View Full Version : Toch weer een golf2
Van't weekend mijn verjaardag gevierd,
Mijn vrouw had een geweldig leuk feest georganiseerd,
En haar cadeau aan mij was een golf 2. 1.6 benzine uit 1985
Wel eentje met wat werk, want daar ging het me eigenlijk om.
Volgende maand verloopt de apk, en ben benieuwd of ik m daar nog doorheen krijg haha.
To do lijstje voor de apk:
Tank banden vervangen
Verlichting nakijken, als k rem heb ik links geen verlichting meer en rechts doet alles het tegelijk.
Motor loopt te hoog stationair, ongeveer 2000 toeren, dus zal mijn co2 uitstoot ook wel niet ten goede komen.
De vering rondom is sinds 85 niet meer vervangen
Alle rubbers voor de ophanging vervangen hij zwalkt over de weg
Hoofdrem cilinder vervangen en een remleiding.
Zal van de week even foto's maken
Wouter42
01-10-2013, 07:16
Nog van harte! Kreeg ik maar zo'n cadeau :D
:postpics:
Tankbanden gister middag vervangen,
Die dondert er niet meer onderweg haha
Ook de spullen besteld voor een beurtje
Bougies
Bougiekabels
Olie
Oliefilter
Luchtfilter
Brandstof filter
V snaar en nog wat spul
Ik hoop dat dat ook mijn toerental een beetje omlaag helpt,
Het is een golfje uit '85 een 1.6
En snap nog niet goed hoe je bij deze de ontsteking afsteld,
Bij een 1.3 nz draaide je 2 bouten los, en dan kon je de ontsteking verdraaien en goed optijd zetten,
Maar hoe doe je dat bij een 1.6? Deze staat rechtop i.p.v. Horizontaal als bij een NZ
En zie ook de 2 bouten niet zitten.
Tevens zit er een flinke hoeveelheid olie in mijn luchtfilter en luchtfilterbak, kan dit te maken hebben met het toerental?
Bijv versleten compressie of olieschraapveren? Hij tikt ook behoorlijk de klepjes.
Heb trouwens een bos remmenreiniger ertegen aan gegooid,
Merk dan geen verschil in het toerental, dus ga er dan vanuit dat ie geen valse lucht aanzuigt
De olie in de luchtfilterbak en het filter komt best vaak voor, dit komt vanaf de carterontluchting af. Ik had bij mijn vorige mk2 ("87 1.6) ook precies zoiets.
Had toen ook even alle filtertjes/bougies/kabels vervangen en alles schoon gemaakt en toen liep ie al een stuk beter.
Dat ie zo hoog in toeren blijft hangen kan de boosdoener misschien wel de stationair regelaar zijn die op de zijkant links op de carburateur zit.
De ontsteking werkt eigenlijk precies het zelfde als op de 1.3 , alleen staat ie rechtop dus ;). Er zit een half maantje met een bout als je recht tegen de ontsteking aan kijkt, die houd hem vast dus als je die bout iets los draait kun je de ontsteking ook iets draaien om te kijken of ie misschien wat beter gaat lopen dan.
Die stationair regelaar, is dat een soort rond potje?
En kan ik die controleren op z'n werking?
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HZRVRNSL-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QBS3GXDS-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZPMFWHDH-D.jpg[/IMG]
http://www.mijnalbum.nl/Foto-667LWINH-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8MG4UUAL-D.jpg
Wel wat roest onder het raam, maar gelukkig nog niet doorgerot.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7OZJUW3Y-D.jpg
Helaas op het dak wel een doorgerot plekje
g]http://www.mijnalbum.nl/Foto-CI8CBQLH-D.jpg[/IMG]
Het muizen nestje
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UNJCYQ8H-D.jpg[/IMG]
En het bijbehorende voorraadje noten haha
Leuke golf! Veel plezier ermee!
Ik heb mij laten vertellen dat het regelschroefje precies andersom werkt dan je verwacht, indraaien is dus opschroeven en uitdraaien minder, maar zal wel een combinatie zijn van ontsteking niet goed afgesteld en stationair. Eigenlijk moet je het door zo'n oude rot wie deze carburateurs van nieuw kent af laten stellen.
Inmiddels al veel vervangen, loopt nog steeds 2100 toeren, loopt wel netjes trouwens, tikt niet, schommelt verder ook niet, nu wou ik de ontsteking proberen te verdraaien om te kijken of die daarop reageert, maar ik krijg geen beweging in de ontsteking.
Is het een ander soort ontsteking( dat je deze dus niet kan draaien ) of is het gewoon aannemelijk dat dez sinds 1985 niet meer los is geweest, en dus echt goed vast zit 😝
denk het laatste :D bij mijn 90'er zat ie ook goed 'vastgeplakt'. Boutje goed los en goed wrikken.
staande golf
09-10-2013, 17:14
Die zit gewoon vast gerot ja :D Nachtje in de wd40 en dan wat wrikken :)
Nou hij komt nog niet los haha.
Mankeren toch wat meer dingen aan de auto dan ik dacht, daarnaast ligt mijn zwager op het sterfbed en dus ook even geen behoefte om nu verder te gaan met de auto, van de week maar even schorsen en dan de circuit auto eruit en de golf de garage in drukken, en dan maar eens kijken, misschien de 1.6 reviseren gewoon de originele motor erin, of toch iets anders, staat nog wel wat aparts onder mn werkbank voor in een golf, een Honda CRX B16A V-tec japanse import motor.....
Spuiter al gesproken binnenkort nog even om de auto heen lopen,
Lasser is gisteren geweest die doet de vloer, dak doe ik zelf
Weet iemand trouwens waar ik nieuwe remleidingen kan bestellen, van de hoofdremcilinder tot aan de achteras?
Heb al het een en ander afgestruind, maar zelf kan ik niks vinden online.
Of vrij makkelijk zelf te fabriceren met koperleiding. Kraagfelsapparaatgereedschapding kost ook geen bal meer bij fatsoenlijke materialenhandel. :thumbup:
Mooie auto
onsteking voorzichtig los kloppen bijv (kunstof hamertje)
vergeet niet de bout los tedraaien waar de onsteking het blok ingaat
maar je gaat toch GEEN HONDA motor in golf bouwen !!!!!!
dat is net zo iets als stroop in de vermecelli soep.
ergens vaccium slang lek pierburg werkt met vaccium
afijn mijn mening..
verder succes met de hobby
en sterkte met het prive gebeuren
Haa maar je verwacht het niet,
Nee ik twijfel tussen een paar opties,
Het reviseren van de 1.6 heeft denk ik wel de voorkeur op het moment,
Versnellingsbak revisie heb ik ook iemand voor gevonden,
Enige waar ik dan mee zit is de kabelboom,
Kabelboom is hartstikke verrot, zijn er mensen op het forum die deze kunnen namaken?
Zodat ik dan een nieuwe kabelboom heb?
Of kan je ze nog ergens nieuw vinden?
Vorige week al druk bezig geweest aan de binnenkant,
Hij is wel echt verrot, niet alleen het dak en raam sponningen zijn door gerot,
De bodem platen zijn bijna helemaal weg,
Van't weekend trek ik de motor eruit, even kijken wat voor schade ik daar nog tegenkom,
Daarna nieuwe dorpels en bodemplaten bestellen, en dan langzaam eens kijken of we er nog wat van kunnen maken,
Motor blijft wel, wordt gewoon gereviseerd dus ik blijf bij een 1.6
Kleuren schema ben ik ook al uit, zal wit met oranje worden
Zal van't weekend meteen even foto's plaatsen,
Iemand trouwens ervaring met het zelf maken van een kabelboom? Deze is echt te ver heen....
Helaas was de golf toch te verrot, de balken waar de frontbalk in hangen zijn zo verrot, dat de frontbalk niet eens meer ergens aan vastzat, behalve aan de motor.
Dus na wat heen en weer gemail vanmiddag op de koffie gegaan bij Dasher.
En natuurlijk weer iets heel erg moois mee terug kunnen nemen waar ik heel erg blij mee ben, bedankt Fabian, en de koffie was erg lekker haha
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZWIXN7UK-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6HVQG6SF-D.jpg
Van de week eens mee beginnen, nog een paar dingen van mijn oude golf halen voor deze naar het oud ijzer gaat,
Er zitten nog oude type deuren in met het mooie spijltje,
Het subframe en de stuurkolom.
En het front.
En dan rustig aan eens aan deze beginnen.
Een mooie 84-er gti wolfsburg edition, daar kunnen we vast wel wat moois van maken, en lekker origineel.
Maak er wat moois van :thumbup:
Dus nee dames deze was niet naar het oud-ijzer ;)
Vandaag even een klein beginnetje gemaakt,
Heb het vloerkleed eruit getrokken,
En ben begonnen met het kaal maken van de voorste vloerdelen,
Bestuurderskant heeft een rot plekje, loopt in de hoek van de wielkast/schutbord/vloerplaat is vanaf het motor ruimte ook wel te zien,
Dat eerst maar even dicht lassen.
En de rechter wielkast het gedeelte waar de veerpoot gemonteerd zit,
Hier komt een 7mm plaat in, zo hou ik voldoende stevigheid.
En aan de passagierskant in de aanhechting dorpel vloerplaat een klein plekje, daar komt een 3mm plaatje in.
Eigenlijk valt het bij deze carrosserie best mee dus,
Dasher heeft er ook al het een en ander aan gelast aan de dorpels.
Dus voor mij valt het gelukkig mee
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6IRQF7DE-D.jpg
Ohja deze vloerplaat wordt uiteraard in zijn geheel vervangen voor een nieuwe.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OOUCBS6Q-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-A3XGDVI6-D.jpg
Kan 1 van de moderators dit topic verhuizen naar,watergekoelde projecten?
aangezien het een beetje een uit de hand gelopen project gaat worden :)
Bedankt Tjaap,
Vandaag vast even een poging gewaagd om het motor ruim,
En de ruimte achter het rechter spatbord schoon te steken en te borstelen,
Wat een kit zeg, was vast in de aanbieding in '84
Goed opgeschoten, de roestplekken bleken gelukkig ook niet erger te zijn,
Je weet nooit wat je tegenkomt als je een auto te lijf gaat met een boormachine met een staalborsteltol erop natuurlijk.
Van't weekend komt de lasser even polshoogte nemen als het goed is,
Dan weten we ook wanneer de golf strak gemaakt kan worden.
Dan eens op zoek maar een kabelboom, e.d.
Komt een AFN in, even langzaam stukjes bij elkaar sprokkelen,
Wil de volledige ophanging en subframe enzo nieuw hebben,
Dus zal wel even duren voordat ie op eigen kracht de garage uitkomt.
Al een tijdje aan het rondkijken naar een bergcup kit voor een golf2,
Kan nergens iets vinden dat daar op lijkt,
Mag ik ze wettelijk hezien van staal maken, of laten maken en die vervolgens vast lassen op mijn schermen voor en achter?
Of moet het polyester zijn in dat geval?
floris-jan1
05-03-2014, 13:52
Polyester weegt wel veel minder als staal. Dat is toch een pré voor een bergcup auto.
Of dat legaal is durf ik niet te zeggen.
petrolhead1968
06-03-2014, 22:14
blijft leuk zo'n golf 2, ik las dat je op zoek was naar en bergcup kit hierbij een linkje http://www.wlmotorsport.de/index.php/fotos-gfk-teile-grp-parts-verbreiterung-extensions.html
Dat zijn mooie sets, bedankt!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DBTRBDAM-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QYVUCNVF-D.jpg http://www.mijnalbum.nl/Foto-J86TIGS6-D.jpg http://www.mijnalbum.nl/Foto-6B7KEQAC-D.jpg http://www.mijnalbum.nl/Foto-AND37Y7T-D.jpg http://www.mijnalbum.nl/Foto-VWIUAWTM-D.jpg http://www.mijnalbum.nl/Foto-HQDCW4AQ-D.jpg
Weer een stapje verder :tongue:
Plaat staal gehaald om wat roest te herstellen,
De veerpoten ga ik uitbesteden, de vloerplaat bestel ik volgende week,
Ook het inlassen hiervan ga ik uitbesteden
Het bedrijf dat dit gaat doen is een bedrijf dat voornamelijk laswerkzaam heden verricht voor de autosport, zoals aluminium tanks en rolkooien.
Dat zijn toch delen die erg belangrijk zijn voor de stevigheid van de auto.
Ook komen er stalen spatbord verbreders op, spatborden voor en achter komen tussen de 5 en 8 cm naar buiten, zodat ik er 13inch 9j banden onder kwijt kan :screwy:
De dorpels worden ook breder gemaakt dit komt in lijn te staan met de verbreding van de spatborden, beetje DTM achtige dorpels worden het dan. :D
Ik heb nu een schade bak erbij gekocht, betreft een passat 3B uit 1998
Met een 1.8 20v turbo motor, met handgeschakelde bak,
Kan ik alles dan zo 1,2,3, overzetten in de golf2?
Het is een complete auto, dus leek mij wel makkelijk, maar kon er niets concreets over vinden, vandaar even mijn vraag hier
Audi1981
09-06-2014, 15:12
Nope, Passat ligt de motor in de lengterichting in, versnellingsbak kun je weg doen en voor de motor heb je de meeste aanbouwdelen van een mk4 platform nodig. Makkelijkste in een mk2 is een Ibiza Cupra 1.8T scoren geloof ik.
En met het nodige laswerk?
Zou de motor er dan wel in passen?
Ik heb eventueel nog een syncro aandrijving van een andere passat liggen,
Deze zou er eventueel bij onder kunnen, mocht de motor er niet in de breedte in kunnen.
Audi1981
09-06-2014, 21:11
En met het nodige laswerk?
Zou de motor er dan wel in passen?
Ik heb eventueel nog een syncro aandrijving van een andere passat liggen,
Deze zou er eventueel bij onder kunnen, mocht de motor er niet in de breedte in kunnen.
Dat hangt er vanaf wat jij onder het nodige laswerk verstaat :tongue:
Och bodem is toch verrot, en buitenkant wordt ook flink uitgebouwd, zelf motorsteunen bedenken en in lassen is geen probleem, en onder de kap zit ook wat rottigheid, dus veel laswerk zit er toch in,
Wat zou ik onder veel laswerk moeten verstaan?
Dokter D
09-06-2014, 22:20
Wanneer je van veel, heel veel werk houdt dan kun je het pas maken.
Ben je verstandig dan verkoop je de passat en koop je een compleet setje wat uit een ibiza komt.
Het is een AEB trouwens, met een nieuwe riem en nieuwe turbo,
Heb dan alles compleet,
Maar waar kijk ik tegen aan voor de ombouw?
Heb wel wat golfjes gevonden op buitenlandse fora met deze motor, maar verder niks qua wat er allemaal gedaan moet worden.
Ik neem aan, zelf motorsteunen ontwerpen maken, om de motor te kunnen draaien,
De bak kan weg, ik dacht ergens te lezen dat er een G60 bak achter moet dan?
Las ook ergens iets over de dynamo steun, en dat je in de knoei komt met de plaatsing van de turbo,
Dit zou opzich makkelijk aan te passen zijn, gat in het schutbord, en hierna een stalen kap overheen lassen.
Als ik de motor draai, hoe kom ik dan uit met de aandrijfassen?
Niemand die mij hier meer over kan vertellen?
Audi1981
12-06-2014, 17:15
Wat je het beste kan doen is even contact opnemen met pewivwteam hier,
die kan je zo vertellen of jouw blok aan te passen is voor montage overdwars.
Ik heb namelijk geen idee of de lego strategie van vw zo groot was dat je een b5 platform blok (passat 3b/3bg, audi a4) op een mk2 subframe zet ;)
Heb hem een berichtje gestuurd gisteren, even afwachten,
Denk dat ik eerst op jacht ga naar een vr6 subframe, die schijnen ook sterker te zijn dacht ik, dan kan ik daar mijn motor steun oplassen
Audi1981
13-06-2014, 20:33
Wat wou je met een vr6 subframe onder een mk2 gaan doen? (daarom is een ibiza cupra 1.8t als donor zo handig...)
Dat klopt maar die heb ik niet
Audi1981
13-06-2014, 22:14
Dat snap ik inmiddels :D
Met aangepaste steunen past ie gewoon op de standaard subframes volgens mij ;)
Haha ja sorry kwam misschien een beetje bot over, moe en aan de morfine tegen de pijn, dan reageer ik soms niet zoals het zou moeten :)
Even een klein tussendoortje :D
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4XGXVZCR-D.jpg
Volgende week begin ik met het demonteren van de passat met de aeb motor,
Nu wil ik het contact slot, sleutel, computer, motorkabelboom, computer zekeringkast en een deel van de interieur kabelboom gebruiken,
Moet ik dan nog dingen uit de computer laten halen om een noodloop te voorkomen?
Bijvoorbeeld airbags, en ABS dat soort dingen?
Zaterdag eindelijk de auto op transport,
Voor een rolkooi volgens KNAF eisen, en wordt de bodem gelast.
Daarna motor erin hangen en passen, gelukkig wordt dit type motor in amerika en Canada regelmatig ingebouwd in golf1 en scirocco's,
Kan daar dus gelukkig wel wat informatie weghalen.
Twijfel nog over het in de breedte plaatsen of in de lengte plaatsen,
In de breedte heb ik nodig,
020/02A bak
ABF karterpan
KR waterpomp
Agu in en uitlaat spruitstuk
En nog wat kleine dingen,
In de lengte,
Dan zit ik voornamelijk te klooien met de inbouw ruimte,
Kan het volgens mij heel erg simpel op lossen,
Door de radiateur uit het motor compartiment te halen,
En samen met de intercooler onder de auto te plaatsen, uiteraard moet het geheel dan wel afgeschermd worden,
Ook kan ik het geheel in de auto plaatsen,
Aangezien er toch geen achterbank in komt,
Aan de onderkant heb ik weleens gezien bij een T3
Maar wat mag en wat mag niet, kan er in de regel geving weinig over terug vinden.
DutchWilco
01-10-2014, 13:03
Zaterdag eindelijk de auto op transport,
Voor een rolkooi volgens KNAF eisen, en wordt de bodem gelast.
Daarna motor erin hangen en passen, gelukkig wordt dit type motor in amerika en Canada regelmatig ingebouwd in golf1 en scirocco's,
Kan daar dus gelukkig wel wat informatie weghalen.
Twijfel nog over het in de breedte plaatsen of in de lengte plaatsen,
In de breedte heb ik nodig,
020/02A bak
ABF karterpan
KR waterpomp
Agu in en uitlaat spruitstuk
En nog wat kleine dingen,
In de lengte,
Dan zit ik voornamelijk te klooien met de inbouw ruimte,
Kan het volgens mij heel erg simpel op lossen,
Door de radiateur uit het motor compartiment te halen,
En samen met de intercooler onder de auto te plaatsen, uiteraard moet het geheel dan wel afgeschermd worden,
Ook kan ik het geheel in de auto plaatsen,
Aangezien er toch geen achterbank in komt,
Aan de onderkant heb ik weleens gezien bij een T3
Maar wat mag en wat mag niet, kan er in de regel geving weinig over terug vinden.
Motor over lang inbouwen zou ik aan de kant zetten, want als je hier aan begint blijft er echt niks meer van de originele auto over.
Delen zoals het subframe, stuurhuis, tunnel, radiateur, intercooler passen niet en moeten zelf worden gemaakt. Uiteindelijk win je er ook nog eens niks mee, want de wegligging verslechterd alleen maar hier door.
Over dwars is hij prima in te bouwen en past op de originele steunen met originele onderdelen zonder iets te hoeven aanpassen.
Bij een andere karterpan hoort ook de aanzuigbuis voor de olie.
Alleen de turbo zit op de verkeerde plek en geld ook voor de inlaat. Deze delen kan je vervangen door die van een over dwars geplaatste 1.8T en is genoeg van te koop.
Beide subframe's zijn te gebruiken, maar die van de vr6 is wel beter.
Ook het vliegwiel zal moeten worden vervangen.
Bij een te grote verbouwing verliest de auto zijn identiteit en zal dan gekeurd moeten worden naar de regelgeving vandaag zoals zij met bv een kitcar doen.
Waar de grens ligt is bij elke keurmeester anders helaas.
http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Restauratie-van-of-ingrijpende-reparaties-aan-een-voertuig.aspx?path=Portal/Particulier/Auto/Wijzigen%20of%20restaureren
http://www.rdw.nl/sites/igk/Paginas/default.aspx?Path=Portal/Particulier/Auto/Wijzigen%20of%20restaureren
Bedankt, hier kan ik heel erg veel mee,
Durf je mij zo ook te vertellen welk vliegwiel ik dan nodig heb?
Aanzuigbuis hoor er inderdaad ook bij, maar met een KR zit ik wel goed toch,
Zoals ik jet amerikaanse sites zag tenminste
Even de grootste updat tot zover,
2 maanden geleden is bij mij een hersentumor vastgesteld, deze is niet te verwijderen,
Ben in een maand tijd 2 keer geopereerd.
Beide keren is het niet vlekkeloos verlopen,
Waardoor ik nu mijn rijbewijs kwijt ben, evenals het gevoel in mijn linker been en schouder.
Daarom heb ik besloten om afscheid te nemen van de golf.
Carrosserie staat nu klaar voor het oud ijzer, kenteken zit er nog op, maar is helemaal kaal, ook zijn bijna alle roestplekken eruit geslepen. Alleen bij de wielpoten r.v. En r.a. Zit nog roest, 84 GTI met kenteken nog.
Mocht je er interesse in hebben, €100 mag je hem tot woensdag komen halen. Zelf even velgen meenemen dan, verder dus helemaal kaal, dus geen tank, deuren motorkap achterklep deuren motor.....
Na woensdag komt rr hier dan ook een slotje op.....
Rallyegolf20vt
21-12-2014, 10:21
Dat zijn minder goede berichten , heel veel sterkte toegewenst !
GVD sterkte man :redface:
vento tdi
21-12-2014, 13:56
Sterkte voor jouzelf en de familie .......
Pffff .... heel veel sterkte! :(
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.