View Full Version : blauwe temp sensor
heine 1 cabrio
14-07-2013, 17:12
mijn auto (rp blok) houd een beetje in als ie warm is,koud is er niets aan de hand dus zou het de blauwe sensor kunnen zijn.
het blok reageerd niet anders als ik de stekker van de blauwe temperatuur sensor haal(en dat zou wel moeten)
nou is de sensor inmiddels vervangen maar geen veranderering.
de draden zijn doorgemeten en er was geen kabelbreuk,geen storing in de computer/geen vacuum lek.
rara hoe kan dit.
de accu al 30 min los gehad?
voetpakking?
wat wel wil helpen is de gasklep volledig reinigen, mijne liep heel fijntjes daarna.
Nog iets, ontsteking staat goed?
Schommelt hij ook in toeren, hoger verbruik?
heine 1 cabrio
16-07-2013, 16:22
de computer geeft geen storingen aan,de voetpakking is vervangen,onsteking staat goed.
de auto schommeld stationair in toerental en zuipt meer als de baas.
heine 1 cabrio
16-07-2013, 16:23
de accu al 30 min los gehad?
voetpakking?
wat wel wil helpen is de gasklep volledig reinigen, mijne liep heel fijntjes daarna.
kijk dat reinigen van de gasklep heb ik nog niet gedaan,en zou wel eens helpen kunnen.
Weet niet of er bij ene RP blok een lambdasonde in de kat zit of uberhaupt een kat maar dat zou je even kunnen controleren.
PuttenMKII
16-07-2013, 21:30
Ik roep het hier ook, ik heb bij mijn blok (nz weliswaar) precies hetzelfde gehad, tot 2x toe. Beide keren bougiekabels.
Had ondertussen al van alles vervangen, bij mij deed hij het ook alleen warm.
Weet niet of er bij ene RP blok een lambdasonde in de kat zit of uberhaupt een kat maar dat zou je even kunnen controleren.
zit er beide op ja. kat is ongelregeld.
Als de lambdasonde het begeven heeft loopt de motor koud toch ook erg onregelmatig?
De mijne deed dat in elk geval wel.
Na loskoppelen loopt ie wel weer goed,alleen een hoog brandstofverbruik!
Lambda doet niks bij koude motor..
Laat de motor eens warm lopen of rij een stuk, trek de stekker van de blauwe temp sensor af, neem de multimeter en zet deze op 20K en meet op beide contacten van de sensor en vermeld wat je ziet.
johan8vplus
26-07-2013, 09:28
vacuumslang aan rembekrachtiger........was bij mij eens het probleem
PuttenMKII
26-07-2013, 09:33
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=116432
nogmaals, bougiekabels gecheckt?
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.