PDA

View Full Version : golf 2 verschillen in bumpers

mwouters91
22-09-2013, 11:55
Hallo,

ik vraag me al een tijdje af welke verschillende soorten bumpers er zijn voor golf 2. Ik weet dat je smalle en dikke bumpers hebt (zelf heb ik de dikke), maar zijn hier ook nog verschillende types in? Ik zie namelijk dikke bumpers met een vaste lip maar ook dikke bumpers met een lip die uit 2 delen bestaat? Kan het zijn dat ze dus bij de ene gewoon vast zitten (want bij mij zie ik nergens waar ik de lip kan los halen) en bij de andere geklikt worden?

Graag iemand die me kan helpen hierbij wil namelijk mijn lip vervangen maar zie niet hoe ik die er vanaf krijg?

gr,

Michael

Tjaap
22-09-2013, 11:59
Lippen die vast zitten en 1 delig zijn zijn imitatie bumpers

Niels16GL
22-09-2013, 12:02
Kan je een foto plaatsen? Normaliter zijn de lippen in 2 delen en kan je hem loshalen door in het midden de lip naar je toe te trekken.

Volgens mij zijn er 2 types dikke bumpers, 1 type met een mistlampuitsparing en het andere type niet. Maar ik ben benieuwd wat anderen weten :D

StefTurboDiesel
22-09-2013, 12:12
Ik heb een fake dikke bumper bij de mijne, de originele dikke hebben gaatjes waar je de mistlichten kan plaatsen, en de mijne heeft dat niet :tongue:

je hebt ook smalle bumpers met chrome latjes bewerkt

de lip zit vast, dus het zijn imitatie bumpers.. wat eigenlijk ook wel mooi is.
je ziet niet echt verschillen erin totdat je de gaatjes van de mistlampen niet ziet

Tjaap
22-09-2013, 12:13
Nee niet alle originele bumpers hebben mistlamp uitsparingen.

StefTurboDiesel
22-09-2013, 12:16
Ja ik weet niet, ik wou altijd de versie hebben met mistlamp montage, maar ja is niet erg haha heb de auto zo gekocht trouwens, is wel mooi zo dikke bumpers,

wel oppassen bij parkeer plaatsen, die steken verdoeme fel naar buiten uit..
goed inschatten wanneer je moet stoppen bij een parkeerplaats :tongue:

:D

Tjaap
22-09-2013, 12:21
Mistlampen zijn achteraf prima in te bouwen. Die uitsparing snijd je er zo uit

MK2-VRT
22-09-2013, 14:29
Een originele bumper heeft in de hoeken 2 naden zichtbaar lopen en een immitatie niet

StefTurboDiesel
22-09-2013, 16:03
Een originele bumper heeft in de hoeken 2 naden zichtbaar lopen en een immitatie niet
Voila :D

die naden heb ik niet. die zijn volledig afgedicht bij mij.
Ooit als ik de originele G60 of GTI bumpers voor een leuk prijsje vind ga ik ze direct kopen haha :D

Tjaap
22-09-2013, 16:07
Voila :D

die naden heb ik niet. die zijn volledig afgedicht bij mij.
Ooit als ik de originele G60 of GTI bumpers voor een leuk prijsje vind ga ik ze direct kopen haha :D
Je hebt deze week meer uitgegeven aan schuurpapier voor je bumper dan dat een originele kost......

StefTurboDiesel
22-09-2013, 16:12
Je hebt deze week meer uitgegeven aan schuurpapier voor je bumper dan dat een originele kost......

Hahahah, moet ik nou lachen? :D

Trouwens zijn je zakens niet Tjaap. Als ik iets koop, dan doe ik dat.
Ik ben geen dombo die 300euro uitgeeft aan bumpers wat het uit eindelijk niet waard zal zijn.
Als je toch een goedkopere kan vinden bij iemand anders.

een liefhebber of tuner zal dat wel doen, maar ik niet.

so never mind. :D

Misha
22-09-2013, 16:35
Nette, originele (dikke) bumpers zijn tegenwoordig ook enorm schaars en kostbaar.

Dokter D
22-09-2013, 16:36
En zo zijn er nog de US dunne bumperts.

Misha
22-09-2013, 16:38
Golf en Jetta dĂșnne bumpers zijn overigens ook verschillend. En dan bedoel ik niet alleen de achterste :)

StefTurboDiesel
22-09-2013, 16:53
Nette, originele (dikke) bumpers zijn tegenwoordig ook enorm schaars en kostbaar.

Als je geluk heb niet nee, er was me eens ene geglipt.. ik kon eentje via website kopen (2de hands) voor 75 euro? mooi meegenomen, gewoon een nieuwe laklaag aanbrengen.

was net te laat, chaise :D

Misha
22-09-2013, 17:00
Het euvel is de zwarte kunststof rand.. na 20/25 jaar zit er vrijwel altijd iets van een beschadiging op. Bij reparatie krijg je de kleur/structuur nooit identiek aan het origineel en je verliest de gietnaad op de hoeken waaraan je originele aan kan herkennen.

ar1g3
22-09-2013, 17:06
Bij de dunne bumpers heb je er met een rode of met chromé sierlijstje in, en dan heb je er nog zoals op Golf 2 Tour zitten. Deze hebben de bovenkant en onderkant in dezelfde kleur als de auto.

Suspekt
22-09-2013, 20:42

mwouters91
22-09-2013, 21:03
Hallo

Ik zal morgen ff een foto plaatsen. Heb iig geen sparingen voor mistlampen dus zal het wel een imitatie zijn. Probleem is dat mijn bumper kapot is en omdat ie zo laag ligt er een bumper op moet waar de lip dus los op kan. Op die manier kan de lip bij het raken van de grond redelijk vrij bewegen. Nu zit de lip echt strak op de bumper waardoor deze mee scheurd als ik de grond raak.

Vince89
23-09-2013, 16:41

Ik ben het met de reactie van Stef mee eens!
niemand dwingt je om iets duurs te gaan kopen toch?

Ik ben geen tuner, en ik wil ook liefst zo goedkoop mogelijk mijn Golf onderhouden.

Van die bumpers kun je sowiezo onder de 100 euro vinden.

komaan zeg, stelletje kinderen..

Adios! :)

Tjaap
23-09-2013, 16:50
Ik ben het met de reactie van Stef mee eens!
niemand dwingt je om iets duurs te gaan kopen toch?

Je spreekt jezelf enorm tegen,

Hij loopt in een andere thread te klagen dat hij zoveel geld moest uitgeven aan schuurpapier voor zijn bumper. En jij zegt hier dat je ze makkelijk voor onder de 100 vind, Ik zeg voor onder de 50,-

Dus had hij beter een bumper kunnen kopen dan een wit gespoten bumper zwart spuiten.

Vince89
23-09-2013, 16:54
Je spreekt jezelf enorm tegen,

Hij loopt in een andere thread te klagen dat hij zoveel geld moest uitgeven aan schuurpapier voor zijn bumper. En jij zegt hier dat je ze makkelijk voor onder de 100 vind, Ik zeg voor onder de 50,-

Dus had hij beter een bumper kunnen kopen dan een wit gespoten bumper zwart spuiten.

Had hij ook kunnen doen inderdaad, maar dat jij zo sarcastisch daarvoor moest antwoorden was niet nodig, is net hetzelfde als jij eens ooit hulp nodig hebt in een topic en hij komt eens lachen met een sarcastisch antwoord, zou je toch ook niet leuken vinden?

Grappen kunnen er gemaakt worden, maar niet te ver :D
Dus keep it cool :dance:

Suspekt
23-09-2013, 18:42
Mij ging het puur om de uitspraak (die ik best grappig vond) niet om de inhoud ervan. Iedereen mag van mij kiezen welke bumper hij koopt en hoeveel geld er wordt uitgegeven ...
Maar ik denk dat je best even het forum beter bekijkt, ik denk dat Tjaap al veel informatie heeft gegeven aan de persoon in kwestie. En mij lijkt zijn opmerking zeker ook niet slecht bedoeld.
Dit lijkt me eerder ook opbouwende 'kritiek', wat je van jouw opmerking zeker niet kan zeggen :shake:

Edit: So keep it cool :thumbup:

mwouters91
23-09-2013, 19:09
Lekker zo ff iemands topic vervuilen??

mja,

hier iig de foto's van mijn bumper. Kan iemand me dan even concreet zeggen welke bumper ik moet hebben waar je dus de lip van kunt vervangen?

gr,

Michael

http://i44.tinypic.com/29mk2zs.jpg

http://i42.tinypic.com/zwepmc.jpg