View Full Version : Hup, weer een marsrode Mk1 GTI op MP!
NielsDub
01-10-2013, 20:50
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m725688882-volkswagen-golf-1-1-6-gti.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr
NielsDub
03-10-2013, 20:58
Zit m nog eens goed te bekijken: auto heeft een harde hemel.
Wist dat t bestond, maar nog nooit gezien. Wat is t doel / voordeel ervan?
is ook alleen maar in '81 geleverd..ook die rode bies rond het dashboardkader en luchtroosters is schijnbaar zoiets..
ik heb het ooit maar 1 keer gezien in het echt...vind het persoonlijk ook niks speciaals..
zal er wel mee te maken hebben in verband met monteren van de hemel..
je hebt dan geen uren lijmwerk en spanwerk in de fabriek toendertijd...en een hemel uit 1 stuk was toen al moderner...
het GTItje uit de advertentie heeft nog al wat werk nodig also..maar dat terzijde
NielsDub
04-10-2013, 08:20
Ja, da's een dingetje... Tikfoutje, of?
En is het grijs / zwarte rainbow interieur al in '80 geleverd?
Of is dat hier wat het een overgangsmodel maakt, dus met het nieuwe dash etc.
golf fahrer
04-10-2013, 08:48
Heb contact gehad met de verkoper. Beweert dat het een 4-bak is, maar dat kan niet origineel zijn. 4-bak was maar tot en met modeljaar 78.
Interieur en dash kloppen wel. Is in 8/80 verandert. Alsook het rode biesje in dash, is typisch voor modeljaar 81
NielsDub
04-10-2013, 09:09
Dan is t qua model en specs wel een leuk exemplaar.
Zoals Heinz74 opmerkt zit r idd wel wat werk aan.
Maar daar is de prijs dan ook wel naar vind ik.
Op MP is er op 30-9 wat in het rond geboden en daarna niks meer.
't Zal mij niet verbazen als ie inmiddels verkocht is.
NielsDub
04-10-2013, 09:13
Ik zie idd dat deze ook het rainbow interieur heeft en rood biesje op t dash.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m723793468-volkswagen-golf-1-6-gti-1980-wit.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr
Als het niet 5u rijden was dan was ik die al lang gaan bekijken/kopen.
Het ziet er nog een mooi ding uit.
Ik zie idd dat deze ook het rainbow interieur heeft en rood biesje op t dash.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m723793468-volkswagen-golf-1-6-gti-1980-wit.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr
Die zwarte 83er heeft ook de rode biesjes in het dashboard. Is bij die auto dus net zo correct als het chrome op de buitenkant.
Zo'n dooddoener dit...als je echt intresse hebt, en het is wat je zoekt rij je toch naar de andere kant van het land voor een auto? Zeker voor iets dat je niet op iedere straathoek vind. "'het is te ver rijden" is niet echt een argument.
Zo'n dooddoener dit...als je echt intresse hebt, en het is wat je zoekt rij je toch naar de andere kant van het land voor een auto? Zeker voor iets dat je niet op iedere straathoek vind. "'het is te ver rijden" is niet echt een argument.
+1, ben ook wel eens van Groningen naar Zeeland gereden voor een interieur of een setje velgen(denk dat Ebut toen nog geen rijbewijs had :D ).
NielsDub
04-10-2013, 12:26
+2
Je kan de adverteerder ook eerst even kunnen bellen of mailen. En vergeet dit topic niet! Is toch ideaal om eerst ook de mening van andere forumleden te lezen? Kortom: er zijn voldoende mogelijkheden om eerst het nodige desk-research te doen. Afstand of reistijd is dan naar mijn mening geen issue meer. Want je gaat er dan niet heen om m te bekijken, maar om m te kopen.
Ik heb op 2 weken 2 golf 1 gti's gekocht met de kleine achterlichten en heb hier heel al wat kms voor gemaakt eer ik er naar men zin gevonden had. Soms is je zin om weer een ganse dag in de auto te zitten op en er kruipt ook zeer veel tijd in die je wel moet hebben. Als het een uurtje of 2 rijden was dan ging ik wel ff. Ik ben al genoeg over heel europa gereden voor onderdelen of autos en vaak met lege handen thuisgekomen omdat hun beschrijving niet echt overeenkwam . Zelfs naar groningen voor een s2 bumper om nu maar iets in Nederland te noemen.
Ik heb nu 3 golfjes,2 gt turbos, a6 allroad en een bj40 en fj45 landcruiser dus kan wel verder.
Vind het gewoon raar dat hij er nog op staat alhoewel ik hem niet zo duur vind. Maar als jullie zoveel tijd hebben kom er gerust mee langs en misschien neem ik hem er wel bij. :thumbup:
golf fahrer
04-10-2013, 12:50
Ik heb op 2 weken 2 golf 1 gti's gekocht met de kleine achterlichten en heb hier heel al wat kms voor gemaakt eer ik er naar men zin gevonden had. Soms is je zin om weer een ganse dag in de auto te zitten op en er kruipt ook zeer veel tijd in die je wel moet hebben. Als het een uurtje of 2 rijden was dan ging ik wel ff. Ik ben al genoeg over heel europa gereden voor onderdelen of autos en vaak met lege handen thuisgekomen omdat hun beschrijving niet echt overeenkwam . Zelfs naar groningen voor een s2 bumper om nu maar iets in Nederland te noemen.
Ik heb nu 3 golfjes,2 gt turbos, a6 allroad en een bj40 en fj45 landcruiser dus kan wel verder.
Vind het gewoon raar dat hij er nog op staat alhoewel ik hem niet zo duur vind. Maar als jullie zoveel tijd hebben kom er gerust mee langs en misschien neem ik hem er wel bij. :thumbup:
Zit met hetzelfde idee. ;)
En begrijp u volledig.
Als het niet zo ver was voor mij, was ik hem waarschijnlijk al gaan bekijken.
Ik ga dit weekend zien, als de verkoper tijd heeft.
Maar ik zoek eigenlijk een "klein achterlicht gti" bij. Dit is echter wel een deftig exemplaar dat er wel bij mag :cool:
Echter zomaar 5u heen en 5u terug is voor mij niet altijd mogelijk.
Veel uren werken, familie.....
Ben laatst nog na 19u30 vertrokken om eentje in nederland te gaan bekijken.
Dit na een dag werk en de volgende dag weer vroeg weg moeten.
Welk bouwjaar is uw 2de gti? ;)
Ook in goede staat?
(denk dat Ebut toen nog geen rijbewijs had :D ).
LOL :D
Ik ken het gevoel golffahrer. De 2de golf 1 heb ik deze week gekocht en toen was ik ook al op van 4.30u net als vandaag en tegen 22:30u thuis. Deze ga ik vandaag ophalen. Ik vertrek hier met de aanhanger om 16u en verwacht om 23u terug thuis te zijn. Het is maar 200km maar met de files,wegenwerken en opladen zal ik nie ver mis zijn. Deze is lang niet zo proper maar ik denk dat hij zal dienen voor een motorswap te doen.
NielsDub
05-10-2013, 07:56
@cgr en golf fahrer: niet zo triest mannen, fantastisch toch dat je zo'n hobby kan hebben! Hobby's kosten nu eenmaal tijd en geld. En hoeveel je daarvan investeert (of kan/wilt investeren) is grotendeels je eigen keuze, toch?
martiepartie
05-10-2013, 08:21
5uren? Woon je in Zuid Duitsland of Frankrijk? :) wel een leuke GTI trouwens, is voor mij niet ver rijden, maar er is thuis een veto uitgesproken --> ik mag niets meer kopen, eerst verkopen :)
golf fahrer
05-10-2013, 09:53
5uren? Woon je in Zuid Duitsland of Frankrijk? :) wel een leuke GTI trouwens, is voor mij niet ver rijden, maar er is thuis een veto uitgesproken --> ik mag niets meer kopen, eerst verkopen :)
Beter onderhandelen thuis hé :D
Hey kom gerust eens langs :) in belgie is het een ramp op dit moment om ergens te geraken. Ik ben enkele weken terug naar bergen op zoom geweest en heb er 3uur over gedaan. Normaal kan dit op 1uur en 45 min.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.