PDA

View Full Version : motor doet raar na vervangen distributieriem golf 1 gti


svenergy
18-08-2013, 01:22
Hallo ik zit met een probleem ik heb daarstrak mijn distributieriem vervangen van mijn 1800 dx .
Ik zag de punten niet meer voor alles op bdp te zetten daarmee heb ik alles heel goed aangeduid op de tandwielen en assen . Goed riem vervangen , nokkenas is blijve staan op het punt dat ik hem heb gezet , krukas evenzeer .
De engiste die verdraaid was is de hulpas , die heb ik terug gedraaid op het punt waar hij stond .
Nu wilt de auto totaal niet meer starten en als hij start draait hij yeel lelijk .
Wat heb ik mis gedaan in dit proces , denk zelf dat ms de onsteking verandrrd is , wie kan het me zeggen .
Ff erbij zetten , het is men eerste keer dat ik het zelf doe , heb het wel al zien gebeuren ma ge moet het toch ne kerr zelf doen he ook al doet ge dinge verkeerd , daaruit leert ge . Gr

Jel Golf 2 GTI
18-08-2013, 01:28
Je hebt je hulp as toch niet naar de verkeerde kant gedraaid om hem terug goed te zetten want dan gaat je ontsteking wss verkkerd om staan.

svenergy
18-08-2013, 01:34
Idd dat hebk wel gedaan dan zal daar al het probleem liggen . Wat moet ik nu precies doen ?
Wss de nokkenas en krukas op bdp zette maar wat moet ik dan met de hulpas doen ? Of kan ik het verschil wat ik nu heb gemaakt van de ontsteking bijregele in de rotor ?

Jel Golf 2 GTI
18-08-2013, 02:28
Idd dat hebk wel gedaan dan zal daar al het probleem liggen . Wat moet ik nu precies doen ?
Wss de nokkenas en krukas op bdp zette maar wat moet ik dan met de hulpas doen ? Of kan ik het verschil wat ik nu heb gemaakt van de ontsteking bijregele in de rotor ?

Je kan eventueel je ontsteking eruit halen en 180° draaien.
zoals hier beschreven => klik (http://www.volksforum.com/forum/printthread.php?t=88345&pp=40)

En anders je riem terug losmaken en je hulp-as een toer terug in de andere richting draaien.

Grtz Jel

Joris_MK1
18-08-2013, 09:20
Als je het tandwiel exact een rondje verkeerd hebt staan, zou ik je bougiekabels op de rotorkap allemaal 2 plekken doorklikken met de klok mee, dat is het simpelste...

road runner
18-08-2013, 09:28
Als je het vliegwiel/krukas op zijn punt hebt staan en de nokkenas ook dan moet je de verdelerkap eraf halen. Op het ontstekingshuis staat een puntje. Als je voor dat punt de rotor zet staat alles weer op tijd

svenergy
18-08-2013, 10:26
Oke dus als ik het goed begrijo moet ik het volgende doen , de nokkenas en krukas terug op punt zetten dan hal ik de verdeler eraf , en zet ik de rotor op het kenteken , verdelerkap terug erop en dan zou hij terug moeten werken ?

fearless
18-08-2013, 10:29
Dit foutje maakte ik ook op een golfje. Wist ik veel dat dat tandwiel voor de ontsteking was :D
Ik heb toen gewoon de riem weer los gehaald.

svenergy
18-08-2013, 10:35
Maarja wat kan ik het beste doen ? De riem terug los halen of de rotor bijstellen tot hij terug op punt staat ? Veel zal hij niet verdraaid zijn .

Style
18-08-2013, 10:48
Dit foutje maakte ik ook op een golfje. Wist ik veel dat dat tandwiel voor de ontsteking was :D
Ik heb toen gewoon de riem weer los gehaald.

Lijkt me ook het beste alles weer op tijd zetten riem er terug op klaar.
Anders blijf je bezig dus merkteken op de nokkenas tandwiel aan de binnen kant gelijk met de boven rand van je cilinderkop.
Dan de merktekens van de hulpas en krukas tegen over elkaar.
Dan zet de sleuf in de oliepomp astap evenwijdig met de krukas.
Rotor gelijk zetten met het sleufje op de ontsteking en dan zou je in de buurt moeten zitten.
Hoog uit nog de ontsteking een beetje bij draaien zou mooi zij als je zo'n ontsteking lamp heb en anders op gevoel :thumbup:

road runner
18-08-2013, 11:05
Riem eraf en ontsteking op tijd zetten met het tandwiel en riem weer monteren is de meest nette manier en is binnen een half uurtje weer klaar

svenergy
18-08-2013, 11:18
Oke dan ga ik dat doen , ma ff nog een vraagske , als alles op tijd staat en u tandwiel vn de ontskening draait wer wat door en ge zet het tandwiel weer tegoei door 2 keer rond te draaie , dan moet ge daarna zeker nog ff voor de zekerheid kijken of de rotor ook op punt staat en desnoods bijregele ?

svenergy
18-08-2013, 11:43
Lijkt me ook het beste alles weer op tijd zetten riem er terug op klaar.
Anders blijf je bezig dus merkteken op de nokkenas tandwiel aan de binnen kant gelijk met de boven rand van je cilinderkop.
Dan de merktekens van de hulpas en krukas tegen over elkaar.
Dan zet de sleuf in de oliepomp astap evenwijdig met de krukas.
Rotor gelijk zetten met het sleufje op de ontsteking en dan zou je in de buurt moeten zitten.
Hoog uit nog de ontsteking een beetje bij draaien zou mooi zij als je zo'n ontsteking lamp heb en anders op gevoel :thumbup:

Wat bedoel je eigelijk met de sleuf van de oliepomp astap evenwijdig met de krukas ?
J nog es sorry voor de stom vrage , ma dit zijn dinge wat ik ff totaal niet weet

Style
18-08-2013, 11:45
Als je in het gat kijkt waar je de ontsteking in stopt zie je een sleufje deze kan je met je vinger rond draaien.
Deze zet je dan gelijk met de krukas (Parallel aan)

svenergy
18-08-2013, 13:39
Oke dus als ik het goed begrijp moet ik de rotor in zijn geheel deruit halen totdat het gat vrij is waar de as van de rotor ingaat . En in dat gat moet ik dan die sleuf parallel zetten met de krukas ?

gooigolf
18-08-2013, 13:50
alles op tijd zetten ,,
dan kijken of hart rotor wijst na kerf rand ondsteking ,,
zo niet bout los ondsteking eruithalen
rotor hart bij kerfje zetten en trugplaatsen ,
of alles loshalen riem en hulpas goed zetten ,
gr gooi

svenergy
18-08-2013, 14:16
Fe hulpas die wat naar rechts verdraaid was heb ik links terug gedraaid zodat deze perfect stond zoals die stond met de oude riem . Dus die staat denk ik in principe nog goed . Dan moet ik alleen naar de rotor kijken

gooigolf
18-08-2013, 14:33
Fe hulpas die wat naar rechts verdraaid was heb ik links terug gedraaid zodat deze perfect stond zoals die stond met de oude riem . Dus die staat denk ik in principe nog goed . Dan moet ik alleen naar de rotor kijken
idd ,,,

op merktekens zetten. en kijken na hart rotor als die goed staat moet het goed zijn ,, :thumbup:

svenergy
18-08-2013, 14:51
oke thanks !! ga het zometeen direct proberen

Erik Baas
18-08-2013, 15:13
kijken na hard rotor

Huh?

gooigolf
18-08-2013, 15:31
Huh?
wat nu erik .leg ik het verkeert uit hahah :) :thumbup:

Erik Baas
18-08-2013, 16:05
Nou, ik heb gewoon geen idee wat je daar bedoelt!

gooigolf
18-08-2013, 18:10
Nou, ik heb gewoon geen idee wat je daar bedoelt!
als alles op tijd staat , hoort rotor na 1 st cylinder te wijzen ,,
dus hard van rotor , op merkteken , staat i goed :thumbup:
gr gooi

Erik Baas
18-08-2013, 18:48
Aha. Dus "na" betekent "naar", en "hard" betekent "hart"? Tsja...

gooigolf
18-08-2013, 19:16
[QUOTE=Erik Baas]Aha. Dus "na" betekent "naar", en "hard" betekent "hart"? Tsja...[/QUOTE
jonge .. toppertje hoor . :thumbup:
hier worden we beter van . :thumbup:

Erik Baas
18-08-2013, 19:25
Je zou ook even "sorry" kunnen zeggen voor je belabberde spelling.

gooigolf
18-08-2013, 19:47
Je zou ook even "sorry" kunnen zeggen voor je belabberde spelling.
snap niet waarom jij je zo druk maakt.
sorry niet nodig snappe mij wel .

svenergy
18-08-2013, 20:26
oke de golf draait weer als een klok , thanks voor de info allemaal !!!!

gooigolf
18-08-2013, 20:30
:thumbup: oke de golf draait weer als een klok , thanks voor de info allemaal !!!!

Johan1982MK1
18-08-2013, 20:32
:d

Style
18-08-2013, 20:35
En daar ging het om toch :thumbup:

Jel Golf 2 GTI
18-08-2013, 21:31
:thumbup: :thumbup: