View Full Version : Gat in beschermingsplaat bodem, wat nu?
StefTurboDiesel
24-08-2013, 22:27
Hallo allemaal :thumbup:
Ik heb een kort vraagje, na het vervangen van mijn velgen, heb ik de originele krik van mijn golf 2 gebruikt. waardoor er iemand per ongeluk in de auto is gaan zitten en de krik weg geschoven is naar de bodem van de auto.
Resultaat? een gat in het beschermingsplaat van ongeveer 10cm aan de passagierszijde net onder die lip balkje.
Is dit terug te repareren met lassen? en vervolgens Bitumen eronder te spuiten?
ik heb de hele middag zitten te surfen, de ene zegt dat je de auto beter de sloop in gooit omdat dit apk afkeur is als je dit last.. huh :screwy:
Graag hoor ik het van jullie.
Bedankt
Is mij niet duidelijk waar het gat nu zit maar bijna alles is te lassen.
StefTurboDiesel
24-08-2013, 22:32
Is mij niet duidelijk waar het gat nu zit maar bijna alles is te lassen.
Het gaatje is onder de auto aan de passagierszijde onder de deur.
waar de remleidingen lopen
Jel Golf 2 GTI
24-08-2013, 22:34
je bedoelt in je kokerbalk/chassisbalk. Mag je gewoon lassen. En daarna terug bitumen erover.
StefTurboDiesel
24-08-2013, 22:36
je bedoelt in je kokerbalk/chassisbalk. Mag je gewoon lassen. En daarna terug bitumen erover.
Voila dat bedoelde ik, sorry kon er geen naam voor vinden omdat ik wat boos ben aangezien dit gebeurde. :tongue:
Gelukkig maar, had een beetje zorgen. want met de komende winter met zo een gaatje onder de auto, zal aardig gaan vreten :thumbup:
Jel Golf 2 GTI
24-08-2013, 22:38
Voila dat bedoelde ik, sorry kon er geen naam voor vinden omdat ik wat boos ben aangezien dit gebeurde. :tongue:
Gelukkig maar, had een beetje zorgen. want met de komende winter met zo een gaatje onder de auto, zal aardig gaan vreten :thumbup:
Nee dan kan je het beter ff lassen, schuur rond het gat een beetje proper en kijk of je balk nog verder rot is anders kan je deze stukken er ook beter uit slijpen en vervangen door nieuw plaatwerk.
Je kan ook inlasdelen krijgen voor de gehele dorpel te vervangen.
Grtz Jel :thumbup:
StefTurboDiesel
24-08-2013, 22:44
Nee dan kan je het beter ff lassen, schuur rond het gat een beetje proper en kijk of je balk nog verder rot is anders kan je deze stukken er ook beter uit slijpen en vervangen door nieuw plaatwerk.
Je kan ook inlasdelen krijgen voor de gehele dorpel te vervangen.
Grtz Jel :thumbup:
Dat is goed als het gelast kan worden. ken een knul die dat vanaf 2 tientjes doet, hangt er vanaf hoeveel er gelast moet worden.
Klopt toen dat af brokkelde zag dat stuk chassis er wat rottig uit.
beter alles laten nakijken als de Golf op de brug staat.
Je bent bedankt.
Gr Stef :thumbup:
als je krik door de bodemplaat gedrukt wordt.... dan was die al aardig gaar op die plaats.
lekt je verwarming niet, of je voorruit? ff voorzetels eruit halen en tapijten en controlleer de boel maar eens.
alles is te lassen, anders zouden er niet veel oldtimers op de baan zitten :D
EDIT: de boel weer herlezen en mijn oog viel op 'originele krik' en lipje.
volgens mij zit die krik onder de dorpel, is die gewoon verschoven en is door de bodem gegaan. niet door de balk. groot verschil om te lassen.
vermoedelijk is dit dan ook aan de achterkant? want vooraan zitten de remleidingen aan de binnenkant van de chassisbalk
StefTurboDiesel
25-08-2013, 23:03
als je krik door de bodemplaat gedrukt wordt.... dan was die al aardig gaar op die plaats.
lekt je verwarming niet, of je voorruit? ff voorzetels eruit halen en tapijten en controlleer de boel maar eens.
ik heb de mijne tegen 70 op een vangrail gezet, alles krom maar geen gaten. mijn chassisbalken zijn zelfs deels van de bodem gerukt.
alles is te lassen, anders zouden er niet veel oldtimers op de baan zitten :D
EDIT: de boel weer herlezen en mijn oog viel op 'originele krik' en lipje.
volgens mij zit die krik onder de dorpel, is die gewoon verschoven en is door de bodem gegaan. niet door de balk. groot verschil om te lassen.
vermoedelijk is dit dan ook aan de achterkant? want vooraan zitten de remleidingen aan de binnenkant van de chassisbalk
Nee nee zo ver zitten we gelukkig niet. Alles zit nog prima in orde wat betreft lekkages..
Dus je weet wat ik bedoel? die originele krikken hebben zo een gleuf achtige vorm en die heb ik op dat lipbalkje gezet. doordat iemand in de auto is gaan zitten is die krik verschoven naar de bodem plaat of hoe dat ook heet.
Heb er nog geen foto van gemaakt maar ik heb een voorbeeldfoto gevonden.
Net na dat geroeste lipje wat je ziet op die foto, daar is de krik terecht gekomen en heeft uit eindelijk een gat van +- 10cm veroorzaakt aan de bodemplaat.
Valt dat goed te lassen? niet dat ik een hoop geld moet betalen voor een gekke 10cm las.
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/s403x403/1150793_521950041218380_775954278_n.jpg
de foto hier is de dorpel. als het daar is, gewoon openslijpen, plaatje plooien, erin lassen en een dikke laag anti-steenslag erover en gedaan.
als het de bodem is zoals hier, dan is er veel meer werk aan (dit is getrokken, liggend onder de auto):
http://fcapri.homelinux.com/fcapri/golf/laswerken/640/102_7098.jpg
dit was bij mij na een lekkage aan de voorruit, de bodem was geroest, vorige eigenaar heeft er een plaat laten overlassen. het lek is gebleven, water kon niet weg tot het gat VEEEEEEEEEL groter geroest was
na afslijpen van die overlaste plaat:
http://fcapri.homelinux.com/fcapri/golf/laswerken/640/102_7099.jpg
ik heb dat steunpunt weggehaald, dan VEEEEL geslepen, grote plaat geplooid en ingelast, steunpunt terug gelast en dan alles afgekit en gespoten
http://fcapri.homelinux.com/fcapri/golf/laswerken/640/102_7108.jpg
ben je wel een namiddag zoet mee, dus als je dit bij een carosserie garage laat uitvoeren, zal je wel veel betalen. beter op zoek achter een hobby lasser die dit eens uitvoert, al dan niet met u hulp erbij
StefTurboDiesel
26-08-2013, 12:04
de foto hier is de dorpel. als het daar is, gewoon openslijpen, plaatje plooien, erin lassen en een dikke laag anti-steenslag erover en gedaan.
http://fcapri.homelinux.com/fcapri/golf/laswerken/640/102_7108.jpg
ben je wel een namiddag zoet mee, dus als je dit bij een carosserie garage laat uitvoeren, zal je wel veel betalen. beter op zoek achter een hobby lasser die dit eens uitvoert, al dan niet met u hulp erbij
Dat ongelukje is ter hoogte van deze foto gebeurd maar op de rechter passagierskant vooraan, net bijna aan de voorband
net na dat lipje kom je toch dit tegen zoals alle golf 2's?
de krik is er hard op tegen gegaan en heeft dat stuk plaat weg verbrijzeld zeg maar. nu heb ik daar een gaatje kleiner als op deze foto
StefTurboDiesel
26-08-2013, 18:39
Nou ik ben naar die gast geweest en hij heeft de auto op de brug gezet, met een bang hartje gevraagd of het moeilijk is en wat de reparatie kosten waren..
60euro met werkuren zei hij :D Ik ging weer buiten en de vogels floten en de zon scheen hahaha, damn!
Afspraak op maandag in de morgen.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.