PDA

View Full Version : Minimale spacer?

yuli
11-08-2013, 17:51
Wie kan me helpen?

Ik heb een setje schmidt modern line velgen liggen, Deze zijn 15 inch 8J en ET 25.

Wil deze op mijn golf 1 zetten met G60 remmen. Origineel golf 1 is ET 38.

Met een spacer van 10 mm kom ik makkelijk vrij van de remzadel. Met een spacer van 4 mm komt het hart van de velg klem op de remzadel. Wat zou ik minimaal nodig hebben?

Sven-GTI
13-08-2013, 10:32
Waarom gewoon niet die van 10mm houden?

Of wil je liever verder naar binnen met je velgen?

Spierings
13-08-2013, 10:47
Hou er ook rekening mee dat de remklauw meestal iets naar buiten komt als er nieuwe blokken op komen. Weet niet hoe die momenteel bij jou zijn..

Heb zelf al meerdere keren mee gemaakt dat ik de wielen na vervangen van de remblokken niet meer terug kon monteren.

yuli
13-08-2013, 11:16
Klopt er zitten nieuwe blokken op maar het probleem is de boog van de remzadel en niet de remklauw. De remzadel raakt dus de binnenkant spaak. Hoeveel millimeter deze tekort komt vind ik moeilijk te bepalen kan er niet lekker bij met de schuifmaat.

De velg komt zonder spacer voor net niet buiten de kas. Met spacer en zeker 1 cm wordt naar mijn idee te veel voor de golf 1.

We gaan van de week nog even kijken maar vrees dat het niet gaat passen. Raar want ik dacht dat er genoeg golf 2 met schmidt modern line velgen rijden

mijn voorlopige conclusie:
schmidt modern line velgen liggen, 15 inch 8J en ET 25 past niet i.c.m. G60 remmen

Dennis-Mash
13-08-2013, 11:37
Wellicht even een paar revetten er achter steken tot dat je genoeg speling hebt? Dan meet je de revetten op en weet je ongeveer hoe dik je spoorverbreder minimaal moet zijn.

yuli
22-08-2013, 14:21
Probleem is opgelost zonder spacers. Dus het pas wel!

Uiteindelijk waren er twee problemen;
1. De remzadel boog randje was net te dik. Minimaal met de dremel afgevlakt.
2. Bij het vastzetten van de bouten drukte de remschijf zich vast tegen de remadapter. Dit kwam omdat ik de adapter gemonteerd heb over de stofkap. Stofkap verwijderd en probleem is opgelost. Het leek echter door dat met een spacer te werken probleem 1 was opgelost maar tijdens het vast zetten van de wielbouten ontdekte ik uiteindelijk probleem 2.

Golf 1 en adapters voor G60 remmen is wel oppassen geblazen.