PDA

View Full Version : Probleem met stroom!

sten_golf2
16-10-2013, 09:13
Moguh!

Na alle zware regenval is er op nog onbekende manier water de auto ingegaan. Dit is in de zekeringkast terechtgekomen. Nu doen de radio/ruitenwissers en het instrumentenpaneel het niet meer. Achterruitverwarming en kachel dus ook niet. De verlichting en noodlichten doen het wel. Ik ben de boel al aan het drogen geweest en alles nagekeken maar ik kan geen doorgebrande zekeringen vinden. Kan ik het misschien in een relais vinden? Het gaat om een 1.3 uit '86. Graag tips!:)

Groet, Sten

sten_golf2
16-10-2013, 09:17
Wat misschien nog handig is te vertellen, het ophouden vanbovenstaande functies gebeurde tijdens het rijden. Er moet dus ergens kortsluiting zijn?

RamonR
16-10-2013, 13:32
Wat misschien nog handig is te vertellen, het ophouden vanbovenstaande functies gebeurde tijdens het rijden. Er moet dus ergens kortsluiting zijn?

Je kan alles uit je zekeringen kast halen relais en zekeringen en de boel goed laten drogen binnen in huis.
Maar het beste nog kan je ff met een kit spuit aan de slag, kit je raamrubber van je voorruit maar eens helemaal rondom af, en dan met die zwartte kit die zacht blijft :thumbup:

p.s. bij mij is het binnen ook nat in de golf :shake:

fcapri
16-10-2013, 17:15
een relais waar water is ingelopen? normaal kan je het kapje er allemaal afhalen, check ze maar eens.

volgens mij zit er nog ergens een heleboel water. in het huidige weer zal er niet veel sprake zijn van 'opdrogen'

JohanV
16-10-2013, 19:01
Als je de zekeringkast eruit haalt, kun je hem in 2 delen uit elkaar wrikken. Er zitten van die clipjes rondom. Waarschijnlijk zie je dan binnen een groen geoxideerde streep van boven naar beneden lopen, en donkere plekken op de messingplaatjes van de massa. Als er echt zwarte plekken zitten, zou ik na het dichtkitten van het raamrubber en drogen van relais even een andere zekeringkast regelen.