View Full Version : EV kabelboom, verschil in bouwjaar?
Wouter42
25-09-2013, 14:59
Zijn de kabelbomen van elke EV motor hetzelfde? Niet dat die van 84 verschilt van 85-87? Neem aan van niet, maar kreeg een berichtje van een mede forumgebruiker dat zijn kabelboom niet op zijn motor paste, dus ben even in de war.
Edit: Past een kabelboom van een 8v GT4 ook op mijn EV blok?
gt4 past niet is geen Kjet..
er zal mischien toch verschil tussen een 84er zitten en een modeljaar 86..de 1 heeft een andere bakstekker etc i.v.m de schakelindicatie- verbruiksmeter..
Wouter42
25-09-2013, 16:19
Ah kijk, dat verklaart al een hoop. Jellehier van het forum heeft mijn bakstekker ook gefixt, sinds hij dat gedaan heeft komt er ook weer een wijzertje tevoorschijn in mijn verbruiksmeter.
Wat betreft de GT4, persoon van marktplaats zei dat er een ander blok in was gekomen, schijnbaar een EV. Dat was niet de juiste kabelboom heb ik al gezien, mijn GTI heeft geen ecu onder de parafan zitten.
Bedankt voor je reactie!
Jetta MaNiA
25-09-2013, 17:43
Je hebt een ev met k-jet maar ook met ke-jet, dus ook verschillen in kabelboom
dukerider
25-09-2013, 18:33
Ah kijk, dat verklaart al een hoop. Jellehier van het forum heeft mijn bakstekker ook gefixt, sinds hij dat gedaan heeft komt er ook weer een wijzertje tevoorschijn in mijn verbruiksmeter.
Wat betreft de GT4, persoon van marktplaats zei dat er een ander blok in was gekomen, schijnbaar een EV. Dat was niet de juiste kabelboom heb ik al gezien, mijn GTI heeft geen ecu onder de parafan zitten.
Bedankt voor je reactie!
Wat betreft die GT4, daar zat een GX blok in geen EV !!!
De motor uit die golf werd mij aangeboden als een EV, maar dat klopte dus niet.
De kabelboom heb ik gezien en die past niet voor een EV.
Er zit een grote stekker aan die op een computer past, die zit niet in een 84er Gti met EV blok.
Wouter42
26-09-2013, 06:29
Ja precies, die foto's heb ik ook gezien en had daar al mijn vraagtekens bij. Wat betreft het verhaal van k-jet en ke-jet, ke-jet zal dan zeker van de latere bouwjaren zijn?
Ja precies, die foto's heb ik ook gezien en had daar al mijn vraagtekens bij. Wat betreft het verhaal van k-jet en ke-jet, ke-jet zal dan zeker van de latere bouwjaren zijn?
Nou die Jetronic sysytemen zijn wel allemaal van ongeveer de zelfde periode hoor, K-jet en Ke-Jetronic werden ogeveer rond de zelfde tijd geleverd.
Minder zie je J-jetronic, L-Jetronic en mono-Jetronic.
Kabelbomen zijn lastig aan te komen ben ik bang, ik weet niet of ze nog nieuw te leveren zijn ?
Ander heel goed kijken op diverse sloperijen!
Wat is het artikelnummer van de motorkabelboom voor een golf 2 gti EV ?
Zou iemand dat even willen opzoeken in Etka ?
Bij voorbaat dank!
Ramon
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.