PDA

View Full Version : [Lupo] Dagteller/klok/toerenteller/brandstofmeter reset na inschakelen verlichting


Walli
30-07-2013, 07:35
Goedemorgen,

Start:
Lupo 1.0 benzine basis (1998)

Even een korte vraag.
Sinds gister heb ik het volgende probleem.

Zie Youtube filmpje (bij mijn Lupo):
http://youtu.be/uvnTh1E3c18

De auto start normaal, maar ik heb nu al 2-3x gehad dat wanneer ik de verlichting inschakel, de dag/brandstof/toeren/klok teller zich resetten (je hoort ook 'tandwieltjes' en daarna weer de oude stand herpakken (volle tank dus, ca 900-1000 toeren en de dagteller+klok beginnen ook weer te lopen).
Het betreft een actie van een fractie van een seconde.

Enige wijziging die ik afgelopen weekend heb gedaan is een Pilot bi-xenon set ingebouwd. Enkel zijn zover mijn inzicht in de schema's reikt beide schema's gescheiden, of bestaat er een link tussen lichtschakelaar en tellerunit?

Hoor graag wie me verder kan helpen.

Bedankt.

Update:
E.e.a gevonden, maar nu nog de oplossing..
Op een Duitse website was nog iemand met een gelijk probleem bij zijn BMW

Hallo Problembesitzer :)

ich hab die Lösung!

Ein Bekannter hat sich auch diese H7 6000K H.I.D. Xenons gekauft und hat nach dem Einbau, genau dieses Problem an seinem 320ci (E46 Baujahr 2000).

Bei ihm war es immer die linke Seite, egal welches Steuergerät und immer im eingebautem Zustand, nie beim "losen" Test.


Es kommt auf den Einbau an! Wenn das Steuergerät Druck auf eine Seite bekommt, springt im inneren wohl ein Funke über, der diese Ausfallerscheinung hervorruft.


Vorsicht!!! Dieser Spannungsimpuls hat sein neues HeinzHeinz Navi geschrottet und fast mein Multimeter, das ging aber nach erneutem Einschalten wieder. Er hatte außerdem 2 mal das Tankanzeigen- und Restkilometeranzeigen-Problem - welches mit Batterie abklemmen wieder weg war.

PS: ich hab an meinem 325ti Werks-BiXenon in weiß - das ist richtig gutes Licht! Bei den blauen Xenons ist alles hell, aber irgendwie sieht man trotzdem nichts, man kann Gras nicht von Schnee unterscheiden, alles nur blau. So hab ich das Empfinden, im Vergleich zu meinem Auto.

mfg Marko