PDA

View Full Version : Project: Groene Golf II CL 1984


Erik Baas
15-07-2013, 23:20
Omdat ik een beetje somber werd van de berichten over de nieuwe belastingmaatregelen - mijn Golf II CL 1.6 D gaat dan € 62 per maand kosten - heb ik een andere voiture aangeschaft: een groene Golf II CL 1984. Voor een leuk prijsje, vanwege een paar mankementjes:
* olielekkage
* koelvloeistoflekkage
* kapotte koppelingskabel
* geen APK

Wel fijn dat er knappe banden onder zitten, en een radiootje er in. Niet aangesloten, maar dat mag de pret niet drukken. Ook nog een stapel boekjes en oude rekeningen, toch altijd leuk om er bij te hebben. Heb de wagen vorige opgehaald met een gehuurde Caddy plus aanhanger, dat kostte samen iets van € 185 (~300km, incl. diesel).

http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/2/6/0/CopyofIM016331.JPG

De auto is een jaar of twee geleden geïmporteerd, en het lijkt wel of die nog nooit voor de APK geweest is: er is geen vorig keuringsbewijs bij, en de website die de geschiedenis en km-stand van auto's bijhoudt kan 'm niet vinden...

http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/2/6/0/IM016366.JPG

Garage Has (*) in Hoorn was zo vriendelijk het beestje onderdak te verlenen totdat hij (zij?) weer de weg op mag, waarvoor hier nogmaals mijn dank! :)
*: Ik stal mijn voiture niet zomaar bij elke garage! ;)

Eerst maar eens de koppelingskabel bekeken: die blijkt niet stuk te zijn, maar ligt wel los. Hoe dat heeft kunnen gebeuren is mij nog steeds een raadsel...

http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/2/6/0/DSC00009.JPG

Het lijkt wel of daar iets ontbreekt, bij m'n 1.6D zit daar een dikke ring van kurk of rubber tussen.

In het koelsysteem lijkt wel slootwater te zitten, dus dat moet ik ook "even" schoonmaken en dan opnieuw vullen.

Ook leuk: er zit een blauwe draad van links naar rechts door de grille heen geweven, die nergens op aangesloten is. Misschien van verstralers geweest, vroeger? En onder het expansievat hangen 3 losse stekkertjes, waarvan ik de draadkleuren in geen enkel schema terug kan vinden. ;)

http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/2/6/0/IM016399.JPG

* gele stekker, 1-polig, 2x zwart/wit
* zwart, 2-polig, M: 2x bruin, F: 2x zwart/groen
* blank, 2-polig, bruin resp. wit/geel

Enfin, dat zoek ik nog wel eens uit. De wagen gaat morgen voor de APK, en ik denk niet dat die goedgekeurd gaat worden. :( Ik heb van alles gecheckt, vrijwel alles lijkt okee, maar er zitten wel twee "probleempjes" in:
* De auto trekt wat scheef bij het remmen
* Bij het steunpunt van de veerpoot rechtsachter zit een roestgaatje, na het verwijderen van de "speculaas" werd dat een gat van pakweg 3cm.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/2/6/0/IM016391.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/2/6/0/IM016397.JPG

En omdat ik zelf niet kan lassen kon dat nog wel eens een probleem worden... Enfin, morgen weet ik meer. [fingers crossed]

GZGII
15-07-2013, 23:50
De zwarte en gele stekker is om de knipperlichten aan de zijkanten aan te sluiten.
De witte lijkt de aansluiting voor de mistlampen.

Maar meten is weten.

Succes met het project.

Gr.
Ferry

Erik Baas
16-07-2013, 16:24
Dank je, Ferry.

Inmiddels ontdekt dat de motor wel start, maar niet lekker stationair draait. En als ik gas wil geven smoort 'ie. De enige manier om te starten of weg te rijden is met ineens een flinke dot gas. Oorzaak: automatische choke, Pierburg??

Enfin, over de APK: afgekeurd! Gek genoeg niet om dat roestgat bij de veerpoot, maar wel op een paar andere punten:
* fuseekogel L + rubber
* beide stuurkogelrubbers
* achterwiellager R
* remblokken voor
* ruitenwisserbladen (stom, had ik niet gecheckt)

Dat wordt dus weer op zoek gaan naar onderdelen en "de krik er onder", de komende dagen.

bprijs
16-07-2013, 18:16
Zie je toch maar weer dat je denkt een kleinigheidje maar kom je toch wel weer veel meer tegen.
Had ik ook met mijn golf 2 ook nog eens dik voor betaald dan dat wel weer.
Kwamen er nog even: Waterpomp, riem, draagarmrubbers, achterwiellager, complete voor en achter veren met dempers bij :screwy:
Maakte dat ik bijna 2400 euro voor mijn mk2 had betaald :screwy:
Maar volgens mij gaat dat bij jou niet gebeuren, succes met je auto, leuk karretje ;)

Erik Baas
16-07-2013, 22:38
Zie je toch maar weer dat je denkt een kleinigheidje maar kom je toch wel weer veel meer tegen.)Ja, dat klopt wel. Ben er nu ook achter dat je als leek eigenlijk niet serieus kunt beoordelen hoe goed (of slecht) een auto is: ik had bij de koop en vóór de APK van alles gecheckt en de auto leek me wel in orde; maar die stuur- en fuseekogels zou ik van m'n levensdagen niet ontdekt hebben!

PS.: Dank je, idd. een leuk ding. Met wat TLC kan 'ie nog jaren mee. :) Helaas zitten er wat lelijke deuken in het plaatwerk (die je op de foto niet ziet), maar misschien los ik dat tzt. ook nog wel op.

bartuzz
16-07-2013, 22:44
Nog geen 2 uurtjes sleutelen en hij is APK klaar. Paar dingetjes maar.

tim_j
23-07-2013, 21:31
Valt idd wel mee, uurtje van te voren de boel goed insprayen met wd40. desnoods een brandertje erbij en er gecontroleerd wat armkracht op los laten. lukt wel.

Erik Baas
25-07-2013, 16:34
Nou, ik kan aan de slag:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/2/6/0/CopyofIM016407.JPG

Met dank aan Ghost1.8T en CarloPJB voor de vlotte service. :)

Erik Baas
29-07-2013, 17:18
Midden op de achterkant van de kop, net onder de rand van het kleppendeksel, zit een sensor waar olie uit lekt. Er gaat een gele draad heen, maar die kan ik in het schema niet vinden! Is het een oliedruksensor? Moet haast wel, maar ja... En waar moet ik om vragen als ik morgen bij Brezan aan de balie sta? ;) (HK-blok, 1300cc CL 1984)

De boutjes van het kleppendeksel kon ik met de hand los draaien, da's ook lekker. En er is een pootje afgebroken van het plastic buisje wat de olie over de nokken verdeelt; da's goed voor de smering, maar niet heus... :(

VdubMKII
29-07-2013, 17:51
Leuk golfje, met een beetje liefde is er wat moois van te maken :thumbup:
Het beste kun je gewoon ff de oude sensor meenemen, weet je tenminste zeker dat je de goede krijgt, en die witte stekker wat onder het expansievat hangt is de voorbereiding voor de mistlampen, stekker van de verstralers zit ergens vooraan bij je koplampen dus die hangt er iig niet.

Erik Baas
10-12-2013, 14:50
En met het invallen van de winter beginnen de problemen ook:
* de kachel wordt niet warm
* de achterruitverwarming ook niet, er is een draad afgebroken
* oliedruklampje gaat soms niet (of flakkerend) aan voordat ik start
* koelvloeistoflampje blijft knipperen
* de ramen zijn elke dag nat aan de binnenkant; veel vocht in de auto dus, en zonder kachel gaat dat ook niet verdwijnen
Kortom, werk aan de winkel...

Erik Baas
06-01-2014, 00:06
Maar: de motor komt vlot op temperatuur, en het ding haalt vrij gemakkelijk 160km/h (lijkt me vrij pittig, voor een 1.3 met carb.) ! :) Nog wel even de wielen opnieuw balanceren, want bij 155 km/h heb ik volgens mij weinig grip meer... ;)
Of zal ik maar gewoon de - perfect gebalanceerde - 185/60-14 van de diesel er onder zetten, ipv. de 175/70-13 van nu? Moet ik ook de wieldoppen weer spuiten... Choices, choices... ;)

PS.: Of de duvel er mee speelt, ik kwam bij dit testritje drie keer dezelfde politiewagen tegen!

(Edit: "poilitiewagen"; zucht... ;) )

Erik Baas
22-01-2014, 15:16
Ha! Het beestje rijdt warempel 170 km/h! :)

Erik Baas
14-04-2014, 22:17
Ik heb nu iets leuks gescoord, wat ik nog nooit (!) op een andere Golf 2 gespot heb: een sleepoogafdekkapje! Kennelijk raakt bijna iedereen deze kwijt? ;-)

http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/2/6/0/20140414_193551.jpg

Tjaap
14-04-2014, 22:34
Zaten niet op alle modellen. Ik heb hem wel op de Jetta

Erik Baas
14-04-2014, 23:22
Aha! Dus alleen al door zo'n stukje plastic heb ik straks een _unieke_ Golf II? ;-)

Maar zonder gekheid: ik wil deze auto zo netjes mogelijk maken, en daar past dit wel bij.

Tjaap
14-04-2014, 23:25
Volgens mij horen ze origineel op de facelift modellen. Maar hij zal vast passen.

ar1g3
14-04-2014, 23:37
Heb je de kachel al gemaakt nu?

Erik Baas
15-04-2014, 00:02
Eh, nee... ;-)

De rest wel, behalve de achterruitverwarming: eerst de middenconsole inbouwen, dan heb ik een sigarenaansteker, kan ik 12 volt aftakken voor de omvormer, en kan ik in de auto m'n soldeerbout gebruiken. Maar dan moet ik eerst de kachel fixen, anders moet alles er later weer uit. [ZUCHT]

ar1g3
15-04-2014, 19:41
Je kan toch ook gewoon de sigarettenaansteker zo insteken, hoeft toch niet vast in middenconsole te zitten? Maar kan je niet gewoon verlengdraad van buitenaf gebruiken? Lijkt me beter voor de batterij eerlijk gezegd :)

Erik Baas
15-04-2014, 22:37
Ja, dat kan allebei, maar het moet zo weinig mogelijk tijd kosten: daarom de meest logische volgorde. ;-)
Overigens: met een 100W soldeerpistool is het in 10 seconden gepiept, daar zal mijn accu geen probleem mee hebben. Als het zich laat solderen tenminste, en dat weet ik helemaal niet zeker...

Erik Baas
19-08-2014, 10:59
Ha, de voiture heeft weer voor 2 jaar APK! 30 jaar oud, mankeerde gewoon niks. :-)

Ondertussen even rondgekeken op het terrein. Er stonden weinig VW's, en maar één Golf 3... Die gaan kennelijk meteen de shredder in! ;-)

Een paar foto's, de mooiste auto's eerst:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/2/6/0/20140819_101740.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/2/6/0/20140819_101954.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/2/6/0/20140819_103817.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/2/6/0/20140819_103843.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/2/6/0/20140819_103922.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/2/6/0/20140819_104642.jpg

Erik Baas
19-08-2016, 12:31
Zo, APK weer 2 jaar verlengd, moest alleen "even" een fuseekogel vervangen, dat is geen leuk klusje (understatement). ;-)

De sloperij waar ik de foto's in de vorige post maakte bewaart inmiddels ook geen Golf II meer... :-(

René
19-08-2016, 12:35
Mwoaah...koud kunstje toch, zo`n fuseekogel vervangen bij een MKII? :)
Gefeliciteerd met de APK!

Erik Baas
22-09-2016, 17:41
Ander stuurwiel gescoord:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/2/6/0/CopyofIMG_2369.JPG

Nergens voor nodig, maar ik had er al een tijdje zo'n zin in! ;-)

René
22-09-2016, 18:04
Mooi! :)

pimvielvoye2004
22-09-2016, 18:52
Ziet er mooi uit idd.

Erik Baas
22-09-2016, 18:53
Mooi! :)

Zeker, en voor een leuk prijsje. Ik dacht "nu of nooit", want op ebay en MP zie ik de prijzen al stijgen tot ruim boven de 100 euro (voor een leren exemplaar)!

Erik Baas
10-10-2016, 01:23
Zo! Nieuwe verdelerkap en rotor, bougies schoongemaakt en afgesteld op 0,7mm, en de stofzuiger losgelaten op het luchtfilter, toch altijd weer verrassend hoeveel lekkerder het motortje dan start en loopt! :-)

Zag ik weer dit dingsigheidje, en vroeg ik me weer af wat het is en waar het toe dient:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/2/6/0/Copyofnv5npg.jpg

Er zijn twee dunne slangetjes op aangesloten aan de onderkant. Ik heb geen idee... Iemand? Please? ;-)

The_Maxx
10-10-2016, 03:59
Thermostaatje voor de luchtklep in de inlaatbuis.
Werkt op vacuum van de carburateur.
Zorgt ervoor dat bij koude motor de klep in de inlaatbuis naar de warme inlaat (buis op uitlaatspruitstuk) gaat. en als de motor ver is opgewarmd dat deze op de koude inlaat gaat staan. Dit is in de winter trouwens vooral de warme inlaat vanwege de lagere buitentemperatuur.

Mocht er trouwens iets niet aangesloten zitten heb je dus een vacuumlek en daarmee eventueel problemen.

Erik Baas
10-10-2016, 12:40
Ik snap 'm, dank je!

Erik Baas
24-11-2016, 01:21
Foute boel: de motor (HK, 1.3l, carb., 1984) stopte er ineens mee, net nadat ik weggereden was. Met lang doorstarten en plankgas wil 'ie uiteindelijk wel weer lopen, maar niet meer dan een stationair toerental, en met het geluid van een scheepsdiesel (met een tik er in). En als ik maar denk aan het bewegen van het gaspedaal slaat 'ie alweer af.

Ik dacht eerst aan een vacuumlek (ergens een slang losgeschoten?), maar alle slangen lijken er goed op te ziten (en lijken me niet lek). Bovendien werkt de rembekrachtiger zoals het hoort, dus dan denk ik toch dat het vacuum goed genoeg is?

* De olie is nog vrij schoon, en goed op peil.
* Het benzinefilter staat half vol, zoals altijd.
* Koelvloeistof is ook op peil.
* In de carburateur gekeken: choke- en gasklep lijken goed te werken.
* Luchttoevoer is ook het probleem niet: als het luchtfilterhuis open ligt verandert er niets.
* Ontsteking lijkt normaal te werken, geeft een goede vonk. Zal morgen de bougies eens bekijken; had ik meteen moeten doen, I know.

Ik weet even niet meer waar ik het zoeken moet. Kan de distributieriem zomaar een tandje versprongen zijn? Of zit er vuil in de benzine?

PS.: Toen ik onder het kleppendeksel keek viel me op dat beide nokken voor de 4e cylinder flinke groeven hebben; kan dat er mee te maken hebben? 't Lijkt er op dat ze (tijdelijk) geen smering gehad hebben, maar na een seconde starten zitten ze net zo dik in de olie als de andere 6, dat is dan toch goed?

vwjohnny
24-11-2016, 09:49
Ben benieuwd wat het is had soort zelfde verhaal met ren 1.1 golf 1
Ontsteking goed
Timing goed
Carburateur goed
Olie goed
Compressie goed
Koelvloeistof goed
Brandstof goed

Maar bleef slecht tot niet lopen dus motor vervangen voor een 1.8 16v PL :screwy:

Erik Baas
24-11-2016, 18:02
Ik heb wel eens eerder een distributieriem gezien, maar deze is, eh, anders.... Oeps!

http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/2/6/0/CopyofIMG_2428.JPG

En die zou dus zo'n 28.000km geleden vervangen zijn? Nah... :-(

Marxje
24-11-2016, 19:28
Ze zijn de 0 vergeten, 280.000km of 28 jaar ;)

Duidelijk verhaal, meteen vervangen en hopen dat de schade meevalt

Dokter D
24-11-2016, 22:21
Damn, dies wel echt op...

martiepartie
25-11-2016, 06:27
Oei... Een HK is geen vrijloper :mad: hoop dat de schade beperkt is.

CAR-POOL
01-12-2016, 13:40
Distributiriem te strak gestaan? Die dienen bij dit soort motoren vrij slap te staan. Overigens hebben alle small block motoren vrij slag dus nieuwe riem waterpomp erop en je kan weer rijden.

Johan1982MK1
01-12-2016, 14:12
zit ook verschil in vertanding oud --> nieuw model, zit rondere tanden v.s rechtere tanden op zoiets geloof ik.
riem en waterpomp moeten wel bij de nokkenas en krukaspoelie passen anders komt t niet goed.

Erik Baas
01-12-2016, 17:49
Ik weet het nu zeker: de riem is een tandje versprongen. Het goede nieuws: de riem is los geweest om een paar dingen te kunnen checken, en zowel de krukas als de nokkenas kunnen vrij ronddraaien. De schade lijkt dus mee te vallen. Daarna - ik kon het niet laten - heb ik de riem weer gemonteerd en de motor gestart: hij draait, en klinkt weer net als vroeger. :-)

Enfin, nu weet ik dat geld wat ik besteed aan een nieuwe riem etc. niet weggegooid is. Morgen even naar Brezan, ik hoop dat ze dit spul nog hebben!

PS.: De waterpomp is 120.000 km oud, heeft het wel zin om die te vervangen?

Johan: goede tip, dat wist ik niet. Maar ik neem de oude riem en waterpomp mee naar de winkel, dan zien we het gauw genoeg.

Car-pool: de riemspanning leek wel in orde, maar hij kan vroeger dus wel eens te strak gestaan hebben.

Marxje: op de teller staat nog maar net 120.000, dus zó erg kan het niet zijn. ;-)

Johan1982MK1
01-12-2016, 21:04
Waterpomp vervangen. Bespaart je een hoop ellende in de toekomst voor een paar tientjes.

Erik Baas
10-12-2016, 00:29
Phew, de nieuwe distributieriem en V-snaar zitten er op, en hij loopt weer! :-) Eigenlijk is het niet moeilijk, zeker met de handleiding (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=91748) bij de hand (waarvoor mijn dank). Wat een geluk dat de riem maar één tandje versprongen was, en dat er verder niets kapot is...

Het enige probleem was om de snaarpoelie los te krijgen: ondanks een verlengpijp op de inbussleutel, hamer en WD40 was het na een uur knoeien niet gelukt. Toch maar een (dure!) 6mm inbusdop gekocht, en toen had ik 'm binnen 2 minuten los.

De lekkage van koelvloeistof viel me erg mee, het druppelde er maar een beetje uit. 't Is wel goed om een paar blikjes bij de hand te hebben om dat op te vangen.

Enfin, morgen alleen nog het luchtfilter en de distributiekap monteren. Mijn "garage" heeft nl. geen dak en geen verwarming, en om half vijf gaat het licht uit. ;-)

René
10-12-2016, 08:46
Het enige probleem was om de snaarpoelie los te krijgen: ondanks een verlengpijp op de inbussleutel, hamer en WD40 was het na een uur knoeien niet gelukt. Toch maar een (dure!) 6mm inbusdop gekocht, en toen had ik 'm binnen 2 minuten los.

Zo zie je maar weer.....goed gereedschap is het halve werk :thumbup:
Dop is altijd beter dan een inbussleutel...die sleutels buigen over het algemeen...ook de betere merken. Doppen sleutelt veel fijner. En die 6mm dop kan je dacht ik ook gebruiken voor de voorste remklauwen, dus die is z`n geld wel waard.

En zo duur zijn die doppen toch niet? :)

Erik Baas
15-12-2016, 00:10
Ik was 20 euro kwijt voor die dop plus een ringsleutel 18/19. Voor een dergelijk bedrag heb ik ooit een complete doppenset gekocht, maar daarvan heb ik er al drie weg moeten gooien (12-kants en kapot gedraaid), en de ratel mist een kwart van z'n tanden. Conclusie lijkt me duidelijk: 't was niet echt goedkoop, maar je hebt er ook nooit meer gez**k mee.

CAR-POOL
26-02-2017, 19:24
Oude monteur van Volkswagen heeft mij verteld dat dit soort motoren dat de riemen knappen de kleppen niet raken. Met alle small block motoren. Wie kan dit beamen ik heb nu al 3x gehoord en 3 keren geen schade.

En vervang altijd de waterpomp (die fout ben ik ook weleens begaan)

Erik Baas
26-02-2017, 22:39
Nou, de motor lijkt geen schade te hebben opgelopen, maar in de paar seconden dat 'ie gelopen heeft met de versprongen distr.riem stond 'ie wel heftig te tikken! Dus, kweenie...

En de waterpomp heeft pas 120.000 km gedraaid, die heb ik dus maar niet vervangen. Eigenwijs, ik weet het... ;-)

klaas1
27-02-2017, 20:46
Een DB riem moet of vervangen worden bij een bapaalde kmstand of om de ?? jaar.
Welke het eerst komt.

Erik Baas
14-03-2017, 16:44
En ik heb weer wat te knutselen:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/2/6/0/CopyofIMG_2549.JPG

En te experimenteren, want ik heb nog geen idee van dingen als lichtopbrengst en stroomgebruik!

Rick
14-03-2017, 20:27
M9X83Yvz40A

Heb er ook ledjes in. Geven wel OK licht. Maar de standaard lampjes zijn wel feller. :thumbup:

Erik Baas
14-03-2017, 22:11
Eerste ervaringen:
- De lampjes op de foto werken prima als achter- en achteruitrijlicht; voor rem- en mistachterlichten geven ze helaas te weinig licht. Dat lijkt te komen door de combinatie met het rode glas, als clignoteur zijn ze namelijk weer wel helder genoeg. Natuurlijk knippert de zaak dan veel te snel door de geringere stroomafname, maar daar is een speciaal relais voor onderweg.
- In de kentekenplaatverlichting zitten nu lampjes met één LED (T-10), dat is helder genoeg.
- Stadslichten: BA9s met 5 LEDs, veel helderder dan de gloeilampjes die er normaal in zitten; 't mag haast dagrijlicht heten. ;-)
- Een buislampje met 6 LEDs voor de binnenverlichting, dat is ook een stuk beter dan het was. Omdat dat weinig stroom trekt zal het simpel zijn om er schakelingetje bij te maken dat voor vertraagde uitschakeling zorgt, daar ga ik nog even aan rekenen.
- Voor de koplampen heb ik nog geen goede en betaalbare LEDs gevonden. Toch wil ik daar ook meer licht van hebben; ik denk nu aan kortere en dikkere bedrading met een relais onder de motorkap.

Erik Baas
18-04-2017, 16:49
Zo, ik zal me de komende dagen niet vervelen! ;-)

http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/2/6/0/CopyofIMG_2612.JPG

Relais #21 (clignoteurs) is al getest, doet het prima met gleoilampen zowel als LED's. :-)

The Skinnmeister
19-04-2017, 12:42
Wel mooi, ben benieuwd ;)

Erik Baas
19-04-2017, 14:18
Hoppa, de tweede lading is er nu ook:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/2/6/0/CopyofIMG_2614.JPG

Een extra zekeringhouder voor de koplamp- en claxonrelais (die komen bij de accu), 2 relais' (compatible met VAG #53) met ingebouwde zekeringhouder (!), en 2 dingetjes om voeding af te takken van de zekeringhouders.

En al die kleine dingen zijn apart verpakt en verzonden... Rare Chinezen! ;-)

Erik Baas
28-04-2017, 16:35
Ben vandaag even niet meer zo blij met Brezan: een oliedruksensor die al na 8000km stuk gaat, de vervanger is van het verkeerde type, en toen er na veel gezoek nog een ander model boven water kwam bleek die ook niet goed te zijn. Nog een gelukje dat ik meteen voor de deur van de winkel ben gaan sleutelen, anders had ik dus drie keer voor noppes heen en weer kunnen rijden. :-(
Enfin, ze bestellen nu de juiste, mag ik er morgen weer heen. Hiephoi....

Erik Baas
08-08-2017, 21:04
Eindelijk de achterruitverwarming kunnen testen, met dank aan een regenbuitje van een uur of paar. ;-) Werkt nu perfect! Het aansluitlipje was losgegaan, dat heb ik met twee-componentenlijm vastgezet, en daarna de elektrische verbinding hersteld door er twee lagen geleidende verf overheen te doen. NB.: Dat spul geleidt goed, maar als lijm is het waardeloos!