PDA

View Full Version : lage t2


hajee
05-07-2005, 10:30
gespot op het net. ik vind hem wel cool!
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/6/6/DSC02849_jpg.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/6/6/DSC02848_jpg.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/6/6/DSC02844_jpg.jpg

Big_Mac_Mark
05-07-2005, 10:38
Zekers een gaaf ding!!!! Maar wat dan jammer van die achterkant...Past niet echt bij de stijl van de rest van de bus...:rolleyes:

SplitBien
05-07-2005, 10:42
Ben ik het met BMM eens! Voor de rest; HELEMAAL OK!!!!!!
-bien duikt mp op voor pano, haha-

Frieser
05-07-2005, 14:51
Gaaf ding! die van mij gaat ook zo snel mogelijk op z'n gat! (of heette dat nou anders :) )

Jasper Ovaal
05-07-2005, 15:42
Gaaf ding! die van mij gaat ook zo snel mogelijk op z'n gat! (of heette dat nou anders :) )
op zijn K*T :p

Airtime
05-07-2005, 15:52
Offehhh op z'n REET, natuurlijk! :)

Volkswagenaar
05-07-2005, 15:52
tof!
die vooras is wel erg smal, of valt dat mee?

SplitBien
05-07-2005, 15:53
Op zijn pens is het bij ons..

chrisjuh
05-07-2005, 16:03
Hehehh op zoek naar een T2 Hajee?? :p


Mooie bus btw.

aartjan
05-07-2005, 16:49
Deze T2 stond een maandje geleden te koop op flat4ever.com, kan de link helaas niet zo snel terugvinden...

veebee
05-07-2005, 16:55
klopt, ding staat of stond te koop, ik vind zo'n t2a panel echt cool en exclusief

aartjan
05-07-2005, 17:22
Nog ff gezocht:

Hier staattie te koop (http://www.teozracingcar.fr/forsale-1.htm)

Op deze website (http://www.teozracingcar.fr/)

Afbeeldingen van hun op thesamba.com (http://www.thesamba.com/vw/forum/album_search.php?search_author=autohaus)

JeeWee
05-07-2005, 17:26
narrowed beam.

Frieser, let op T2 verlaag je niet zomaar even tot zover als deze ben ik inmiddels achter! Check mijn bus en realiseer je dan dat die al te laag ligt. Wil je echt laag, begin dan met dropped spindels van SlammedPanel, anders rijd je je fusees etc helemaal aan gort!

hajee
05-07-2005, 17:43
Nog ff gezocht:

Hier staattie te koop (http://www.teozracingcar.fr/forsale-1.htm)

Op deze website (http://www.teozracingcar.fr/)

Afbeeldingen van hun op thesamba.com (http://www.thesamba.com/vw/forum/album_search.php?search_author=autohaus)
klopt!téozracingcar inderdaad..heb in frankrijk vw blad gekocht;super vw magazine,stond advertentie in met internetadres. heeft apart spul staan. :D

hajee
05-07-2005, 18:48
hier staat de advertentie op flat4ever.com:
klik! (http://annonces.flat4ever.com/detail.php?siteid=9121)
9000,- euro... :o

west coast customs
05-07-2005, 21:44
http://www.teozracingcar.fr/images/treuhaft.gif

die wel vet

Big_Mac_Mark
05-07-2005, 22:01
Vind de vooras ook iets te smal (is mijn smaak dan, he...) en die stickers achetrop...Maar verder een masterlijke boes!

krukab
06-07-2005, 06:17
heb in frankrijk vw blad gekocht;super vw magazine

hajee toch ... je eerste keer in Frankrijk misschien ?? ;)

Super VW magazine (http://www.supervwmag.com/) bestaat sinds 1991, en ik heb alle jaargangen zo'n beetje kompleet !! :D

Tot een jaartje of 5 geleden kocht je in Frankrijk ook een leuk (spijl)busje voor zo'n 2500 á 3000 euro,
maar nu gaan de Franse prijzen al aardig richting de Engelse prijzen :(

Frieser
06-07-2005, 10:07
narrowed beam.

Frieser, let op T2 verlaag je niet zomaar even tot zover als deze ben ik inmiddels achter! Check mijn bus en realiseer je dan dat die al te laag ligt. Wil je echt laag, begin dan met dropped spindels van SlammedPanel, anders rijd je je fusees etc helemaal aan gort!

Ja dat had ik her en der al even gelezen ;) We (ik en een ex-T2 bezitter waarvan zijn T2 zwaar verlaagd was) gaan pas na de zomer hiermee bezig... eerst een vooras strak maken, foxy adjusters erop, andere springplates achter, etc.etc. maar dat duurt nog eventjes...

vwcrewcab
06-07-2005, 15:02
Ja dat had ik her en der al even gelezen ;) We (ik en een ex-T2 bezitter waarvan zijn T2 zwaar verlaagd was) gaan pas na de zomer hiermee bezig... eerst een vooras strak maken, foxy adjusters erop, andere springplates achter, etc.etc. maar dat duurt nog eventjes...

Das mooi werk!!!

Toch wel een super vette bus, ondanks een wel erg smalle vooras!!!

Frieser
06-07-2005, 16:17
Ik vind die vooras ook wel heel erg smal... maar wie ben ik, die gast heeft z'n bus al klaar en ik nog laaaaaaang niet :D

Martin '73
07-07-2005, 08:02
Wil je echt laag, begin dan met dropped spindels van SlammedPanel, anders rijd je je fusees etc helemaal aan gort!

Wat zijn dropped spindels precies? En is Slammed Panel de enige die ze heeft? En springplates? :redface:
Sorry hoor maar ik wil mijn bus ook (een beetje) verlagen, maar ik ben er nog niet zo in thuis.

Groet, Martin

vwcrewcab
07-07-2005, 10:28
Wat zijn dropped spindels precies? En is Slammed Panel de enige die ze heeft? En springplates? :redface:
Sorry hoor maar ik wil mijn bus ook (een beetje) verlagen, maar ik ben er nog niet zo in thuis.

Groet, Martin

Springplates zijn ervoor om je achteras te modificeren, dus idd ook om te verlagen.

Dropped spindles toepassen is een manier om de voorkant te verlagen.
OP de spindels van de vooras zit een astap, waar je schijfremmen/trommels op bevestigd zitten en rond draaien (ik hoop dat je zo snapt ewat ik bedoel, kom nie zo uit m'n woorden), als je die astap nu verder naar boven monteerd op de spindel dan gaat je wiel dus in verhouding tot de rest van je bus naar boven wat betekend dat met de iweltjes op de grond de bus verlaagd is, het voordeel van dropped spindles is dat je de originele wiel geometrie blijft behouden, echter een nadeelte is dat het wel wat meer centjes kost!

krukab
07-07-2005, 11:05
@Martin '73,ga eerst deze (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=9517) topic eens rustig op je gemakkie bekijken en doorlezen.

@vwcrewcab,je vergeet nog een nadeel ... zolang je geen knoertknetterstugge dempers monteerd,
blijft bij dropped spindles je standaard veercomfort behouden, waardoor je banden in no time in je
wielkuipen zullen slaan.

tis maar net wat je wilt ... bruikbaar laag, of extreem laag zonder comfort ;)

Martin '73
07-07-2005, 11:14
Juist, ik snap het van die spindels :)

Maar je zegt ook:
echter een nadeelte is dat het wel wat meer centjes kost!

...dus dat betekent dat er een goedkopere manier is? Bij SP kosten die spindels €210,- :eek:

Groet, Martin

Martin '73
07-07-2005, 11:28
@ kruk@b, ik had die topic al eens gelezen en er contact over gehad met jou. Maar nu hoor ik weer van dropped spindels en ik was wel benieuwd. En met die Foksy adjuster heb je geen andere dempers nodig?

tis maar net wat je wilt ... bruikbaar laag, of extreem laag zonder comfort

Ik ga voor bruikbaar laag, wat zou dan een goede optie zijn? Ook gezien de kosten.

Ik moet nog zoveel leren..... :o

Groet, Martin

P.s. hoe quote je zodat er ook staat "originally posted by..." ?

Tommy
07-07-2005, 11:40
de reply-knop rechts onderin het bericht wat je wilt qouten...

Martin '73
07-07-2005, 11:58
de reply-knop rechts onderin het bericht wat je wilt qouten...

Ha! Dank je

krukab
08-07-2005, 06:09
narrowed beam.

Tis wel erg narrow hoor ... what's next,ombouwen naar een driewieler ?? :biggrin:

http://thesamba.com/vw/gallery/pix/216229.jpg

Bussie komt zo
08-07-2005, 07:00
Tis wel erg narrow hoor ... what's next,ombouwen naar een driewieler ?? :biggrin:



Idd, waarom liggen er van die dure fuchsen onder als je ze toch niet ziet.. :tongue:

hajee
08-07-2005, 07:13
hajee toch ... je eerste keer in Frankrijk misschien ?? ;)

Super VW magazine (http://www.supervwmag.com/) bestaat sinds 1991, en ik heb alle jaargangen zo'n beetje kompleet !! :D

Tot een jaartje of 5 geleden kocht je in Frankrijk ook een leuk (spijl)busje voor zo'n 2500 á 3000 euro,
maar nu gaan de Franse prijzen al aardig richting de Engelse prijzen :(
nee, zeker niet eerste keer, maar zou niet weten waar,- en of het blad in nl te koop is..
en wat betreft spijlbusprijzen; geen idee waar je nu nog voor leuk geld een spijlbus kunt kopen, :o

veebee
08-07-2005, 12:19
in Enschede verkoopt er 1 spijlbussen uit Brasil, een "samba" uit 1974!!!!!!???? voor eu 8500 in goeie conditie volgens de verkoper.
Ik betwijfel of hij eraf komt, leuk voor iemand die een niet originele spijlbus wil bezitten.

Martin '73
08-07-2005, 14:27
Wie en waar in Enschede?

hajee
08-07-2005, 14:43
in Enschede verkoopt er 1 spijlbussen uit Brasil, een "samba" uit 1974!!!!!!???? voor eu 8500 in goeie conditie volgens de verkoper.
Ik betwijfel of hij eraf komt, leuk voor iemand die een niet originele spijlbus wil bezitten.
zijn spijtjes inderdaad in brasil langer gemaakt??

xmarcelx
08-07-2005, 21:07
martin zakken met die handel, mosh dammit

veebee
09-07-2005, 11:53
ja, maar wijken wel af van duitse, ik zal die link eens even opsnuffelen

Martin '73
10-07-2005, 09:46
martin zakken met die handel, mosh dammit

Haha :) Ik weet het, maar het kost €€€. En dat is nou net iets waar ik altijd te weinig van heb.... :tongue:

Maar ooit....

JeeWee
11-07-2005, 17:44
Hoi Martin, helaas klopt het verhaal van de spindels niet zoals vwcrewcab het verteld... Er wordt namelijk helemaal niks aan de spindels verlast, maar de fuseekogels worden dan omgedraaid zodat de spindel hoger op de draagarmen wordt gemontereerd. Hiervoor wordt alleen het bevestigingsgat (conisch) in de draagarmen en spindel bewerkt. Hier zie je het resultaat:
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=7686&mode=normal

Martin '73
12-07-2005, 08:03
Even ter verdediging van vwcrewcab, over lassen heeft hij het niet gehad ;)
Maar bedankt voor de uitleg.

Dus alleen die 2 punten moeten bewerkt worden? Wat versta je onder "bewerkt"? Is dat zelf te doen? Bij Slammed Panel vragen ze €210 voor dropped spindels. Dat moet goedkoper kunnen lijkt mij.

JeeWee, als dat een foto is van jouw wiel: hoe heb jij het gedaan? :confused:

Groet, Martin

t2a
12-07-2005, 09:16
Hey guys,

Ik ben 2 jaar geleden door Brazil gereisd en heb daar heel wat meegemaakt, en dan doel ik op bussen. :cool: Van spijltjes met schuifdeuren maar ook bay's met barndoors en hoekramen. Echt een wildgroei van alles en nog wat. (zal eens een paar foto's zoeken.)

@Bertjan: Ik zag net je project op thesamba voorbij komen. Super bus man! Heb je detailfoto's van je roofrack! Daar ben ik wel geinteresseerd aangzien ik die nog eentje wil maken.

En aangezien het in dit topic ook gaat over verlagen...... kan iemand mij vertellen hoeveel ik max kan zakken met foksy adjusters?

Frieser
12-07-2005, 10:54
Bays met barndoors en hoekramen zijn toch de laatste gebouwde types in brasil en omstreken? (lijkt me wel heftig trouwens)

lowrider
27-07-2005, 20:55
Wat kosten die dropped spindles maar 210 euro per set ??
Vorig jaar heb ik er naar gevraagd en toen waren ze veeeeeel duurder ( ik meen iets van 400 euro oid.
Als dit zo is gaan ze er bij mij zeker onder , ik heb nu rasterplaten maar daar kun je niet ver genoeg mee , tenzij je de fuseekogels naar zn grootje wil helpen.

molenari
27-07-2005, 21:32
Bays met barndoors en hoekramen zijn toch de laatste gebouwde types in brasil en omstreken? (lijkt me wel heftig trouwens)

Je haalt een paar dingen door elkaar ben ik bang. De laaddeuren van een spijlbus zijn geen 'barndoors', dat zijn gewoon laaddeuren. Een barndoor is een bus uit de jaren 1950-1955. Deze zijn herkenbaar aan het ontbreken van een 'pet' boven de voorruit en een enorm grote motorkap. Deze motorkap wordt 'barndoor' genoemd omdat hij zo absurd groot is.

In Brazilië is nog lang een soort spijlbus gebouwd met T2 cabine. Het achterste gedeelte is (volgens mij) voor een groot deel gebaseerd op een spijlbus van rond 1960. Dit model is eind jaren 90 vervangen door een 'echte' T2. Deze heeft een T2 achterkant, maar wel een iets hoger hoekig dak. Je kunt deze bus zien op de site van VW do Brasil:

http://www.vw.com.br/

In december komt er een eind aan de luchtgekoelde motor in de Braziliaanse bus, deze motor wordt dan vervangen door een watergekoelde Golf motor. Dit in verband met veranderende regelgeving in Brazilië. Dat is dan het eind van het luchtgekoelde VW tijdperk. Ik hoop dat ze die motoren nog wel een poosje blijven fabriceren.

vwcrewcab
29-07-2005, 10:14
Wat kosten die dropped spindles maar 210 euro per set ??
Vorig jaar heb ik er naar gevraagd en toen waren ze veeeeeel duurder ( ik meen iets van 400 euro oid.
Als dit zo is gaan ze er bij mij zeker onder , ik heb nu rasterplaten maar daar kun je niet ver genoeg mee , tenzij je de fuseekogels naar zn grootje wil helpen.

Ik dacht idd ook dat het iets van 450 euro was :confused: :(

Als je echt laag wilt kan je het best beide kombineren, kost wat mkaar dan heb je ook wat!!!

lowrider
29-07-2005, 19:32
heb de mensen van slammedpanel effe een mail gestuurd, dus effe afwachten

martin
29-07-2005, 19:52
http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/3/1/lower1.bmp

fotosjoppie van hoe ik mijn bus uiteindelijk hebben wil.

grtzz Martin

airy
29-07-2005, 20:15
He Hajee vind hem echt te gek, vooral met die ingekorte vooras echt superrrrrrrrrrrr!!!! Met deze bus heb je gelijk een hoop bekijks, mischien wat voor mn kever zo'n korte vooras

Marco
29-07-2005, 21:03
He Hajee vind hem echt te gek, vooral met die ingekorte vooras echt superrrrrrrrrrrr!!!! Met deze bus heb je gelijk een hoop bekijks, mischien wat voor mn kever zo'n korte vooras

De bus is alleen niet van HaJee, hij zag em alleen op het net ergens

Golf-classic
30-07-2005, 02:13
mooie bus :D

Polle van Jut
31-07-2005, 08:41
Staat nog steeds tekoop!9000 euro of beste bod!Polle

JeeWee
31-07-2005, 11:04
Hoi Martin, helaas klopt het verhaal van de spindels niet zoals vwcrewcab het verteld... Er wordt namelijk helemaal niks aan de spindels verlast, maar de fuseekogels worden dan omgedraaid zodat de spindel hoger op de draagarmen wordt gemontereerd. Hiervoor wordt alleen het bevestigingsgat (conisch) in de draagarmen en spindel bewerkt. Hier zie je het resultaat:

Even een aanpassing op mijn uitspraak... ik was in mijn haast vergeten dat er ook 'verlaste' dropped spindels in de aanbieding zijn... zie hier:

http://web3.ichwobbledich.com/cms/images/stories/spindles_t2/spindles_gr01.JPG

van bugbox: http://www.bug-box.de/index.php?option=content&task=view&id=95&Itemid=69

of van Franklins vw werks (http://www.franklinsvwwerks.com/drop-spindles.htm):
http://www.franklinsvwwerks.com/images/spindle-bay-drop2.jpg

Als je dus echt laag wilt moet je deze spindel van bugbox of franklin's nemen, die weer naar SP brengen en dan ben je al 15 cm gezakt!

Dropped spindels (ong. 10cm lager) van SP zijn idd iets van 450e en dat is relatief goedkoop... Als je een as goed klaar wilt maken om laag te gaan met rasterplaten ben je ook veel geld kwijt. Rasterplaten zijn al 120e, setje schokbrekers zo'n 140e, dan omdat je de as wat kaal moet maken etc moet je die later weer verven, laten we zeggen goed doen = stralen en poedercoaten, dan ben je snel 100e extra in het achter, plus dat je de hele bende eronder vandaan moet hebben. Dat is niet nodig bij dropped spindels, in een paar uur zijn die gemonteerd!

lowrider
02-08-2005, 10:54
vraag me af of je dat door de apk krijgt die verlaste spindles,je mag immers niet aan je as ed lassen ?? :eek:

die van slammedpanel zijn toch niet verlast maar dit zijn volgens mij opnieuw gefreesde spindles.

Havingfun
02-08-2005, 22:07
Zekers een gaaf ding!!!! Maar wat dan jammer van die achterkant...Past niet echt bij de stijl van de rest van de bus...:rolleyes:


Vind de achterkant juist wel vet :cool:

René
02-08-2005, 23:28
http://www.franklinsvwwerks.com/images/spindle-bay-drop2.jpg

zit er nou een iron-cross aan de onderkant van de spindel? of is dat wat anders? :redface: