PDA

View Full Version : Verborgen stekker??:D

Van Limburg
29-07-2013, 16:34
http://imageshack.us/a/img839/5184/bt10.jpg

T gaat om de stekker rechts van de tellerunit en schuimpje.
Ik heb geen idee waar die nog naar toe gaat.

En was te enthousiast om te wachten met de rest in te bouwen.. Hopelijk dient die nergens voor:p anders wordt het moeilijk om er aan te geraken:)

Erik Baas
29-07-2013, 16:51
Die blanke 2-polige? Welke draadkleuren zitten er aan?

Van Limburg
29-07-2013, 17:06
Laad de foto bij jou wel helemaal? Bij mij maar 1/3 de rest is een grijze balk.
2polig en kleuren kijk ik zo

Van Limburg
29-07-2013, 17:11
Rood en bruin. Het enigste wat nog niet is aangesloten is, is de sigaretten aanmaker. Dus ik vermoed dat t die is. (Toen ik de auto kocht was deze gewoon op de batterij aangesloten..

Barn171
29-07-2013, 17:29
Dat is die van de radio, is er meestal af geknipt, maar jij hebt geluk, hij zit er nog aan!

Erik Baas
29-07-2013, 17:30
De foto laadt zonder problemen. En die kleuren kloppen met de sig.-aansteker.

Barn171
29-07-2013, 17:32
maar het is van de radio ;)

Van Limburg
29-07-2013, 18:33
Aha, een originele radio heb ik toch niet meer, de -pool staat gewoon op de carrosserie en de +pool moet ik nog aansluiten als ik tegoei weet waar.. Want ik wil alleen stroom op de radio als er een sleutel insteekt. (Hier voorkom ik toch brandgevaar als er geen sleutel opsteekt toch)

Zou ik:
De + van de radio samen met de + van de aansteker en de -pool dan op dat kabeltje kunnen steken?

Van Limburg
29-07-2013, 18:36
http://imageshack.us/a/img836/844/q5hn.jpg

Dit is er nog zo eentje, zo vettig als iets en vol plaksel. Iemand die die weet?

Barn171
29-07-2013, 19:08
Die is o.a. van je aansteker. Daar komt weer een contrastekker op die de aansteker van de verlichting ervan en de verlichting van je dashboardpaneeltje (bij de kachelschuifjes) splitst. Dat is een los boompje dat met drie tiewraps aan het aller onderste deel van je dash wordt vastgemaakt. Als je een standaard uitvoering hebt, blijft de aansteker onbenut.

Mocht je dat boompje niet (meer) hebben, heb ik er nog wel een voor je.

Waarom je niet de originele radiokabels wilt gebruiken begrijp ik niet. Zolang er niet geknipt is aan de boom, er de juiste zekeringen in zitten en de zekeringsdoos droog is en blijft, is er geen gevaar voor brand. Dat krijg je pas wanneer je een 30A zekering gaat steken waar een 10A hoort te zitten omdat hij er steeds uit springt wanneer je de radio aanzet.

Barn171
29-07-2013, 19:09
En je moet je stuurhuis nog vastzetten zie ik. Dat is wel belangrijk, dus niet vergeten!!

jellehier
29-07-2013, 19:17
De originele radio aansluit stekker was bij mij 3 polig

Deze lijkt twee polig

Maar ik zou ook m'n radio over contact schakelen, wel hieruit de constante voeding en massa pakken (verder zat er bij mij blauw grijs in welke verlichting is) ik heb de
Contactspanning aangesloten op de zwart-gele draad aan de kachelknop.

jellehier
29-07-2013, 19:19
Oh krijg nou tieten, ik zit niet in het mkII subforum

Vandaar het verschil in stekker

Barn171
29-07-2013, 19:22
Klopt, latere types hebben er interieurverlichting bij zitten, maar deze is van '81 en heeft dat nog niet.

En ga nu alsjeblieft niet lopen kloten met die kabelboom. Als er aan geknipt is, haal het eraf en gebruik de boom zoals hij origineel was. Voor zover ik op de foto's kan zien is er nog nauwelijks aan geknipt, dus herstel wat er wel geknipt is en verkloot niet meer. Storingen krijg je door het aanpassen van de boom, zolang er niet aan gekloot is, hoef je je echt nergens geen zorgen over te maken. Echt waar, blijf er nu gewoon vanaf.

Van Limburg
29-07-2013, 19:57
EDIT: foutje

Van Limburg
29-07-2013, 20:05
Barn, het is idd een onverknipte boom. Op de radio na dan. Deze heb ik opnieuw herstelt(gesoldeerd en krimpkousje er rond)

Ik heb idd een heel standaardversie, je zegt onbenut, gewoon niet aangesloten? Of gewoon een blindplaatje ipv aansteker?

Dat draadboompje wat je nog hebt liggen, is dus voor de aansteker?

Ik zie bv een nieuwe sigaretten aansteker van 8A. Dan zou dat toch geen kwaad kunnen om dat op een zekering van 10A te zetten?

Stuurhuis ben ik me bewust van:p je kent dat wel, een hoop boutjes thuis, maar wanneer je de juiste nodig hebt kan je ze nog gaan kopen..

Barn171
31-07-2013, 11:16
Geen aansteker wil zeggen dat langs de asbak i.p.v. de aansteker een soort van rondje zit in gewoon dicht plastic. Dat is erin mee gegoten en kun je er eigenlijk niet uithalen. Die draadboompjes zijn voor de aansteker inderdaad, maar als je wil heb ik ze ook zonder (dus met alleen verlichting).

Op een 8A aansteker kan een 10A zekering geen kwaad, maar zulke dingen moet je gewoon controleren in boeken, niet zelf gaan beredeneren, dan gaat er toch ergens weer iets fout.