PDA

View Full Version : Brandstofpomprelais schakelt niet

Tjeerd
12-08-2013, 19:13
Gisteren weer verder gegaan met de jetta, nadat we de basisafstelling terug hadden wikde de auto nog niet starten..
Na een tijdje zoeken bedachten we dat we de brandstofpomp niet hoorden. Relais open gemaakt, en toen ik hem met mijn vinger dichtdrukte, gaat de pomp lopen, en de motor ook!

Andere brandstofpomprelais zou je denken, maar dat heeft niet geholpen.

Ik ben echt een prutser wat betreft electronica, dus wat adviseren jullie om nu te doen?

Tjeerd
13-08-2013, 10:45
Niemand een idee?
16v loopt op een digifant 1 computer.

MK2-VRT
13-08-2013, 11:16
Of je hebt een kabel niet ( goed ) aangesloten of vergeten, de ECU stuurt de pomp zo te horen niet aan, daarom doet hij ook niks als je start, kan niet veel zijn eigenlijk.

Als de kabel van de pomp naar zekeringkast aangesloten en in orde is, moet je even kijken bij de kabelboom die van de motor naar binnen komt, grote kans dat daar de stekker nog los hangt die het relai aanstuurt.

Tjeerd
14-08-2013, 10:15
Weet je toevallig ook een kleur vd draad? Gaat om een digi1 op een CE1.

Barn171
14-08-2013, 10:36
Ik zou je contactslot even nakijken ;) Dat wiite blokje geeft ook nogal eens storing.

MK2-VRT
14-08-2013, 10:47
Contactblokje lijkt me hier niet het geval, verklaard niet waarom hij wel vonkt maar de pomp niet aanstuurt.

De kabel van de brandstofpomp naar naar de zekeringkast > E14 Rood / Geel kabel, en is contact 3 van het relai.. Is dit in orde ? ( Meten )

R2 zwart / geel is als het goed is de kabel die het relai bekrachtigt waardoor de pomp gaat lopen, meet dat eerst maar eens.