View Full Version : Rugleuning heeft speling, kan dit?
Ik zit met een vraagje. Ben men interieur aan het poetsen en het viel me op dat de rugleuning van zowel de passagierstoel als de bestuurdersstoel speling vertoond. Je kan hem met andere woorden lichtjes heen en weer bewegen. Op de passagiersstoel is deze speling iets groter dan op de andere. Op het oude interieur dat ik nu aan het vervangen ben dus, is dit ook. Al is de speling lichtjes groter dan bij de nieuwe stoelen.
Gezien ik het op alle stoelen heb vroeg ik me af of dit normaal is of niet?
En zo niet, wat er kan aan gedaan worden?
Voor alle duidelijkheid ik heb het over de leuning, niet over de stoel in zijn geheel die 'los' zit in de schuifrails. Dus over het mechanisme om de leuning te verstellen.
Hoop dat iemand me hier me kan helpen!
rondekker1983
10-07-2013, 21:10
Ik heb drie interieurs liggen en ze hebben het alledrie. 2 daarvan zijn recaro's en 1 normale.
jettaracing
10-07-2013, 21:20
Hoort zo , zit altijd wat speling op .
fearless
10-07-2013, 21:22
Iets zit er altijd wel op...maar soms scheuren ze op het frame. Dan is loshalen en lassen een optie.
Dankje voor de hulp, dan moet ik me er dus geen zorgen om maken :thumbup:
Nog iets, de verstelknop van de passagierszetel hangt ook een beetje los, het is te zeggen je kan hem lichtjes kantelen.
Normaal hoor ie zo te zitten: |-I
Maar bij mij kan je hem zo kantelen: |-/ of |-\
Hij werkt nog wel, al deed hij daarstraks wel even moeilijk. Ik heb al eens zitten zien hoe ik dat los zou krijgen ofzo maar ik vind het niet. Ook in mijn werkplaatshandboek wordt er niets gezegd over hoe je de knop er af kan halen.
Dankje voor de hulp, dan moet ik me er dus geen zorgen om maken :thumbup:
Nog iets, de verstelknop van de passagierszetel hangt ook een beetje los, het is te zeggen je kan hem lichtjes kantelen.
Normaal hoor ie zo te zitten: |-I
Maar bij mij kan je hem zo kantelen: |-/ of |-\
Hij werkt nog wel, al deed hij daarstraks wel even moeilijk. Ik heb al eens zitten zien hoe ik dat los zou krijgen ofzo maar ik vind het niet. Ook in mijn werkplaatshandboek wordt er niets gezegd over hoe je de knop er af kan halen.
In het midden zit een schroef, als je die los draait kun je hem er zo af trekken
(let wel op ,,,er zit een kunststof ring achter,,,dat je die niet kwijt raakt)
Ik kan je nu al vertellen dat het stuk waar de schroef de dop op de stoel drukt/houd het plastic kapot is, deze knoppen kosten tussen de 3,50 en 5 euro dus niets schokkends
Zelf heb ik het ook gehad en heb er een op de sloop gehaalt en ik hoefde niet eens af te rekenen omdat ie een beetje vies was
In het midden zit een schroef, als je die los draait kun je hem er zo af trekken
(let wel op ,,,er zit een kunststof ring achter,,,dat je die niet kwijt raakt)
Ik kan je nu al vertellen dat het stuk waar de schroef de dop op de stoel drukt/houd het plastic kapot is, deze knoppen kosten tussen de 3,50 en 5 euro dus niets schokkends
Zelf heb ik het ook gehad en heb er een op de sloop gehaalt en ik hoefde niet eens af te rekenen omdat ie een beetje vies was
Ok dan ga ik morgen nog eens kijken. Ik zag geen schroef zitten in het midden, maar ik zal er in mijn verstrooidheid over gekeken hebben :D
Heb nog eens gekeken en er zit inderdaad geen schroef in het midden. Maar nu was het klaarlichte dag en kon ik achter de dop kijken en zag dat die vastgeklikt zat. Dus heb het plastieke stuk er af geklikt en daaronder zat een ijzeren draaiknop waar wel een vijs in het midden zat, die inderdaad los zat. Dat is ook weer opgelost, dank aan iedereen voor de hulp! :thumbup:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.