Log in

View Full Version : relais 171937503 a (17)

ronB
11-09-2013, 13:55
Hallo,

Ik zie hem overal te koop staan, maar ik zie nergens waar hij precies voor dient.
Mn radio en ventilator zijn dr ineens mee op gehouden terwijl de zekering nog goed is. Nu heb ik gehoord dat het aan een relais kan liggen, maar kan dus niet plaatsen of deze voor die 2 dingen functioneert.

Als iemand mij verder kan helpen zou prettig zijn :).

gr ron

Erik Baas
11-09-2013, 14:15
171 937 503 A (#17) is het zg. X-relais. Het schakelt een paar grote stroomverbruikers (*) in als het contact aangezet wordt, en tijdelijk uit tijdens het starten.
*: fan, dim- en grootlicht, ruitenwissers, etc. De radio hoort daar volgens mij niet bij, maar ik weet niet hoe het bij jouw auto aangesloten is.
Als verder alles werkt zou ik het probleem eerder zoeken in een losse massadraad in het dashboard, of een slecht contact in een van de connectors.

ronB
11-09-2013, 17:58
Hmm ok. Het gaat trouwens om een golf 2. Ik vind het zo vreemd, haal de van fabrieks af radio er uit en wil een andere er in. Niks geen beweging in de radio probeer ik de ori radio weer doet die het ook niet meer + dat de ven er mee op houd.

RamonR
11-09-2013, 19:06
Contact blokje achter je contactslot Stuk denk ik, of dat relais.

ronB
13-09-2013, 19:16
welk relais nummer is dat? Voor zo ver ik weet kan je een relais testen door de weerstand te meten, en bij dat relais wat ik vermelde meete ik niks.

Misschien een stomme vraag, maar als dat contactblokje stuk is werkt niks meer toch ?

RamonR
15-09-2013, 01:16
welk relais nummer is dat? Voor zo ver ik weet kan je een relais testen door de weerstand te meten, en bij dat relais wat ik vermelde meete ik niks.

Misschien een stomme vraag, maar als dat contactblokje stuk is werkt niks meer toch ?

Nou...
Lastig verhaal, als je auto aan is doet niks het behalve richting aanwijzers dacht ik.
Todat je je licht aanzet dan doen alles het wel :D
Maar dat is dan dus vaak dat contact blokje ;)