PDA

View Full Version : Auto staat ietsje scheef aan de rechterkant. versleten demper...???

Ludomk2
07-08-2013, 13:48
Beste,

Ik heb een gek probleem gevonden bij een vriend zijn Golfje.
het gaat om een golf 2 td jr van eind 1989.
aan wat kan het zijn als de auto een centimeter of 2-3 lager zit aan de ene kant?

En op het zicht lijkt dat de rechterband van voor heel raar is.
precies dat er iets mis is met de voor as?
Op de apk keuring heeft hij geen opmerking gekregen ivm met dit onderwerp.

zou graag mijn vriend helpen aangezien hij erg ongerust is en een klein budget verdiend..

Gr.

vwjopie
07-08-2013, 13:56
al je kofferbak bekelding weggehaald?
wil namelijk wel een een rot binnenscherm zijn ra.
misschien even nakijken of dit het geval is.

darksupra
07-08-2013, 13:59
9 van de 10 keer is het een gebroken veer of een verkeerde veer.
kan ook verrote veerschotel zijn.
zitten er wel dezelfde maat banden onder trouwens?

Ludomk2
07-08-2013, 13:59
al je kofferbak bekelding weggehaald?
wil namelijk wel een een rot binnenscherm zijn ra.
misschien even nakijken of dit het geval is.

Zal het hem ens vragen dat ie het nakijkt, wel gek hoor, rechterband staat niet mooi recht, precies dat ie aan aan de binnenkant verslijt, zo een zicht krijg je als je gaat kijken

Ludomk2
07-08-2013, 14:00
9 van de 10 keer is het een gebroken veer of een verkeerde veer.
kan ook verrote veerschotel zijn.

Kan ook zijn, hij is vorige week naar de keuring geweest, en ze hebben geen opmerkingen geschreven ivm met het onderstel. wat ik opzich raar vind.
ze doen hun werk precies niet goed want met het blote oog zie je direct dat er iets mis is

darksupra
07-08-2013, 14:01
draagarm rubber kan ook aan flarden zijn waardoor de uitlijning verkeerd gaat staan.
daardoor kan het wiel ook heel raar staan.

darksupra
07-08-2013, 14:03
Kan ook zijn, hij is vorige week naar de keuring geweest, en ze hebben geen opmerkingen geschreven ivm met het onderstel. wat ik opzich raar vind.
ze doen hun werk precies niet goed want met het blote oog zie je direct dat er iets mis is

als er een verkeerde veer onder zit keuren ze hem er niet op af.
in de apk zitten ook heel veel kromme regels.

Ludomk2
07-08-2013, 14:03
draagarm rubber kan ook aan flarden zijn waardoor de uitlijning verkeerd gaat staan.
daardoor kan het wiel ook heel raar staan.

We zullen het seffes eens nakijken. want ik vertrek namelijk deze nacht op vakantie met mijn Golf gtd, richting spanje. daarom probeer ik hem zo snel mogelijk te helpen vooraleer hij veel geld uitgeeft terwijl dat niet het probleem was :D

darksupra
07-08-2013, 14:06
gewoon even overal aan trekken en duwen en kijken of er nog een kleurcode op de veren staat en die vergelijken.

Ludomk2
07-08-2013, 14:08
gewoon even overal aan trekken en duwen en kijken of er nog een kleurcode op de veren staat en die vergelijken.

Zullen we zeker doen, leuk en vriendelijk dat je deze tip even meld :thumbup:

darksupra
07-08-2013, 14:14
moeten elkaar hier toch een beetje proberen mee te helpen :D

Ludomk2
07-08-2013, 14:43
moeten elkaar hier toch een beetje proberen mee te helpen :D
Klopt :D :thumbup:

Thom_vw
07-08-2013, 21:16
Een demper zorgt alleen voor de snelheid waarmee er in- en uitgeveerd wordt, deze zal de hoogte niet bepalen dat doen veren (en/of torsiestangen). De schotel aan de demper kan uiteraard wel een boosdoener zijn.