PDA

View Full Version : koelings probleem


LowMk1
12-10-2013, 22:33
ik heb een probleem, mijn golf 1 van 82 zijn temperatuur wijzer gaat bijna op het einde staan na 10 minuten draaien.
nu ik heb bepaalde dingen vervangen : thermostaat, waterpomp, nieuwe koelvloeistof, en de radiator doet het ook goed :)

mijn radiator darmen zijn alle twee warm maar staan serieus gespannen
mijn radiator heeft ook warm je kan je hand er niet opleggen
maar de koelvin van de radiator slaat niet aan ..
en luchtbellen zitten er ook niet in de radiator

nu twijfel ik als dit misschien een elektrisch probleem zou kunnen zijn of iets anders iemand een idee ?

LowMk1
12-10-2013, 22:34
deze is een 1100 cc btw :)

Erik Baas
12-10-2013, 22:46
> mijn radiator darmen zijn alle twee warm
De bovenste hoort veel heter te zijn dan de onderste. De onderste mag bovendien pas echt warm worden nadat de thermostaat opengegaan is.

> de koelvin van de radiator slaat niet aan
Maak eens sluiting tussen de beide aansluitlippen van de sensor (zijkant radiator): dan moet de fan gaan draaien. Zoniet, dan is deze stuk.

mark1991
12-10-2013, 22:52
Zit je koelvin niet vast??
kijk ff of je hem met de hand kan draaien, kijk ff de bekabeling nar en zet er ff 12v op om te kijken of hij het dan doet
succes

LowMk1
13-10-2013, 10:13
Koelvin getest deze werkt perfect ben ten einde raad bekabeling ziet er ook ok uit wel ondervonden dat de onderste darm heter is of de bovenste mss toch een dicht geslipte radiator?

mark1991
13-10-2013, 10:37
dikke kans idd, het kan ook zijn dat je koppakking kapot is, deze kan je het beste even laten testen bij de garage, kost je 5 min. om te laten doen