PDA

View Full Version : Waar wast iedereen z'n auto ?


RamonDrenthe.
26-09-2013, 17:17
Ik heb even gezocht en kon nog niks hier over vinden op het forum en dus maak ik er een begin aan, we zien vanzelf wel of het een beetje wil werken.

Het gaat er hier eigenlijk meer om dat iedereen weet waar iedereen z'n auto wast en dat andere hier gebruik van kunnen maken.

Het gaat mij hier het meest om de ''Doe het zelf'' wasboxen, welke vind jij de beste en wat zijn daar de mooie opties bij, zoals foam etc.

René
26-09-2013, 17:23
Toen ik nog geen buitenkraan had gemaakt, ging ik wel eens naar zo`n wasbox, maar nam m`n eigen Smartwax shampoo, emmertje en washandschoen mee. Gebruikte daar ook alleen maar water om hem af te spuiten en heel af en toe een keer een hotwax.

Krijg spontaan kippevel als mensen met zo`n wasboxborstel over hun auto rauzen....

RamonDrenthe.
26-09-2013, 17:26
Welk merk heeft mooie sponzen voor de doe het zelfer ?

LRR
26-09-2013, 17:29
Oprit, tuinslang, emmer sop en een washandschoen ! Heb nog nooit van m'n leven een auto in een wasbord/wasstraat gewassen.

René
26-09-2013, 17:32
Welk merk heeft mooie sponzen voor de doe het zelfer ?

Meguiars washandschoen

Wojtek
26-09-2013, 18:01
Carclean.nl heeft een nuttig forum. Daar kun je eigenlijk alles over het schoonmaken van een auto vinden.

RamonDrenthe.
26-09-2013, 18:08
Het gaat hier net persé om informatie over het wassen maar over de plekken waar jij altijd je auto weer spik en span maakt, maar bedankt voor de tip!

Dokter D
26-09-2013, 18:13
Met de hand! Die van mij komen never nooit in de wasstraat :screwy:

Tjaap
26-09-2013, 18:15
De mijne wel. Wij hebben een truck wasstraat op de zaak en spuit ze wekelijks even af. Zolang hij goed gepoetst is is dat afspuiten voor mij ook voldoende.

vdWal.
26-09-2013, 18:52
ik kom wel eens in de wasbox maar enkelt met gebruik van de hogedruk
vooral in de wintermaandjes daar te vinden.. zomers buiten met het slangetje uit de tuin
kan hier tot een uur of half 1 sochtends in de zomer maanden nog heerlijk in de schaduw m'n gang gaan :thumbup:

peter H
26-09-2013, 19:06
Op mijn werk in de wasbox (als een mercedes er in mag dan ik ook)
of thuis op de oprit met de hogedrukreiniger

golfje_295.000
26-09-2013, 19:50
Was m of thuis met de hand, of in een wasbox (starwash brouwers)

Wojtek
26-09-2013, 21:37
Was de auto op de oprit met tuinslang en twee emmers. Gebruik spullen van Poorboys.

Mauricejuhvw
26-09-2013, 21:47
ik heb thuis niet de mogelijkheid om de auto te wassen maar ga altijd naar wasbox maar neem altijd 2 emmers mee met meguairs shampoo en washandshoen die wasborstel daar gebruik ik echt niet

2H-2H
26-09-2013, 22:11
Gewoon thuis voor de garage

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-PLXNZAAK.jpg

R.icky
27-09-2013, 12:45
Niks mis met n wasbox als je een half uurtje met de hogedrukspuit volgas op de wasbostel losgaat :D

StefTurboDiesel
27-09-2013, 22:22
Esso Service Station.
daar ga ik ook goedkoop tanken (€1,30 diesel per liter) en daar heb je ook een carwash

Voorwas met zeep
Schuimborstel
Afspoelen
Hotwax
Hotwax terug wegspoelen op lagedruk.

Dit doe ik trouwens weekelijks. elke saaie zondag :D
en vervolgens terug op de baan vanzelf laten drogen door de rijwind :tongue:

Ivo's
28-09-2013, 14:08
Dan wil ik je lakwerk niet in de volle zon zien Stef.... :o
Ik was en detail bij mijn ouders, alle plaats en alle rust, warm en droog binnen.

Alberto
28-09-2013, 14:14
Oane-Piet schaafsma in de Westreen , neem wel mijn eigen action shampoo mee en spons :)

StefTurboDiesel
28-09-2013, 14:33
Dan wil ik je lakwerk niet in de volle zon zien Stef.... :o
Ik was en detail bij mijn ouders, alle plaats en alle rust, warm en droog binnen.

Ik kom daar eerlijk gezegd iedereen tegen, aan dat tankstation (carwash vooral)
van getunede VW,BMW,BENZ.. tot de nieuwste modellen, die daar allemaal gaan wassen. :D

2H-2H
28-09-2013, 17:05
Die auto's zitten allemaal vol swirls en andere narigheid.

Op een meeting kun je ook mooi zien hoe een ''liefhebber'' zijn auto wast :D :D

StefTurboDiesel
28-09-2013, 18:23
Die auto's zitten allemaal vol swirls en andere narigheid.

Op een meeting kun je ook mooi zien hoe een ''liefhebber'' zijn auto wast :D :D

Op een meeting heb ik dat eens gezien ja, maar durf echt niet met mijn GTD(TD) daar af te komen, onverlaagd, geen xenon, beetje krassen hier en daar (zo aangekocht) :D

Ik wou volgend jaar naar Worthersee gaan met de Golf, maar als ik tegen die tijd mijn auto niet opgeknapt heb, dan zal dat tegen 2015 zijn :tongue:

Ivo's
29-09-2013, 10:07
Ik kom daar eerlijk gezegd iedereen tegen, aan dat tankstation (carwash vooral)
van getunede VW,BMW,BENZ.. tot de nieuwste modellen, die daar allemaal gaan wassen. :D
en daar maak je uit op dat dat goed is....?
Niets boven een goede foamshampoo, washmitt of MF sponge en een goede shampoo.
Dat in combinatie met 2 emmers met grittguard is de beste manier om je wagen zoveel mogelijk swirlvrij te houden...

thijstheunissen
02-10-2013, 20:35
Ik spuit de passat altijd af bij Anac in breda.
Neem zelf mijn emmertje mee met poetsspullen maar je mag daar voor 4 euro onbeperkt gebruik maken van de washbox en de stofzuiger. Ideaal dus om hem een aantal keer goed af te spuiten en daarna goed afspoelen met osmosewater om hem netjes op te laten drogen.

Thuis doe ik dan nog even goed de velgen met mijn eigen osmoswaterinstallatie. Ook ideaal om mee te nemen naar meetings dan kun je even snel spoelen zonder allemaal vlekken te krijgen die je daarna weer eruit moet poetsen

Shibybob
03-10-2013, 14:02
Thuis, met het 2 emmer systeem incl. grid-guard, foam, fijne MF handschoen, fijne droogdoeken ect.
Spulletjes van oa. Poorboy's, Meg's, Auto Glym ed.

Dasher
03-10-2013, 14:12
Thuis met de hogedruk spuit met water uit de regenton. 2000 ltr water achter de hand is altijd handig :D

LupoHens
03-06-2014, 10:18
Huisman carcleaning Woerden , daar wordt je auto van binnen en buiten blinkend schoon gemaakt en evt gepoetst. Al jaren heel tevreden mee :)

René
03-06-2014, 10:46
Op de oprit met tuinslang, Mequiars emmer met grid guard, washmitt en de grote droogdoek van Smartwax.

RamonDrenthe.
03-06-2014, 13:08
Ik heb sinds kort een opset stuk voor de Karcher aangeschaft met een tank van 0.6L en daar doe ik Chemcal Guys Honeydew Snow foam in en die ik gebruik als voorwas.

Dan goed afpuiten en met Smartwax Shampoo en een goeie washmitt de auto per deel wassen met 2 emmers en dan droog ik hem ook af met een goeie doek.

Werkt super en geen last van Swirls :thumbup:

Pedaalemmer
03-06-2014, 13:21
Q-wash programma 1, auto en velgen als nieuw!

yuli
03-06-2014, 13:23
Droogblazen door de weg op te gaan, absoluut niet doen! Je pakt alleen maar vuil/stof op. Die je vervolgens weer inkrast met wassen.

Je moet lak maar is kleien kun je zien wat ik bedoel.

polobm
03-06-2014, 13:39
Nu nog met de hand in wasbox.
Maar als ik straks ander huis heb voor de deur.

dieselaar
12-06-2014, 21:21
Thuis met foamgun en 3 emmer systeem.
Wash,rinse en een velgen wasemmer met gritguard.
Washmitt van meguiars en shampoo en wax van dodo juice.
Iron X voor de velgen en een dap 900 en sinds kort een gritguard padwasher om mijn polijstpads te reinigen.
Klei heb ik van Bilthamber,een milde versie.

Oudelut
13-06-2014, 09:54
Zal niet heel lang meer duren vóór we in dit land de auto niet meer thuis mogen wassen (APV). Op dit moment verzoeken de meeste gemeentes al om dit niet (meer) te doen, weet zeker dat men achter de schermen aan het zoeken is naar gedwongen kader...

Black Devil
13-06-2014, 11:17
Altijd braaf met het handje, afspuiten, gritguard gelul, afspuiten en drogen, maar je krijgt toch altijd swirls in je lak.

1x per jaar polijsten en waxen, de passat dan (daily) want ik heb naast auto's ook nog andere dingen te doen in mijn leven, echt waar :)

ReinoutMK1
01-11-2014, 23:46
Handwasje!
Daarnaast wekelijks even afspuiten bij de lokale bandenboer. Heeft daar 'actief schuim'. Spuiten, twee minuten inwerken, afspuiten met onthard water en klaar is kees!

Kevert
02-11-2014, 13:34
Droogblazen door de weg op te gaan, absoluut niet doen! Je pakt alleen maar vuil/stof op. Die je vervolgens weer inkrast met wassen.

Je moet lak maar is kleien kun je zien wat ik bedoel.

Volgens mij is dit veiliger dan dat je er met een handdoek over heen gaat trekken.
Je raakt niks aan en de auto droogt op , er waait misschien wel vuil en stof op maar dat gebeurt elke dag wel of je moet je auto niet gebruiken en binnen zetten met 5 doeken er overheen.
Zodra je de auto gaat wassen spuit je er gewoon een foam erop , laten inwerken en afspoelen daarna. Dan ben ik het meeste al kwijt en spuit daarna nog eens met een hogedruk met sop de auto af. , je kunt nooit helemaal 100% zeker zijn dat je de troep van de lak af hebt.
Maar zodra je de auto weer eens gaat kleien, polijsten, glaze/sealen, waxen ben je de miniscule krasjes wel weer kwijt dat door normaal dagelijks gebruik gebeurt.
Dat kan je echt niet tegen gaan hoor.
Ik doe me auto 2x in het jaar een complete poetsbeurt geven , daarna hoef ik vaak alleen maar even bij de vw dealer hier bij de wasboxen de auto in foam te spuiten en daarna met osmosis water af te spuiten.
Alleen bij echt smerige lak pak ik de spons en een autoshampoo, voor de rest blijft de auto goed schoon mits ie goed gepoetst erbij staat en volstaat af en toen even afspuiten prima.

ReinoutMK1
10-11-2014, 16:58
osmosis water is inderdaad wat ik ook altijd gebruik om hem nog eens volledig af te spuiten na het wassen. Hoef je hem ook niet te drogen om geen strepen te krijgen.

Ilker
21-11-2014, 14:16
Ik was meestal mijn wagen met shampooNwax, 2 in 1 dus.
Prima product, 5liter fles gaat zeker bijna een half jaar mee, ik was de Golf 2 à "3 keer per maand met dat product, en bij de doe het zelf carwash, stoom ik em lekker af met de pistool die het zand eraf haalt, wax van de automaat zelf, afspoelen en spatdroogvrij water. Daar gebruik ik geen wasborstel meer, aangezien de auto niet zo lang geleden gepoliert is geweest.

stufenheckfahrer
17-12-2014, 13:14
Wassen? Word de lak daar niet vreselijk dun van?

chrisjuh
17-12-2014, 15:05
Volgas door de Mac-Carwash in Ede een keer in de 2 weken ongeveer.