gelopen. Daarna heeft hij nog goed gelopen, en er zit een filter tussen, maar misschien is er toch iets van vuil in de carburateur gekomen. Dat de vlotternaald dichtzit of iets dergelijks. Maar ja, Dan moet hij open en een pakkingset (http://www.bccp.nl/shop2/contents/nl/p2361.html) is ook weer niet goedkoop.
Misschien eens proberen met een electrisch pompje?
Ik heb er alleen van een GTI liggen, en die pompen veel te hard. Ik wil ook eigenlijk doordacht iets doen, iets dat logisch is. De pomp die er nu op zit moet goed zijn, vervangen is niet logisch. Ik heb straks de sproeiers nog eens doorgeblazen, dat is iets logisch. Zitten ze dicht, dan komt er geen mengsel. Maar dat was het dus ook niet... Aan de andere kant, je moet ook dingen gaan uitsluiten. (daar citeer ik Peter even)
maar hij loopt wel goed als hij stationair draait? en hij krijgt pas te weinig wanneer je gas geeft dan?
want dan zou je bijna denken dat of de pomp te weinig L/U levert, maar je kunt ook niet meten ofdat hij misschien ook te weinig lucht pakt wanneer je gas geeft.. want dan zou er misschien wel eens ergens iets klem kunnen zitten... (is maar een idee he ;) )
maar omdat je zei dat je nog niet geprobeerd hebt om de carb af te stellen, misschien kun je dat eens proberen?
Stationair loopt hij behoorlijk netjes, niet perfect, maar de ellende begint pas bij belasting, wanneer er meer vraag is naar benzine. Het mechanische van de carburateur heb ik wel afgesteld, daarna heeft hij ook nog perfect gelopen. CO-waarde heb ik echter de apparatuur niet voor, dus daar ben ik vanaf gebleven. Maar nogmaals, met de afstelling zoals ze nu is, heeft het blok nog perfect gelopen.
Heb het met mijn 83er eens gehad, universeel pompje van de wegenwacht ertussen en lopen als een tiet. Gewoon na het filter onder de motorkap ertussen.
Ja, op zich, maar het is niet de manier, al werkt het tijdelijk, ik wil het er niet definitief tussen hebben. De mechanische pomp zou gewoon moeten werken. (En dat doet hij ook, ofschoon daar ga ik vanuit)
Ja, op zich, maar het is niet de manier, al werkt het tijdelijk, ik wil het er niet definitief tussen hebben. De mechanische pomp zou gewoon moeten werken. (En dat doet hij ook, ofschoon daar ga ik vanuit)
Dat begrijp ik, maar als je dan wel genoeg peut krijgt weet je dat de mechanische het te moeilijk heeft en dat je het in de aanvoer moet zoeken.
Ondanks het probleem met de Scirocco was het leuk vanmiddag Rik leuk om je eens te ontmoeten.
En bedankt natuurlijk voor de 4 nette missende sierlijstjes, voor alle leuke info.
Moet wel bekennen dat ik me nog even achter me oren gekrabbeld heb om trend mijn 1977 interieur :rolleyes:
Dat begrijp ik, maar als je dan wel genoeg peut krijgt weet je dat de mechanische het te moeilijk heeft en dat je het in de aanvoer moet zoeken.
Je hebt wel gelijk ja, ik ga eens kijken of ik niet ergens een passend pompje heb liggen. Die van een GTI is te sterk, maar misschien heb ik nog wat anders.
Ondanks het probleem met de Scirocco was het leuk vanmiddag Rik leuk om je eens te ontmoeten.
En bedankt natuurlijk voor de 4 nette missende sierlijstjes, voor alle leuke info.
Moet wel bekennen dat ik me nog even achter me oren gekrabbeld heb om trend mijn 1977 interieur
Was leuk Peter, weer een gezicht bij een naam. :D En dat interieur, tja, zie maar een keer. Ik heb ook nog wel leuke kuipjes staan eventueel, of anders toch een keer iets met de scirocco stoelen fabrieken...
Ben ieder geval weer een stuk wijzer geworden over de Scirocco stoelen en het tittendashboard ;) en uiteraard de deur rubbers voor de kabel door voer ;)
[QUOTE=Barn171]Woensdag is "mijn" keuringsstation weer open, dus daar gaan we 's ochtends vroeg staan als het allemaal goed gaat. Moet eigenlijk nog even de linker ashoes vervangen zag ik straks, maar dat moet morgen tussendoor nog wel even lukken. Voor de rest nog even een busje tectyl leegspuiten op een occasioneel bruin plekje en het zou theorethisch gezien goed kunnen komen...
(En Peter, je hebt mail!)
Is idd diamant zilver, zelfde modeljaar als de jouwe. Eigenlijk een keer wat foto's samen maken, lekker contrast tussen de jouwe en de mijne, haha!
Als je wat meetings langkomt met dat ding gaat dat wel lukke.
Zag dat MIVW ieder geval gunstig uitkwam voor mij dan. de dag erna ga ik voor 3weken naar de US. Daar ga ik zeker naartoe. maar vast nog wel meer.
En het probleem al opgelost? nog vorderinge
CAR-POOL
08-03-2014, 21:58
Lees dat het een 1.6 FP is , weet jij waar je lagerschalen en zuigerveren kunt vinden? en kunt krijgen?
sciroccoGTII
08-03-2014, 23:06
Lees dat het een 1.6 FP is , weet jij waar je lagerschalen en zuigerveren kunt vinden? en kunt krijgen?
Bij elk revisiebedrijf, of eBay oid. Lagerschalen zijn in principe val elke 1.6 en 1.8 hetzelfde. Zuigerveren kun je ook overal krijgen, let hierbij wel op met monteren door eerst de slotspeling goed te maken, dit doen niet veel waardoor het niet veel zin heeft om ze nieuw te monteren.
Die schalen en veren kun je vrij gemakkelijk aan komen. Ik heb ze bij een revisiebedrijf weg. Dat scheelt serieus in de prijs omdat je "dichter bij" de fabriek zit. Bij mij bleken er niet de juiste zuigers in te zitten, die van een FT, geen idee wat er fout is gegaan, maar wel goed meten voordat je ze afrekent!
Met de grijze zijn geen vorderingen helaas. Hij staat aan de kant, weet echt niet meer waar ik moet zoeken. Denk dat het in de de carb ligt, dat er toch ergens vuil in is gekomen. Alle rest is goed of vervangen, daar kan het gewoon niet aan liggen. Waarschijnlijk wordt het dus een revisieset voor de carburateur, maar dat duurt nog een weekje of wat, er zitten weer examens en hers aan te komen, aan dat gaat toch even voor...
Vandaag nog maar eens aan de wagen gegaan. Gisteren nog een keer direct uit een kan gestart, was geen verschil met starten uit de tank. Aanvoer aan de carburateur nog eens los genomen en gestart uit de kan, daarna uit de tank. Geen verschil in opbrengst.
Dus dan verder zien, plugjes uit de vlotterkamers gedraaid en ja, die van de 2de trap liep gutsend leeg, maar die van de 1ste trap stond helemaal droog. Ik blij, want dan moest het eigenlijk wel de vlotternaald zijn die vast hing.
Vanochtend vol goede moed weer begonnen. Carb eraf en uit elkaar, pakking heel gebleven ook nog. Bovenste helft ultrasone gereinigd, onderste helft maar laten zitten i.v.m. de pakkingen. Meteen nog wat andere kleine dingetjes hersteld waar ik ook goed bij kon. Alle sproeiers en kanalen doorgeblazen en terug in elkaar gedraaid en gemonteerd.
Hij startte direct, en liep ook meteen weer door naar 3000 toeren. Ai, zelfde probleem als eerst weer dus, maar wel goede hoop dat het eigenlijke probleem verholpen was. Handmatig de automatische choke eraf gezet en hij liep meteen weer netjes stationair. Prima, choke is dus gaar, dat is wel op te lossen.
De motor daarom warm laten lopen zodat de choke eraf staat en een stukje gaan rijden. Was al meteen duidelijk. Honk-Bonk en we konden weer duwen.
G*dv*rd*mme wat een teringbende. Alsof de duivel ermee speelt.
Het enige dat ik nog kan proberen is de oude pomp terug zetten. Die lelt de hele olie wel weer vol benzine, maar dan weet ik in ieder geval of m'n nieuwe juist is.
Of heeft iemand anders nog een idee?
Wat een drama Rik ,pakking setje nog niet binnen om de carb helemaal uit elkaar te halen ?
Zitten als het goed is ook vlotternaalden bij tenminste bij mij revisie setje voor de 1B3 wel.
Het enige is toch dat die vlotternaald waar je het over hebt weer blijft hangen dat zou het toch moeten zijn je krijgt er wat van aan je hart :screwy:
Wat een drama, ja zeg dat Peter, zeg dat. Ik ben er goed ziek van.
Carb is helemaal uiteen geweest, dat de vlotternaald nu weer vast hangt is praktisch onmogelijk. Complete pakkingset moet niet nodig zijn. De carb is gewoon goed, kan niet anders. Kanalen zijn schoon, sproeiers zijn schoon.
Ik ga nog een paar dingen proberen;
- Nog eens checken of de vlotterkamer(s) vol staan, alhoewel de oorzaak van leegstand nu ook best ergens anders kan liggen.
- Oude pomp terug zetten.
- Vlotter nog eens uit de tank om te checken dat er echt niks in ligt.
Als het dan niet lukt kap ik er helemaal mee. Of ik druk hem in de hoek en laat hem gewoon staan, of hij gaat weg. Ben er helemaal klaar mee.
Ja ik kan me er wel iets bij voorstellen maar ben bang zo ben ik als je hem in een hoek drukt dan staat hij er over een paar jaar nog.
Het moet toch te vinden zijn en een andere carburateur maar ja dat heb je waarschijnlijk ook al geprobeerd???
Ik vind het zo kloterig maar ja.......... :screwy:
Een andere carburateur, tja, die 2b's liggen niet voor het oprapen helaas. Het moet ook eigenlijk iets kleins, iets logisch zijn, het kan niet zo groot zijn. Hij liep perfect dus het kan gewoon niets groots zijn. Ergens heb ik een stomme fout gemaakt, maar heb geen idee meer waar. Realiseerde me straks wel dat hij met deze nieuwe pomp nog niet goed gelopen heeft. Als dat het niet is, gaat hij toch echt aan de kant. Ik heb letterlijk alles gehad wat het kan zijn. Er is niks meer wat ik nog kan proberen. Er zijn nog genoeg andere projecten, dus al staat hij nog tien jaar stil, ik vermaak me wel. Dikke pech.
audi80coupe
22-03-2014, 22:50
Ik heb niet je hele topic doorgenomen, maar is voetpakking geen mogelijke oorzaak? Als je zeker weet dat de carburateur goed is... Ontsteking ook 100 procent?
Nou, nou, je geeft 't toch nog niet op zeker. Ff terug naar 0 ('t begin) alles op een rijtje, simpel en logisch nadenken, dan moet je er toch uitkomen. Opzij zetten is wel 't gemakkelijkste om te doen.
Wegzetten is het makkelijkst, ja, je moest eens weten wat het me kost om dit los te laten. Het vreet aan je hoor. Het is me nog nooit overkomen dat ik iets niet kan oplossen, maar ik kom er echt niet uit. Terug naar 0, ook al zo vaak doorgesproken. Met pa erbij ook, samen weet je meestal net wat meer. Dan iedere keer nog wat kunnen verzinnen, maar nu echt niet meer. Logisch nadenken, precies wat wij ook tegen elkaar blijven zeggen. Iets doen dat logisch is, niet zomaar van alles gaan proberen. En toch loopt ij niet.
De voetpakking lek, hmm, lijkt me sterk, dan zo je valse lucht moeten horen, en dat is zeker niet het geval. Ontsteking ben ik niet aan geweest, en hij liep perfect, dus kan het ook niet zijn. Ik blijf er ook bij dat er een brandstof probleem is. Het filtertje vult maar voor een bodempje op en dat is gewoon echt te weinig.
martiepartie
23-03-2014, 09:11
Pomp er tussenuit halen, rechstreeks een slang op de carb, die verbinden naar een fles met benzine die je pa zo hoog mogelijk houdt. Door de vloeistofkolom krijgt je carb dan genoeg peut aangeboden en merk je snel genoeg of het aan de pomp ligt of niet. Of je monteert eerst de oude pomp, die zal niet binnen een aantal seconden de hele boel onder de olie spetteren.
Weet uit ervaring (heb het zelf met de 2E3 in mijn polo gehad) dat je weken kan zoeken naar de oorzaak van slecht lopen van een motor. Heb er toen 2 carbs voor gereviseerd, maar kreeg ze niet goed werkend. Na lang, lang, lang doorzetten is het me uiteindelijk wel gelukt, maar heb nooit de specifieke oorzaak gevonden.
Even laten rusten, en dan stug weer verder gaan :)
Ontsteking zou het idd niet kunnen zijn als je zeker weet dat het een brandstof probleem is.
Als de vlotterkamers nu vols staan zou je het wel uit kunnen sluiten dat de combinatie bobine ontsteking ook 100% is zou idd zeer toevallig zijn dat dit in de tussen tijd toevallig kapot is gegaan.
Maar als je idd het traject tank pomp gecontroleerd heb en de filter ook nu goed vol zit.
En de vlotterkamers ook dan is de pomp ook goed en dan moet het toch echt ergens anders zitten.
Kan de frustratie heel goed voorstellen je heb er mee naar huis gereden ,en in 1x heb je dit.
Normaal heb je het wel snel gevonden en en nu is het een gebed zonder einde :mad:
Min of meer een klein doorbraakje.
We hebben de wagen dus vanuit een flacon (in de vorm van een koelvloeistof reservoir, werkt verrassend goed) gestart. Dan al eerst een probleempje met de benzine leidingen tegengekomen. Werkt met een Y splitsing, de lange poot vanuit de pomp, de andere twee naar de carburateur, respectievelijk de retour. Op die manier heeft hij ondanks een vernauwing in de retour de makkelijkste weg te kiezen, dat de retour bleek te zijn. Het Y-stuk gedraaid zodat de stroomrichting richting carb is, en hij voor de retour "terug" moet. Anyway, dat is nu in ieder geval beter.
Maar, het probleem blijft min of meer gelijk. Hij start en slaat weer af, blijft nu wel wat langer lopen omdat de vlotterkamer vol komt te staan, maar zodra die leeg is, slaat hij af. Conclusie: probleem in de carb, moet gereviseerd worden.
Wat ik me ook nog heb bedacht na overleg met een andere monteur, is het afstandsstuk achter de benzinepomp. Dat beïnvloed de slag van het pompje natuurlijk ook. Dat tezamen met de fout in de leidingen, kan dat verklaren waarom de vlotterkamer niet vol komt te staan.
Dus, als iemand nog een zenith/pierburg/solex 2B(2) heeft liggen, laat maar weten. Deze heeft zijn beste tijd wel gehad blijkbaar...
Ik (we) ben blij dat er eindelijk schot in zit en dat je het gevonden hebt en een andere carburateur moet toch te vinden zijn??? :thumbup:
Ik ben ook blij dat ik nu in ieder geval weet wat er aan de hand is. Het voelt nu niet meer als in het donker maar wat in het rond maaien zeg maar. Zo'n carburateur vinden is wel nog zo makkelijk niet, ze liggen niet overal te koop dus waarschijnlijk wordt het deze reviseren. Hopelijk dat hij dat reviseren nog waar is...
"Nieuwe" carb is onderweg, was niet goedkoop, maar op hoop van zegen loopt de wagen nu wel weer...
Scirocco_1600
29-03-2014, 11:44
"Nieuwe" carb is onderweg, was niet goedkoop, maar op hoop van zegen loopt de wagen nu wel weer...
nieuwe 2b5 ? wat is niet goedkoop ?
Eenzelfde als de mijne, maar wat jonger. 2B gewoon. Hendels en circus is allemaal gelijk dus kan er zo op geschroefd worden. Niet goedkoop is duurder dan een groen biljet...
We hopen het voor je en anders komen we hem persoonlijk op eten met mayo :screwy:
Scirocco_1600
29-03-2014, 11:57
Eenzelfde als de mijne, maar wat jonger. 2B gewoon. Hendels en circus is allemaal gelijk dus kan er zo op geschroefd worden. Niet goedkoop is duurder dan een groen biljet...
mijn nieuwe 2b5 koste 300€ :-) maar ik heb het mij nog een seconde beklaagd :) ... nieuwe in Engeland kost hij 1200€ ... dat vond ik wat overdreven ;)
Hopen dat dat je verlossing is Rik :thumbup:
heel zachtjes......wel :thumbup:
Nou, de carb is binnen. Hij ziet er opzich heel goed uit, maar hij heeft al heel lang gelegen. Dat wil zeggen, de tweede klep en de choke zitten vast... Gezien er nog niet aan gerotzooid is, verwacht ik wel dat ik het gangbaar krijg. Gelukkig zijn alle leidingen wel afgedopt.
Deze week en maandag nog even herkansingen op school, dan volgende week dinsdag ga ik me er nog eens aan wagen. Ben benieuwd, maar heb er wel wat vertrouwen in.
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/IMG1214_zpsfba42969.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/IMG1215_zps6ef9296e.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/IMG1211_zps2d468838.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/IMG1212_zps7a6c5d8a.jpg
martiepartie
03-04-2014, 14:37
Oeff, die gasklepassen zien er niet jofel uit. Zijn er geen rebuild kits te krijgen?
Ik help je hopen dat schoonmaken zal helpen. Flink in de cola laten weken, daarna met diesel spoelen. :)
van binnen zijn de assen nog gelijk nieuw, dus ik hoop echt dat dit goed komt...
wessel97
03-04-2014, 14:48
schroefjes, moertjes etc. al dat kleine spul kun je ook in natuurazijn leggen, heb ik ook gedaan, werk nog beter als cola e.d. het stinkt alleen.
nou hopelijk krijg je hem gangbaar en gaat je Scirocco goed lopen daarna :thumbup:
Als je wil mag altijd eens langs komen om hem in de de ultrasoon te gooien dan herken je hem niet meer terug
K woon op 40km van Eindhoven
Grtz!
Bedankt voor het aanbod, daar kom ik nog wel op terug straks. Ik heb zelf ook zo'n badje, maar daar past niet het hele ding ineens in. Dus dan is dat klooien met half erin en dan in twee etappes... Niet ideaal
Hmmm likt precies op de carb van mijn kadett e, 1.3.
Hoop dat je m weer goed schoon en werkend krijgt!
De mijne is normaal groot genoeg,er gaat een inlaatspruitstuk van een 1.9tdi in dus dat moet makkelijk lukken
K heb wel al gemerkt dat bij grote onderdelen de reinigings werking een pak minder is, als het bakje te vol zit werkt het niet zo goed
Welke producten gebruik jij in de jouwe?
Ik heb er nog niet veel kunnen proberen en ik vind er niet heel veel over welke goed en minder goed zijn
Als je zou langs kopen kan je metteen mijn scirocco van 74 eens zien
Jij bent veel beter op de hoogte wat juist is voor welk bouwjaar dan mij
K ben een beetje benieuwd wat jij er van denkt
Maar je ziet maar!
Grtz!
Ik heb van deze avond de andere carb weer gangbaar gemaakt. Het ging zo fantastisch goed dat ik hem ook maar direct gemonteerd heb... :tongue: Er is goede hoop, er moet nog wat afgesteld worden, en hij trekt ergens van de goeie valse lucht, maar hij start goed, slaat niet af en blijft netjes lopen. Hij "ploft" wel behoorlijk uit de uitlaat, maar dat zou kunnen liggen aan de valse lucht. Morgen die probleempjes verhelpen en even proefrijden.
En Mr. Stapper, wij zullen een keer eens wat afspreken, kunnen we die oude carb eens gaan opkuisen en een '74er zien is natuurlijk altijd leuk. In mijn badje doe ik gewoon heet water, schuitje groene zeep en wat ammoniak. Maar werkt inderdaad niet heel goed bij grotere stukken...
Kijk de aanhouder wint dan heeft het toch aan de carburateur gelegen hopelijk als je de valse lucht weg hebt dat hij 100% loopt we gaan duimen.
Dan kun je ook weer rustig slapen ik zou er tenminste wel van wakker liggen met zoiets :screwy: :thumbup:
Zorg maar dat ie rijdt en goedgekeurd is dan kun je volgende week zaterdag mee naar Classic Day Cuijk.
Wordt aan gewerkt. Heeft iemand een schema van de vacuümleidingen? Ik heb bij de nieuwe carb twee aansluitingen meer dan bij de oude. Ik kan zo niet direct zien wat ik waaraan moet aansluiten, en krijg het ook niet gevonden.
Nou, hij loopt weer. Na de carb wissel wou hij niet meer starten, pomp dan maar gewisseld naar de originele en toen was alles goed. Voor de zekerheid de nieuwe pomp nog eens terug gezet, geen verschil. Hij loopt net zo mooi. Wat er nu dus fout was is me nog niet duidelijk (al denk ik toch de carburateur), maar hij loopt, dus veel maakt me het ook niet uit.
En ? Komende week naar de keuring ?
Dat is wel het idee ja, even kijken wanneer dat gaat lukken.
APK-tuning :redface:
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/scirocco%2056-JS-01/IMG1221_zps980fa7d6.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/scirocco%2056-JS-01/IMG1220_zpsfeda4e21.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/scirocco%2056-JS-01/IMG1222_zps93c4daac.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/scirocco%2056-JS-01/IMG1232_zps06d8ed48.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/scirocco%2056-JS-01/IMG1229_zps16e22282.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/scirocco%2056-JS-01/IMG1238_zps9f0d4c46.jpg
Laatste foto is leuk met de ducktape voor op :thumbup:
Mooi dat het nu allemaal opgelost is nu nog even door de keuring en genieten maar ;)
Ik heb er toch liever geen tape op zitten, maar ja, is er ook zo weer af straks...
Snap ik Rik maar het plaatje is wel leuk :D
Mooi dat ie weer goed loopt eindelijk succes met de apk :thumbup:
Snap ik Rik maar het plaatje is wel leuk :D
Ja da's waar, ik zat nog te denken om er voor de gein zo'n cliché pleister op te plakken... :rolleyes: :screwy:
Ik ben ook benieuwd hoe het met de APK gaat aflopen... Maar toch in ieder geval dol gelukkig dat hij weer zo fijn loopt. Net nog even stationair wat omhoog gedraaid en een klein stukje op en neer gereden. Heerlijk.
Nou, hij staat bij de keuring, morgen zal de telefoon gaan. Spannend...
Nou we wachten af hopelijk valt het mee :thumbup:
Mooi barn dat hij weer goed loopt.
Kan veel in een een carb mis gaan zoals kleine scheurtjes intern wat weer intern dingen verstoord enzo. Heb aparte dingen gezien bij mijn golf 1 en sta je ineens te kijken van huh wat was het probleem nou.
Ben benieuwd wat de keuring brengt. Hoop veel goeds voor je.
Bedankt allemaal. Ik ben ook heel benieuwd, maar ik hou ook maar rekening met het slechtste...
Bernhard
07-04-2014, 20:57
Ben benieuwd! Zou wat zijn als ie in 1 keer er door heen komt :cool:
Succes :thumbup:
Bedankt allemaal. Ik ben ook heel benieuwd, maar ik hou ook maar rekening met het slechtste...
Dan kan het idd alleen maar mee vallen maar na zo veel pech verdien je het wel Rik :thumbup:
De keurmeester dacht er anders over... :D Beetje terecht is het wel natuurlijk. Vanmiddag weer ophalen, en dan zien we wel weer verder.
Waarop is ie afgekeurd Rik?
Hihi Roel, wat verwachtte je? Nee, de kas natuurlijk, bodemplaat en dorpel linksvoor. We zitten te twijfelen om het nog te maken, maar is toch wel even net te veel werk.
Dat is wel erg zuur, zeker na al dat werk wat je eraan hebt gehad de afgelopen tijd.
Opzich wel natuurlijk, maar ik ben ook niet blind, ik had hier wel dik rekening mee gehouden. De wagen is gewoon niet heel hard meer, maar net een twijfelgeval. En nouja, dan heb ik de gok maar genomen om er toch nog even in te investeren. Want hoe leuk was het geweest om twee jaar scirocco te kunnen rijden? :rolleyes: (toch wel zuur eigenlijk ja...)
Zuur!!
Maar had het wel verwacht en heel gek is het niet.
Nu schorsen?
Ik weet nog een harde Scirocco te koop. Al is de twijfel keihard toegeslagen.
Hoe bedoel je twijfel? Een andere harde scirocco, tja, dan wordt het toch weer complete restauratie en dat is niet waar ik op dit moment aan zit te denken.
Net de wagen opgehaald, is dus niet heel fris en fruitig en dergelijke. Maar de afkeurpunten vallen opzich mee. Bodemplaat onder pedalen, dorpel links en een koplamp staat te hoog afgesteld. Met andere woorden, even nadenken, maar waarschijnlijk toch maar even opstarten.
Als het meevalt, dan gewoon stukken eruit slijpen en nieuwe stukken erin lassen.
Hoeft geen volledige restauratie te worden dan.
Maar dan is hij wel apk waardig, en kan je er 2 jaar mee door. En zie je daarna wel weer verder.
Precies! Dat was mijn hele insteek, en gezien de ophanging en andere moeilijke stukken nog prima zijn, ga ik er toch maar lekker even aan beginnen. Gratis herkeuren binnen twee weken, dus we gaan er maar voor. Hebben we er twee jaar plezier van.
Juist goede insteek!
Al zou ik ook wel wat aan dat voorscherm doen.
Is niet echt volkswagen waardig met dat grote gat hahaha
Idd Rik gelukkig kwam het niet uit te lucht vallen was wel leuk mee genomen.
En de moeite waard is tie wel vind ik heb hem tenslotte gezien.
Kan helaas niet lassen anders had ik wel komen helpen.
Kop lamp af stellen kan ik weer wel :D
Nou Peter, weet je wat, kom je lekker die lamp afstellen morgen namiddag, krijg je er nog een kop koffie bij ook! :tongue: haha Nee, zal mij ook wel lukken zeker?! haha
Anyways, ik heb de rocco de put op gereden en eens goed bekeken. Valt al met al wel mee. (Keurmeester is wel flink tekeer gegaan moet ik zeggen.) Het is een, laten we zeggen, substantieel gat, maar vrij eenvoudig te herstellen. Het omringende plaatwerk is gelukkig nog hard, dus er is wat om aan vast te lassen. Gaat goed komen.
Dat scherm gaat zo blijven vrees ik. Onderaan is hij gelast omdat de bevestigingspunten weg gerot zijn. Hebben ze creatief weer dicht gemaakt, maar als ik er nu een ander scherm ga op zetten krijg ik dat nooit fatsoenlijk vast. Ik ga toch alleens geen goed scherm vast lassen. En daarbij, het ziet er niet uit, maar past wel bij de rest van de wagen.
Toevallig zit ik wel in Eindhoven morgen maar met een delegatie waar je u tegen zegt.
Kans dat er ook nog eens iemand met me mee rijd is op zeker.
Dus ik denk datje dat lastige klusje toch maar zelf moet doen ;)
Zo, een weekendje door gebeund. Het plaatwerk is geklopt en klaar. Ik ben er heel content mee. Nu nog even lassen en dan hopelijk dinsdag terug naar de keuring. Ik zal straks nog wel ff wat foto's zetten van de plaat stukken.
Goed bezig Rik weer was ook goed om lekker door te gaan :thumbup:
:postpics:
ErikvanBilsen
13-04-2014, 18:42
Goed bezig Rik.
Zou inderdaad lachen zijn om met goede dagen nog af en toe in de Rocco te kunnen rijden.
Inderdaad Erik, dat zou leuk zijn. En gaat gebeuren ook, of er moet nog wel iets heel raars gebeuren.
Oude meuk eruit:
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/scirocco%2056-JS-01/IMG1265_zpsed6a52d9.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/scirocco%2056-JS-01/IMG1269_zps4fefdab1.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/scirocco%2056-JS-01/IMG1271_zps58391201.jpg
Nieuw geklopte stukken. Ben er wreed content mee, maar heeft wel lang geduurd... :
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/scirocco%2056-JS-01/IMG1258_zpsb37b9293.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/scirocco%2056-JS-01/IMG1263_zps5dccf3f6.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/scirocco%2056-JS-01/IMG1264_zps727a7782.jpg
En omdat het kan :tongue: :
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/scirocco%2056-JS-01/IMG1242_zpsf4e7c6d5.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/scirocco%2056-JS-01/IMG1256_zps7fa2b409.jpg
Het is nu bijna klaar, nog wat laatste puntje afwerken en dan gaat het in de lak. Maar het zou ook eens meezitten. Pa heeft het spulleke erin gelast. Met de lassen bijwerken is er ondanks zijn bril toch een stukje metaal in zijn oog gevlogen. Die is dus even uit de running helaas. Ik heb het zelf momenteel erg druk met examens en kan er dus ook niet teveel tijd meer aan besteden. Mooi klote weer allemaal dus, maar het gaat nog een paar dagen langer gaan duren...
knarfmk1
17-04-2014, 18:20
Dat is idd klote, maar wel netjes gemaakt dat plaatwerk!
Nou het zit jullie niet mee allemaal wens je vader maar sterkte :thumbup:
Rustig aan wens je vader sterkte en die paar extra daagjes maakt toch ook niet meer uit.
The Skinnmeister
17-04-2014, 19:11
Ziet er idd netjes uit :thumbup:
Scirocco type 1
17-04-2014, 19:54
Beterschap aan je pa!
Het nieuwe plaatwerk is netjes gevormd, dus dat zal wel goed komen.
Dankudankudanku, komt allemaal wel goed hoor. Ik zal al jullie hartelijke wensen doorgeven, het wordt geapprecieerd. Maar het is niet heel ernstig, alleen maar in het oogwit, hij wordt niet blind ofzo. Godzijdank. Hij kan er wel mee lachen; "Ach, heb ik lekker lang weekend"...
Plaatwerk past inderdaad heel lekker, en pa heeft het heel netjes kunnen aflassen. Ik zal er morgen weer even wat plaatjes erbij zetten.
Balen van je pa, ik heb dat ook ooit eens gehad, was niet zoon fijn gevoel net of je de hele tijd een zandkorrel in je oog hebt!
Ben blij dat het laswerk goed gaat en de auto binnekort met vlag en wimpel door de apk heen komt ;)
Kan je lekker touren met het mooie weer.
Toch even een vraagje aan de mede rocco kenners hier. Wat maken jullie van dit "extra" stukje binnenscherm:??
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/scirocco%2027-MK-74/roccoscherm_zpsf977eb71.png
Heeft dat iets te maken met de (Franse) export markt? In Nederland of Duitsland hebben ze het niet, ik heb het eerlijk gezegd nog nooit eerder gezien. Is het dan misschien een "pre-productie-geintje" van volkswagen??
Deze extra versteviging was verplicht bij de auto's Scirocco en Golf die deelnamen aan de junior GTI cup in Duitsland, staat vermeld in "Das Golf GTI buch" van Etzold / Lewandowski pag. 78 (Duitse versie)ISBN 3-613-01006-2
jellehier
17-04-2014, 21:52
Lekker uit gedremeld???
Heb afgelopen jaar drie keer metaal in m'n oog gehad
Eerste twee keer na een paar dagen naar de huisarts en uit moeten laten frezen
Laatste keer had ik het vrijwel direct door en heb ik het er zelf uit gepeuterd met een gesteriliseerde naald
Bij pa is het ook gefreesd ja. Ik was er zelf niet bij, maar we kunnen er beide slecht tegen, dat soort wonden. Hij zag goed bleek nochtans zijn grappen... :D Morgen moet hij terug voor controle, hopen dat ze niet weer dat oog in moeten.
Die verstevigingsbalk aan het binnenscherm was ik ook tegengekomen in Het GTI Boek ja, maar deze rocco was van vroeg '74 toen er nog geen junior cup was. (toch? ik meen dat die races pas in '76 kwamen) In ieder geval kan ik met zekerheid zeggen dat deze rocco nooit in een junior race heeft gezeten. Het zal dus wel met de exportmarkt te maken hebben. En ach, het maakt nu toch niet meer uit...
Zo, is het toch weer bijna klaar... :tongue:
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/scirocco%2056-JS-01/IMG1267_zpsfcc81585.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/scirocco%2056-JS-01/IMG1270_zps90e64d58.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/scirocco%2056-JS-01/IMG1272_zps22e3719e.jpg
Netjes hoor ! Gaat goed komen :thumbup:
Nou Peter, bij jou gaat het vlotter, maar hier geraken we er stilaan ook wel. We hebben terug een APK-waardige scirocco. Wel lekt de kleppendeksel nu zo erg dat er olie op het spruitstuk druppelt. Rookwolk van hier tot Tokio, maar goed is gemakkelijk op te lossen natuurlijk.
Plaatje bij het praatje:
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/scirocco%2056-JS-01/IMG1282_zps8b83ac9f.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/scirocco%2056-JS-01/IMG1284_zpsf1a76689.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/scirocco%2056-JS-01/IMG1287_zps54cea157.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/scirocco%2056-JS-01/IMG1288_zps4f897abf.jpg
Inderdaad een gele stoel, want de originele was anatomisch onverantwoord geworden. De rugvulling is compleet weg en daarmee priemt het frame in de botten; niet prettig. Deze mag cosmetisch onverantwoord zijn, hij zit wel lekker. :D
Morgen of maandag nog even wat tectylen, en dan dinsdag weer naar de APK.
Rallyegolf20vt
20-04-2014, 08:59
Gewoon jammer om dat stukje vakwerk weer te bedekken met matten ;)
Heb je echt echt netjes gedaan!
Nu zal die de apk wel gewoon lekker makkelijk halen.
Bedankt, ik ben er ook heel content mee. Had misschien niet zo netjes gehoeven, maar ik was toch lekker bezig en dan zet ik het maar door ook. Ik zal straks nog even wat foto's zetten van hoe het met de tectyl uitziet.
Gewoon jammer om dat stukje vakwerk weer te bedekken met matten ;)
:D
Hoop ook zo snel als mogelijk te keuren dan kan hij uit de schorsing en kan ik semi legaal rijden :D maar eerst nog een paar bobbeltjes glad strijken ;)
Ieder geval succes met het keuren Rik :thumbup:
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/scirocco%2056-JS-01/Nieuweafbeelding_zps062184c3.png
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/scirocco%2056-JS-01/Nieuweafbeelding1_zps6ddce6e8.png
Leuke foto collage!
Achterbank ziet er wel verdomd goed uit nog.
Op de foto wel ja... :tongue:
Nou, we zijn dan eindelijk keuringklaar. Vanmiddag even de kleppendekselpakking vervangen en de kleppen gesteld (was hoog nodig). Dan nog een proefritje gedaan en alles lijkt in orde.
Morgenvroeg snel laten herkeuren om daarna meteen naar school door te haasten. Wordt krap, maar is de enige mogelijkheid nog.
Ik ben ontzettend benieuwd! Maar zal helemaal goed komen!
Black Devil
21-04-2014, 22:25
Succes!
Geen nieuws goed nieuws :confused: :D
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/scirocco%2056-JS-01/IMG6242_zpsb4103708.jpg
Geweldig nieuws! Niet alleen goed gekeurd, maar ook nog eens zonder aanmerkingspunten! Ik ben door de wolken...
Lekker hoor en nu lekker rijden :thumbup:
Haha fijn om te horen! :thumbup:
Eindelijk rond toeren
Proficiat!
Helemaal top dit! Congrats. :thumbup:
Lekker touren met het beestje in de zomer.
Veel rij plezier :drive:
Bedankt mannen! Daarjuist een kort toertje gereden, hij loopt opzich heel mooi, maar wordt wel wat warm en als hij zo wat warmer is stationair ook wat onregelmatig. Maar goed, wat wil je van een wgen die alweer 7 jaar stil staat met een carburateur die al minsten drie keer zo lang ligt te verstoffen...
Ook gefeliciteerd van mij wel lekker na al die ellende met het niet willen lopen :thumbup:
dukerider
22-04-2014, 20:13
:thumbup: :thumbup: :thumbup:
Peter-gti16v
22-04-2014, 21:53
Bedankt mannen! Daarjuist een kort toertje gereden, hij loopt opzich heel mooi, maar wordt wel wat warm en als hij zo wat warmer is stationair ook wat onregelmatig. Maar goed, wat wil je van een wgen die alweer 7 jaar stil staat met een carburateur die al minsten drie keer zo lang ligt te verstoffen...
Congrats met de APK. Hij lekt toch nergens stiekem koelvloeistof?
Wat ik zelf met een oldtimer (geen Golf/Scirocco) meemaakte is dat er
veel roestafzetting in het motorblok zat.
Blok liep warm, vooral bij hogere snelheden.
Na een aantal keren spoelen heb ik er gelukkig een groot deel uit weten te krijgen.
Thermostaat en waterpomp is wel goed?
Wouter42
22-04-2014, 22:05
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/scirocco%2056-JS-01/IMG1242_zpsf4e7c6d5.jpg
Wat een ontzettend vette foto. :thumbup: Super dat die weer APK gekeurd is!
Ja leuk hè :tongue:
@Peter: Blok is echt brandschoon van binnen, voor zover ik kan zien. Zowel onder het kleppendeksel als de water leidingen die ik open heb gehad. De kvs was ook kraakhelder. De radiateur dateert nog altijd van '76 en is niet helemaal dicht meer, hij dampt wat maar dat is ook echt alles. Hij blijft iig gewoon op pijl. Wat je merkt is dat als je lekker toert dat hij zelfs koud blijft, maar zodra je een keer flink aan het gas zit (erg leuk trouwens bij zo'n hok) wordt hij op het metertje tot driekwart warm. Hij blijft ook constant op die driekwart staan door de fan. Ik denk dus sowieso dat de termovoeler van de fan aan het eind van zijn bestaan raakt. Die ga ik eens vervangen, dat zou al wat moeten schelen.
Peter-gti16v
22-04-2014, 22:39
Ja leuk hè :tongue:
@Peter: Blok is echt brandschoon van binnen, voor zover ik kan zien. Zowel onder het kleppendeksel als de water leidingen die ik open heb gehad. De kvs was ook kraakhelder. De radiateur dateert nog altijd van '76 en is niet helemaal dicht meer, hij dampt wat maar dat is ook echt alles. Hij blijft iig gewoon op pijl. Wat je merkt is dat als je lekker toert dat hij zelfs koud blijft, maar zodra je een keer flink aan het gas zit (erg leuk trouwens bij zo'n hok) wordt hij op het metertje tot driekwart warm. Hij blijft ook constant op die driekwart staan door de fan. Ik denk dus sowieso dat de termovoeler van de fan aan het eind van zijn bestaan raakt. Die ga ik eens vervangen, dat zou al wat moeten schelen.
Het koud worden tijdens het rijden zou door een openstaande thermostaat kunnen zijn.
Op het moment dat je stil komt te staan, valt de rijwind weg en loopt de temperatuur op.
De fan schakelt dan in bij een bepaalde temperatuur.
Dat lijkt dus goed te werken.
Als je weer gaat rijden, valt de temperatuur dan meteen weer terug?
Het is wel zo, dat de temperatuurmeters bij oude auto's wat beweeglijker
zijn. Niet iets om meteen van in paniek te raken ...
De radiateur zou eigenlijk wel dicht moeten zijn, ander verlies je toch
wel wat koelwater, en kan het systeem geen druk opbouwen.
Blijft trouwens leuk met zo'n carburateurmotor, je moet iets meer
gevoel hebben voor gas geven dat met zo'n modern electronisch
gestuurd injectieblok ... ;)
Het rijdt echt fantastisch ja, je merkt gewoon verschil met de golf al. Je zitpositie, de 15 paarden meer, de 100 kilo minder. En de rechter deur die kiert als een zot, de km-teller die afwijkt, de niet echt heel stille cabine, de heupgordels. Tja, misschien voelt het toch vlotter dan het is... :D
Temperatuur probleem wordt opgelost, is geen raketwetenschap. En ik moet ook eerlijk toegeven dat sinds het kleppen stellen het blok ook niet beter is gaan lopen. Veel slechter eigenlijk...
Johan1982MK1
23-04-2014, 06:02
Haha! prachtig en goed bezig hier :D
Zeldzaam spul allemaal.
Peter-gti16v
23-04-2014, 16:56
Het rijdt echt fantastisch ja, je merkt gewoon verschil met de golf al. Je zitpositie, de 15 paarden meer, de 100 kilo minder. En de rechter deur die kiert als een zot, de km-teller die afwijkt, de niet echt heel stille cabine, de heupgordels. Tja, misschien voelt het toch vlotter dan het is... :D
Temperatuur probleem wordt opgelost, is geen raketwetenschap. En ik moet ook eerlijk toegeven dat sinds het kleppen stellen het blok ook niet beter is gaan lopen. Veel slechter eigenlijk...
Weet je zeker dat het door het kleppen stellen komt? Zou ook nog vuiligheid
uit de tank zijn die loskomt met de verse benzine ...
Ach, een beetje finetunen hoort erbij, deurtje afstellen enzo.
Vind het al een hele prestatie dat je zover met de auto bent gekomen.
De meeste hadden hem waarschijnlijk allang op laten knijpen ...
Gefeliciteerd Barn!
Is wel het volksforum woord van 2014 vind ik "knijpen". :)
Is inderdaad wel flink vaak voorbijgekomen. Zorgwekkend bijna... :D
Nee, dat was er nooit van gekomen, al moet ik toegeven dat ik wel op het punt heb gestaan de wagen te verkopen. Gelukkig toch nog even door gebikkeld. Van het weekend zal ik er nog eens naar kijken, ben nu even druk met examens. Heel druk.
Ik zou niet direct zien hoe het kleppen stellen fout gegaan zou kunnen zijn, maarja, wat is er nu wel al ineens goed gegaan aan deze wagen? Het voelt ook alsof de ontsteking problemen geeft. Maar als dat is, vreet ik m'n schoen echt op. Dat is nu het enige dat nog niet open is geweest. Vuil in de tank is uitgesloten, dat heb ik bij een van de de vorige problemen al "onderzocht". Maar komt goed, dit weekend.
Peter-gti16v
23-04-2014, 18:11
@Barn171, Bij deze succes met de examens, de auto kan wel even wachten ...
Na wat ik hier heb gelezen, zal dat best goedkomen ... ;)
hoe gaat het met de blauwe scirocco? Is de motor al weer zowat in elkaar? In de laatste update was je de kop aan het herbouwen en het onderblok was gehoond. Ben benieuwd!
Bedankt Peter, ik hoop ook dat het goed zal gaan...
De blauwe is min of meer zoals in de laatste post, niet veel meer aan gedaan.
Goed om te horen Rik, dat je APK hebt gekregen op de TS!
Kleppen stellen kan eigenlijk niks aan fout gaan toch ? Als je over de juiste gegevens beschikt voor de in en uitlaat ?
The Skinnmeister
24-04-2014, 19:13
Goed om te horen Rik, dat je APK hebt gekregen op de TS!
+1 :thumbup:
Scirocco type 1
24-04-2014, 21:34
Gefeliciteerd met de APK.
En Scirocco 1 rijden is inderdaad een rijsensatie; net een kart.
Veel plezier ermee!
Vanmiddag nog even een lekker ritje gemaakt. Hij loopt heerlijk, nauwelijks warm nog. Ook nog even bij z'n vorige baasje langs geweest, was even leuk Roel! :thumbup:
Leuk dat je even langs kwam gereden! Stiekem ben ik jaloers nu!
Peter-gti16v
26-04-2014, 08:46
Vanmiddag nog even een lekker ritje gemaakt. Hij loopt heerlijk, nauwelijks warm nog. Ook nog even bij z'n vorige baasje langs geweest, was even leuk Roel! :thumbup:
Vaak lossen de problemen zich vanzelf op wanneer er een wat langere rit
wordt gedaan, veel plezier met de Rocco ... :thumbup:
Goed gegaan met de examens?
Was inderdaad leuk Roel.
Rijden lost ook meestal de meeste problemen wel op. En het examen was een praktisch examen, goed kunnen afronden. Leuk dat je het vraagt! :thumbup:
Vandaag even een klein toertje gemaakt. Even weg van de examenstof, wel zo prettig. Anyway, maandag een nieuwe telefoon met een aardige camera gekocht dus even bij het vliegveld even gestopt. Nog niet helemaal naar wens, maar voor de eerste foto's zijn ze niet slecht.
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/scirocco%2056-JS-01/IMAG00241_zpsb83e9369.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/scirocco%2056-JS-01/IMAG00161_zpscfa149cf.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/scirocco%2056-JS-01/ZOE_00061_zpsb06016ef.jpg
renshoff
01-05-2014, 20:54
Gave foto's vooral die laatste ! :thumbup:
Peter-gti16v
02-05-2014, 08:15
Mooie foto's.
Het is wel een McGyver Rocco geworden met al dat ducktape ... ;)
Gaat het rijden al wat beter?
Tja, hij verdiend geen schoonheidsprijs, maar hij rijdt wel heerlijk. Warm wordt hij ook nog steeds dus er staan een nieuwe radiateur en thermostaat in de planning.
Peter-gti16v
02-05-2014, 10:41
Tja, hij verdiend geen schoonheidsprijs, maar hij rijdt wel heerlijk. Warm wordt hij ook nog steeds dus er staan een nieuwe radiateur en thermostaat in de planning.
Zo warm/heet dat hij aan de kook raakt? De temperatuurmeter kan ook
nog afwijken ...
mischien geen concoursstaat nee..
maar vraag je eens af...hoe dikwijls zie je nog zo'n Scirocco?...1 keer per jaar?..2 misschien?
ik weet bij station Breda een GLI te staan en that's it ...
mocht je ooit de nood hebben je eigenste weer 100% te maken dan kan dit vanuit een rijdende basis ,altijd beter dan ergens uit een schuur trekken ..motor vast ,remmen vast, bedrading kapotgevreten door marters ga zo maar door..
heb je in ieder geval de kans om gaandeweg er achter te komen wat er te doen staat en om onderdelen te regelen enzo....(en er mee rijden..minstens zo leuk)
Aan de kook geraakt hij niet, nee, dan zouden we er niet mee rijden. Hij schommelt als een gek op en af, dus al wijkt de meter af, dan is hij nog niet goed. Het lijkt erop alsof de thermostaat op half open staat. Het wordt gewoon allemaal vernieuwd, mag wel een keer na 38 jaar niet? :tongue:
En idd Heinz, precies zoals je schrijft denken we er hier ook over. Ik heb er ooit drie in het wild gezien, alle drie zilver, ook alle drie stalen bumpers en een stond achterop een oplegger/vrachtwagen. Ondanks de staat krijg je ook veel leuke reacties van mensen.
Peter-gti16v
02-05-2014, 12:51
Aan de kook geraakt hij niet, nee, dan zouden we er niet mee rijden. Hij schommelt als een gek op en af, dus al wijkt de meter af, dan is hij nog niet goed. Het lijkt erop alsof de thermostaat op half open staat. Het wordt gewoon allemaal vernieuwd, mag wel een keer na 38 jaar niet? :tongue:
En idd Heinz, precies zoals je schrijft denken we er hier ook over. Ik heb er ooit drie in het wild gezien, alle drie zilver, ook alle drie stalen bumpers en een stond achterop een oplegger/vrachtwagen. Ondanks de staat krijg je ook veel leuke reacties van mensen.
Bij mijn GTI heb ik de thermostaat preventief vervangen tijdens het verversen van de koelvloeistof.
Bleek nog de originele fabrieksthermostaat uit 1986 (jaar stond erin gestempeld) in te zitten. :thumbup:
Veel van deze auto s worden (langdurige) restauratieprojecten, die of
na lange tijd weer als nieuw op de weg komen of eindigen als onderdelen op marktplaats ... ;)
Deze manier van opknappen heeft ook zijn charmes, het toont de auto zoals er zo
velen waren toen ze pakweg 10, 15 jaar oud waren ,,,
Je durft er zo ook wat makkelijker mee te rijden als met een perfect gerestaureerde
waar veel tijd en geld in is gaan zitten.
De zilveren schone had besloten zijn uitlaat los te laten, dus tussendoor even gemaakt en gister een klein bochtje om gereden.
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/scirocco%2056-JS-01/20140514_161436_Android_zps5ea84310.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/scirocco%2056-JS-01/20140514_161447_Android_zps8f883b0e.jpg
Je durft er zo ook wat makkelijker mee te rijden als met een perfect gerestaureerde
waar veel tijd en geld in is gaan zitten.
Ja dat, maar moest me toch even schamen wanneer hij hierlangs stond... :redface:
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/scirocco%2056-JS-01/20140515_185625_Android_zps4e4cde93.jpg
zou ik niet doen hoor. Als ik moet kiezen pak ik de rocco
Scirocco_1600
16-05-2014, 14:19
zou ik niet doen hoor. Als ik moet kiezen pak ik de rocco
Idd scirocco all the way, 90% van de mensen kent niet eens een scirocco ... :screwy:
Iedereen kent een Porsche , of kent wel iemand die met een Porsche rijdt , hoeveel mensen zijn er die met een scirocco rijden ? Laat staan 2 stuks in hun bezit hebben :) :thumbup:
Echt? Leuk om te horen, maar zo'n Porsche is toch ook niet verkeerd hoor...
Peter-gti16v
16-05-2014, 15:41
De zilveren schone had besloten zijn uitlaat los te laten, dus tussendoor even gemaakt en gister een klein bochtje om gereden.
Restauratie on the move zogezegd dus ... ;)
Begint de auto al wat beter te rijden?
Jazeker, niks te klagen meer eigenlijk. Uitlaat bleek toch wel altijd al iets gelekt te hebben, want hij is ineens een heel stuk stiller... :rolleyes: Heerlijk.
Peter-gti16v
16-05-2014, 15:57
Jazeker, niks te klagen meer eigenlijk. Uitlaat bleek toch wel altijd al iets gelekt te hebben, want hij is ineens een heel stuk stiller... :rolleyes: Heerlijk.
En jij maar denken dat er een sportdemper onder zat ... ;)
Pa is met het dak van de schuur bezig en als het dan terwijl is dat de wagens toch buiten staan, kan ik het niet laten...
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/scirocco%2056-JS-01/20140518_093821_Android_zps6a3f882e.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/scirocco%2056-JS-01/20140518_093333_Android_zps3f8b8cd3.jpg
Dit dus :rolleyes::
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/scirocco%2056-JS-01/20140517_140427_Android_zps5553d752.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/scirocco%2056-JS-01/20140517_140209_Android_zpsaa94ccf9.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/scirocco%2056-JS-01/20140517_134556_Android_zpscbe6f5c5.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/scirocco%2056-JS-01/20140517_140440_Android_zpse2037d65.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/scirocco%2056-JS-01/20140517_140514_Android_zpsf286fa13.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/scirocco%2056-JS-01/20140517_140625_Android_zps8bf7120c.jpg
[hier (http://s1354.photobucket.com/user/Barn171/library/scirocco%2056-JS-01) staan altijd alle foto's in, voor mocht je nog eens willen kijken]
Inmiddels zijn er wel plannen om de blauwe aan te gaan pakken, maar dan voor het echie zeg maar. Complete restauratie. Eerst nog wat andere dingen afmaken, maar het is zeker een optie.
Audi1981
18-05-2014, 16:35
Als ik jou was zou ik ze allemaal 1 voor 1 aanpakken, maar da's mijn mening... ;)
Geweldige collectie :thumbup:
Ja daarom, eerst even wat andere projecten afronden. Lopen er nog twee, dus is nog te overzien. :tongue:
En welke gaat er dan eerst Rik :D
Haha, nee de blauwe valt qua werk wel meer. Kas heel weinig, motor is het meeste nu al gedaan en het interieur wordt uitbesteed (stof is er ook al). Daarom zaten we te peinzen dat dit eigenlijk wel eens een goed idee zou kunnen zijn.
Zeker minder werk dan de GTI vond die rode ook schitterend en zat volgens mij ook niet extreem veel werk aan
Die rode? Welke van de zes? :tongue:
Ehhh even denken de GTD :D
Heel goed Rik, een blauwe type 1 zie je niet zo vaak.
Heb trouwens voor 't eerst vanmiddag zelf een rondje met de Rieger gedaan. Helaas zonder z'n 1 en 2, die waren niet bereikbaar :rolleyes: . Dat wordt dus weer sleutelen.
Ehhh even denken de GTD :D
En dan welke van de twee? :lmao:
Leuk hendri, die versnellingen is gewoon de afstelling van je schakelstangen, stelt niks voor.
Had wel wat bekijks, maar of dat om de Rieger :thumbup: ging of 't bijbehorend geluid :shake: ? Ik denk beide. :D
Een radio hoeft er zo in ieder geval niet in.
:tongue:
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/scirocco%2056-JS-01/10430403_1421801054770169_8748108332856467862_n_zps31fc0565.jpg
The Skinnmeister
27-06-2014, 13:15
Gave foto :thumbup:
Het is weer gelukt... :tongue:
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/onderdelen%20marktplaats/IMAG2197_zpst9jv9mx3.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/onderdelen%20marktplaats/IMAG2193_zpse8aggdo4.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/onderdelen%20marktplaats/IMAG2199_zps9ewup6sa.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/onderdelen%20marktplaats/IMAG2204_zpsynqhroza.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/onderdelen%20marktplaats/IMAG2210_zps3ziukbni.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/onderdelen%20marktplaats/IMAG2214_zpswhq8hs1o.jpg
Het is dus een '77er in standaard uitvoering. 1.5 motor die helaas weer vast zit. Verder helemaal origineel. Compleet tot het zwarte dash, tunnelbakje en rubber vloermatten. Wel aardig uniek dus weer. Hij heeft ondanks bijna twintig jaar binnen te hebben gestaan wel aardig wat roest opgelopen. Gelukkig zijn de meeste stukken wel te overzien. Helaas stond hij de laatste twee weken buiten, daarmee kon ik er nu weer vissen in houden. Dus maar meteen gestript voor te drogen. Straks gaat hij terug ineen en aan kant.
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/onderdelen%20marktplaats/IMAG2228_zps09bca7w7.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/onderdelen%20marktplaats/IMAG2249_zps99kwuvkg.jpg
renshoff
26-08-2014, 20:52
Mooie aanwinst weer ! Succes met het blok losmaken :thumbup:
Ziet er goed uit :thumbup:
golf fahrer
26-08-2014, 21:29
Waar blijf je ze halen :cool:
En waar blijf je ze stockeren :eek:
Een Italiaan?
Deze was via via, is toch het leukst haha. Tis een originele Hollander, die lampjes waren hier verplicht bij een trekhaak. Opslag is altijd wel een mouw aan te passen. ;)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.