PDA

View Full Version : 1.1 loopt niet stationair??


Caddy_Sander
07-07-2005, 22:34
Heb gister een nieuwe ''daily ride'' gekocht:

Vw Polo
1985
1.1 benzine

De caddy zal nu binnenkort de schuur in gaan om er het eerste jaar niet meer uit te komen... flink werken geblazen.

http://gallery.vwcaddyforum.nl/albums/userpics/10020/normal_IMAG0035.JPG

http://gallery.vwcaddyforum.nl/albums/userpics/10020/normal_IMAG0038.JPG

http://gallery.vwcaddyforum.nl/albums/userpics/10020/normal_IMAG0037%7E0.JPG

http://gallery.vwcaddyforum.nl/albums/userpics/10020/normal_IMAG0039.JPG

Gelijk wat vraagjes:

Het gaat om een 1.1 carburateurmotortje

Motortje loopt niet goed stationair... valt vaak uit en loopt onregelmatig... ook bij stoplicht valt ie vaak uit.

Gister een ander benzinefilter erin gezet omdat deze helemaal vol met troep zat... tevergeefs... ..

Hij zakt in toeren totdat ie net niet uitvalt en ineens gaat ie weer een heel stuk hoger lopen, dit herhaalt zich contstant. Tijdens het rijden perfect nergens last van.

Vanmorgen liep ie ook even heel goed maar ineens is het weer ellende

Ook zit er motorolie bij de rotor in de verdeler... die contactpunten zijn smerig.. als ik ze schoonmaak geeft het ook geen verschil... contactpuntjes zijn onlangs vernieuwd. Bougies zijn ook nieuw en carburateur schijnt korte tijd terug ook helemaal schoon gemaakt te zijn.

Met een klein beetje gas of choke blijft ie lopen

Het is dus niet altijd zo dat ie beroerd stationair loopt. Warm of koude motor maakt niks uit, het is geen verschil en gewoon random.

Wat te doen?

Grt Sander

Black Devil
07-07-2005, 22:37
valse lucht kan het wel eens zijn, lekkende vacuum slangetje misschien

vwmk2driver
07-07-2005, 22:38
mechanische of elektronische carb ?

Black Devil
07-07-2005, 22:39
mechanisch GOK ik

Caddy_Sander
08-07-2005, 11:06
Die gast waar ik m van gekocht heb had het over elektronische carburateur... maar ik geloof er eerlijk gezegd niet zo veel van... maarja ik ben ook een leek op dit gebied... hoe kan ik dat precies zien dan ?

Oja vacuumslangetje heb ik al helemaal nagelopen.. is ook niks mis mee.. en anders zou ie toch altijd beroerd stationair lopen, toch? en dat is niet het geval

Grt Sander

patrick 86c
08-07-2005, 13:59
mischien niet goed afgesteld ?

Caddy_Sander
08-07-2005, 21:14
ik heb geen idee

patrick 86c
08-07-2005, 23:05
het zal best kunnen wezen dat hij te arm is afgesteld.

René
08-07-2005, 23:10
"Ook zit er motorolie bij de rotor in de verdeler"

even de rubberen ring tussen cilinderkop en ontsteking vervangen

WilliamF
08-07-2005, 23:15
Ik zou eerst ook maar eens naar de afstelling kijken. Daar heb ik ook aardig wat problemen mee gehad, en dat leek behoorlijk op de jouwe.

Ron polo1f
10-07-2005, 12:30
pas gekeurd toevallig? misschien C.O. te ver teruggeschroefd.
is vaak de klacht bij een auto die net gekeurd is, en daarna niet meer goed stationair draaid, of zelfs afslaat.
mja, kan idd meerdere oorzaken hebben......

Lomme
10-07-2005, 19:28
ik heb het zelfde probleem, al vanaf dat ik hem heb gekocht loopt hij zeer slecht stationair. zelf heb ik het vermoede dat het met de stationair sproeier te maken heeft. in mijn geval hebben ze al wel aan het vacuum lopen prutsen.

ik heb een foto gemaakt van het onderdeel waarvan ik denk dat het de stationair sproeier dient aan te sturen, wellicht dat iemand mij kan vertellen wat het doet en hoe het moet worden aangesloten.
groet lommeonderdeel

Lomme
10-07-2005, 19:30
Hoe stuur ik eigenlijk een foto mee?
groet

Lomme
10-07-2005, 19:38
Hoe stuur ik eigenlijk een foto mee?
groet

OK nou is het denk wel gelukt.

Dennis@polo86c.nl
11-07-2005, 09:00
Kijk ook eens naar de rubberen carburateurvoet, deze zijn vaak uitgedroogd waardoor er valse lucht kan worden aangezogen.

Verder kan het vele oorzaken hebben.
Zou eerst de gebruikelijke zaken inspecteren: bougies, kontaktpuntjes (indien van toepassing), rotor, verdelerkap, vacuumslangetjes, vervroeger-membraam stuk? ("paddestoel" op verdelerhuis)..

serge pot
11-07-2005, 17:32
idd eerst de basis ,nakijken .
zal eerder een keering zijn die vervangen dient te worden in ontstekings huis ,kontaktpunten stellen ,tijdstip stellen ,daarna carb stellen

Rickyrick
11-07-2005, 18:42
Past het rubberen voetje tussen de carb en spruitstuk van een 1.5 JB Golf 1 op die van een 1.1 polo?

Of lijkt dit totaal niet op elkaar... ?

sjampoo
11-07-2005, 19:10
Sander: Check je mail.
Antwoord liet even op zich wachten: ik zat in la douce denemarken :)

Dennis@polo86c.nl
11-07-2005, 21:33
Past het rubberen voetje tussen de carb en spruitstuk van een 1.5 JB Golf 1 op die van een 1.1 polo?

Of lijkt dit totaal niet op elkaar... ?

Nee, lijkt niet op elkaar.
Die voor de Golluf is slechts een ovaal pakkingkje, die nog geen 10tje kost.