View Full Version : cilinder 2 overslag 16686
Zit met mijn handen in het haar.....bobine's zijn alle 3 vervangen, katalysator is vervangen....katalysator lampje gaat zo nu en dan branden en nu geeft hij bij het uitlezen in de garage aan dat cilinder 2 overslag heeft met waarde 16686...voor ik er weer bakken met geld tegen aan ga gooien, er wordt nu namelijk gezegd door garage dat ik mijn boordcomputer moet updaten of dat het iets met de bekabeling kan zijn...heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn....wellicht dat het een kleine aanpassing kan zijn waardoor het probleem zo kan worden verholpen !
Johan1982MK1
25-09-2013, 12:12
welke motorcode?
zou evt. een injector kunnen zijn die niet goed is, de motor loopt verder wel goed op 3 cilinders?
Hoi Johan, wat bedoel je met motorcode? ik heb hier een rapport liggen waarop staat dat ECU motorregeleenheid ok is en storingsgeheugen geeft hij aan waarde : 65535 en cilinder 2 overslag gedetecteerd....geeft wel aan dat besturingseenheid of de gekoppelde bedrading gecontroleerd moet worden....hij geeft niet altijd de melding eigenlijk alleen bij stationair lopen.....als je gas geeft dan geeft hij ook geen detectie meer van de overslag.
toch net even met garage gebeld en die geeft ook aan dat het alleen in stationaire stand is en dat de foutmelding bij toeren niet wordt weergegeven...volgens hem is het elektronisch !
Relais?
Ik ben een meisje wat bedoel je daar mee ? :)
Bougies zijn goed...bobine's vervangen.....compressie is goed.....blijft over injector....of elektronisch ? of is dat te gemakkelijk gedacht ? Injector lijkt mij maar nogmaals ben een meisje...niet het probleem want dan zou deze ook probleem moeten geven bij hogere toeren !
welke motorcode?
zou evt. een injector kunnen zijn die niet goed is, de motor loopt verder wel goed op 3 cilinders?
Hoi Johan, wat bedoel je met motorcode? ik heb hier een rapport liggen waarop staat dat ECU motorregeleenheid ok is en storingsgeheugen geeft hij aan waarde : 65535 en cilinder 2 overslag gedetecteerd....geeft wel aan dat besturingseenheid of de gekoppelde bedrading gecontroleerd moet worden....hij geeft niet altijd de melding eigenlijk alleen bij stationair lopen.....als je gas geeft dan geeft hij ook geen detectie meer van de overslag. Als het de injector zou zijn dat zou dit probleem zich ook voordoen bij hogere toeren toch ?
Johan1982MK1
25-09-2013, 15:38
welke code jouw motor heeft.
Injector is het waarschijnlijk niet als hij in hogere toeren het wel goed doet.
Zijn de massa punten gecontroleerd? gedeelte waar de ecu in ligt is deze droog en niet vol natte bladeren oid?
Spierings
25-09-2013, 18:01
Denk dat je het probleem in de motor zelf moet zoeken.
Heb zelf eens bij een 1400 16v meegemaakt dat de kleppen zijn die vervuild waren en dezelfde symptomen had.
Kop uitgebouwd en de kleppen gedemonteerd, gereinigd en opnieuw op de zittingen ingeslepen. Dit terwijl compressie goed was.
Bij een audi 2.0 fsi motor ook zelfde gehad door speling op een roltuimelaar.
Denk dat het niks met elektronica te maken heeft anders zou het op toeren ook zijn..
Audi1981
25-09-2013, 20:55
Je garage moet eerst eens de curve's van de injectoren en bobines gaan meten afgezet tegen het toerentalsignaal. Grote kans dat er op die cilinder teveel of te weinig brandstof wordt ingespoten cq te kort of af en toe niet ontstoken wordt.
Meten met een goeie meerkanaals scope kan hier een hoop dure arbeidsuren sparen. Een goede garage kan dit.
Dokter D
25-09-2013, 21:37
Wat voor auto met welke motor gaat t over?
home → lijst met foutcodes
foutcode: 16686 P0302
Deze foutcode is 'Generic OBD' (voor elke autofabrikant dezelfde omschrijving en betekenis). De onderstaande verschijnselen / oorzaken / oplossingen zijn specifiek voor VAG-auto's; voor andere automerken kunnen die in detail afwijken.
nl Cilinder 2 heeft geen verbranding
du Verbrennungsaussetzer erkannt an Zylinder 2
en Cylinder 2: Misfire Detected
Extra info bij de foutcodes
Mogelijke verschijnselen:
Moeilijker te starten dan anders
De motor stottert, aarzelt, slaat over
Storingslampje (MIL) brandt
Mogelijke oorzaken:
Eerste verdachten:
bougies / verstuivers defect
bedrading of behuizing van de bougies / verstuivers hebben slecht contact
defecte bobine (huis)
lucht inlaat systeem lekt (w.s. EGR of MAF)
Tweede verdachten:
onvoldoende compressie
niet goed sluitende inlaat- uitlaat klep
timing nokkenas?
kettingspanner?
koolafzetting op de kleppen
verbrande klep
haperende klepstoter
Brandstofinjector hapert / vervuild / defect
Zuurstof(lambda)-sensor vervuild / defect
Katalysator niet in orde
EGR klep (N18) zit vast of is geblokkeerd
Nokkenaspositiesensor (G40) defect
Sensor Wagensnelheid los / defect
Tankontluchtingssysteem (EVAP) defect
ECU slechte contacten
Mogelijke oplossingen:
Check (benzine) overslaan in [module-01] - [meetwardenblokken-08] - [groep 014-015-016]
Ga eerst op zoek naar:
check bobine(s)
kontroleer alle bedrading en aansluitingen naar de cilinders en bougies/verstuivers
vervang bougies / verstuivers, bedrading ervan, distributiekap en rotor
vervang kabelboom in cylinderkop
check lucht inlaat systeem
check brandstof voorziening
Check compressie
Check kleppen en klepstoters
Check (meetwaardeblokken) / vervang lambdasensor(en)
Check katalysator
Vervang brandstofinjectoren
Check (meetwaardeblokken) timing nokkenas
Check EGR klep (N18)
Check (meetwaardeblokken) / repareer / vervang Sensor Wagensnelheid
Check / repareer tankontluchtingssysteem (EVAP)
Haal de ECU eruit, alle externe aansluitingen schoonmaken
Extra info:
Dit onderdeel zoekt naar overslaan (misfire) in specifieke cilinders. Overslaan is meestal een gevolg van een gebrekkige of ontbrekende verbranding vanwege het ontbreking van de vonk, te weinig brandstof, of te weinig compressie
De kleinere (1.4 tfsi en fsi) benzine motoren hebben (anno 2012) een slechte reputatie. Ze hebben snel en veel koolaanslag op de kleppen en klepsteel. Ook bij lage kilometerstand (30.000-40.000km) en jonge leeftijd (minder dan 2 jaar)
Bij de nieuwere 6 cilinders (2.7 3.0 TDI, 2.8 benzine) bestaat de mogelijkheid dat één van de twee Ignition Control Modules defect is. Er is een Module voor Bank 1 en een Module voor bank 2. Bij de 2.7T zitten die op de aircleanerbox. Verwissel de aansluitingen van die twee, als de misfires zich verplaatst van 1-2-3 naar 4-5-6 (of andersom), dan heb je de schuldige gevonden
Bij een pompverstuiver kan deze foutcode duiden op slechte verbindingen in de kabelboom in de kop. Doormeten en repareren heeft geen zin, alleen een nieuwe kabelboom helpt dan
Lambda-sensor
Uitlaatgasterugvoersysteem (EGR)
Nokkenaspositiesensor (G40)
Katalysator
Sensor Wagensnelheid
Tankontluchtingssysteem (EVAP)
Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op 06 juli 2013. Bron
Verbeteringen / Aanvullingen Zoeken Bronvermelding Pas op Disclaimer Colofon Copyright © 2002-2013 G. Speek VAG-COM home
Spierings
26-09-2013, 22:27
Wat voor auto met welke motor gaat t over?
Ik denk een 1.2 12v aangezien dat alle 3 de bobines al vervangen zijn, maar het is nog gokken ;) :D
Erik Baas
26-09-2013, 22:32
Ik denk een 1.2 12v aangezien dat alle 3 de bobines al vervangen zijn, maar het is nog gokken ;) :DDan kan het ook nog een DKW 3=6 of een Auto-Union 1000 zijn! ;)
Edit: foto toegevoegd.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f4/Dkwmotor.JPG (https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Dkwmotor.JPG)
(Foto: wikimedia commons)
Dan kan het ook nog een DKW 3=6 of een Auto-Union 1000 zijn! ;)
Die lees je toch uit met een telraam?
Dokter D
26-09-2013, 22:45
:d :lmao:
mechanisch defect detecteert hij ook als overslag in zijn cillinder .
Zou best een nokkenas of klep kunnen zijn ...
compressie verschil op die cilinder gemeten?
Als je uit noord holland komt mag je best even langskomen voor een diagnose
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.