PDA

View Full Version : golf 2 houd in op lage toerentallen en loopt slecht stationair

RoelM
13-07-2013, 10:39
We hebben weer een probleempje. Ik zet de auto goed rijdend weg, ik was de auto en hij staat verder een halve dag stil. Daarna pak ik de auto en hij loopt een beetje stotterend stationair en houd erg in op lage toeren. Er is geen water in de motorruimte gekomen aangezien ik hem met emmers water en spons heb gewassen, niet met hogedruk reiniger.

Heb gister even de vacuum slangen gecheckt voor zover dat kon en ik heb niks kunnen vinden. Ik draai straks even de bougies eruit, maar die zijn net een jaar oud dus daar mag het normaal gezien niet aan liggen. Brandstoffilter vervang ik straks ook en als het nodig is dus de bougies. Maar heeft iemand enig idee zo wat dit kan zijn ? Gaat om een 1.6 EZ motor met pierburg carburateur.

RamonR
13-07-2013, 18:15
We hebben weer een probleempje. Ik zet de auto goed rijdend weg, ik was de auto en hij staat verder een halve dag stil. Daarna pak ik de auto en hij loopt een beetje stotterend stationair en houd erg in op lage toeren. Er is geen water in de motorruimte gekomen aangezien ik hem met emmers water en spons heb gewassen, niet met hogedruk reiniger.

Heb gister even de vacuum slangen gecheckt voor zover dat kon en ik heb niks kunnen vinden. Ik draai straks even de bougies eruit, maar die zijn net een jaar oud dus daar mag het normaal gezien niet aan liggen. Brandstoffilter vervang ik straks ook en als het nodig is dus de bougies. Maar heeft iemand enig idee zo wat dit kan zijn ? Gaat om een 1.6 EZ motor met pierburg carburateur.

Rotor en verdelerkap al nagekeken op slijtage of eventueel vocht ;)

RoelM
13-07-2013, 18:44
vandaag alle filters en bougies vervangen, geen verschil. rotor en verdeelkap zijn er net minder dan een half jaar geleden nieuw opgekomen. ook niet vochtig.

ik heb de voetpakking van de carburateur en slangetjes nagekeken, alles was gewoon goed. ook als ik erachter spuit met remmenreiniger begint ie niet anders te lopen, dus denk dat daar het probleem ook niet in kan zitten verder.

wel heb ik 2 benzine slangetjes gevonden voorop dat potje bij het kleppendeksel volgens mij is dat de aanvoer voor de carburateur. die waren vochtig van de benzine, dus die lekken wat. lijkt me sterk dat dat het is, maar die worden maandag even vervangen.

RoelM
15-07-2013, 11:35
de 2 benzine slangen vervangen en het geeft (bijna) geen verschil. valt me ook op dat bij het starten voor de eerste keer op een dag dat hij langer erover doet om aan te slaan en als ik dan weg wil rijden valt ie uit. dan start ie wel weer snel erna en moet ik met iets meer gas wegrijden. daarna is het gewoon goed qua starten de rest van de dag, maar nog wel inhouden. kleur van de bougies was verder ook niet erg licht of donker en gewoon droog.