View Full Version : Uitlaat golf 2
BoemPatat
05-09-2013, 11:57
Ben al even op zoek naar een uitlaat voor mijn golf 2 1.3 benzine.
Nu kreeg ik de aanbieding om een uitlaat van het merk laser te kopen, persoon waarvan ik hem kan kopen heeft er eentje liggen maar heeft hem nooit onder zijn wagen gehad..
Nu vroeg ik me af of iemand weet welk geluid deze geeft? Kan er bijna niets over vinden op internet..
http://img6.imageshack.us/img6/8246/xxmf.png (http://imageshack.us/photo/my-images/6/xxmf.png/)
Denk persoonlijk ook niet echt dat je op internet zult vinden wel geluid een uitlaat heeft. Gewoon monteren en gaan met dat ding :thumbup: :D
StefTurboDiesel
05-09-2013, 13:16
Is het niet dat als je alleen maar een einddemper plaats dat er geen lawaai is?
ik heb een Golf 2 1.6d gezien met een aardappel van een uitlaat ( echt een grote ) maar maakte nog steeds het standaard tractor geluidje van achter..
Als de rest van de uitlaan nog steeds een kleine diameter heeft zal het geluid ook niet veranderen met een andere einddemper...
StefTurboDiesel
05-09-2013, 13:26
Als de rest van de uitlaan nog steeds een kleine diameter heeft zal het geluid ook niet veranderen met een andere einddemper...
ah voila :thumbup: vond het al vreemd, want ik wou een remus einddemper in mijn standaard 50mm buis laten zetten, maar sinds ik die andere Golf gezien heb, ga ik beter het hele uitlaat systeem een grotere diameter geven..
Ik had ooit een dubbele Remus op een 1.3 (we zijn allemaal jong geweest)
En je hebt toch echt wel verschil. Niet schokkends maar het klonk niet onaardig.
StefTurboDiesel
05-09-2013, 13:46
Ik had ooit een dubbele Remus op een 1.3 (we zijn allemaal jong geweest)
En je hebt toch echt wel verschil. Niet schokkends maar het klonk niet onaardig.
Klopt ik ben maar 25, en vind dat nog lang niet oud haha :tongue:
je hebt misschien wel een verschil, niet schokkend indd..
op het begin is het altijd wel normaal dat je veel geld uitgeeft aan je auto :thumbup:
jorg-maashees
05-09-2013, 16:03
En veel herrie uit je pijp wilt....
Ik reed met mijn oude ibiza met een 60mm dtm einddemper en dan zonder kat. Middendemper was origineel. Bij 120 km/h kon je nauwelijks praten in de auto. Toen vond ik dat echt super gaaf. Maar een aantal jaren verder rij ik weer gewoon met een originele uitlaat :thumbup:
Maar past die einddemper wel op een 1.3? Zou even meten of de aansluitdiameter 45mm is. Meestal zijn dat soort dempers voor de gti's met 54mm.
Dokter D
05-09-2013, 16:38
Brullen met die handel! Meer herrie dan snelheid :d
Maar past die einddemper wel op een 1.3? Zou even meten of de aansluitdiameter 45mm is. Meestal zijn dat soort dempers voor de gti's met 54mm.
Pasbuisje erin en klaar
jorg-maashees
05-09-2013, 18:49
Dat klopt inderdaad. :thumbup:
BoemPatat
07-09-2013, 15:19
Morgen dan maar eens testen :) levert het geen sound, dan doen we het maar voor de looks :p
Vaak leveren de goedkope versies het meeste kabaal, er zit meestal minder dempingsmateriaal in. Ook ik heb een DSM look stortkoker gehad op een 1.6 benzine. Dat klonk best aardig :)
SjorsMK2
09-09-2013, 10:38
heb een simons systeem op mijn 1.8 RP bij Bolku tuning vandaan, pijp van 60mm met holle dembers, klinkt prima, alleen jammer dat die pijp op me achterbrug loopt te hameren omdat hij 10mm groter is. maar ben er ondertussen aan gewent :)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.