Marijn32b
04-08-2013, 11:58
Vanwege inbouw dieselmotor (1.6 CR) grotere 2e hands radiateur geïnstalleerd.
Nu heb ik een enorm koelprobleem waar ik niet vanaf kom. Heb alles gedaan wat volgens mij mogelijk is. Ben (bijna) ten einde raad. Dit gebeurt er:
Onderste koelslang blijft koud. Thermostaat gaat (volgens mij) niet open, dus geen flow door radiateur; fan gaat niet aan. Motor wordt dus te heet.
Wat heb ik gedaan:
Nieuwe waterpomp geplaatst, geen verandering. Mooi straaltje in exp. vat. Oude was volgens mij niets mis mee.
Nieuwe (gecontroleerde) thermostaat geplaatst, geen verandering. Oude was trouwens ook nog goed.
In de tussentijd goed ontlucht. Half uur rondgereden, kachel op warm. Dop eraf, rondje rijden, dop erop. Vloeistofpeil blijft constant. Kachelradiateur wordt netjes warm.
Toen dacht ik misschien radiateur verstopt? Dus toen maar nieuwe besteld en geplaatst. Weer ontlucht. Maar het probleem is er nog :shake: :confused: Probleem is dus blijkbaar thermostaat. Maar waarom???? Nogmaals ding eruitgehaald, weer in een pan water getest en weer gaat ie open. Is toch niet normaal???
Heb gister zelfs nog radiateur + de twee slangen daarvan apart met kvs gevuld om er zeker van te zijn dat daar geen lucht in zit.
Kan er, zelfs na uitgebreid ontluchten nog lucht in het pomphuis achterblijven waardoor de thermostaat niet open gaat? Of kan het zijn dat nieuwe radiateurs nog een dop ofzo aan de binnenkant hebben die je eruit moet halen? Lijkt me wel heel stug.
Hoe lang zou het duren voor thermostaat open moet gaan, met dit weer toch wel binnen een half uur netjes warmrijden?
Zie ik iets over het hoofd? Wie heeft er een idee?
Mijn ideeën zijn namelijk op..
Alvast bedankt!
Nu heb ik een enorm koelprobleem waar ik niet vanaf kom. Heb alles gedaan wat volgens mij mogelijk is. Ben (bijna) ten einde raad. Dit gebeurt er:
Onderste koelslang blijft koud. Thermostaat gaat (volgens mij) niet open, dus geen flow door radiateur; fan gaat niet aan. Motor wordt dus te heet.
Wat heb ik gedaan:
Nieuwe waterpomp geplaatst, geen verandering. Mooi straaltje in exp. vat. Oude was volgens mij niets mis mee.
Nieuwe (gecontroleerde) thermostaat geplaatst, geen verandering. Oude was trouwens ook nog goed.
In de tussentijd goed ontlucht. Half uur rondgereden, kachel op warm. Dop eraf, rondje rijden, dop erop. Vloeistofpeil blijft constant. Kachelradiateur wordt netjes warm.
Toen dacht ik misschien radiateur verstopt? Dus toen maar nieuwe besteld en geplaatst. Weer ontlucht. Maar het probleem is er nog :shake: :confused: Probleem is dus blijkbaar thermostaat. Maar waarom???? Nogmaals ding eruitgehaald, weer in een pan water getest en weer gaat ie open. Is toch niet normaal???
Heb gister zelfs nog radiateur + de twee slangen daarvan apart met kvs gevuld om er zeker van te zijn dat daar geen lucht in zit.
Kan er, zelfs na uitgebreid ontluchten nog lucht in het pomphuis achterblijven waardoor de thermostaat niet open gaat? Of kan het zijn dat nieuwe radiateurs nog een dop ofzo aan de binnenkant hebben die je eruit moet halen? Lijkt me wel heel stug.
Hoe lang zou het duren voor thermostaat open moet gaan, met dit weer toch wel binnen een half uur netjes warmrijden?
Zie ik iets over het hoofd? Wie heeft er een idee?
Mijn ideeën zijn namelijk op..
Alvast bedankt!