jorg-maashees
23-09-2013, 20:18
Hmmm. Vandaag niet zo'n fijne ontdekking gedaan.
Auto loopt al een hele tijd niet lekker stationair. Mijn vermoeden was dat dit kwam door die kl*te pierburg carburateur. Echter loopt hij nu nog steeds belabberd stationar, je hoort het vooral aan de uitlaat, en je ziet dat de motor hobbelt. Met rijden eigenlijk vrij weinig last van gehad, op het feit dat hij bij bepaalde constante snelheden wat hobbelde na.
Nadat ik nu de CBR carburateurs gemonteerd heb, geen verbetering.
Ben dus aan het zoeken gegaan, en het blijkt dat cilinder 1 niets doet ( in iedergeval niet bij stationair, op toeren weet ik niet ) hij reageert niet als ik de bougikabel los trek, en dat doet hij bij alle andere cilinders dus wel.Heb alles qua ontsteking gecheckt: bougi's verwisseld, kabels verwisseld, andere rotor , andere verdeler ( overigens was alles gloednieuw, maar je weet maar nooit ). Dit alles maakt geen verschil, cilinder 1 loopt dus gewoon niet mee.
Mijn vermoeden is dus een kromme of ingebrande klep. Morgen gaan we de compressie testen, dat zal uitsluitsel geven.
Iemand die dit al vaker meegemaakt heeft bij deze motoren?
Auto loopt al een hele tijd niet lekker stationair. Mijn vermoeden was dat dit kwam door die kl*te pierburg carburateur. Echter loopt hij nu nog steeds belabberd stationar, je hoort het vooral aan de uitlaat, en je ziet dat de motor hobbelt. Met rijden eigenlijk vrij weinig last van gehad, op het feit dat hij bij bepaalde constante snelheden wat hobbelde na.
Nadat ik nu de CBR carburateurs gemonteerd heb, geen verbetering.
Ben dus aan het zoeken gegaan, en het blijkt dat cilinder 1 niets doet ( in iedergeval niet bij stationair, op toeren weet ik niet ) hij reageert niet als ik de bougikabel los trek, en dat doet hij bij alle andere cilinders dus wel.Heb alles qua ontsteking gecheckt: bougi's verwisseld, kabels verwisseld, andere rotor , andere verdeler ( overigens was alles gloednieuw, maar je weet maar nooit ). Dit alles maakt geen verschil, cilinder 1 loopt dus gewoon niet mee.
Mijn vermoeden is dus een kromme of ingebrande klep. Morgen gaan we de compressie testen, dat zal uitsluitsel geven.
Iemand die dit al vaker meegemaakt heeft bij deze motoren?