Blaauwwiekel
03-09-2013, 11:38
Zo, eerste shit happens. De motor begon beroerd te lopen, eerste dag al. Ontsteking versteld, en wat vroeger gezet, liep weer zonder moeilijk doen, met angst voor die rottige pierburg 2e carb. Vandaag zou ik weg, en moeilijk doen begon weer, luchtfilter los, en bak eraf, en carb los, bleek al een Febi plaat onder gemonteerd, maar met scheur, dus nieuwe besteld. Morgen binnen..
Mijn vraag is eigenlijk, ik heb van een maatje nog een inlaat met 1b carb gekregen, een solex, is die ook te monteren?
Gezien ik niet weet of de plaat wel de oplossing is.
1800 motor liep opzich wel mooi, dus verwacht het probleem echt in carb..
Of dat er iets anders een oplossing kan zijn.
Om er nu een andere motor in te zetten, wat nieuwer type ofzo, das weer wat..
Wel leuk als je ruimte tijd en het geld ervoor hebt.
Eerst andere prio's.
EINDE DAG1
BEGIN DAG 2
Mijn probleem blijft, ik heb de carburateur er weer op, zoals het hoord.
Slangen op vacuum lek wat gezien, kon zo niks vinden.
Voetplaat is nieuwe, carburateur beetje schoon gemaakt met rem reiniger, en compressor leeg geblazen. Geen verschil met gisteren. Hij blijft gewoon niet goed lopen, wat met ontsteking gedraaid, maar ook geen verschil.
Niet dat ik kan afstellen, maar tikje voor tikje..
Ik loop beetje vast. Waar ik moet ik verder zoeken, of zal de pierburg 2e gewoon dood zijn.
Hekel aan dit soort dingen..
Je ziet de motor ook schommelen, bij dik 2200 toeren.
Als je dat gestommel van de motor ziet zoek je in de onsteking, maar is dat wijsheid? Ik kan het toch niet testen of iets?
http://www.youtube.com/watch?v=bUsOPw7jpOs&feature=youtu.be
Mijn vraag is eigenlijk, ik heb van een maatje nog een inlaat met 1b carb gekregen, een solex, is die ook te monteren?
Gezien ik niet weet of de plaat wel de oplossing is.
1800 motor liep opzich wel mooi, dus verwacht het probleem echt in carb..
Of dat er iets anders een oplossing kan zijn.
Om er nu een andere motor in te zetten, wat nieuwer type ofzo, das weer wat..
Wel leuk als je ruimte tijd en het geld ervoor hebt.
Eerst andere prio's.
EINDE DAG1
BEGIN DAG 2
Mijn probleem blijft, ik heb de carburateur er weer op, zoals het hoord.
Slangen op vacuum lek wat gezien, kon zo niks vinden.
Voetplaat is nieuwe, carburateur beetje schoon gemaakt met rem reiniger, en compressor leeg geblazen. Geen verschil met gisteren. Hij blijft gewoon niet goed lopen, wat met ontsteking gedraaid, maar ook geen verschil.
Niet dat ik kan afstellen, maar tikje voor tikje..
Ik loop beetje vast. Waar ik moet ik verder zoeken, of zal de pierburg 2e gewoon dood zijn.
Hekel aan dit soort dingen..
Je ziet de motor ook schommelen, bij dik 2200 toeren.
Als je dat gestommel van de motor ziet zoek je in de onsteking, maar is dat wijsheid? Ik kan het toch niet testen of iets?
http://www.youtube.com/watch?v=bUsOPw7jpOs&feature=youtu.be