PDA

View Full Version : US Module + schakelaar.

So44y
02-09-2013, 15:08
Ik wil dus een US module inbouwen in mn MK1.
Mijn probleem: ik wil er een schakelaar bij in mn dashboard om het aan en uit te kunne zetten.
Dus, switchen tussen mijn normale pinkertoestand zoals hij standaard is, en anderzijds met US module.
Reden: ik wil er niet constant mee rondrijden, enkel op meetings gebruiken.

Nu ben ik niet zo'n krak in al die elektronische dinge en wil ik niet in t wilde weg gaan knippen en plakken..

Is er iemand die zin en verstand heeft om mij een schema te tekenen ofzo?

Hier het origineel:

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1176336_10201922058442415_580425658_n.jpg

GJ007
02-09-2013, 19:16
Een 2 standen schakelaar op de oorspronkelijke + draad naar knipperlicht zetten.
Zo switch je tussen beide. En dan dubbel uitgevoerd.
Volgens mij is dit makkelijker met een 2.0 module...

Melvin
02-09-2013, 20:37
Er zijn twee manieren om een schakelaar te plaatsen:
1. Pak stroom van bijvoorbeeld je radio of contactslot of zekeringkast, dat gaat naar de schakelaar. En dan ga je vanaf de schakelaar naar de beide blauwe draden van de modules. Deze sluit je dan dus enkel daar op aan en niet op het stadslicht. Dan werken de USLights altijd als je de auto hebt gestart en kun je ze zelf nog uit en aanzetten.

2. Het is ook mogelijk beide massa-aansluitingen van de modules (zwart) bij elkaar te brengen en die via een schakelaar te laten lopen (immers, geen massa is geen volledige stroomkring en dan werken de modules niet - en werkt alles als origineel). Dan sluit je de blauwe draad wel op de plus van je stadslichten aan. Dan werkt de USLights-module altijd als je verlichting aan is, maar kun je het zelf nog onderbreken.

Voor de rest moet je het installatieschema dan wel nauwkeurig volgen. Mocht je nog meer vragen hebben dan hoor ik het graag!