View Full Version : 45 weber of motor carburators?
samke-gti
20-09-2013, 18:45
ik heb nu een set dubbele 45er webers liggen klaar om te monteren op mijn 16v, de persoon die mijn blok samen gestoken heeft heeft me echter aangeraden om motorcarburators te steken?
graag wat ervaringen van mensen qua afstelling ( omdat webers waarschijnlijk meer weersgevoelig zullen zijn dan motor carbu's )
zuiniger, betere prestatie's, eventueel nog korter op inlaat kunnen werken?
graag zoveel mogelijk informatie ;)
is voor een blok met bewerkte cilinderkop, kleppen, powersprint complete uitlaatlijn, cat cams nokkenassen... Een redelijke setup voor straat gebruik en enkele trackdays mee te nemen. Dus daarom graag het verschil qua prestatie.
alvast bedankt!
sportieve groeten
sam
samke-gti
20-09-2013, 18:46
ps: welke zijn er dan aan te raden? bv yamaha r1 carbu's, Suzuki gsxr, ... of verschil tussen bv 600 en 1000cc qua motorcarbu...
fearless
20-09-2013, 21:46
Na 2 blokken op motorcarbs gehad te hebben zou ik zeggen: ga voor webers.
Er zijn meer tuners met verstand van webers en een la vol met spoeiers/mengbuizen enz dan motorfietsspul...
Ik heb zelf alleen maar geklooi gehad met de inlaatrubbers, soms ging het een maand goed...maar ik bleef ze vervangen. Telkens valse lucht, dure slangen gehad, goedkope slangen gehad...drama.
Ik ben nu aan het klooien met injectie, throttlebodies. (6cilinder:D)
Jel Golf 2 GTI
20-09-2013, 22:23
ik ben wel content van mijn carbs maar is een 1.1 dus komt niet in de buurt van jou setup :D
De enige reden waarom ik voor motocarbs heb gekozen is dat het el cheapo is.
Zoals hierboven gezegd , er zijn meer mensen met verstand en onderdelen van webers dan van motorcarbs op auto's. Maar het moet wel te doen zijn, zal ook een deel van je budget afhangen wss. :thumbup:
Dub-Detail
21-09-2013, 00:02
Wij hebben ondertussen een kleine honderd sets motorfiets carbs + spruitstukken verkocht. Goede carbs + originele rubbers + goed ontworpen spruitstuk blijft lang heel.
Eigenlijk is er nog nooit een kapotte terug gekomen. We hebben setjes verkocht die heen en weer naar worthersee rijden en ook setjes die trackdays/circuit dagen doen.
Dus dat er alleen maar gezeik mee is, vindt ik niet echt een sterk argument.
Alles valt of staat met de goede producten. En dat snappen veel mensen niet, wij Nederlanders hebben namelijk nogal de eigenschap om voor een duppie op de eerste rij te zitten.
Met een halfgare tweedehands set webers heb je net zo veel ellende.
Wat wel een sterk argument is, is dat met 45mm deze set-up meer tot zijn recht zou kunnen komen dan met 40mm. Afhankelijk tot in hoe vere de kop bewerkt is en welke assen er geplaatst worden.
Gr, Pim
samke-gti
21-09-2013, 06:16
ik heb nu een set 45er webers liggen met kort spruitstuk die ook aangepast is naar inlaat. zodat deze een mooie overgang heeft. de grootste zorg die ik heb is de afstelling.
dus moest ik qua afstelling ( gevoeligheid ) beter af zijn zou ik over schakelen.
en qua budget is dit geen probleem. ( niet dat ik een ezel heb die geld schijt :) ) maar heb er wel wat voor over
Cabrionick
21-09-2013, 06:39
Hoi
Doe eens een mailtje naar tovami
Deze tuner heeft er best veel ervaring mee met allebei
Veel succes
samke-gti
21-09-2013, 14:12
Hoi
Doe eens een mailtje naar tovami
Deze tuner heeft er best veel ervaring mee met allebei
Veel succes
dat merk van testbanken?
Of isdit iemand op het forum?
Ik heb gekeken maar niet direct iets gevonden die ernaar verwijst?
http://www.tovami.com/testen-auto.php
samke-gti
21-09-2013, 22:42
nu moet ik terug komen op dub detail dat ik zoizo beter bij mijn 45er webers blijf omdat Verschillende personen hebben mij gezegd dat ik beter voor weber ga en deze indien goed afgesteld niet echt zo gevoelig zijn, En motor carbu's meer geschikt zijn voor lichtere motoren.
dus nu wordt het kijken voor een zaak of persoon die liefst niet te ver vandaan mijn wagen kan afstellen op testbank.
alvast bedankt voor alle info!
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.